Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 6433 #11318:
a od toho tie dvere a nástup každými je: aby traja nastúpili každý jednými, aby voz nestál 10 min na zastávke ako pred 10 rokmi, kým všetci nastúpia. Práve to, že ľudia s BČK idú predom mne osobne lezie na nervy, pretože majú 3-4 dvere na nástup!

Klimatizácia + spotreba: je to len a len o objednávateľovi; ak ten bude dôsledne kontrolovať (čo nerobí) ako (a s čím) SADka jazdí, tak potom jej nepoužívanie môže byť dôvodom na sankcie a zápočet s plnením vo verejnom záujme. A to je práve vec pre nové obstarávanie, aby zmluva obsahovala (nielen):
a) zloženie vozového parku
b) nasadenie kapacity podľa CP a potreby, nie že v Trenčíne je playoff, kde sa hralo niekoľko po sebe vypredaných zápasov, na každom 6150 ľudí, ale kĺbového autobusu by sa človek nedorezal - asi je to chránený živočích ? Richard tu spomínal, že sa o to snažil, ako aj niektorí iní, ale keď je msto i dopravca proti, neviem pre koho ak nie pre ľudí sú tie autobusy určené.

Asi najlepšie bude, keď sa kúpi Zetor s vlečkú a bude jazdiť miesto toho Crosswaya, pričom mimo špičky vlečku odpojí ?
No pokial mesto kupi klimatizovany,aj tak ho SADka nebude chciet moc pouzivat,bo klimatizacia zvysuje spotrebu a ako vsetci vieme,v Trencine ako v poslednom vacsom meste stale kontroluju spotrebu soferov a od toho aj vyplacaju premie pre soferov.A zaroven si neviem predstavit ako bude fungovat klimatizacia v realnej prevadzke,kedze nasi cestujuci aj ked su len traja na zastavke musia kazdy nastupovat svojmi vlastnymi dverami,takze vsetok vyklimovany vzduch bude hned vonku.A aj zastavky mame omnoho blizsie pri sebe,ako v inych vacsich mestach,co tiez nie je pre klimu dobra vec,otvaranie a zatvaranie dveri kazdu chvilku.
Reply on: ajjo #11316:
Preto sa pýtam lebo bude drahší aj s takýmto vybavením.
Reply on: Richard Ščepko #11315:
Inak dúfam že ho mesto kúpi klimatizovaný, s dopyt. otváraním dverí, s displejom. Aj to ste tam preberali?
Reply on: syko #11314:
🙂 ...ale vieme aká je realita. Reálne nasadenie nového vozidla je aj tak vec min. začiatku 2019.

@S499.1023

1) To písal úradník, ja som to len skopíroval
2) ...
Reply on: Richard Ščepko #11312:
V roku 2018 by sa o klíme v autobuse MHD malo diskutovať NANAJVÝŠ tak o tom, či majú byť fukáre aj nad sedadlami pre dôchodcov 😉
Reply on: Richard Ščepko #11312:
1) SAD nie je prepravca ale dopravca.
2) Nemal by mať právo vyzvať mesto Trenčín, aby autobus odkúpilo ale povinnosť.
Reply on: ajjo #11311:
Kopírujem z návrhu zápisnice (máme ju zatiaľ len v emaily, nie na webe):

"Stanovisko komisie : Odporúča schváliť kúpu nového autobusu v zmysle bodu 1.písomne preloženého návrhu za podmienky, že :

1/ pri odpisoch sa uplatní 10 ročné obdobie a pri skončení zmluvy bude mať prepravca právo vyzvať Mesto Trenčín, aby odkúpilo predmetný autobus za jeho zostatkovú cenu
alebo
2/ pri odpisoch sa uplatní 4 ročné obdobie a pri ukončení zmluvy bude predmetný autobus odpredaný Mestu Trenčín za zostatkovú cenu

V prípade, že navrhované riešenia by neboli akceptovateľné pre prepravcu, tak alternatívy riešenia budú opätovne prerokované na FMK dňa 10.5.2018.

Hlasovanie : Za: 5 Proti :0 Zdržal sa : 0"


Debata bola celkom dlhá (1,5 h), prítomní boli MBA Peter Hošták PhD, Mgr. Juraj Bakoš, JUDr. Ján Kanaba, Ing. Richard Ščepko, Ing. Roman Herman

Za SAD Trenčín pán riaditeľ PhDr. Ing. Juraj Popluhár a Jozef Opatovský.

