Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kvorka #7302:
Aby som zopakoval (nielen) myšlienky Udiaka, elegantné riešenie (ak už by museli byť zachované všetky dnešné resp nové trasy liniek) sa ponúka takto:
8: vždy 55
18:vždy 15
21: nepárna 35
28: párna 35
a výnimka môže byť ráno o 5tej, teoreticky 6tej a večer po 20tej to už môže byť ináč, napr. že 8 pôjde 55 a 28: 20:25 a príp. 21:25.
Chvalabohu jednotná jazdná doba už v TN nejaký ten piatok je, aj keď napr. v tomto prípade má 21tka výnimku z Opatovej o 14:25 - na sihoti je až 14:34 oproti iným :31
a ešte by to chcelo zaviesť pravidelný interval 60/120 min... a nie že spoj ide síce v rovnakú minútu, ale o 8, 11, 14, 16, 18hod.. to podľa mňa nie je až tak ľahko zapamätateľné...

alebo že 18tka ide vždy v :15, ale o 13tej nie... - ak je tam vynechaný odchod kvôli prestávke tak to sa má riešiť prejazdami (ani v prípade Sihoť IV ani Juhu s tým nemôže byť problém) a ak kvôli šetrenuiu km, že práve ten spoj chodil najprázdnejší, tak by som ho aj tak zaviedol a km šetril niekde inde... nech je v tom SYSTÉM
Reply on: draxter #7301:
Riešenie sa ponúka takto:
- spoj linky 28 o 05:55 viesť o 06:20-06:25
- spoj linky 28 o 08:45 viesť o 08:25-08:30
- spoj linky 28 o 11:45 viesť o 11:25-11:30
- spoj linky 28 o 14:45 viesť o 13:25-13:30
- spoj linky 28 o 16:45 viesť o 15:25-15:30
- spoj linky 28 o 18:45 viesť o 17:25-17:30
- spoj linky 21 o 19:31 viesť o 20:31 (to posunutie o hodinu v dvojhodinovom cykle je zbytočné)
ani km navyše, všetko upraviteľné (samozrejme potom aj protispoj z Východnej, ale tam ide len o dopasovanie k 23, tá sa dá ľubovoľne posunúť do intervalu)
Reply on: draxter #7300:
víkend zo Sihote na Juh:
04: -
05: 21(21) 50(28) 55(08)
06: 55(08)
07: 31(21) 55(08)
08: 45(28) 55(08)
09: 15(18) 31(21) 55(08)
10: 15(18) 55(08)
11: 15(18) 45(28) 55(08)
12: 15(18) 31(21) 55(08)
13: 55(08)
14: 15(18) 34(21) 45(28) 55(08)
15: 15(18) 55(08)
16: 15(18) 31(21) 45(28) 55(08)
17: 15(18) 55(08)
18: 15(18) 31(21) 45(28) 55(08)
19: 15(18) 31(21) 55(08)
20: 55(08)
21: 45(08)
22: -
víkend je už o dosť horší, nielen počtom spojov, ale aj tým, že napr. o 13-tej ide len linka 8, ale o 14,16,18-tej idú všetky 4 linky. Preto by linka 28 radšej mala premávaž v tú hodinu, keď nejde 21 alebo opačne.
dnes sa pozrime na CP Sihoť - Juh (8,18,21,28)
pracovný deň
04: -
05: 19(21) 45(18) 55(28)
06: 03(08) 24(21) 33(08) 45(18) 48(08) 55(28)
07: 18(08) 30(08) 34(21) 45(18) 48(08) 55(28)
08: 03(08) 45(18) 48(08)
09: 00(08) 19(21) 20(28) 45(18)
10: 00(08) 20(28) 45(18) 49(21)
11: 00(08) 20(28) 45(18)
12: 00(08) 19(21) 20(28) 45(18)
13: 00(08) 20(28) 34(21) 45(18) 48(08)
14: 00(08) 15(08) 30(08) 45(08) 45(18) 55(28) 59(21)
15: 00(08) 15(08) 30(08) 45(18) 55(28)
16: 00(08) 19(21) 30(08) 45(18)
17: 00(08) 20(28) 45(18) 49(21)
18: 00(08) 20(28)
19: 00(08) 19(21) 20(28) 45(18)
20: 00(08) 16(21)
21: 00(08) 26(21)
22: 00(08) 45(08)
- okrem 8-ej, 18-tej, 20-tej je to rozložené celkom dobre. Tu by to chcelo tie 45 minútové diery vylepšiť. Niekedy ide L28 tesne po L21, čo je tiež kontraproduktívne.
Reply on: Petrox #7298:
áno, L19 prevzala trasu L9, okrem Juhu. To som si všimol ako prvé ?
Reply on: milan005 #7295:
19 - okrem Smazienky aj zmena na Zamosti, z Juhu uz bude chodit priamo po Bratislavskej bez zachadzky k Uspechu, resp. k ucilistiam.
Dnes som si prečítal papierový oznam o zmenách v autobuse a tá zastávka Električná v smere na Laugo nie je omyl, budú tam zastavovať spoje liniek 21 a 27. Možno by však nebolo odveci skúsiť "pripomienkovať" trasovanie L27 a dať návrh na smerovanie cez mesto...
Reply on: milan005 #7295:
tak v novinke to mám správne, L7 som nepotreboval spomenúť ako zmenu, keďže to bola len krátkodobá záležitosť jedného spoja, ale na L3 som sprvu zabudol ?

