Reply on: Vladimír #13091:
Žiaľ, tu pomôže len a len tlak mesta na MD. Či už ohľadne meškaní a následnej použiteľnosti MHD ale i tie IC. Tá posledná 22 je super. Ja by som ako tu už niekto písal, pridal ešte k poslednému vlaku MHD, lebo tam už nič 23:50 nejde a ostáva len taxi. Chce to zmenu. My sa tu na fóre asi všetci poznáme, tak vieme komu patrí vďaka za to, že cestujúcich v MHD pribúda, t.j. ktorí z nás zachránili v roku 2016 pred nezmyslami DIC. A čas ukázal, že už treba aj niečo pridať a synergickým efektom dotiahnuť to množstvo ľudí z vlaku do MHD. Nejde o dvoch-troch ľudí. Budem rád, ak sa v tomto smere otvorí diskusia a niečo pozitívne zase zmení.
henko151
Od tohto GVD sú vlaky vcelku fajn upratané. V Trenčíne dokonca vzniká taktový uzol, takže dalo by sa k tomu prispôsobiť prípoje.
Osobne si myslím, že ak by boli prípoje k R/REx, tak stačí kratší prestupný čas, nakoľko väčšina cestujúcich s tým vlakom dochádza na pravidelnej báze niekam. V prípade ciest vlakom Ex (východnejšie ako ZA) je podľa mňa akceptovateľné čakanie na vlak aj okolo 20 minút, nakoľko drivivá väčšina ciest budú skôr za voľnočasovými aktivitami, ako denne dochádzanie do práce, kde strata 20 minút cestujúcich bolí. Otázne je, ako prispôsobiť MHD, v prípade Ex do/z BA, ktorý je výhodnejší pre cestujúcich dochádzajúcich do BA, keďže je rýchlejší. Navyše v špičkách pracovných dní premávajú v smere prepravného prúdu každú hodinu.
Ak do nejakej MČ premáva menej spojov ako vlakov, tak len systematicky by som robil prípoje napr. každé dve/štyri hodiny.
Prestupný čas by okolo 10 minút je podľa mňa ideálny. Spoje v okrajových časoch by mohli čakať ešte nejaký čas (čas určiť podľa nadväzností na iné linky, obratu autobusu na ďalší spoj alebo čas do ďalšieho spoja rovnakým smerom) na vlak. Tu by bolo treba avšak zabezpečiť informovanie vodičov o meškaní, čo si v trenčianských podmienkach neviem predstaviť.