Neviem, čo máte v prepravnom poriadku v Trenčíne ale v Bratislave aj v Prahe je, že sa vylučuje z prepravy aj ak je ostatným cestujúcim na obtiaž z dôvodu choroby.
31 nic moc ale z tychto novych liniek napriek tomu,ze cestujuci frflu na dlhu trasu je slusne vyuzivana 13ka ako v tyzdni tak i cez volne dni. Tam by sa dalo v buducnosti uvazovat na pridani a periodicite spojov.
ako vždy je čo riešiť, ale ja v MHD TN som dávno nezaznamenal nič zvláštne; ale popísaný dej pani Hovorkyňou zjavne nesedí, odpoveď hodnotím alibisticky, bez reálneho zistenia stavu. Zastávka pri Dukle nie je, tam jasne vodič musel pochybiť a pri OA na prechode - všetci vieme, ako to tam je.
Inak ešte som nevidel linku 31, ako chodí plná (prázdna)?
Toto beriem i ked... Tiez sa mi stalo ze ma poprosili aby som takeho cestujuceho vyprevadil,ja som vsak oponoval ze kupil si slusne listok a sprava sa slusne,no panovi som dohovoril aby sa cistejsie obliekol a osprchoval,no on vsak povedal ze berie lieky a z nich sa tak poti ...a takychto zazitkov by som mal vela...pani co si za jazdy vezme dieta z kocika na ruky,ked ju oslovim aby si aspon sadla ,ved je kde tak pol hodinovy telefonat na dispecing z kazdym kto tam robi a podobne zazitky,pes bez nahubku-musite ho mat na voditku a ma mat nahubok=reakcia-to su take vase zakony on nikomu neublizi...a toto sa tu deje casto,ozaj nereagovat,a keby som mal volat policiu tak by som denne nedokoncil dva/tri spoje...pochopil som ze nema cenu sa nervacit,zaludok mam uz dost z toho zniceny...teraz mam stary autobus ,musim riesit ine problemy...Tu ludia neuznavaju ze ked si chcu nabit u vodica kartu tak maju mat presne nachystane a podobne,skratka vsetko je zbytocne...myslia si ze ked daju za cestu 0,80E tak ze si vas kupili ,ze im poviete o 9 zastavok ze uz maju vystupit,ako sa dostanu tam a tam...a mozu si tu robit kolnicku na drevo a z vodica fackovacieho panacika...samozrejme nastastie nie vsetci!!! Ja som mal pred 11 rokmi uplne inu predstavu o tejto praci vseobecne. No,o 5 rokov snad s novym autobusom aj novy elan pride A najhorie su Piatky vecer ,tam sa to vsetko akumuluje a preto hura na poobednu? ... z radostou do toho a domou ako zbyty pes ?
Marek, dovolím si trošku s tebou nesúhlasiť na tému NEREAGOVAŤ. Písal si, že si cestoval aj v Bratislave a zrovna tam to tak nie je. Najčastejším javom, kedy vodič na nejakú vec musí reagovať je to, že ho príde upozorniť cestujúci, že sa vo vozidle nachádza nejaký asociál, ktorý nesmierne zapácha a tým otravuje život iným cestujúcim. Vtedy ho má vodič vyslovenú povinnosť vykázať z vozidla a ak tak odmietne, odstaví vozidlo a volá dispečing spolu s políciou. Ľudia si už dokonca na to aj zvykli a zaznamenal som aj sťažnosť, kedy sa jedna cestujúca sťažovala na takúto osobu a vodič nekonal na čo jej z DPB bola podaná odpoveď, že sa za to ospravedlňujú a vodiča už napomenuli, respektíve to s ním riešili.
To, že tam nemusia predávať lístky, to je druhá vec, to máš pravdu. Ale minimálne čo viem z BA, tak tam riešia dosť takýchto vecí a neprizerajú sa len nečinne.
presne tak, mali na rok keď tak - lenže srali doteraz a serú ďalej a ako vidno, aj chcú srať....za naše lóve sakonzervuje stav, ktorý vôbec nie je tip top, ale ktorý potrebuje zmenu - minimálne v podmienkach!
nikto nič preto neurobil, aby sa verejné obstarávanie urobilo, okrem pár jednotlivcov, ktorých nemusím menovať a vieme kto sa aspoň ako tak o to zaujímal...
