Reply on: mathre #10369:
Toto beriem i ked... Tiez sa mi stalo ze ma poprosili aby som takeho cestujuceho vyprevadil,ja som vsak oponoval ze kupil si slusne listok a sprava sa slusne,no panovi som dohovoril aby sa cistejsie obliekol a osprchoval,no on vsak povedal ze berie lieky a z nich sa tak poti ...a takychto zazitkov by som mal vela...pani co si za jazdy vezme dieta z kocika na ruky,ked ju oslovim aby si aspon sadla ,ved je kde tak pol hodinovy telefonat na dispecing z kazdym kto tam robi a podobne zazitky,pes bez nahubku-musite ho mat na voditku a ma mat nahubok=reakcia-to su take vase zakony on nikomu neublizi...a toto sa tu deje casto,ozaj nereagovat,a keby som mal volat policiu tak by som denne nedokoncil dva/tri spoje...pochopil som ze nema cenu sa nervacit,zaludok mam uz dost z toho zniceny...teraz mam stary autobus ,musim riesit ine problemy...Tu ludia neuznavaju ze ked si chcu nabit u vodica kartu tak maju mat presne nachystane a podobne,skratka vsetko je zbytocne...myslia si ze ked daju za cestu 0,80E tak ze si vas kupili ,ze im poviete o 9 zastavok ze uz maju vystupit,ako sa dostanu tam a tam...a mozu si tu robit kolnicku na drevo a z vodica fackovacieho panacika...samozrejme nastastie nie vsetci!!! Ja som mal pred 11 rokmi uplne inu predstavu o tejto praci vseobecne. No,o 5 rokov snad s novym autobusom aj novy elan pride A najhorie su Piatky vecer ,tam sa to vsetko akumuluje a preto hura na poobednu? ... z radostou do toho a domou ako zbyty pes ?
MA MHD
Otázka od: Júlia, 17.04.2017
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či vodiči MHD mávajú nejaké školenia ako sa správať k cestujúcim? V sobotu 15.04.2017 o 16,15 hod. som cestovala linkou č. 24 od Laugarícia. Tak arogantného a drzého vodiča som ešte nevidela. Nastúpila staršia pani s deťmi a mali nápoje v ruke. Vrch pohára bol zafóliovaný, takže nebol predpoklad, že sa vyleje. Pani kupovala lístky a vodič na celý autobus začal kričať, že nech si to dá do tašky, že toto nie je jedálenský vozeň. pani povedala, že to do tašky dá, ale chcela kúpiť lístok. Vodič jej vysvetlil, že jej mali pomôcť deti a stále s krikom. Bolo mi tej pani naozaj ľúto. Potom si nás všetkých premeriaval cez spätné zrkadlo, či náhodou niečo nepijeme a nejeme. Ďalšia nepríjemnosť sa stala pri Dukle, keď vychádzal zo stanice na Štefanikovú, neskoro zbadal auto a tak prudko zabrzdil, že som mala čo robiť aby som sa udržala na sedadle a nevypadla do uličky. A vrchol arogantnosti predviedol na priechode pri Obchodnej Akadémii, kde neskoro zbadal chodcov a zabrzdil tak prudko, že staršia pani spadla na zem a mala problém vstať. Neviem, či si vôbec všimol, lebo zastavil až na zastávke a oznámil nám oznámil, že jazda sa skončila a volá políciu a sanitku. Tento prechod je stále veľmi frekventovaný a ešte bolo aj po futbale, takže mal prispôsobiť tomu aj jazdu. Po hokeji pri zimáku na priechode stávajú mestskí policajti, tak by mohli stávať aj tam. Po tomto zážitku v MHD budem zasa chodiť iba autom.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín, a.s.
Je nám naozaj ľúto, že vodič nezvládol komunikáciu s cestujúcimi s náležitým pokojom. Vodiči sú každoročne preškoľovaní, majú školenia aj za prítomnosti psychológa a zástupcov polície. Počas takého školenia sa priamo riešia aj modelové situácie, aké môžu nastať v rôznej dobe premávky MHD. Vodič síce má priamo povinnosť upozorňovať cestujúcich na dodržiavanie prepravného poriadku, ale mal by zvoliť určite primeranejší spôsob, než ten, čo opisujete. Jesť a mať otvorené nápoje počas jazdy je priamo zakázané a to s ohľadom aj na ostatných cestujúcich. Môže nastať počas jazdy presne taká situácia, o akej píšete neskôr – teda, že je potrebné prudko zabrzdiť a vtedy sa jedlo a nápoj môže objaviť na oblečení iného, o znečistení vozu nehovoriac...
Čo sa týka prudkého brzdenia, naozaj sa nám ťažko posudzuje situácia, ktorej sme neboli svedkami. Podľa Vášho opisu a aj podľa opisu vodiča, išlo o zrejmé porušenie dopravných predpisov zo strany vodiča automobilu, ktoré nedalo prednosť autobusu MHD počas výjazdu zo zastávky. Pokiaľ dôjde počas cesty k zraneniu osoby v autobuse, je nevyhnutné privolať záchranku i políciu. Sme presvedčení, že podstatne tvrdšie by ste posudzovali konanie vodiča, pokiaľ by odignoroval zranenie cestujúceho.
Je nám ľúto, že máte negatívnu a nepríjemnú skúsenosť s cestovaním v MHD. Dopravná situácia v meste je naozaj komplikovaná, čo však neospravedlňuje hrubé chovanie vodiča. Ďakujeme, že ste nám dali vedieť. Vašu sťažnosť budeme tiež používať ako apel na vodičov, počas spomínaných školení.