Aj keď možno niektorí by nesúhlasili, ale bola to zaujímavá hodina a pol. Ak ide o vozidlo, malo by ísť o Urbanway. S Milošom Minárechom sme sa bavili o dopytových tlačítkách, klimatizácií a stredovom informačnom displeji/obrazovke. Ak teda k dohode so SAD naozaj príde.
Neviete niekto ako dopadla tá Finančno-majetková komisia(ohľadne #13)? Pozeral som to aj na webe mesta, žiaľ neúspešne.
Reply on: Marek6283 #11309:
Sorry,ale tá tvoja rachotina nebude stačiť.hlavne že drieme 5 harmoník v garáži....
? dnes mi parkrat zazvonil sluzobny mobilek,vsetci premyslali o tej Sobote,ved vsetci "ti zly" mali zrovna volno...vidite co robite ?! 🙂 ? Ale tak verim ze su aj polepseny hriesnici ,zajtra ak Dukla bude druha,neotvorim dvere a fujazdim prec,tzv bezposilovy spoj linky c.8 😉
Reply on: Richard Ščepko #11303:
Preradenie autobusu z prímestskej dopravy by podľa môjho názoru bolo jednoznačne najhoršie riešenie, nehodné krajského mesta a 21. storočia. Kupovať jeden hybridný autobus by bolo podľa mňa zbytočné, oprava zhoreného aj nákup ojazdeného mi prídu finančne neefektívne.

Jednoznačne mi príde najlepšie nakúpiť nový dieselový autobus, ideálne nízkopodlažný v celej dĺžke. Bol by som však za to, aby sa predložil návrh ABY HO KÚPILO MESTO a prípadne za symbolickú cenu prenajalo SAD. Nepríde mi najlepšie preplácať SAD-ke nový autobus, so životnosťou dajme tomu 10-12 rokov, keď máme zmluvu na 5. Bolo by neefektívne ich takto sponzorovať... ?
Reply on: kvorka #11306:
To je najlepšie riešenie. No ale praktickejšie by bolo keby má mesto celý vozový park a nie len jeden autobus. A inač čo to tu niekto posielal to vyjadrenie SADky k #13, tuším že sa tam spomínalo že keď budú kupovať nový a ešte aj robiť Karosám GO tak vraj by museli dáky voz zpožičať. Praudepodobne asi regionálny alebo čo.
Reply on: S499.1023 #11305:
presne tak, nech si ho nechá mesto a dá ho len do výpožičky❗
Reply on: Richard Ščepko #11303:
K tej oprave - ja by som im vybavil aj havarijné poistenie aj vyvoňanie autobusu.
A keď už nový dieselový - prečo ho nekúpi mesto a nedá SAD Trabelssie k dispozícii formou prenájmu?
Reply on: Richard Ščepko #11303:
Dobre že nechce mesto ten prímestský-to by bolo strašné. No ale škoda toho hybridu, mali by sme nejakú tú pýchu MHD-ale predsa bolo by to zbytočné. Myslím, že sa mesto rozhodlo správne-diesel je najvhodnejší.
K téme #13 bude zajtra mimoriadna FMK. Posielam možnosti a odporúčanie MsÚ (materiál poslaný emailom):

"Máme 5 možností riešenia:

kúpa nového hybridného autobusu, kúpa nového dieselového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, preradenie prímestského autobusu, oprava zhoreného autobusu.

1. Najlacnejšie riešenie je preradenie prímestského autobusu. Čo ale znamená diskomfort pre cestujúcich, autobus má 2 dvere, nie je nízkopodlažný. Náklady na opravu a údržbu do konca platnosti zmluvy vieme len odhadnúť. Nie je havarijne poistený.

2. Najdrahšie riešenie je kúpa nového autobusu Hybridu v cene cca 400 000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho celý zaplatí cez odpisy.

3. Druhá najlacnejšia je oprava starého zhoreného autobusu. Autobus nebude možné havarijne poistiť, nevieme určiť náklady na údržbu, havarijnú údržbu v ďalších rokoch. Na autobuse pravdepodobne zostanú známky zhorenia motora (možný zápach - čalúnenie, ...).

4. Pri kúpe ojazdeného autobusu (8 ročné vozidlo, 915.000 najazdených km) len odhadujeme náklady na údržbu. Ojazdené vozidlo za 110.000 € má 8 rokov, pravdepodobne nebude možné ho havarijne poistiť, riziko opotrebenia. Najstarší autobus v MHD Trenčín má cca 12,5 roka a najazdené 700.000 km. Ostatné majú priemerne najazdených cca 500.000 km.

5. Nový dieselový autobus bude stáť 230.000 €. Autobus zostane po skončení zmluvy v majetku SAD, mesto ho zaplatí cez odpisy. Bude havarijne poistený, náklady na údržbu do skončenia zmluvy by mali byť minimálne. V porovnaní s kúpou ojazdeného autobusu je o 23.730 € ročne drahší.

Návrh mestského úradu:
Odporúčame kúpu nového dieselového nízkopodlažného autobusu."
Reply on: mathre #11294:
V pohode. Ja som to čítal trochu "z rýchlika", tak to sedí 🙂
Reply on: S499.1023 #11300:
presne, to som dal len pri príležitosti, že máme 20 rokov od "nerealizácie" tento rok ? Snáď si to všimnú všetci.
Reply on: milan002 #11299:
10. jan 1998.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.