Treba interpelovať pána primátora, prečo sa na to "sralo" a teraz rýchlo rýchlo podpíšme predĺženie ? Bez nejakých podstatných zmien to vôbec nemá zmysel - ukázalo sa to pri Citelise #61: SAD sa tvári ako veľmi ho chce sprevádzkovať a pritom vlastne nechce. Mesto by malo mať garanciu vozového parku - voz kúpil dopravca tak nech si kúpi na vlastné náklady iný aby garantoval 5 kĺbakov, to predsa nemôžeme takto bačovať! Ja som proti, je to účelové zneužitie práva - Prievidza a Bojnice na to mysleli už pred rokom, ale v TN nie je osoba, čo by na meste za toto zodpovedala?
Tak a nestačilo zmluvu predĺžiť o rok, maximálne dva? To snáď obstarávanie na dopravcu MHD v krajskom meste bude trvať 5 rokov???
Podľa mňa je to len výhovorka na okaté betónovanie statusu quo...
Podľa mojich informácií je to z dôvodu, že už sa nestihne vyhlásiť verejné obstarávanie. Avšak viac už mesto zmluvu predĺžiť nemôže, takže v roku 2022 bude musieť byť VO vyhlásené.
Samozrejme, napadla ma otázka, prečo sa na to obstarávanie nemyslelo skôr? Ale to už je teraz asi jedno.
Dodávam len toľko, že ak by sa to neschválilo, tak by mi to možno až tak nevadilo ?
No k situácii pri Dukle- keďže tam žiadna zastávka nikde nie je, tak mám pocit, že cestujúca píše o situácia, kedy odbočoval autobus z Kragujevackých hrdinov vpravo na MRŠ na zelenú šípku a nedal teda prednosť on vozidlu. Ale hovorkyňa Strelcová to vidí presne opačne... ?
Cital som i tieto posledne prispevky,ono sa priznam ze spominana linka cislo 24 je "najnechutnejsia" linka zo vsetkych a som len rad ze ju teraz nemam... Ono linky ktore su dlhe a maju dve minuty na konecnej papierovo podotykam!,nie su v oblube ziadneho z nas,nestihame to tocit a sme len nervoznejsi a pri tejto linke su rozne specifika ktore vznikaju na aut.stanici ale i v OC Laugaricio(koli nastupu a financnemu styku),kazdy vodic je iny,kazdy den je iny,kazdy spoj je iny! Mozete byt vyskoleny ako chcete. Jasne je ze tu uz toho bolo vela,ale ja stale vravim ze kym v nasej MHD nebude vodic oslobodeny od predavania listkov(maximalne zachovat iba nudzovy-doplnkovy predaj) ,kym bude riesit co robia cestujuci vo vozidle(ja som to uz skoncil-nech sa deje cokolvek) ,tak tu dobre nebude.Bol som v Bratislave,v Brne,v Mnichove....tam ked sa opilec vala po zemi alebo nieco podobne,vodic si karuje a nema nervy,ma co robit riesit zalezitosti cestnej premavky a nie ludi co vezie. Preto "NEREAGOVAT" je to nejlepsie ,len je to tu u nas dost tazko ked od nas cestujuci vselico chcu ale oni sami akosi pre to aby cestovali ako treba nic nemienia robit-ved je tu vodic ...Mame tu isty "dedinsky"sistem,no my narozdiel od nic vozime ovela viac ludi,roznych-nie tych istych denne a tym je to tazsie.Ked sa pozriete na vodicov modrych autobusov su usmiaty a vesely,vodici cervenych su zniceny...potom necudo ze na nas chodi ovela viac staznosti,ale ved to kazdy vie ake je to v tomto meste ,v jeho MHDcke a preto mne sa reakcia nasej pani hovorkyne zda v celku primerana,pekne napisana,ma to hlavu aj patu,je mi jasne ze dotknutych sa to este dotkne ale aj ona ma nevdacnu pracu niekedy...skratka s ludmi je to tak... a bude to uz len tazsie-ten trend je dany dobou a je to citit.
No, ako sa to vezme. Toto som myslel skôr tak, že vzhľadom na SAD Trenčín reagovala pomerne príjemným spôsobom. Pri SAD je totiž úspech, ak vôbec niekto reaguje ....
presne tak, keď som s bratom ešte ako tínedžer jazdil cca v roku 1995 mi jeden chorý mozek odmietol vziať 50halierovky a vyhodil ich cez dvere von! Vravím bratovi: ser na neho a poď dnu, my sme zaplatili, ten idiot nech si robí čo chce. Ostal vyvalený ako puk ale neodvážil sa už pred plným Ikarusom viac niečo povedať, degeš ?
