Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Michal Mazánik #12108:
ale samozrejme, kľudne 11A alebo X11. Ale keď už nové číslo, že prečo furt sa 26 preskakuje 😃
Reply on: kvorka #12107:
Podľa môjho názoru by bolo najvhodnejšie a pre cestujúcich najlogickejšie X11, ideálne aj s rovnakou trasou v danom úseku.
inak prečo linka 32 má zrovna toto číslo? Keď ideme zaradom, tak v MHD nikdy nebolo obsadené číslo 26 - SADka svojvoľne zmenila toto číslo od 1.8.2016 na 27, hoci dovtedy zverejnené cestovné poriadky, mapy i schémy počítali s číslom 26 (!).

Asi má SADka nejakú fóbiu, alebo iný pseudoproblém ako vždy🙄 👎 Takže je tu číslo 32 miesto použitia čísla 26.
Reply on: kvorka #12104:
Linky 1 a 22 som chcel zlúčiť iba v prípade, ak by sa 1 skrátila po stanicu (potom by nemalo zmysel nechávať dve linky na rovnakej trase). Ohľadom tých harmoník som to myslel tak, že "zníži sa potreba harmoník na 1", akože na linke 1, nie na jeden kus. Práve znížila by sa zrejme o jeden kus, ktorý by potom mohol robiť vybrané spoje na iných linkách.

Linku 23 som nechcel predĺžiť za ušetrené km na Pred poľom, ale k Výstavisku, kde by sa otáčala na parkovisku. Pretože Pod sokolice dnes majú mizernú obsluhu. Zároveň by v preklade s linkou 11 pomáhala jedenástke zvládnuť nápor cestujúcich pri MAXe (ako píše MinoSUN-55), čo by zabezpečilo výrazne lepšiu vyťaženosť linky 23 (keďže 28 vyťažená je, problém 23 je zrejme v krátkej trase, ľudia chcú ísť ďalej, ako na stanicu).

Ohľadom linky 6 do Opatovej som to myslel tak, že tieto zachádzky zrušiť úplne a ukončiť obsluhu zastávok Opatová, nadjazd a Opatová, družstvo. S výnimkou ranného školského som sa viezol všetkými a VŽDY som tam išiel jediný.
Ranný školský spoj úplne dostatočne nahrádzajú dva spoje linky 4 z Nivy (približne 200 metrov od družstva) a ranný vlak o 7:15, ktorý stojí 75 metrov od družstva (pozn. vlak ide rovnako ako spoj linky 6 do Zlatoviec), na ktorom majú študenti aj bezplatnú prepravu.
Reply on: kvorka #12104:
Úplne súhlasím za nezlučovanie L1+L22. L1 je vyťažená aj po zastávke ZOC MAX, naviac je v Kubrej základná a materská škola, sídlisko Pred poľom, nastupujú tam aj vysokoškolskí študenti atď.
A v špičke medzi 14:00-18:00 a mnohokrát nielen vtedy, nastupuje pri ZOC MAX smer Juh toľko ľudí, že už po tejto zastávke cca 15-20 ľudí v autobuse stojí a to je nasadený kĺbový autobus.
Reply on: Jacob #12103:
len žiadne zlučovanie 1+22 zase, v 2006 to urobili a bola to katastrofa (ale aj kvôli absencii značky "s"). Choďte sa previezť, 1 obsluhuje aj Pod Sokolice a Pred poľom, čo sú 11 poschodové paneláky tiež. A inak do Kubrice jazdí 11 😉

Michal Mazánik:
Ako sa na linke potreba harmoník zníži na 1 kus? Cestovný čas z Juhu je 20 min, to na obrat späť nestačí tak, aby si vyjazdil 30 min interval s 1 vozom.

Myslím si, že linke 23 nepomôže nič, ani predĺženie Pred poľom. Tá vozí vzduch. Ja som toto tiež kedysi navrhoval, ale jediná možnosť je, že sa postaví cesta od areálu výstaviska do Kubrej tak, ako je v územnom pláne, a linka 1 bude jazdiť okružne.

Celkovo by som pri linke 1 zvážil úplne niečo iné: šupnúť ju cez podjazd popod železnicu na Sihoť a spojiť tak kĺbovou linkou najväčšie mestské sídliská. Najslabší úsek Pred poľom - Kubrá by sa zamenil za Sihoť III a IV, čo by bolo super. A linka by mala byť potom len kĺbová.

