Reply on: Vladimír #13091:
Ak teda naozaj sú cestujúci smerujúci na/z vlaku tak zásadná klientela trenčianskej MHD, tak by bolo fajn mať od ZSSK dáta, kam najviac cestujúcich z/do Trenčína cestuje a k tomu prispôsobiť MHD. Od tohto GVD sú vlaky vcelku fajn upratané. V Trenčíne dokonca vzniká taktový uzol, takže dalo by sa k tomu prispôsobiť prípoje.
Osobne si myslím, že ak by boli prípoje k R/REx, tak stačí kratší prestupný čas, nakoľko väčšina cestujúcich s tým vlakom dochádza na pravidelnej báze niekam. V prípade ciest vlakom Ex (východnejšie ako ZA) je podľa mňa akceptovateľné čakanie na vlak aj okolo 20 minút, nakoľko drivivá väčšina ciest budú skôr za voľnočasovými aktivitami, ako denne dochádzanie do práce, kde strata 20 minút cestujúcich bolí. Otázne je, ako prispôsobiť MHD, v prípade Ex do/z BA, ktorý je výhodnejší pre cestujúcich dochádzajúcich do BA, keďže je rýchlejší. Navyše v špičkách pracovných dní premávajú v smere prepravného prúdu každú hodinu.
Ak do nejakej MČ premáva menej spojov ako vlakov, tak len systematicky by som robil prípoje napr. každé dve/štyri hodiny.
Prestupný čas by okolo 10 minút je podľa mňa ideálny. Spoje v okrajových časoch by mohli čakať ešte nejaký čas (čas určiť podľa nadväzností na iné linky, obratu autobusu na ďalší spoj alebo čas do ďalšieho spoja rovnakým smerom) na vlak. Tu by bolo treba avšak zabezpečiť informovanie vodičov o meškaní, čo si v trenčianských podmienkach neviem predstaviť.
draxter
Žiaľ, do každej MČ to nejde, ale na Juh (20 tis) a Sihoť (14tis) to byť musí a zámostie by sa tiež malo dať. Ako sme načrtli, riešenia by boli. Dokonca poviem, že je tu priestor na predĺženie prevádzky linky 28 tak, ako jazdila dakedy, čím zabijeme dve much jednou ranou - večerné spojenie Juh III a spojenie Sihote i stanice.
Nuž ak napríklad linka ide v 30 min intervale (áno, v TN cez víkend nič také časté nemáme), potom netreba zmenu, ide len o koniec prevádzky linky. Ale ak máme spoje na linke 6, tie usporiadať ide. A potom ako píšem vyššie, je nemysliteľné, aby spojenie Juhu I (o Juhu III ani nehovorím), či Sihote po 21 neexistovalo. Tu je chyba spočívajúca v tom, že km. Ale pridaním niekoľko spojov to ide/pôjde.
No a najväčší průser je to meškanie....dnes Ex idúci načas je ohrozený druh. Pri poslednom spoji by som aj nechal čakať 10-15 min na zmeškaný vlak. Inak MHD je ideálna 10 min po vlaku a 15 min pred vlakom.