Priznám sa, že neviem ako veľmi je vyťažená nemocnica pri linke 11, pravdou je, že Beckovská nie je v najlepšom stave a možno bola preťažovaná. Linku 3 beriem ako vybrané spoje linky 15, myslím si že 3 okrem nemocnice nemala väčší význam trasou "naokolo", takto je to možno lepšie. Tá linka 18 by bola zaujímavá, ale keďže sa svojho času zosekala linka 2, asi supluje tieto zrušené spoje. Aj keď teraz keď tadiaľ ide aj 24 by ozaj mohla ísť po Inoveckej. V tomto smere zaujímavý nápad, prehodenie 11 a 18 z Inoveckej na Legionársku a naopak by možno bolo veľmi užitočné.
Reply on: draxter #7292:
Mrkni sa na to, trasu meni viac liniek:
2, 6 - bez Maxu
3 - po Inoveckej namiesto Perly
7 - bez AUO
11 - po Inoveckej namiesto Perly
19 - cez Smazienku namiesto Perly
20 - bez Juhu I.
Ta 3 a 11 ma celkom mrzia, stratili cast svojho velkeho vyznamu, ak sa chce odlahcit krizovatka Elektricna/Legionarska (resp. Beckovska ulica) mohla sa na Inovecku supnut radsej L18, kedze tadial ani jedna Sihotarska linka nechodi a naopak od Perly/Nemocnice ide toho na Sihot dost. 3 a 11 mali ostat zachovane v povodnej trase podla mna
Reply on: Petrox #7291:
ja to vnímam pozitívne, veď do nemocnice to je naskokr aj zo Soblahovskej rázc. či Legionárskej, takto je aspoň možný preklad s linkou 15, ktorý sa v "x" aj celkom podaril
Pozrime sa ešte na víkend zo Zámostia:
04: -
05: -
06: 00(5)
07: 00(5) 30(6)
08: 00(5)
09: 00(5) 30(6)
10: 00(5) 07(3)
11: 00(5) 30(6)
12: 00(5)
13: 00(5)
14: 00(5) 17(3) 30(6)
15: 00(5)
16: 00(5) 30(6)
17: 00(5) 17(3) 30(6)
18: 00(5)
19: 00(5)
20: 00(5)
21: 00(5)
- možno by mohla 3 ísť trochu neskôr oproti linke 5, ale naozaj dobré.
Reply on: Petrox #7291:
Uff, naozaj. Neviem či som to v prvom návrhu prehliadol...no teraz sú už vyznačené aj zastávky na znamenie. Asi si potom počkáme ešte na obehy vozov za účelom stanovenia "i" čiek.
Takže L3+15 na spoločnom úseku vyzerá takto z Juhu v "x":
05: 15(15) 40(3)
06: 22(15) 52(15)
07: 00(3) 22z(15) 22(15)
08: 00(15)
09: 10(3)
10: 00(15)
11: 10(3)
12: 00(15)
13: 10(15) 20(3) 52(15)
14: 15(3) 52(15)
15: 10(3) 22(15) 40(3)
16: 00(15) 40(3)
17: 45(15)
18: 10(3) 45(15)
- celkom dobrá snaha o preklad
zo Zlatovskej, VOD-EKO:
05: 17(3) 55(15)
06: 37(3) 55(15)
07: 22(3) 39(3)
08: 35(15)
09: -
10: 07(3) 35(15)
11: 35(15)
12: 07(3) 45(15)
13: 25(15)
14: 05(15) 17(3) 25(15) 55(15)
15: 07(3) 35(15)
16: 07(3) 20(15) 37(3)
17: 37(3)
18: 20(15)
19: 07(3) 20(15)
- rovnako celkom dobré
Zda sa mi to alebo ma zmenenu trasu aj L3? Podla toho co citam v novom CP sa od svojej povodnej trasy oddeli na kruhaci pri Keramo a nasledne skopiruje trasu L15, nie je to preklep?
Trošku historického exkurzu na dnes. Keďže sa nám opäť bude meniť linkovanie a rozsah CP, na trenčiasnke pomery to bude zásah jeden z najvýznamnejších v histórii, povedzem si čo to o niektorých spojoch či linkách.

