Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
K tým tlačidlám: napr. v BA to funguje ale aj tak si každý otvorí iné dvere čiže je to to isté ako keby vodič otvoril dvere.

K štatistikám: iné dopravné podniky jednoduch striedaju vozidla ktore rataju cestujucih napr. 2tyzdne na jednej linke a to daju objednavatelovi a tak netrpi cestujuci
Reply on: Viko #11331:
A ako je to u vás vo vozidlách Slovak Lines? Lebo moje skúsenosti z regionálnej dopravy (na východe SR) sú také, že väčšinou je revízor len jeden a predsalen, trenčianska MHD má z viacerých pohľadov bližšie práve k regionálnej doprave, než k MHD v najväčších slovenských mestách...
Reply on: Jacob #11327:
Tak ja ako Bratislavčan pomerne intenzívne využívajúci MHD ti poviem, že osamoteného revízora som v kĺbaku fakt nikdy nestretol. (A mám pocit, že ani v krátkom nie.) Vždy to vychádzalo 1 človek na pol vozidla resp. jeden vozeň električky, v poslednom čase väčšinou chodia aj s SBS-károm, čiže sú traja.
Reply on: S499.1023 #11326:
Ja som to tu napisal ako priklad.Samozrejme,ze ked otvorim predne dvere,vsetko je vonku.Ved preto aj obhajujem "tlacitkovy" system,aby som nemusel otvarat cely voz,ked niekto nastupuje/vystupuje len jednymi dverami.Takisto ako pisete chalani,aj to oznacovanie CPL prispieva k zdrziavaniu.A myslim si,ze aj dochodcovia by mohli jazdit v MHD len s nejakou preukazkou vydanou mestom a tiez by si nemuseli oznacovat.Len keby sa prestalo s oznacovanim kvoli statistike,potom by mesto zistilo,ze sa vozi omnoho menej cestujucich,ako sa uvadza v statistike-takto totiz ked jeden cestujuci prestupi na druhy spoj a znovu si oznaci nastup,tak vlastne statisticky si prepravil dvoch cestujucich,aj ked v skutocnosti je jeden.Preto to oznacovanie musi byt.
Reply on: S499.1023 #11328:
Aha 😃
Reply on: Jacob #11327:
To s tým zneužitím bolo myslené ironicky, lebo to je taký obľúbený argument na obhajobu nezmyslov.
Reply on: S499.1023 #11326:
Celé zle to je aj tak, tu v Trenčíne zavedie sa možnosť nastupovania 3. dverami a ako to dopadlo? Polovica ľudí spraví radu pri stredných dverách a posledné tam nikto nejde, už sa to tu síce riešilo, že pri nastupovaní poslednými dverami u Crosswayu to je iné, a to úzky je ten priestor na nastupovanie, je tam dosť schodov, ale pri B952, Citelisoch poslednými dverami nastupovanie je to isté ako strednými ale ľudia stále nepochopia, že môžu ísť k ďalším dverám a nemusia robiť radu ako keď sú v akcii rožky.

