? dovol aby som sa zasmial... mozno inde ano ale u nas... roky nie... a co je to za somarina ked autobus pride na konecnu a automaticky mu svieti PREJAZD,pritom on tam stoji a pokracuje po pauze odtial???!!! Ziaden prejazd nema len prestoj/pauzu,to malo byt skratka ako na starych emtest strojcekoch na predvolby volene vodicom a nie takto automaticky...inde maju napisi-vozidlo a vodic maju pauzu alebo pod...ja by som cez pauzu nedaval nic aby sa setrili akumulatori... ale tak ja som maly pan...
Dnes okolo 15:20 som videl na gen. Svobodu otoč zastavený voz #42 (presne ten istý, o ktorom som písal nižšie) a mal na tabuli rozsvietené "prejazd". Neviem či nejaká náhoda ?
A k inej téme, keď draxter v máji navrhoval spoj č. 1 (Juh II - Inovecká - žst - Pred poľom - Sihoť IV) s frekvenciou 15/20/20, tak tu je pekný graf s frekvenciou (horizontálna os) a zodpovedajúcou produktivitou (vertikálna os - ridership per unit of service cost) pre pár dopravných spoločností v USA: http://urbanist.typepad.com/.a/6a00d83454714d69e201b7c7af4459970b-popup
V podstate tam, kde je stred produktivity pri spojoch s 30 minútovou frekvenciou, začína produktivita spojov s 15 minútovou frekvenciou. Spoje s 20 minútovou frekvenciou sú trocha moc rozhodené, ale v princípe sú na tom tiež lepšie ako 30 minútová frekvencia.
Zdroj: http://www.humantransit.org/2015/07/mega-explainer-the-ridership-recipe.html
neviem posúdiť, ako sa údržba vykonáva (hoci o kadečom svedčí stav #61), ale:
4x Karosy B961E - vyzerajú výborne, jazdia spoľahlivo takmer bez výpadkov, tak údržba je asi na požadovanej úrovni
11x Karosa B952E - niektoré sú lepšie, niektoré menej. #44 má za sebou už aj nejakú väčšiu opravu motora. GO nemá žiadny voz zatiaľ, hoci to už asi pomaly začne. Na mňa najlepšie pôsobí #45, aj vďaka jej vodičom je ten voz zachovalý a motoricky asi najlepší. Niektoré sú na zálohe, a tak aj vyzerajú.
5x Citelis 12M - dva stoja vo vozovni ako záloha ak dobre sledujeme, spoľahlivé byť vyzerajú, ale keďže majú automat, asi kvôli spotrebe sa menej používajú. Keďže sú to plne NP vozy, divím sa tomu. Vek na nich badať najmä vŕzganím každej šroubky vnútri, ale to je tými plastami asi ?
1x Citelis 18M - naša "slávna" #61 stojí vo vozovni, nespoľahlivý voz, údajne z riadnou nadspotrebou, čo je na najnovší kĺbový voz blbá vizitka. Najmä, keď je ako jediný NP. Rád by som ho videl v prevádzke, ale aj toto je v TN akosi naopak, inde by jazdil o 106. ?
16x Crossway 12LE - najnovšie, spoľahlivé vozy, jazdia všetky bez väčších výpadkov a problémov. Víkend by som si vedel predstaviť pokryť len týmito vozmi, jednak kvôli najnižšej spotrebe, najvyššej spoľahlivosti a tomu, že sú z polovice NP.