PS: tie zachádzky do Opatovej kľudne môžu prejsť na linku 4, ale je to úplne jedno.
Reply on: Michal Mazánik #12101:
S tým, že by sa linka č. 1 mala skrátiť súhlasím, neverím, že po zastávke Gen. M. R. Štefánika je ten autobus tak strašne vyťažený, zároveň bohvie koľko zastávok až do Kubrice alebo z ide naprázdno.

Jedine s čím nesúhlasím je skrátenie len po stanicu, tak keď tak skôr ďalej lebo to potom do MAX-u by chodila len linka č. 11 a to by tam tie spoje z MAX-u boli ešte biednejšie ako doteraz, už teraz je to bieda v akom intervale to tam chodí, ale zase dá sa ísť pešo tam aj späť, čo oproti Laugaríciu nemôžem povedať, kde to je riadne biedne aby autobusy chodili v takom dlhom intervale do najväčšieho nákupného strediska v TN.
Reply on: milan005 #12099:
Máš pravdu, táto úvaha ma nenapadla, ale po jej prečítaní som si to v hlavne prehral a nanič by bola celá sieť trolejbusov, zároveň tá do Kubrej si myslím, že by nemala zmysel tak ďaleko to ťahať, to ako keby a rovno aj do Nozdrkoviec to ťahalo, a za mosty tiež by to bolo nanič ťahať.
Čiže tým pádom je reálna iba autobusová doprava, prípadne ani električková nie je možná to je vlastne to isté ako trolejbusová len s tým, že by museli dávať ešte kolajnice na cestu, aj to by nemali kde vlastne. Celkovo električkové trate už asi na SK nikde sťavať nebudú si myslím, okrem rozširovania existujúcich.

Videl som koľko majú najazdené tie staré autobusy v ZA, práveže aktuálny asi zrejme je, alebo sa jedná o chybu prípade to už sú ďalšie autobusy čo predávajú, čo som len tak išiel na ich web tak toto je ako najnovší príspevok z dňa 25.10.2019, čo bolo včera.
Reply on: milan005 #12099:
To s Juhom je pravda, keby to bol okruh (ako v PB na Rozkvete), dosť by to uľahčilo organizovanie MHD. V tom by sa na druhú stranu dali využívať parciálne trolejbusy, mať trolejové vedenie Juh II - Inovecká - ˇstanica a do Kubrej (alebo na Juh I) na baterky. Bolo by to priame, tak by boli aj babky spokojné 😂

Celkovo by možno stálo za úvahu 1 skrátiť po stanicu a začleniť do nej 22. Sprehľadní sa tak linkové vedenie a zníži potreba harmoník na 1 (vďaka kratšej trase), čo by sa dalo využiť na iné linky. Na Výstavisko by sa za ušetrené km mohla predĺžiť 23, čo by výrazne zlepšilo obsluhu sídliska Pod Sokolice aj potenciál linky.

Celkovo to vedenie MHD ešte potrebuje zjednodušiť (linka 6 do Opatovej a podobné záležitosti). Na prvý pohľad zachádzky síce pôsobia ako fajn vec, ale v skutočnosti tom ten celok rozbíja... 😏
Reply on: milan005 #12099:
Zober si že v KE máš trolejbusovú sieť vybudovanú a trolejbusy tam napriek tomu nejazdia. V BB trolejbusy jazdia, pričom ale na najväčšie sídlisko, ktoré je ešte aj na kopci trolejbusovú sieť nedostavali. A to sú mestá väčšie ako TN a tiež to nie je moc ružové...
Reply on: Jacob #12094:
Tvoja počiatočná úvaha (či by trolejbus zvládol kopec) je presne opačná - trolejbus je v jazde do kopca lepší ako autobus.
Problém ale nastáva inde. Aby sa to oplatilo, mesto musí byť postavené tak, že má pár silných vetiev kde je hustý interval a práve tadiaľ jazdí trolejbus. Lenže Trenčín máš strašne rozvetvený. Prvý problém, zle postavené sídlisko Juh - 3 vetvy. Druhý problém, pod Juhom sa 3 vetvy síce spoja ale následne sa rozdelia na ďalšie 4. Sihoť = 2 vetvy (zober "babkám" spoje po Hodžovej a zastrelia ťa 🙂 ). Kubrá = je frekvencia spojov dostatočná na to, aby tam vôbec jazdili trolejbusy? Boli by cestujúci do Kubrice ochotní si v Kubrej prestúpiť z trolejbusu na autobus? No a nakoniec Zámostie už je rozťahané a teda nevhodné na vedenie trolejbusovej vetvy absolútne.