Linka 1: prvá linka našej MHD bola zriadená pre potreby spojenia sídliska Dlhé Hony s centrom, stanicou, závodmi dnešnej TRENS, ale aj Kubrou a neskôr Kubricou. Počas 60.tch rokov sa vyprofilovali na nej 4 druhy spojov: Dlhé Hony - Kubrica, Dlhé Hony - Kubra, Dlhé Hony - TRENS a Dlhé Hony - stanica. Počas 70.tych rokov sa mesto Trenčín rozrastá o sídlisko Juh a linka 1 je predĺžená na Juh.
- na konci 70.tych rokov sa vyčleňujú spoje jazdiace na najdlhšom úseku Juh - Kubrica do novej linky 11, ktorá ale zostáva v dobrom preklade so zvyškom linky 1. Neskôr sa linka 11 presmerováva na Juh II, ale vždy bola snaha minimalizovať súbeh spojov 1 a 11.
- počas 80.tych rokov sa vyčleňujú spoje jazdiace na najkratšom úseku Juh - stanica do novej linky 17, ktorá taktiež zostáva jazdiť v preklade s linkou 1, ale aj 11. Táto linka neskôr prestáva premávať počas víkendov, a prestáva byť zachovaný preklad so spojmi linky 1.

Neskôr po zvýšení počtu obyvateľov vzikla linka 22 pre spojenie Juh II - stanica;najskôr len s premávkou v pracovné dni, neskôr plnohodnotná linka. Po presmerovaní linky 1 na Juh II jazdili v súbehu, nový CP z roku 2006 však zabezpečil dokonalý preklad na spoločnom úseku ako prvý svojho druhu v TN. Tento preklad spojov od 18.08.2012 prestane existovať.

CP platný od 18.08. pozná všetky 3 linky, linku 1 na trase Juh II - Kubra, linku 17 na trase Juh I - stanica a linku 11 na trase Juh I - Kubrica, ale z linky 17 zostáva len pár spojov, linky 1 a 11 nie sú preložené a často idú po sebe. Linka 22 vo svojej oslabenej podobe stráca preklad so spojmi linky 1.

