Keď ne vybudovali sľubovany otoc v Zlatovciach, neviem ako by to chceli. 31 treba zrušiť, ja by som aj 3 a 13 dal do jedinej linky a pre smeroval na Juh I a spoje linky 5 pre rozdelil medzi 3 a 6 resp. 7/17.
Súhlasím, v Trenčíne nemáme linky s 10 minútovými intervalmi, ale na hlavných trasách v pracovných dňoch je takýto interval bežne, ale prekladom viacerých liniek.
Posilnenie liniek 4, 11, 28 a pod. by v prípade zvýšenia počtu odjazdených km určite bolo namieste. Ja by som pridal ešte potrebu doriešenia víkendu na Juhu I (diery v intervale smerom do centra), ako aj posilnenie linky 24 na 30 minútový interval popoludní (ten súčasný 40 minút je ťažko zapamätateľný).
Linkovému vedeniu by dosť mohla pomôcť redukcia počtu liniek, ako som už viackrát spomínal. Napríklad namiesto 13, 27 a 31 by som posilnil L3 v špičke na 30, ináč na 60 minút a pri gymnáziu zabezpečil prestupy na L24. Mesto vraj pripravuje reorganizáciu liniek v MČ Západ (podľa informácií z MsÚ), nakoľko považujú koncept s okružnými linkami za drahý a neprehľadný, takže uvidíme.
Čo sa týka okruhu na Juhu, radšej ako na Východnú by som zaokruhoval spoje po trase Pod Juhom - Južanka - Liptovská - Šafárikova - Novomestkého - Saratovská - Pod Juhom (je mi jasné, že v súčasnosti je to nereálne, iba uvažujem). Keďže na Saratovskej je väčší dopyt ako na Východnej, bolo by to prospešné pre viac cestujúcich.
Chápem nespokojnosť, ale objektívne dopravca odjazdí to, čo mesto objedná. To za prvé. Za druhé, pozri linku 8: tam je 30 min od rána do noci, a v špičke je 15-20 min. Pritom:
a) v úseku Sihoť - centrum máš k dispozícii de facto všetky linky (2,4,6,12,24,28) a inerval máš teda v "x" celkom luxusný, v "a" je to tiež vždy cca 20min a lepšie.
b) v úseku centrum - Juh II máš ešte linky 1 a 22
c) samotná Soblahovská je linka 8 + 7/17
A keďže sa chalani vyhrali s prekladmi, tak na väčšine trasy sú preklady najlepšie možne spravené. Ak by však mesto pridalo kilometre, istotne treba pridať na Juhu I a III, a doplniť intervaly. U mňa by to bolo asi takto:
- pridanie na linke 11 na interval 30 min do cca 18:00 v "x", doplniť dieru medzi 20:45 a 22:15, o spoj 21:30, cez víkend niečo ešte o 22:00, možno aj na linke 4 po Sihoť, alebo 11 po Kubrú
- pridanie na linke 28 na interval 60 min aj po 17:20 v "x" do 22:20, v "a" aspoň do 21:00
Ak by sa chcelo ísť výraznejšími zásahmi, tak jedine podľa "palubákov" a vtedy by som bol za to, aby sa skúsilo:
- linku 23 predĺžiť Pod Sokolice k výstavisku
- zvážiť presmerovanie linky 1 cez podjazd Pred poľom na Sihoť IV a naopak presmerovať linku 2/12 opačne do Kubry (výmena koncového úseku)
- linku 13 posilniť v "a" kvôli Vinohradom
- linku 1+22 intervalovo upraviť na spoločnom úseku Juh II - stanica
- víkendovú prevádzku na linke 23 zrušiť a prehodiť na linku 28
Ak by sa dobudovala spojnica kruháč pod Juhom - Laugaricio, tak by sa linky 24 a 25 mohli spojiť do jedinej, ak by sa dobudovala gen. Svobodu, tak by sa linky 23 a 28 mohli zrušiť a ostala by linka 8 premávajúca polokružne v silnom intervale 10/20/20-30
Posilový autobus mám pocit že v dávnej minulosti som niečo také zažil na linke 5.
