Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MA MHD #10354:
No k situácii pri Dukle- keďže tam žiadna zastávka nikde nie je, tak mám pocit, že cestujúca píše o situácia, kedy odbočoval autobus z Kragujevackých hrdinov vpravo na MRŠ na zelenú šípku a nedal teda prednosť on vozidlu. Ale hovorkyňa Strelcová to vidí presne opačne... ?
Cital som i tieto posledne prispevky,ono sa priznam ze spominana linka cislo 24 je "najnechutnejsia" linka zo vsetkych a som len rad ze ju teraz nemam... Ono linky ktore su dlhe a maju dve minuty na konecnej papierovo podotykam!,nie su v oblube ziadneho z nas,nestihame to tocit a sme len nervoznejsi a pri tejto linke su rozne specifika ktore vznikaju na aut.stanici ale i v OC Laugaricio(koli nastupu a financnemu styku),kazdy vodic je iny,kazdy den je iny,kazdy spoj je iny! Mozete byt vyskoleny ako chcete. Jasne je ze tu uz toho bolo vela,ale ja stale vravim ze kym v nasej MHD nebude vodic oslobodeny od predavania listkov(maximalne zachovat iba nudzovy-doplnkovy predaj) ,kym bude riesit co robia cestujuci vo vozidle(ja som to uz skoncil-nech sa deje cokolvek) ,tak tu dobre nebude.Bol som v Bratislave,v Brne,v Mnichove....tam ked sa opilec vala po zemi alebo nieco podobne,vodic si karuje a nema nervy,ma co robit riesit zalezitosti cestnej premavky a nie ludi co vezie. Preto "NEREAGOVAT" je to nejlepsie ,len je to tu u nas dost tazko ked od nas cestujuci vselico chcu ale oni sami akosi pre to aby cestovali ako treba nic nemienia robit-ved je tu vodic 🙂 ...Mame tu isty "dedinsky"sistem,no my narozdiel od nic vozime ovela viac ludi,roznych-nie tych istych denne a tym je to tazsie.Ked sa pozriete na vodicov modrych autobusov su usmiaty a vesely,vodici cervenych su zniceny...potom necudo ze na nas chodi ovela viac staznosti,ale ved to kazdy vie ake je to v tomto meste ,v jeho MHDcke a preto mne sa reakcia nasej pani hovorkyne zda v celku primerana,pekne napisana,ma to hlavu aj patu,je mi jasne ze dotknutych sa to este dotkne ale aj ona ma nevdacnu pracu niekedy...skratka s ludmi je to tak... a bude to uz len tazsie-ten trend je dany dobou a je to citit.
Reakcia na: S499.1023 #10357:
No, ako sa to vezme. Toto som myslel skôr tak, že vzhľadom na SAD Trenčín reagovala pomerne príjemným spôsobom. Pri SAD je totiž úspech, ak vôbec niekto reaguje ....
Reakcia na: MA MHD #10354:
Vôbec nemám pocit, že pani hovorkyňa reagovala veľmi príjemným spôsobom.
Reakcia na: kvorka #10355:
presne tak, keď som s bratom ešte ako tínedžer jazdil cca v roku 1995 mi jeden chorý mozek odmietol vziať 50halierovky a vyhodil ich cez dvere von! Vravím bratovi: ser na neho a poď dnu, my sme zaplatili, ten idiot nech si robí čo chce. Ostal vyvalený ako puk ale neodvážil sa už pred plným Ikarusom viac niečo povedať, degeš ?
ako všade, je to o ľuďoch; ale zaujímalo by ma, či cestujúcu zobral grátis aspoň iný spoj idúci na Sihoť IV
Len pre zaujímavosť niečo z otázok a odpovedí. Prekvapilo ma, že hovorkyňa reagovala a to ešte veľmi myslím príjemným spôsobom. Len tak ďalej ?

Otázka od: Júlia, 17.04.2017
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či vodiči MHD mávajú nejaké školenia ako sa správať k cestujúcim? V sobotu 15.04.2017 o 16,15 hod. som cestovala linkou č. 24 od Laugarícia. Tak arogantného a drzého vodiča som ešte nevidela. Nastúpila staršia pani s deťmi a mali nápoje v ruke. Vrch pohára bol zafóliovaný, takže nebol predpoklad, že sa vyleje. Pani kupovala lístky a vodič na celý autobus začal kričať, že nech si to dá do tašky, že toto nie je jedálenský vozeň. pani povedala, že to do tašky dá, ale chcela kúpiť lístok. Vodič jej vysvetlil, že jej mali pomôcť deti a stále s krikom. Bolo mi tej pani naozaj ľúto. Potom si nás všetkých premeriaval cez spätné zrkadlo, či náhodou niečo nepijeme a nejeme. Ďalšia nepríjemnosť sa stala pri Dukle, keď vychádzal zo stanice na Štefanikovú, neskoro zbadal auto a tak prudko zabrzdil, že som mala čo robiť aby som sa udržala na sedadle a nevypadla do uličky. A vrchol arogantnosti predviedol na priechode pri Obchodnej Akadémii, kde neskoro zbadal chodcov a zabrzdil tak prudko, že staršia pani spadla na zem a mala problém vstať. Neviem, či si vôbec všimol, lebo zastavil až na zastávke a oznámil nám oznámil, že jazda sa skončila a volá políciu a sanitku. Tento prechod je stále veľmi frekventovaný a ešte bolo aj po futbale, takže mal prispôsobiť tomu aj jazdu. Po hokeji pri zimáku na priechode stávajú mestskí policajti, tak by mohli stávať aj tam. Po tomto zážitku v MHD budem zasa chodiť iba autom.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín, a.s.

Je nám naozaj ľúto, že vodič nezvládol komunikáciu s cestujúcimi s náležitým pokojom. Vodiči sú každoročne preškoľovaní, majú školenia aj za prítomnosti psychológa a zástupcov polície. Počas takého školenia sa priamo riešia aj modelové situácie, aké môžu nastať v rôznej dobe premávky MHD. Vodič síce má priamo povinnosť upozorňovať cestujúcich na dodržiavanie prepravného poriadku, ale mal by zvoliť určite primeranejší spôsob, než ten, čo opisujete. Jesť a mať otvorené nápoje počas jazdy je priamo zakázané a to s ohľadom aj na ostatných cestujúcich. Môže nastať počas jazdy presne taká situácia, o akej píšete neskôr – teda, že je potrebné prudko zabrzdiť a vtedy sa jedlo a nápoj môže objaviť na oblečení iného, o znečistení vozu nehovoriac...

Čo sa týka prudkého brzdenia, naozaj sa nám ťažko posudzuje situácia, ktorej sme neboli svedkami. Podľa Vášho opisu a aj podľa opisu vodiča, išlo o zrejmé porušenie dopravných predpisov zo strany vodiča automobilu, ktoré nedalo prednosť autobusu MHD počas výjazdu zo zastávky. Pokiaľ dôjde počas cesty k zraneniu osoby v autobuse, je nevyhnutné privolať záchranku i políciu. Sme presvedčení, že podstatne tvrdšie by ste posudzovali konanie vodiča, pokiaľ by odignoroval zranenie cestujúceho.

Je nám ľúto, že máte negatívnu a nepríjemnú skúsenosť s cestovaním v MHD. Dopravná situácia v meste je naozaj komplikovaná, čo však neospravedlňuje hrubé chovanie vodiča. Ďakujeme, že ste nám dali vedieť. Vašu sťažnosť budeme tiež používať ako apel na vodičov, počas spomínaných školení.
Reakcia na: draxter #10352:
Ďakujem vám obom. Použitie kotúčikov je na tú dobu pomerne ojedinelé, preto ma zaujalo.


Budem offtopic, ale napadli mi ešte dve otázky:
1. Predpokladám správne, že v prímestskej sa vydávali lístky na Setrightoch až do príchodu EM-testu?
2. Čo ostatné MHDčky dnešného SAD Trenčín? V 1996-tom sa osamostatňovali závody, stihol sa "trenčiansky spôsob" predtým uplatniť aj tam?
Reakcia na: dyspozytor #10351:
presne tak, s tým že keď som s bratom šiel busom k babke, tak sme platili 2Sk každý polovičný lístok, tak nám vodič často dal jeden za 4 Sk (najmä na linke 18 na pôvodnej TN-711AM I.). Emtest začal v septembri 2001, keď som začal chodiť na gymnázium. dovtedy fungovali aj preukážky s kuponom, ale nástup od roku 1996 bol len cez predné dvere aj vtedy (hoci to väčšina vodičov ani nekontrolovala, alebo na ústny pokyn ráno "s preukážkami choďte zadom" sme naplnili Ikarus za minútu, najmä v časoch keď ráno 07:30 odchádzali 2 Ikarusy a jedno sólo na linke 15 to bolo vďačné riešenie). Čipovka na úvod sa nabíjala za 100Sk, čo pri cestovnom 3Sk polovičné stačilo presne na mesiac.
Reakcia na: Viko #10348:
Nástup bol len cez prvé dvere. CL boli v kotúčoch a z nich sa trhali jednotlivé ústrižky. Boli dve, alebo tri hodnoty a tak sa vyskladávalo výsledné cestovné. Čiže celé, polovičné a nejaké ZŤP a pod.
EM-t(r)est bol zavedený cca v roku 2001, ale to neviem úplne presne. Znalejší doplnia - opravia.
Reakcia na: Marek6283 #10347:
No pekne. To už aby sa človek bál postaviť aj na zastávku.
A zároveň máme ďalší prístrešok zrelý na výmenu. ?
Reakcia na: mds #10346:
Ok, ďakujem za info.
Reakcia na: dyspozytor #10345:
Prosím ťa, akým spôsobom vtedy prebiehalo odbavovanie? (A ako ý prebehol prechod na dnešný elektronický systém?)

Vopred vďaka.
folklor na Vychodnej /bezLavickova) ...dufam ze tam zrovna nik necakal na autobus...
Reakcia na: MA MHD #10342:
presne...
Reakcia na: milan001 #10340:
Ja som rozhodne za to, aby sa vyhlásilo verejné obstarávanie. K téme SAD pripájam jednu zaujímavú fotku zo štvrtka:
Reakcia na: Jacob #10333:
Je to zvláštne ale mne sa obe zobrazujú rovnako...
Reakcia na: mds #10331:
Správne teda chápem, že SAD TN nemá všetky svoje NP vozidlá očividne v systéme definované ako NP? A teda celé toto aj ohľadom WiFi je najmä o rozhodnutí dopravcu či si do systému tieto informácie nahodí?
Reakcia na: milan001 #10340:
Mne správanie SAD-ky vo vzťahu k dlhému Citelisu pripomína môjho švagra, ktorý si v deväťdesiatych rokoch kúpil nejaký automobil Daewoo (tuším Lanos či Nubiru), na ktorom prestal jazdiť, lebo auto veľa žralo ale predať ho tiež nechcel, lebo "všetci vedia, že tento model veľa žerie (len on to evidentne pri kúpe nevedel), takže sa nedá výhodne predať" a skončilo to tak, že mu nové auto možno s piatimi tisícmi kilometrov mu zhnilo pred domom a predal ho asi za sto éčiek "na papiere".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.