Linka 8: vznikla pre potreby spojenia najväčších sídlisiek Juh a Sihoť, pôvodne premávkou aj cez stanicu. Táto zastávka sa v polovici 80. rokov vypustila a z linky sa vyčlenili spoje pre novú linku 18 premávajúcu vtedy na Juh II. Vyčlenené spoje mali napriek tomu zabezpečený slušný preklad so spojmi linky 8. Zostalo to aj po výmene konečných na Juhu až do roku 2002, neskôr sa preklad obmedzeniami a posunmi spojov na linke 8 i 18 zničil; nikdy už nebol obnovený a linka 18 bola premerovaná okolo nemocnice, do 18.08.2012 jazdili dokonca podstatnú časť dňa 3 min po sebe. Paradoxné je, že od 18.08.2012 sa ich vzájomný preklad zlepší, aj keď ubudne spojov. Na oboch linkách.
Reply on: kvorka #7288:
pre mňa by bolo smerné vidieť obehy vozov. Pretože ak sa bavíme o CP, bez ohľadu na počet km sa vždy dá zoľhadniť nejaký preklad, teda z Juhu do centra alebo tá Kubra, to by pri troške vôle malo ísť bez problémov. A takisto to Záblatie, 3 spoje za 15 min je veľa, aj keď 27 má určite špecifický cieľ.

Moje postrehy: ak aj linka 1+22 musela byť zosekaná, tak nech sa jazdí pravidelný interval, nie to čo tu bolo uvedené nižšie. Linka 1 ench má radšej celý deň hodinu v "a" namiesto tých pár dvadsaťdvojok, čo ide 5-10 min pred ňou, alebo po nej.

Kubra: linka 11 nech sa dopáruje k linke 1 a je to. V pracovný deň nech ide medzi jednotkami, v "a" nech ide oproti jednotke.

Zámostie: môže byť

Nočná linka: zmeniť konečnú zo stanice na Juh alebo na Sihoť: získajú sa cestujúci z nového prúdu Sihoť-> centrum -> Juh, ktorý doteraz nemohol existovať.

A halvne nech už nevidím ísť voz z Juhu na Sihoť prádzny....
Draxter, ak má Udiak pravdu, potom by ma zaujímalo kde je zmluva s mestom? či sa to celé zase zahralo nejako "transparentne" tak ako so zimným štadiónom? Neverím, že by tento pamflet čo sa od 18.08.2012 má spustiť Juraj niekedy dopustil, veď toto je začiatok konca. A koľko prázdnych km bude v novom CP? Koľko vozidiel sa odstaví v dôsledku redukcie? Podľa mňa aspoň 4, možno aj viac:
- na linke 22 ušetrené 2 vozy, dajme tomu že jeden sa presunie na linku 1. Tá ale teraz 30 min intervalom stíha za hodinu točiť Kubru.
- na linke 8 ušetrený jeden voz
- z linky 17 ušetrený 1 voz
- z linky 23/28 ušetrený 1 voz
Takže možno aj 5 kúskov. Som zvedavý, či sa predajú inde a aspoň nejako vykompenzuje potreba šetrenia, alebo?
Reply on: draxter #7285:
odpoveď som poslal na mail v hlavičke
Reply on: Udiak #7284:
rád by som súkromne vedel tých 2 sabotérov ?
Reply on: Udiak #7284:
začal si si s nesprávnym človekom nesprávnym slovníkom, tu sme v TN sekcii a chováme sa slušne, a ani v TT by to nebolo inak, keby si nezačal sám. Ale ja som vždy schopný obrátiť list, takže

- kedy bolo výberové konanie v TN? ja mám oficiálny list z mesta, asi aj mail, že sa zrušilo a mesto si to urobí vo vlastnej réžii. Toto ma prekvapuje ak to je pravda. Ak máš totiž pravdu, ja v TN nie som len tak nejaký pisálek, a ver mi, že v tomto smere ešte bude dusno. Takže môžeme si vzájomne pomôcť. Ale radšej by som potom prešiel na mail. ?

Vo zvyšku sa asi zhodujeme s tým, čo tu písali aj iní, nielen ja.
Reply on: draxter #7283:
Milý *draxter*,
aj napriek tvojím agresívnym postojom (pravdepodobne "maďarská motanica") na imhd/tt:
Neskutočné, nvídané, pán Udiak, pozri si tento linka a potom môžeš k tomu niečo povedať, stojím si za každým jedným slovom, vrátane toho, že je to odfláknutá robota!
s vami v TN súcitím, pretože svojím spôsobom mi na odsúdení panfletu spískaného maslovou inžinierkou a dvomi-tromi sabotérmi zo SAD TN veľmi záleží z viacerých princípov:
- bolo oficiálné výberové konanie na spracovanie optimalizácie MHD TN, bola oficiálne podpísaná zmluva, bol oficiálne odovzdaný projekt a bol tento projekt oficiálne aj vyplatený, teda defacto prijatý
- na základe postoja úradníčky MÚ, ktorá mimochodom nemá pečiatku a teda ani oprávnenie na takúto činnosť, bol projekt pravdepodobne pozastavený. Nemám odvahu napísať, že zrušený, pretože by potom MÚ musel pravdepodobne poslancom vysvetľovať, prečo sa projekt vyplatil (defacto prevzal) a prečo následne nereklamoval, keď nespĺňal údajne požadované zadanie
- ak už bol projekt neprevzatý, prečo zároveň vytvorená akčná skupina neoprávnené používala výsledky neuznanej analýzy bez súhlasu spracovateľa

Na základe našej multiriteriálnej analýzy (pretože sme výsledok akčnej skupiny našli na stole...) sme dospeli k názoru, že uvádzané úspory VZKM a údajne aj financií sú ,diplomaticky povedané, *veľmi,veľmi nepresné*. Návrh je výrazne horší od jestvujúceho stavu, ale čo je najhoršie nemení nič na achaickom záujmovom usporiadaní MHD TN. To znamená, že nerešpektuje intervalovú dopravu (hlavný znak pravidelnej mestskej dopravy), nerieši neprehľadné množstvo liniek (často úsekovo identických), nediferencuje nosné linky, neakceptuje najväčšie zdroje ciest, nasadená kapacita nekorešponduje s potenciálom obyvateľov, zásadne potiera štruktúru abonentov, neustále zaznáva kritiku súbežnosti liniek, preobsluhu úsekov, nejednoznačnosť trás a režimov. Zachoval linky s jedným, resp. dvoma spojmi, bez funkčného vydelenia, zachoval obrovsky dlhé diametrálne linky, kde dodržanie kritéria kvality obsluhy o presnosti prevádzky je aj teoreticky nedosiahnuteľné. Údajne novonavrhnuté turnusy šetria manipulačné kilometre, čo je veľmi otázne, pretože 10-15% z celkového dopravného výkonu je neprimeraný luxus (v kritizovanej TT je to 3-5%), navyše je pri finále projektu uvedené veľmi profesionálne záverečné stanovisko - počet spojov, ich časy a režimy budú prispôsobené po návrhu turnusov - čo je absolútna profesionalita, hlavne plnení kritéria o zmluvnej cene prepravy pre dopravcu.

Nenapísal by som tento kritický príspevok, keby sa na nás v TT nespustila lavína subjektívnych a okamžitých skratových reakcií. To zároveň vyvolalo cunami ohľadom ZV a TN, takže treba si naliať čistého vína a konečne sa pozerať na vec objektívne.
Kritika v TT ustala, tých pár kuvikov zaženie už zmienená úprava k 27.8. a potom možno ďalšia k 1.10., ale princíp na základe ktorého bol systém MAD v Trnave prerobený tam zostane, pretože ten tvorí 80-90% podstatu.
Trnava týždenne zaťaží MAD 75 tisícami cestujúcich. Trenčín má týždenne 135 tisíc cestujúcich, a preto si myslíme, že takáto výhoda v množstve abonentov si zaslúži jeden funkčný a plnohodnotný systém MHD a nie MZD (mestskej záujmovej dopravy), založený na princípe neustáleho obchádzania podstaty rôznymi partikulárnymi záujmami.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.