Myslím, že by stálo za to zverejniť cestovný poriadok trenčianskoteplickej električky, ktorá opäť premáva v júli a auguste počas piatkov, sobôt a nedieľ. Čo hnusná paprča smradičbabovskej strigy chcela navždy zničniť a ukradnúť, nám opäť začína ožívať. Tak využime nostalgické jazdy prekrásnej trenčianskoteplickej električky či už cestou na kúpalisko do Tr. Teplíc alebo za inými krásami tohoto kúpeľného mesta. Jazdou historickou električkou si tak môžeme zaspomínať na zlaté staré časy... http://www.trezka.sk/
Aj mne to tak pripadá. Inak taká otázka. Ako sú na tom naše vozy čo sa týka kvality a údržby? Už pekne dlho som nešiel našou MHD a tak nemám ani páru, keďže už v TN ani nebývam. Zaujímajú ma hlavne prvé Irisbusy z 2004 ale aj klbaky. Citelisy budú asi ešte v pohode a Crossy tak isto, alebo sa mýlim? Dik za odpovede.
to je o tom, že u SAD TN asi tie tabule robí riadny leňoch a je asi problém čokoľvek meniť či nahrať dačo nové. Ale keď čítam napríklad príspevok #8593 od milana002, nemôžem než súhlasiť, lebo to tu drieme riadne.
Len celkom tomu nerozumiem z jedného hľadiska. Ak sa nemýlim tak SAD TN patrí tomu istému človeku ako SAD ZA. Tam je to bežnou praxou, že sa tieto oznamy používajú a u nás nie. Možno by bolo dobré podať podnet na SAD TN aby s tým niečo urobili. Viem si predstaviť, že aj vodičom to robí komplikácie keď príde na konečnú a začnú mu nastupovať ľudia do vozu a on ide napríklad na prejazd alebo do vozovne.
Určite. Takisto by sa mohla začať používať taká praktická vec ako oznam "NENASTUPOVAŤ". Viackrát som bol svedkom, ako prišla na stanicu trinástka ako na konečnú, zastala na zastávke a začali sa dnu dobíjať ľudia, lebo videli spoj linky 13... Ale čakaj to v TN MHD, kde bolo posledné zlepšenie hádam niekedy v roku 2009...
sa čuduješ pri tých zamestnancoch na MsÚ, čo na všetko dlabú? Veď MHD sa mala upraviť po otvorení mosta. Kokos vznikla až úžasná linka 10, teda odčlenenie pár spojov z linky 15. A inak nič! A to je čo za reformu?
Pokiaľ ide o Kasselák, ako je možné, že v Opatovej sa zrekonštruuje zastávka, kde zastavuje aj mHD a nepoužije sa tam? To čo robili zamestnanci MsÚ na dopravnom a stavebnom odbore? Vie to vôbec Rybníček?
V Opatovej sa pred rokom-dvomi urobili nástupiská na zastávkach MHD - opäť bez kasselákov! Ako to?
Na Sihoti V mal vzniknúť nový otoč, aby sa aj kĺbaky bezpečene otočili. Neurobil sa, lebo mesto na ňom netrvalo pri modernizácii železnice a je tam miesto neho nejaké nepoužiteľné parkovisko. Demencia.
Normálne mám pocit, že tu ak človek naozaj nebude písať nie podnety, ale sťažnosti podľa zákona o sťažnostiach alebo žiadosti o info podľa 211/2000 Z.z., tak sa nič nezmení.
Dávno mala byť pripravená koncepcia zmien v MHD, aby po otvorení nového mosta bola zavedená do praxe.
Demencia.? ? ? ☠ ?
Už keď sa tu takto riešia tie tabule tak by ma zaujímalo, prečo sa u nás pri prejazdoch nepožíva tak ako inde označenie ako napr. SLUŽOBNÁ JAZDA alebo MANIPULAČNÝ PRESUN poprípade DO GARÁŽE. To by bolo dosť praktické, používa sa to všade len u nás nie. Spomínam si, že kedysi to chvíľu používali vodiči na B952 a Citelisoch, mali tam napísané že PRESUN alebo DO GARÁŽE.
Tomu prvému, nízkopodlažnému, svietilo na tabuli linka č. 1, takže pravdepodobne vozidlo po poslednej jazde z Kubrej na Juh s príchodom na Juh 19:40, číslo vozidla však neviem.
Ten druhý, vysokopodlažný, mal #42.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
capaCity