K tomu intervalu nemôžeš porovnávať intervaly žilinskej MHD a trenčianskej MHD tak, že si zoberieš dve linky a ich porovnáš. Pozri si koľko liniek je v žilinskej MHD a koľko v Trenčíne a ako tam funguje systém a ako u nás. V Žiline sú samé okruhy s pár linkami u nás v meste je kopa liniek s rovnakým cieľom a variabilnou trasou ale našťastie sú mnohé v preklade. V TN bol pri poslednej úprave linkovania prijatý kompromis odvšadiaľ všade s čiastočným prestupovaním a myslím že všetci boli spokojný. Ak chceš intervaly ako v Žiline tak to treba pár liniek a prestupné zastávky ale toto tu ľudia, mesto aj tvorcovia CP momentálne zavrhli. Má to aj logiku napr. sídlisko JUH má tri konečné čo je problém.
Ináč nejaký ten milión na predĺženie Gen Svobodu a spojenie s Východnou a máme len dve konečné resp zokruhované linkovanie a podstatne lepšie obslúžený JUH pri súčasných km. No len ich treba nájsť najlepšie teraz , lebo na konci Východnej sa pripravuje štvrť pre 1500 obyvateľov a ďalšie pripravované developerské projekty sú za ul. Gen. Svobodu Keď tam nepôjde poriadna MHD všetci si kúpia autá.
Dňa 25.11.2019 sa uskutoční vo Hviezde verejná diskusia o doprave v meste a plánu udržateľnej mestskej mobility. Čo tak prísť a verejne sa zapojiť so svojimi názormi a postrehmi na fungovanie MHD??? Myslím si, že verejný názor mladého človeka s určitou víziou na lepšie fungovanie MHD by mohol byť takto osožnejší, ako si ventilovať svoju nespokojnosť na fóre, kde očividne nič neovplyvníte.
Chcelo by to do budúcnosti myslieť viac na kĺbové autobusy, ja teraz ako jazdím pravidelne v Žiline v MHD tak zisťujem, že tam aj keď pošlú autobusy kĺbové tak pri vyťaženosti linky do a z Žilinskej univerzity, tak niekedy je riadna plnka, ale potešilo ma, že ráno pred 8:00 chodieva dokonca posilový spoj taký, že ide klasický kĺbový trolejbus a za ním sólo Solaris, dokonca ešte ako posilu chodieva Karosa B 961E zároveň s trolejbusom. Tu je vidieť ten záujem, nie ako u nás kde keď nemôže ísť ráno na linke č. 24 kĺbak tak nech idú dva Crosswaye za sebou alebo aj B952, ale toto sa nikdy nestane, nič také v TN sa ešte nestalo.
A zároveň keď porovnám MHD z iným väčším mestom a čo i len o trošku viac obyvateľov (taká Žilina cca o 30 000 viac), tak sme na tom strašne zle z intervalmi, aký je najlepší interval 30 min.? To je odporné, už by to chcelo nižší, aj to 30 min. je bohvie na akých linkách, väčšinou je bežný 1 hod., takto nikto nezačne využívať MHD namiesto auta pokiaľ nebude lepší interval a autobusy.
Neverím aj tak, že ak bude tento istý dopravca a bude mať mesto niečo spoločné s MHD tak nikdy nebude hádam ani interval 10 min. na 60% linkách.
Čochvíľa sú tú predvianočné nákupné horúčky a už sa neviem dočkať, ako toto mesto opäť "ODFAJĆÍ" verejnú dopravu: namiesto toho, aby na linku 24 prikázalo vypraviť kĺbový voz celodenne, budeme svedkami nakladaných uhoriek, kedy kočík s dieťaťom nemá šancu. A cez víkend opäť nikoho nenapadne prerobiť obehy a nasadiť kĺbové vozy tak, ako by bolo potrebné. Zato opäť bude vidno na linke 1 meškania 20-30 minúť, pri intervale 30 min na danej linke. Grc.
presne tak, mesto zažilo rozum len keď poslalo DIC kade ľahšie s ich nedokončenou robotou a urobili sa zmeny v lete 2016. Potom ešte keď spoalnci zasiahli a dokázali, že #61 nebola žaidny záložák, ale nefunkčné vozidlo a podarilo sa ho znovu dostať do premávky - za toto ďakujem. Inak bieda.