Čo sa týka tých žilinských autobusov, pozri si koľko majú najazdené km - tie čísla vypadajú dosť hrozivo, nebolo by to z kaluže do blata? A ten článok o odpredaji už som čítal fakt dávno, asi už nebude aktuálny a busy predané/zošrotované tipujem.
Mimochodom, mám drobné upozornenie pre adminov. Je to detail, ale v CP linky 12 chýba pri zastávke Karpatská piktogram ruky - zastávka na znamenie. Vďaka za opravu 🙂
Reply on: Jacob #12094:
V TN je aktuálnym hitom C954! Tá #66 jazdí už aj nosné linky a víkendy. Čiže tu je to ako u godotov na strome. A ak si čítal, aké vozy nakúpil DPB a za akú cenu, tak je rovno zlodejina opravovať tie B952 za také premrštené ceny! Už dávno sa mali vyraďovať, problémy s údržbou sú asi stále keď vidím ako sa busy striedajú a že napríklad #02 pomaly ani nevyjde von, ale schodikovce lietajú. Úroveň nižšia než v Handlovej.
Reply on: Michal Mazánik #12095:
No ale maximálne tie Citelisy by sa možno ešte oplatili kúpiť B952 už radšej nie.

Aha, o tom som nevedel, ale bohužiaľ už nereálne aby vôbec sa trolejbusová doprava v Trenčíne začala, keďže tu v TN ani na nový autobus nie sú peniaze nie na postavenie vedenia elektriny 😃

Hej? Tak neviem ako v ZA párkrát som sa nimi viezol, to či už sú poruchové to už neviem 😃

To isté aj platí pre metro už asi nikdy nebude, aj keď v BA by peniaze na to boli, však aj plány tuším boli len ako na Slovensku plánovať sa vie, ale to je všetko. Ale je to škoda, aj keď je pravda, že BA je menšia ako Praha kde je metro, ale uživilo by sa, bola by určite lepšia doprava keďže by zmizlo možno pár autobusov z cesty 😃 Aj keď asi blbosť keď čo si pamätám aj keď v prahe majú autobusy, električky a metro tak doprava je aj tak dosť hustá. Ale oproti BA sa mi páči, že majú velikánsku električkovú sieť, keď som tam bol tak hlavne električkami a metrom som chodil, autobusom skoro vôbec, naopak v BA hlavne autobusy, trolejbusy na tom nie sú až tak extra, električky tiež 😃
Reply on: Jacob #12094:
SAD Trenčín by skôr mala niektoré z tých ponúkaných autobusov kúpiť, aj keď vzhľadom na ich vek by to bolo veľmi krátkodobé riešenie.

Opravím, že Trenčín naopak o trolejbusoch veľmi (a žiaľ iba) uvažoval. Plány na ich zriadenie boli, ak sa nemýlim, v 40. aj 90. rokoch 20. storočia, ale zostalo viac menej len pri plánoch. Vzhľadom na kopcovitý terén (Juh) by boli jednoznačne vhodné.

Naopak som celkom rád, že tu žiadne elektrobusy nejazdia. Nedávno som čítal článok, kde popisovali, koľko problémov je spojených s ich prevádzkou v DPB. Zaujímavá mi príde myšlienka parciálnych trolejbusov (tzn. postaviť vedenie napríklad v úseku Juh - centrum, a nasadiť na linku 1 parciálny trolejbus)... Samozrejme, dnes je v TN niečo také nereálne, ale treba mať víziu 😂 😉
http://www.dpmz.sk/n637/ presne takúto vec by už malo SADTN robiť, ale to sa nikdy nestane, keďže Žilina má už mnoho nových autobusov, čiže tieto staré už nie sú potrebné a do MHD NEPATRIA. Sa normálne nedivím po pozretí tých cien, že Trenčín ich normálne nekúpi, lebo tu je v obľube sprostá B952.

Škoda, že Trenčín nikdy neuvažoval o trojelbusoch, myslím si, že trolejbus by v poriadku vyšiel kopec na juh, či sa mýlim? Lebo keď dokáže vyjsť trolejbus kopec hore pri Žilinskú univerzitu tak by to mal zvládnuť, zároveň keď to porovnávam raz som išiel autobusom do toho kopca v Žiline autobusom B 961 a riadne to hučalo ako keby ten autobus to ani nedával už, trolejbus nič v pohode zvládol to skvelo.

Zároveň ako dobré autobusy vyzerajú aj Iveco Urbanway 12M Hybrid, ktoré jazdia v ZA, keď nechce TN autobus na elektriku iba lebo kvôli dojazdu a takto, tak Hybrid by bol predsa dobrá voľba, zároveň to je IVECO (čo majú oni veľmi radi :D), ale to sa asi nestane, keď namiesto aspoň Urbanwayu kúpili radšej polonízkopodlažný Crossway v roku 2019.
Dnes ráno opäť v premávke #51 na L8.
Reply on: Jacob #12091:
Samozrejme, je to povinnosť dopravcu nahradiť záložným vozidlom iný pokazený voz a riešiť to presne tak, ako je popísané nižšie. Chválim,že sa to tak skutočne deje,pretože čo sa týka vozov,už v TN sa deje hocičo pod znoskou pseudoargumentov.

Inak podarilo sa zistiť prečo zrazu jazdí #51?
Za ktorý voz prišiel ten zalozak #37?
Reply on: Michal Mazánik #12090:
Ja som zažil podobnú situáciu pri linke č. 5 asi pred pár rokmi kedy chodil zrýclený spoj linky č. 5 a neskôr chodil normálny a ten zrýchlený keď neprišiel tak potom som čakal až na normálny a ten autobus bol taký plný, že sa ani karta označiť nedala. Je možné, že keďže o 20 min cca išiel ďalší spoj tak neriešili náhradu, ale aj tak vždy keď sa niečo takéto stane, tak sú tu na to určené autobusy, ktoré musia nahradiť predošlý.

Chcelo by to vyše tých LCD panelov, síce je super, že dali na Hasičskej prednedávnom nové aj pre prímestskú dopravu, a je aj na železničnej stanici, ale chcelo by to ich ešte viacej, však tuším sa hovorilo, že na Braneckého niekde sa bude dávať ten panel z Hasičskej, prípadne inde, chcelo by to aby na frekventovaných zastávkach boli tieto panely.

Ono aj taký panel chýba bohužiaľ na Autobusovej stanici, tam fakt keby mal človek hľadať zastávka po zastávke odkiaľ sa dostane na aký smer tak mu aj autobus ujde, ale celkovo autobusová stanica by potrebovala rekonštrukciu, a to úplnú.
Ale celkovo mi príde umiestnenie autobusovej stanice strašne zle.

A ani doteraz nechápem dôvod aby sa zastávka MHD volala Autobusová stanica keď reálne autobus stojí pre železničnou stanicou, ale zase nájde sa aj vyše zastávok, ktoré aj po skrátení názvov či upravení bolo v roku 2016, tak odvtedy nič sa nedeje.
Často bývam na adresu dopravcu, aj v tu v diskusnom fóre, kritický. Dnes by som ale rád zverejnil jednu pozitívnu skúsenosť. Včera (štvrtok) som čakal pri gymnáziu na 11-tku (spoj o 18:49) a keď spoj dlhšiu dobu neprichádzal, zistil som na Ubiane, že už 10 minút stojí pod mostom. Ako som následne zistil, jednalo sa pravdepodobne o menšiu nehodu, po ktorej išlo vozidlo do vozovne.

Čo je ale podstatné, automaticky som predpokladal, že musím počkať na 5-ku (o 19:11). O to viac som bol prekvapený, keď po zhruba ďalších 5 minútach prišiel náhradný autobus #37, ktorý spoj dokončil (s meškaním 15 minút). Takýto aktívny prístup dopravcu ma veľmi potešil a preto to sem píšem. Myslím, že cestujúci to očakávajú ako samozrejmosť a snáď to tak bude aj v budúcnosti.

Jediná nevýhoda je, že na väčšine zastávok ešte nemáme LCD panely, ktoré by mohli cestujúcich informovať o predpokladanej výške meškania. PS: týmto príspevkom samozrejme nechcem prekrývať množstvo negatív našej MHD, no prišlo mi fér sa podeliť aj s pozitívnou skúsenosťou 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.