No, ako sa to vezme. Toto som myslel skôr tak, že vzhľadom na SAD Trenčín reagovala pomerne príjemným spôsobom. Pri SAD je totiž úspech, ak vôbec niekto reaguje ....
presne tak, keď som s bratom ešte ako tínedžer jazdil cca v roku 1995 mi jeden chorý mozek odmietol vziať 50halierovky a vyhodil ich cez dvere von! Vravím bratovi: ser na neho a poď dnu, my sme zaplatili, ten idiot nech si robí čo chce. Ostal vyvalený ako puk ale neodvážil sa už pred plným Ikarusom viac niečo povedať, degeš ?
Len pre zaujímavosť niečo z otázok a odpovedí. Prekvapilo ma, že hovorkyňa reagovala a to ešte veľmi myslím príjemným spôsobom. Len tak ďalej ?
Otázka od: Júlia, 17.04.2017
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či vodiči MHD mávajú nejaké školenia ako sa správať k cestujúcim? V sobotu 15.04.2017 o 16,15 hod. som cestovala linkou č. 24 od Laugarícia. Tak arogantného a drzého vodiča som ešte nevidela. Nastúpila staršia pani s deťmi a mali nápoje v ruke. Vrch pohára bol zafóliovaný, takže nebol predpoklad, že sa vyleje. Pani kupovala lístky a vodič na celý autobus začal kričať, že nech si to dá do tašky, že toto nie je jedálenský vozeň. pani povedala, že to do tašky dá, ale chcela kúpiť lístok. Vodič jej vysvetlil, že jej mali pomôcť deti a stále s krikom. Bolo mi tej pani naozaj ľúto. Potom si nás všetkých premeriaval cez spätné zrkadlo, či náhodou niečo nepijeme a nejeme. Ďalšia nepríjemnosť sa stala pri Dukle, keď vychádzal zo stanice na Štefanikovú, neskoro zbadal auto a tak prudko zabrzdil, že som mala čo robiť aby som sa udržala na sedadle a nevypadla do uličky. A vrchol arogantnosti predviedol na priechode pri Obchodnej Akadémii, kde neskoro zbadal chodcov a zabrzdil tak prudko, že staršia pani spadla na zem a mala problém vstať. Neviem, či si vôbec všimol, lebo zastavil až na zastávke a oznámil nám oznámil, že jazda sa skončila a volá políciu a sanitku. Tento prechod je stále veľmi frekventovaný a ešte bolo aj po futbale, takže mal prispôsobiť tomu aj jazdu. Po hokeji pri zimáku na priechode stávajú mestskí policajti, tak by mohli stávať aj tam. Po tomto zážitku v MHD budem zasa chodiť iba autom.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín, a.s.
Je nám naozaj ľúto, že vodič nezvládol komunikáciu s cestujúcimi s náležitým pokojom. Vodiči sú každoročne preškoľovaní, majú školenia aj za prítomnosti psychológa a zástupcov polície. Počas takého školenia sa priamo riešia aj modelové situácie, aké môžu nastať v rôznej dobe premávky MHD. Vodič síce má priamo povinnosť upozorňovať cestujúcich na dodržiavanie prepravného poriadku, ale mal by zvoliť určite primeranejší spôsob, než ten, čo opisujete. Jesť a mať otvorené nápoje počas jazdy je priamo zakázané a to s ohľadom aj na ostatných cestujúcich. Môže nastať počas jazdy presne taká situácia, o akej píšete neskôr – teda, že je potrebné prudko zabrzdiť a vtedy sa jedlo a nápoj môže objaviť na oblečení iného, o znečistení vozu nehovoriac...
Čo sa týka prudkého brzdenia, naozaj sa nám ťažko posudzuje situácia, ktorej sme neboli svedkami. Podľa Vášho opisu a aj podľa opisu vodiča, išlo o zrejmé porušenie dopravných predpisov zo strany vodiča automobilu, ktoré nedalo prednosť autobusu MHD počas výjazdu zo zastávky. Pokiaľ dôjde počas cesty k zraneniu osoby v autobuse, je nevyhnutné privolať záchranku i políciu. Sme presvedčení, že podstatne tvrdšie by ste posudzovali konanie vodiča, pokiaľ by odignoroval zranenie cestujúceho.
Je nám ľúto, že máte negatívnu a nepríjemnú skúsenosť s cestovaním v MHD. Dopravná situácia v meste je naozaj komplikovaná, čo však neospravedlňuje hrubé chovanie vodiča. Ďakujeme, že ste nám dali vedieť. Vašu sťažnosť budeme tiež používať ako apel na vodičov, počas spomínaných školení.
Ďakujem vám obom. Použitie kotúčikov je na tú dobu pomerne ojedinelé, preto ma zaujalo.
Budem offtopic, ale napadli mi ešte dve otázky:
1. Predpokladám správne, že v prímestskej sa vydávali lístky na Setrightoch až do príchodu EM-testu?
2. Čo ostatné MHDčky dnešného SAD Trenčín? V 1996-tom sa osamostatňovali závody, stihol sa "trenčiansky spôsob" predtým uplatniť aj tam?
presne tak, s tým že keď som s bratom šiel busom k babke, tak sme platili 2Sk každý polovičný lístok, tak nám vodič často dal jeden za 4 Sk (najmä na linke 18 na pôvodnej TN-711AM I.). Emtest začal v septembri 2001, keď som začal chodiť na gymnázium. dovtedy fungovali aj preukážky s kuponom, ale nástup od roku 1996 bol len cez predné dvere aj vtedy (hoci to väčšina vodičov ani nekontrolovala, alebo na ústny pokyn ráno "s preukážkami choďte zadom" sme naplnili Ikarus za minútu, najmä v časoch keď ráno 07:30 odchádzali 2 Ikarusy a jedno sólo na linke 15 to bolo vďačné riešenie). Čipovka na úvod sa nabíjala za 100Sk, čo pri cestovnom 3Sk polovičné stačilo presne na mesiac.
Nástup bol len cez prvé dvere. CL boli v kotúčoch a z nich sa trhali jednotlivé ústrižky. Boli dve, alebo tri hodnoty a tak sa vyskladávalo výsledné cestovné. Čiže celé, polovičné a nejaké ZŤP a pod.
EM-t(r)est bol zavedený cca v roku 2001, ale to neviem úplne presne. Znalejší doplnia - opravia.
Správne teda chápem, že SAD TN nemá všetky svoje NP vozidlá očividne v systéme definované ako NP? A teda celé toto aj ohľadom WiFi je najmä o rozhodnutí dopravcu či si do systému tieto informácie nahodí?
Mne správanie SAD-ky vo vzťahu k dlhému Citelisu pripomína môjho švagra, ktorý si v deväťdesiatych rokoch kúpil nejaký automobil Daewoo (tuším Lanos či Nubiru), na ktorom prestal jazdiť, lebo auto veľa žralo ale predať ho tiež nechcel, lebo "všetci vedia, že tento model veľa žerie (len on to evidentne pri kúpe nevedel), takže sa nedá výhodne predať" a skončilo to tak, že mu nové auto možno s piatimi tisícmi kilometrov mu zhnilo pred domom a predal ho asi za sto éčiek "na papiere".
ja už fakt neviem, to sú mechanici SADTN až tak neschopní, alebo SADka sa len tvári kým jej somári na meste bezhlavo nepodpíšu priame predĺženie za súčasných pre mesto nevýhodných podmienok? Veď ten voz sa zachvíľu prepadne pod zem ako postáva!
Viko
Vopred vďaka.