Neviem čo myslíš zneužitím keby tí čo majú predplatný lístok si nemuseli označovať lístok, skôr mne to príde výhoda, lebo čo vídavam fakt dosť ľudí má predplatný lístok a keby si ho nemuseli označovať dosť by to urýchlilo nastupovanie a predišlo by sa prípadnému meškaniu kvôli nastupovaniu veľkého počtu ľudí. Ak myslíš teda zneužitie, že by chodili ľudia na čierno, tak je to možné, ale zaujímavé, že v iných mestách kde si nemusíš označovať stále lístok ako Bratislava, Žilina, Košice a možno iné mestá, a tie mestá sú väčšie ako naše a funguje to tam v poriadku.
A kto by nemal predplatný lístok, a neoznačil si v tom prípade cestu tak on riskuje, že pôjdu revízori a dostane pokutu a vybavené.
Inak keď sme pri téme revízori tak doteraz nejako nechápem, prečo musia všetci revízori (zvyčajne chodia traja) chodiť spolu a to na jeden autobus! Keď to porovnám s Bratislavou tam dokonca príde niekedy nenápadne revízor a neskôr až keď ide kontrolovať lístky zistíš, že je revízor a jeden kontroluje lístky v celkom autobuse a ten autobus je kĺbový a má 18 metrov.
Čiže by som sa nedivil, že by sa to zneužívalo keď zbytočne sú na jeden autobus vždy traja revízori, asi sa boja ísť každý sám ?
Reply on: 6433 #11325:
Zatiaľ čo ak otvoríš len jedny (a to prvé) dvere na minútu, aby každý nastúpil, priložil kar tu (aj s predplatným lístkom, lebo cestujúciby to zneužili), posunul sa, nastúpil ďalší etc., tak ti to určite teplo práve z tvojho miesta vodiča nevysaje?
Je pozoruhodné, že vy v Trenčíne máte vždy iné skúsenosti ako vo väčšine sveta.
Reply on: ajjo #11321:
Pises,ze ked sa otvoria vsetky dvere na par sekund,aby 3ludia nastupili...predstav si,ze v zime ked je vonku -15 stupnov a ty si v ako-tak vyhriatom buse a otvoria sa vsetky dvere na par sekund,tak musis sam citit ako to teplo doslova vysaje z busu von.A kym sa zas vyhreje,chvilku trva...to iste je v lete s klimou...pokial budu zastavky tak blizko pri sebe ako ich mame v TN,je to podla mna zbytocna investicia...skor keby mal novy bus to co je standardom uz vsade len tu nie-napr.cuvacie senzory,ktore nema v TN ani jeden bus,popr.kameru cuvaciu.Ale zase urcite bude mat metalizu-co je rozumna investicia
Reply on: Jacob #11323:
No vodici tu v TN na Citelisoch maju moznost na pristrojovej doske nastavit fungovanie toho tlacitka.Standardom ale je,ze sa pouziva ako znamenie na vystup,bo ludia tu nie su zvyknuti na tlacitkovy system.Viem sam,ked som jazdil na Citelisoch ako striedac,ze ked som mal zapnuty system otvarania dveri na tie tlacitka,tak len mladsi ludia vedeli,ze musia stlacit.Vela ludi-hlavne starsich vtedy v buse dost vykrikovalo,nech uz otvorim dvere a tak isto aj zvonka mi klepali na dvere.Proste tu v TN je to tak zauzivane a hotovo.A tiez si myslim ze nechat tlacitkovy system len na jednom voze a citelisoch nie je dobre.Bud vsade alebo nikde.Ludia by zas mali chaos okolo toho.Vidim na mojich rodicoch, a starsich susedoch,ktori nedokazu rozoznat,ci sa blizi nizkopodlazny bus alebo nie.A vysvetlovat im,ze na tychto vozoch treba stlacat a na inych nie...uvidime ako to dopadne
Reply on: ajjo #11321:
Bohvie, či budú chcieť tlačítka na otváranie dverí, keďže mi stačí, že tieto tlačítka sú v Citelisoch 12M, a pod tým tlačítkom na otváranie dverí je tlačítko STOP, ale tlačítka obe fungujú ako jedno, lebo či stlačíš to alebo to tak urobí to to isté, a určite sa dá nastaviť aby to fungovalo ako má, a nemusel by vždy zbytočne vodič otvárať všetky dvere, len vidieť, že SAD-ka asi nemá nejako záujem sfunkčniť tieto tlačítka, zaujímalo by ma, že či po kúpe a zaradení fungovalo to tak ako má alebo to nefunguje ako má tak ako to je teraz, a keď to SAD-ka nechce mali ich dať preč, tuším #01 ten ich ani nemá ostatné majú.
Reply on: ajjo #11321:
Všetko je otázka technickej špecifikácie. Kto bude voz kupovať, ten bude tvoriť tú špecifikáciu. Samozrejme, môžu sa k nej vyjadriť aj iní, ak ju dá k dispozícií na pripomienkovanie...