Inak súhlasím, že dni ako piatok a včera si zaslúžili nasadenie IBA NP/LE vozov a aj #61 mala jazdiť, spoje boli riadne plné.
Presne tak, ale neviem, či by výmena dopravcu pomohla. Tým si nechcem zastávať SAD, práve naopak, ale pokiaľ mesto nezačne reálne po dopravcovi vyžadovať veci, na ktoré má nárok (NP vozidlá, nasadzovanie harmoník, informovanosť cestujúcich podľa zákona a pod.) a nebude ich plnenie kontrolovať, je úplne jedno, kto dopravcom bude.
Veľakrát to v Trenčíne, podľa môjho pozorovania, v praxi funguje takým spôsobom, že nie mesto dopravcovi, ale dopravca mestu určuje, aký smerom sa bude MHD uberať. To je jednoznačne chyba mesta.
Haraburdy sú to všetky B952 a nikto nemôže tvrdiť opak, nevidím osobne ani jeden dôvod v čom je ešte v dnešnej dobe ten autobus skvelý, určite sa nenájde ani jedna pozitívna vec na ňom, v roku 2006 kedy autobus vyrobili ešte bol možno in a všetko, ale dnes nie, už nie je vhodný pre rok 2020 s jeho vysokou podlahou, sám som videl minule ako chudáci niektorí dôchodci idú po tých schodoch.
Aj včera som išiel linkou č. 22 smer Juh a ako inak poslali B962, to fakt aspoň na sviatok prípadne víkendy nevedia zabezpečiť aby iba Crosswaye jazdili? Zároveň už treba zmeniť SAD-ku, aby cez víkendy nejazdili harmoniky a všetky Citelisy to nie je normálne, keď si myslia, že cez víkend sú asi všetci doma tak sa mýlia. Ak niekto vie dôvod presný dôvod nejazdenia uvedených autobusov tak sa aspoň zasmejem, lebo to rovno nech pri PAD nejazdia cez víkendy nové Crosswaye a ani tie nízkopodlažné, však načo, zbytočné kilometre, nech radšej hnijú na dvore SAD ako Citelisy a harmoniky a ostatné Crosswyaye pre MHD.
A ešte mi povedz akože kde kto videl aby informovali o tomto obmedzení v ten istý deň? Podľa toho na ich stránke ako vidím, článok vydaný 24.10 a obmedzenie v ten istý deň od 12:00 a bohvie či nevydali ten článok len o 8:00 dajme tomu.
A to akože mi chce niekto povedať, že o rekonštrukcii vodovodu sa dá zo dňa na deň uskutočniť takáto vec bez plánovania, čo je blbosť, SAD-ka o tomto musela byť predsa informovaná skôr.
Toto je proste večný problém SAD-ky, buď žiadna informovanosť alebo neskorá, a to isté robí aj mesto Trenčín, aj keď deň predtým o nejakom obmedzení dajú oznam je zázrak.
asi si to trafil po hlavičke:
- fóbia z čísla 26
- fóbia z 5 kĺbakov, preto pre istotu jazdia len 4
- fóbia z nasadzovania NP vozov: preto radšej jazdia B952 po opravách, za ktoré dať milión korún je zlodejina - a Citelisy ako napr. #02 radšej nejazdia a nechajú ich rozpadnúť sa
Takého dopravcu treba vymeniť, verím že súťaž v tomto smere prinesie zmenu. lebo to čo predvádza SAD TN je na zaplakanie. A teraz keď aj Kočnerových súdruhov už majú, snáď to bdue transparentné a príde niekto, kto súčasný rozsah dopravy hravo zvládne bez pseudovýhovoriek o spotrebách a výškach vozidla, ktoré sa nezmestí pod most......
Okrem toho, na oznamoch dopravcu má dosť štve, že sú písané vyložene arogantným štýlom. Človek by čakal aspoň oslovenie "Vážení cestujúci" a na záver "Ďakujeme za pochopenie". Je to síce detail, ale myslím, že ľudia si to všímajú.
Teraz dopravca prezentuje zmeny štýlom "toto sa zmení, tak sa zariaďte"...
kvorka