Len pre zaujímavosť niečo z otázok a odpovedí. Prekvapilo ma, že hovorkyňa reagovala a to ešte veľmi myslím príjemným spôsobom. Len tak ďalej ?
Otázka od: Júlia, 17.04.2017
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať, či vodiči MHD mávajú nejaké školenia ako sa správať k cestujúcim? V sobotu 15.04.2017 o 16,15 hod. som cestovala linkou č. 24 od Laugarícia. Tak arogantného a drzého vodiča som ešte nevidela. Nastúpila staršia pani s deťmi a mali nápoje v ruke. Vrch pohára bol zafóliovaný, takže nebol predpoklad, že sa vyleje. Pani kupovala lístky a vodič na celý autobus začal kričať, že nech si to dá do tašky, že toto nie je jedálenský vozeň. pani povedala, že to do tašky dá, ale chcela kúpiť lístok. Vodič jej vysvetlil, že jej mali pomôcť deti a stále s krikom. Bolo mi tej pani naozaj ľúto. Potom si nás všetkých premeriaval cez spätné zrkadlo, či náhodou niečo nepijeme a nejeme. Ďalšia nepríjemnosť sa stala pri Dukle, keď vychádzal zo stanice na Štefanikovú, neskoro zbadal auto a tak prudko zabrzdil, že som mala čo robiť aby som sa udržala na sedadle a nevypadla do uličky. A vrchol arogantnosti predviedol na priechode pri Obchodnej Akadémii, kde neskoro zbadal chodcov a zabrzdil tak prudko, že staršia pani spadla na zem a mala problém vstať. Neviem, či si vôbec všimol, lebo zastavil až na zastávke a oznámil nám oznámil, že jazda sa skončila a volá políciu a sanitku. Tento prechod je stále veľmi frekventovaný a ešte bolo aj po futbale, takže mal prispôsobiť tomu aj jazdu. Po hokeji pri zimáku na priechode stávajú mestskí policajti, tak by mohli stávať aj tam. Po tomto zážitku v MHD budem zasa chodiť iba autom.
Odpoveď:
Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Trenčín, a.s.
Je nám naozaj ľúto, že vodič nezvládol komunikáciu s cestujúcimi s náležitým pokojom. Vodiči sú každoročne preškoľovaní, majú školenia aj za prítomnosti psychológa a zástupcov polície. Počas takého školenia sa priamo riešia aj modelové situácie, aké môžu nastať v rôznej dobe premávky MHD. Vodič síce má priamo povinnosť upozorňovať cestujúcich na dodržiavanie prepravného poriadku, ale mal by zvoliť určite primeranejší spôsob, než ten, čo opisujete. Jesť a mať otvorené nápoje počas jazdy je priamo zakázané a to s ohľadom aj na ostatných cestujúcich. Môže nastať počas jazdy presne taká situácia, o akej píšete neskôr – teda, že je potrebné prudko zabrzdiť a vtedy sa jedlo a nápoj môže objaviť na oblečení iného, o znečistení vozu nehovoriac...
Čo sa týka prudkého brzdenia, naozaj sa nám ťažko posudzuje situácia, ktorej sme neboli svedkami. Podľa Vášho opisu a aj podľa opisu vodiča, išlo o zrejmé porušenie dopravných predpisov zo strany vodiča automobilu, ktoré nedalo prednosť autobusu MHD počas výjazdu zo zastávky. Pokiaľ dôjde počas cesty k zraneniu osoby v autobuse, je nevyhnutné privolať záchranku i políciu. Sme presvedčení, že podstatne tvrdšie by ste posudzovali konanie vodiča, pokiaľ by odignoroval zranenie cestujúceho.
Je nám ľúto, že máte negatívnu a nepríjemnú skúsenosť s cestovaním v MHD. Dopravná situácia v meste je naozaj komplikovaná, čo však neospravedlňuje hrubé chovanie vodiča. Ďakujeme, že ste nám dali vedieť. Vašu sťažnosť budeme tiež používať ako apel na vodičov, počas spomínaných školení.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka