Má Trenčín sekundovú chronometráž? Lebo pri nej sa stáva, že keď sa jednotlivé úseky od začiatku trasy spočítajú a zaokrúhlia, môže vyjsť dvom rôznym linkám na rovnakom úseku akoby rozdielny čas, hoci je to len produkt matematiky a nie reálny rozdiel v podkladových dátach.
Jazdá doba aj v súčasnosti zohľadňuje rôznu hustotu premávky v jednotlivých časoch. Mne osobne príde, že jazdné doby nie sú najväčším problémom trenčianskej MHD. S výnimkou pár úsekov, ako ZŠ Veľkomoravská > Gymnázium, nie sú časy natiahnuté.
Zrušenie zastávky Inovecká smer Juh by som určite neodporúčal - tento rok bola nákladne zrekonštruovaná, bolo by neefektívne ju prestať obsluhovať či akokoľvek presúvať. Naviac v čase, kedy je OC OBI a okolité obchody zatvorené, je logickejšie zastaviť na Inoveckej, priamo v obytnej zóne.
Hlavne je nezmysel, aby úsek Braneckého - Hasičská trval linke 1 tri minúty a linke 24 dve minúty. Chronometráž by mala by rovnaká v rovnakom režime rovnaká pre všetky linky prechádzajúce v tom úseku. K optimalizácii jazdných dôb myslím, že počas najbližších rokov určite príde.
Mne osobne prišiel zaujímavý spoj linky 13 o 17:10 z Gen. Svobodu. Z nástupnej sme sa pohli asi 17:13:30 a na Legionárskej sme už boli včas.
K tomu skracovaniu chrona na linkách MHD: v TN je úplne zrejmé, že víkend a špička nemôžu mať rovnaké chrono. Linka 24 do Lauga ide krokom v rannej či poobednej špičke, cez víkend to celkom preletí. Linka 1 do Kubrej ide cez víkend úplne plynule, trojminútový inerval medzi Braneckého a Hasičskou je veľa: žiadny semafor, jediné kolízne miesto je split za Priorom, čo je však vždy veľmi plynulé. Rovnako tak môžme od linky k linke. Toto je potrebné preveriť a mesiac merať. A potom bude k dispozícii relevantný údaj.
Semafory: pán Hartmann viackrát hovoril, že sa ešte musí niečo doladiť so softvérom, neviem v akej polohe to je. Ja som navrhoval zmenu vedenia liniek 1 a 11 okolo sídliska Pred Poľom aby sa vyhli semaforu na ceste do mesta. Opačne sa mu vyhýbajú popred Žemberák.
Aj na tej mapke CDB je to pekne vidieť, že je to až od ŠÚSR. Momentálne je jednoduchá pomôcka aj priamo v teréne - kde je vymenený asfalt, to je I/61, TSK II/507 neopravovala...
Vodič Ďábel bol vodič Jano M. na linke 11?
(A len technická, Hasičská a Kn. Pribinu je I/61, II/507 je to až od ŠÚSR. Inak projekt buspruhu v smere z Hasičskej na Starý most je zahrnutý v PD na rekonštrukciu - rozumej asanáciu a výstavbu nového - Starého mosta.)
Iste, ja to vidím v dvoch rovinách:
a) bola tu istá skupinka vodičov, ktorí neprekročili 40 snáď ani dole Juhom...už je tuším komplet minulosťou, takže "štýl" jazdy "langsam" by už z povahy vodiča byť nemal
b) dôvody mimo vodiča - áno, často je to zlé chrono, kedy sa oproti minulosti natiahli časy (napríklad linka 23 má určite aspoň 3 min navyše v koncovom úseku na Juhu) a nie vždy majú opodstatnenie. Súhlasím, že radšej nech spoj minútu mešká a ide svižne (my čo si pamätáme Ďábla vieme...), než keď má človek v osmičke na Soblahovskej pocit, že mamička s kočíkom ide vedľa rýchlejšie). Problémom sú aj semafory - žiadna preferencia MHD, žiadny bus pruh (na Hasičskej by sa pritom dal krásne spraviť až po križovatku po mostom, holt je to cesta II/507 v danom úseku, takže mesto by si malo dať rande s krajom a dohodnúť to, že miesto tých cca 10 parkovacích miest bude BUS pruh).
