Vodič Ďábel bol vodič Jano M. na linke 11?
(A len technická, Hasičská a Kn. Pribinu je I/61, II/507 je to až od ŠÚSR. Inak projekt buspruhu v smere z Hasičskej na Starý most je zahrnutý v PD na rekonštrukciu - rozumej asanáciu a výstavbu nového - Starého mosta.)
Iste, ja to vidím v dvoch rovinách:
a) bola tu istá skupinka vodičov, ktorí neprekročili 40 snáď ani dole Juhom...už je tuším komplet minulosťou, takže "štýl" jazdy "langsam" by už z povahy vodiča byť nemal
b) dôvody mimo vodiča - áno, často je to zlé chrono, kedy sa oproti minulosti natiahli časy (napríklad linka 23 má určite aspoň 3 min navyše v koncovom úseku na Juhu) a nie vždy majú opodstatnenie. Súhlasím, že radšej nech spoj minútu mešká a ide svižne (my čo si pamätáme Ďábla vieme...), než keď má človek v osmičke na Soblahovskej pocit, že mamička s kočíkom ide vedľa rýchlejšie). Problémom sú aj semafory - žiadna preferencia MHD, žiadny bus pruh (na Hasičskej by sa pritom dal krásne spraviť až po križovatku po mostom, holt je to cesta II/507 v danom úseku, takže mesto by si malo dať rande s krajom a dohodnúť to, že miesto tých cca 10 parkovacích miest bude BUS pruh).
Výsledok je teda vidieť čiastočne už teraz, ale tu asi interne dopravca už viac nevyrieši, jedine tlačiť na zmenu chrona a ako píše kvorka, zmeniť nastavenia semaforov na preferenciu MHD, vytvoriť BUS pruhy kde sa dá (Hasičská - Kniežaťa Pribinu) a ja som zato, aby sa linky 1 a 11 presmerovali z Kubrej okolo sídliska Pred Poľom cez kruháč na štvorprúdovku v smere do centra - ušetrí sa dlhé státie na semafóre pri výjazde z Kubranskej pri ČS Slovnaft: zastávka MHD bude pred semaforom, t.j. bezpečne dostupná z Billy.
Dobré ránko prajem, nedá mi nezareagovať na MinoSUN-55 na . Zaujala ma iba časť jeho postrehu. Veľmi dobre oznámil verejnosti, že citujem ,, začali vodiči (nie všetci ) jazdiť svižnejšie ,, koniec citátu. Predpokladám , že mnohí tí, čo využívajú tu v krajskom, okresnom a meste MHD sú aj vodičmi , predovšetkým motorových vozidiel. Už u minulého dopravcu som verejne kritizoval spôsob jazdy autobusmi MHD, teda presnejšie - ich slimačiu jazdu. Je všetkým hádam jasné, že okrem vytečenia nervov vodičov idúcich za takouto prekážkou, išlo jednoznačne o porušovanie pravidiel cestnej premávky viz. vyhláška. Mohli by sme súhlasiť s tvrdením vtedajších vodičov a polovodičov, že však a čo cestujúci, čo premávka a tak. A tak , ako spomína autor príspevku , problém asi bol v chápaní úlohy, postavenia a začlenenia sa MHD do dopravy. Keď som sa konečne dopátral prečo svojou pomalou jazdou brzdia premávku odpoveď bola zarážajúca - to cestovný poriadok . To on je ten, kto vládne na našich cestách. Rozumne mysliaci človiečik už radšej často ani nemyslí. Veď načo, no predsa - cestovný poriadok. Nebudem sa vyjadrovať k skracovaniu intervalov medzi zastávkami, ale ako píše Kvorka vyše je to problematika omnoho širšia viz. príspevok 13058.
Treba v prvom rade nastaviť semafory a potom aj chrono na jar upraviť. Dúfam že ruka v ruke s pridaním spojov do polnoci pre R z BA. A som zvedavý na tie zmeny čo sa sľubovali v Zámostí.
Môj postreh: Po zmene dopravcu začali vodiči (nie všetci) jazdiť svižnejšie, pri dverách sú 2 označované, všetko sa urýchľuje. Dokonca tie vyleštené autobusy sú zvonka ako nové.
Ale čo týmto chcel básnik povedať? Možno by časom stálo za úvahu skrátiť intervaly medzi zastávkami. Často čakajú na odchod zo zastávky niekedy aj 2 minúty. Radšej možno minútku meškať ako stále stáť a čakať na odchod podľa súčasného grafikonu. Podľa mňa by sa na niektorých linkách dalo ušetriť aj 5 minút času. A možno by to prilákalo aj viac ľudí, keď by vedeli, že cesta z Juhu na stanicu sa dá spraviť aj autobusom veľmi rýchlo. Je to môj názor, pokojne ma opravte.
