Reply on: 6433 #11318:
a od toho tie dvere a nástup každými je: aby traja nastúpili každý jednými, aby voz nestál 10 min na zastávke ako pred 10 rokmi, kým všetci nastúpia. Práve to, že ľudia s BČK idú predom mne osobne lezie na nervy, pretože majú 3-4 dvere na nástup!Klimatizácia + spotreba: je to len a len o objednávateľovi; ak ten bude dôsledne kontrolovať (čo nerobí) ako (a s čím) SADka jazdí, tak potom jej nepoužívanie môže byť dôvodom na sankcie a zápočet s plnením vo verejnom záujme. A to je práve vec pre nové obstarávanie, aby zmluva obsahovala (nielen):
a) zloženie vozového parku
b) nasadenie kapacity podľa CP a potreby, nie že v Trenčíne je playoff, kde sa hralo niekoľko po sebe vypredaných zápasov, na každom 6150 ľudí, ale kĺbového autobusu by sa človek nedorezal - asi je to chránený živočích ? Richard tu spomínal, že sa o to snažil, ako aj niektorí iní, ale keď je msto i dopravca proti, neviem pre koho ak nie pre ľudí sú tie autobusy určené.
Asi najlepšie bude, keď sa kúpi Zetor s vlečkú a bude jazdiť miesto toho Crosswaya, pričom mimo špičky vlečku odpojí ?
Richard Ščepko
"Máme 5 možností riešenia:
kúpa nového hybridného autobusu, kúpa nového dieselového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, preradenie prímestského autobusu, oprava zhoreného autobusu.
1. Najlacnejšie riešenie je preradenie prímestského autobusu. Čo ale znamená diskomfort pre cestujúcich, autobus má 2 dvere, nie je nízkopodlažný. Náklady na opravu a údržbu do konca platnosti zmluvy vieme len odhadnúť. Nie je havarijne poistený.
2. Najdrahšie riešenie je kúpa nového autobusu Hybridu v cene cca 400 000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho celý zaplatí cez odpisy.
3. Druhá najlacnejšia je oprava starého zhoreného autobusu. Autobus nebude možné havarijne poistiť, nevieme určiť náklady na údržbu, havarijnú údržbu v ďalších rokoch. Na autobuse pravdepodobne zostanú známky zhorenia motora (možný zápach - čalúnenie, ...).
4. Pri kúpe ojazdeného autobusu (8 ročné vozidlo, 915.000 najazdených km) len odhadujeme náklady na údržbu. Ojazdené vozidlo za 110.000 € má 8 rokov, pravdepodobne nebude možné ho havarijne poistiť, riziko opotrebenia. Najstarší autobus v MHD Trenčín má cca 12,5 roka a najazdené 700.000 km. Ostatné majú priemerne najazdených cca 500.000 km.
5. Nový dieselový autobus bude stáť 230.000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho zaplatí cez odpisy. Bude havarijne poistený, náklady na údržbu do skončenia zmluvy by mali byť minimálne. V porovnaní s kúpou ojazdeného autobusu je o 23.730 € ročne drahší.
Návrh mestského úradu:
Odporúčame kúpu nového dieselového nízkopodlažného autobusu."
Tabuľka