Reply on: tomas153cv #11548:
Príspevok ako niekde na aeronete, zmixované fakty a domnienky piate cez deviate. Čo s tým má napríklad aféra Watergate? Aj ti radobyodborné kecy o služobných autách ako z webovje diskusie garážových opravárov vrakov z Nemecka. Kecy o tom, ako dnes autá nevydržia, pritom realitou je pravý opak - nikdy nevydržali autá toľko ako dnes.Ani nerozumiem, čo toľko hejtujete tie Tectory, pred pár rokmi ste jazdili s ML634 a už pomaly potrebujete mať v mestskom autobuse motor Wärtsilä.
JurajZaTn
Zjednodusene: Pred cca 3 rokmi zmenila Slovdekra pre STK-cky metodiku merania brzd. Meranie sa vykonava pod urcitou predpisanou velkostou napravoveho tlaku, urcitej zatazi v kg na meranu napravu. Tato predpisana zataz je prave u Irisbusov vacsia cca o 600kg ako zataz pri prazdnom autobuse. To znamena, ze STK-cky spolu s drzitelom vozidla to riesia:
- nalozenim bandasiek s vodou
- stiahnutim ramien naprav sponovacimi pasmi
- nastupenim 7-8 ludi pri merani.
V Trencine sa to vykonava tretim sposobom, teda pri merani nastupi 8 dielenskych pracovnikov do autobusu, aby ho zatazili. V dielni maju pri priprave busu na STK brzdovu stolicu, kde to musia podobnym sposobom merat uz pri nastavovani brzd.
Je samozrejme, ze pri takomto zlozitom sposobe nastavovania a nasledneho merania na STK to nie vzdy vyjde na prvy krat. To vsak neznamena, ze by brzdy boli slabsie alebo uplne zle.