Alebo ak mesto priamo uloží dopravcovi, čo všetko má nový autobus obsahovať.
Reply on: 6433 #11320:
Keď bude klimatizovaný pravdepodobne bude mať aj tlačítka? . Ale keď sa to tak zobere, keď nastupuje 1-3 cestujúcich tak tie dvere sú otvorené na pár sekúnd.
Reply on: draxter #11319:
Ano,tie dvere na to sluzia,no pokial by to bol tlacitkovy system,tak ako ste pisali....pokial ma autobus otvarat vsetky dvere (napr. ked jeden ide nastupit do klbaka cez 3 dvere,sofer musi otvorit vsetky ostatne okrem prednych) vtedy som myslel ze je klima zbytocna.A neviem,kedy sa bude podpisovat nova zmluva a dokonca ani neviem ci mesto vobec ma nejaky kontrolny organ,ktory by kontroloval dodrziavanie zmluvy medzi SAD a mestom...
Reply on: 6433 #11318:
a od toho tie dvere a nástup každými je: aby traja nastúpili každý jednými, aby voz nestál 10 min na zastávke ako pred 10 rokmi, kým všetci nastúpia. Práve to, že ľudia s BČK idú predom mne osobne lezie na nervy, pretože majú 3-4 dvere na nástup!

Klimatizácia + spotreba: je to len a len o objednávateľovi; ak ten bude dôsledne kontrolovať (čo nerobí) ako (a s čím) SADka jazdí, tak potom jej nepoužívanie môže byť dôvodom na sankcie a zápočet s plnením vo verejnom záujme. A to je práve vec pre nové obstarávanie, aby zmluva obsahovala (nielen):
a) zloženie vozového parku
b) nasadenie kapacity podľa CP a potreby, nie že v Trenčíne je playoff, kde sa hralo niekoľko po sebe vypredaných zápasov, na každom 6150 ľudí, ale kĺbového autobusu by sa človek nedorezal - asi je to chránený živočích ? Richard tu spomínal, že sa o to snažil, ako aj niektorí iní, ale keď je msto i dopravca proti, neviem pre koho ak nie pre ľudí sú tie autobusy určené.

Asi najlepšie bude, keď sa kúpi Zetor s vlečkú a bude jazdiť miesto toho Crosswaya, pričom mimo špičky vlečku odpojí ?
No pokial mesto kupi klimatizovany,aj tak ho SADka nebude chciet moc pouzivat,bo klimatizacia zvysuje spotrebu a ako vsetci vieme,v Trencine ako v poslednom vacsom meste stale kontroluju spotrebu soferov a od toho aj vyplacaju premie pre soferov.A zaroven si neviem predstavit ako bude fungovat klimatizacia v realnej prevadzke,kedze nasi cestujuci aj ked su len traja na zastavke musia kazdy nastupovat svojmi vlastnymi dverami,takze vsetok vyklimovany vzduch bude hned vonku.A aj zastavky mame omnoho blizsie pri sebe,ako v inych vacsich mestach,co tiez nie je pre klimu dobra vec,otvaranie a zatvaranie dveri kazdu chvilku.
Reply on: ajjo #11316:
Preto sa pýtam lebo bude drahší aj s takýmto vybavením.
Reply on: Richard Ščepko #11315:
Inak dúfam že ho mesto kúpi klimatizovaný, s dopyt. otváraním dverí, s displejom. Aj to ste tam preberali?
Reply on: syko #11314:
🙂 ...ale vieme aká je realita. Reálne nasadenie nového vozidla je aj tak vec min. začiatku 2019.

@S499.1023

1) To písal úradník, ja som to len skopíroval
2) ...
Reply on: Richard Ščepko #11312:
V roku 2018 by sa o klíme v autobuse MHD malo diskutovať NANAJVÝŠ tak o tom, či majú byť fukáre aj nad sedadlami pre dôchodcov 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.