Nie, denný limit tam nie je. Ale aspoň je platba kartou (bankovou aj dopravnou) zvýhodnená - cestujúci má zľavu 50% oproti platbe v hotovosti, čo mi príde pomerne motivujúce.
@henko151: k bodu 3, medzičasom som to pozeral v ozname, čo je tu na titulke iMHD, a to spoločné dopravné územie platí iba pri platbe v hotovosti alebo dopravnou kartou dopravcu SAD Trenčín. Aj zo zmluvy o spolupráci vyplýva, že pri úhrade cestovného bankovou kartou, dopravnou kartou dopravcu TD a v aplikácií nie je možné tento lístok použiť v autobusoch dopravcu SAD Trenčín. Ak to teda správne interpretujem.
Ak sa nemylim, platba kartou je iba obycajna alternativa k hotovosti, cize ziadny limit tam nie je. Ja som si najskor kupil denny listok a zachvilu v dalsom vozidle aj 60-minutovy, oba normalne zauctovane. Na listkoch su uvedene obvykle ceny.
Aha, to veci vysvetľuje (a ani by som sa nedivil ak by toto bol dôvod :)). A funguje zároveň denný limit? Teda že ak si kupujem EMV kartou jednorazové lístky a presiahnem cenu 24 hod. lístka, tak už to ďalej neúčtuje nič? Ak áno, znamená to že listky tlačené pri platbe EMV kartou nemajú na sebe uvedenú cenu (keďže označovač nevie aká bude cena danej jazdy)?
1. Presne tak, PCL v PAD sa nekupujú na konkrétnu trasu, ale na tarifné pásmo, tzn. môže to byť cesta medzi akýmikoľvek dvoma zastávkami, ktorých vzdialenosť nepresahuje zakúpené tarifné pásmo.
2. Dá, v prípade, ak cesta presahuje zakúpené pásmo, cestujúci si doplatí iba zvyšok cesty formou jednorazového cestovného.
3. Netuším, niektoré prímestské vozidlá sú totiž stále vybavené starými palubnými počítačmi, ktoré neumožňujú úhradu lístka bankovou kartou. Rovnako som nikde nenašiel, ako postupovať v prípade, ak je lístok zakúpený cez mobilnú aplikáciu dopravcu TD.
Ako fungujú PCL na prímestskej doprave SAD TN? Chápem to správne že cestujúci si zakúpi PCL len na počet kilometrov, bez špecifickej trasy, a potom akákoľvek jazda do tohto počtu kilometrov je bezplatná? Teda napr. kúpim si tarifné pásmo do 20 kilometrov a môžem neobmedzene cestovať po celom kraji, za predpokladu že moja cesta jedným spojom nepresiahne 20 kilometrov?
Dá sa to prípadne kombinovať s jednorazovým cestovným? Napríklad ak v príklade vyššie by som išiel 30 km, zaplatím za 10 km, alebo 30 km?
A ešte jednu otázku mám: Na webe SAD TN som našiel cenník "Trenčianskej integrovanej dopravy" kopírujúci ceny MHD TN. Predpokladám teda že ide o akceptáciu MHD lístkov na linkách SAD TN v rámci Trenčína. Sú tam spomenuté aj lístky kúpené bankovou kartou. Znamená to že ak si v MHD TN kúpim lístok s Mastercard, viem s ním prestúpiť aj do prímestskej linky (na cestu v rámci mesta)?
Presne toto som chcel dodať, že "koľko" je úspora pri tomto režime. Lebo ten chaos, napríklad v TN ide linka zo stanice na Juh II dnes 5:54 a potom 7:24...vysvetlíme ľuďom, že aj keď pracujú v pracovný deň, tak sa na siedmu do práce na Južansku alebo poliklinikou nedostanú....že ich má mesto na háku rovnako ako všetkých, čo sa vyvalili z neskorého večerného R ako písal Richard. Toto je tá Rybnickova politika, na oko za pekného, nový asfalt v TN je zásluha SSC a nie jeho, ale MHD patriaca priamo pod jeho ansabel je na okraji záujmu. A je jedno či SAD alebo Transdev, lebo sebelepsi nápadusi presný cez "nedá sa", nemáme vedomosť, zistíme, uvidíme...tu ma napadá citat Kamarad do deste: "nejsou, nebudú, ty taky nedošli..."
Bohužiaľ tento mor je na Slovensku momentálne dosť rozšírený, naprieč rôznymi regiónmi, ale aj na železnici kde sú tento rok tie obmedzenia brutálne. Osobne by ma veľmi zaujímalo vyčíslenie úspory ktorá sa tým dosahuje, nakoľko dopady na cestujúcich sú obrovské.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
capaCity
(A len technická, Hasičská a Kn. Pribinu je I/61, II/507 je to až od ŠÚSR. Inak projekt buspruhu v smere z Hasičskej na Starý most je zahrnutý v PD na rekonštrukciu - rozumej asanáciu a výstavbu nového - Starého mosta.)