Výsledok je teda vidieť čiastočne už teraz, ale tu asi interne dopravca už viac nevyrieši, jedine tlačiť na zmenu chrona a ako píše kvorka, zmeniť nastavenia semaforov na preferenciu MHD, vytvoriť BUS pruhy kde sa dá (Hasičská - Kniežaťa Pribinu) a ja som zato, aby sa linky 1 a 11 presmerovali z Kubrej okolo sídliska Pred Poľom cez kruháč na štvorprúdovku v smere do centra - ušetrí sa dlhé státie na semafóre pri výjazde z Kubranskej pri ČS Slovnaft: zastávka MHD bude pred semaforom, t.j. bezpečne dostupná z Billy.
Dobré ránko prajem, nedá mi nezareagovať na MinoSUN-55 na . Zaujala ma iba časť jeho postrehu. Veľmi dobre oznámil verejnosti, že citujem ,, začali vodiči (nie všetci ) jazdiť svižnejšie ,, koniec citátu. Predpokladám , že mnohí tí, čo využívajú tu v krajskom, okresnom a meste MHD sú aj vodičmi , predovšetkým motorových vozidiel. Už u minulého dopravcu som verejne kritizoval spôsob jazdy autobusmi MHD, teda presnejšie - ich slimačiu jazdu. Je všetkým hádam jasné, že okrem vytečenia nervov vodičov idúcich za takouto prekážkou, išlo jednoznačne o porušovanie pravidiel cestnej premávky viz. vyhláška. Mohli by sme súhlasiť s tvrdením vtedajších vodičov a polovodičov, že však a čo cestujúci, čo premávka a tak. A tak , ako spomína autor príspevku , problém asi bol v chápaní úlohy, postavenia a začlenenia sa MHD do dopravy. Keď som sa konečne dopátral prečo svojou pomalou jazdou brzdia premávku odpoveď bola zarážajúca - to cestovný poriadok . To on je ten, kto vládne na našich cestách. Rozumne mysliaci človiečik už radšej často ani nemyslí. Veď načo, no predsa - cestovný poriadok. Nebudem sa vyjadrovať k skracovaniu intervalov medzi zastávkami, ale ako píše Kvorka vyše je to problematika omnoho širšia viz. príspevok 13058.
Treba v prvom rade nastaviť semafory a potom aj chrono na jar upraviť. Dúfam že ruka v ruke s pridaním spojov do polnoci pre R z BA. A som zvedavý na tie zmeny čo sa sľubovali v Zámostí.
Môj postreh: Po zmene dopravcu začali vodiči (nie všetci) jazdiť svižnejšie, pri dverách sú 2 označované, všetko sa urýchľuje. Dokonca tie vyleštené autobusy sú zvonka ako nové.
Ale čo týmto chcel básnik povedať? Možno by časom stálo za úvahu skrátiť intervaly medzi zastávkami. Často čakajú na odchod zo zastávky niekedy aj 2 minúty. Radšej možno minútku meškať ako stále stáť a čakať na odchod podľa súčasného grafikonu. Podľa mňa by sa na niektorých linkách dalo ušetriť aj 5 minút času. A možno by to prilákalo aj viac ľudí, keď by vedeli, že cesta z Juhu na stanicu sa dá spraviť aj autobusom veľmi rýchlo. Je to môj názor, pokojne ma opravte.
Nie, denný limit tam nie je. Ale aspoň je platba kartou (bankovou aj dopravnou) zvýhodnená - cestujúci má zľavu 50% oproti platbe v hotovosti, čo mi príde pomerne motivujúce.
@henko151: k bodu 3, medzičasom som to pozeral v ozname, čo je tu na titulke iMHD, a to spoločné dopravné územie platí iba pri platbe v hotovosti alebo dopravnou kartou dopravcu SAD Trenčín. Aj zo zmluvy o spolupráci vyplýva, že pri úhrade cestovného bankovou kartou, dopravnou kartou dopravcu TD a v aplikácií nie je možné tento lístok použiť v autobusoch dopravcu SAD Trenčín. Ak to teda správne interpretujem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Viko