S 13A som cestovával za ženou (vtedy ešte priateľkou) na intrák, no tento príklad by ma veru nenapadol Musím však potvrdiť, že niektoré úseky sú naozaj o umení. Bolo to v čase, kedy mala Viedeň MANy na tejto linke. Ale aj tak.
...no veď práve...
Naordinoval by som im povinne jeden deň napríklad na 13A vo Viedni s kĺbovým MB Citaro a potom by sme si mohli podebatovať, čo je prejazdné s kĺbom, a čo nie...?
Niečo málo hodím sem:
Neexistencia zastávkových ník zlepšuje preferenciu MHD pred IAD, zvyšuje bezpečnosť cestujúcich, vystupujúcich z vozidiel a prechádzajúcich cez vozovku, odstraňuje nebezpečné situácie pri vychádzaní vozidiel MHD zo zastávkovej niky. Ľudia s policajtským myslením to odmietajú vlmi často. ODI by v tomto mal byť KDI osvietenou opozíciou, lenže ľudia na ODI (neviem ako konkrétne u vás) sú často bývalí dopravní policajti.
Neviete niekto prosim kde sa poobede objavuje Citelis? Lebo chodim uz treti den 1 tkou co ide z juhu o 7:20 a tam isiel len v pondelok a uz nesiel a skusam uz druhy den 1tku skorsiu co ide 7:05 a tam tiez nejde... neviete niekto prosim?
Nie je problém napísať viac: richard.scepko(zavináč)gmail.com
Pri tej Perle je to podľa mojich informácii jednoduchšie v tom, že je možná výmena z "bežnej údržby". Čiže zničený obrubník nahradiť kasselákom. Pri nemocnici by už bolo treba investičnú akciu, gymnázium podobne. Na druhej strane obe zastávky treba riešiť. Ide mi v tomto prípade o to, aby sa už zakúpené obrubníky konečne využili. Pretože takto neslúžia nikomu a ťahajú 3. rok odkedy sa zakúpili. Ale rozumiem tej argumentácii. Možno viac v osobnej komunikácii.
No a k Soblahovskej. Tam pravdepodobne nastala zhoda s vedúcim Útvaru dopravy a s p. Ondrejcom (dopravák). R. Hartmann vždy presadzoval niky, tam sa s ním nezhodnem. Takže z jeho strany asi ani nebola snaha o "iný" pohľad na MHD v tomto úseku. Ako hlavný iniciátor budovania cyklotrasy Centrum - JUH beriem niky na Soblahovskej ako osobnú prehru.
Inak písal som v tejto súvislosti aj pánvi I. Bútorovi (Lepšia doprava v Bratislave) emaily (12.4. a 30.6. 2016), kde som ho prosil o podporné argumenty proti nikám na Soblahovskej. Lepšia doprava mala za sebou niektoré úspešné projekty (napr. Palisády - trolejbusová preferencia, zmena PD pri Štúrovej ulici v BA, vypnutie semafórov na Kamennom...), takže mali s touto problematikou skúsenosti v BA. Bohužial nikdy nereagoval. Pritom kontakt som mal na neho od chalanov z Cyklokoalície v BA. Istú dobu to vyzeralo, že pre financie sa od ník upustí, nakoniec sa tak nestalo.
Obávam sa, aby popri vyhodených peniazoch nezrýchlila IAD v tomto úseku. Pretože už jej nebude brániť ani vozidlo MHD. Čo nepomôže ani cyklistom a ani chodcom prechádzajúci z jednej strany cesty na druhú.
Možno ďalší príklad toho, že ak by sme postupovali koordinovane, výsledok mohol byť iný. A nie len pri presviedčaní, ale aj pri odbornej argumentácii a získavania relevantných argumentov. Bohužial.
Čo? 31? To je riadna sprostosť. Zbytočné predĺženie číselného radu do ďalšej desiatky. Tú 26 na 27 som ešte prekusol, ale to už nie. Nechcem vyzvedať, ale mohol by som aspoň súkromne (mailom) vedieť ten dôvod?
Inak bude ma zaujímať veľmi, koľko ľudí tade bude jazdiť, keď sa dokonca môžu pridať nové spoje!
Tie kasseláky pri Perle by som ešte zvážil. Síce sme sa o tom už bavili, ale pri nemocnici (jedno v akom smere) by boli lepšie. Práve tam nastupuje/vystupuje najviac dôchodcov či mamičiek s deťmi. A tie zastávky sú tak príšerné. Myslím si, že aj vodiči by súhlasili.
Áno, Citelis 18M a tá zastávka spolu veľmi pekne ladia. K dokonalosti na zastávke chýba už len vodiaci pás pre nevidiacich a naopak prekáža reklama v prístrešku.
Toto presne napadlo aj mňa, len už som nechcel byť trápny. Pri tej fotke však má človek pocit, že 21. storočie prislo aj do Trenčína.
Inak na Soblahovskej budú niky. Všade. Budú síce s kasselákom, ale pre mňa je to v otázke prioritizácie MHD významný krok späť. Vraj by to ODI inak nepovolil. Pre mňa obrovské sklamanie a tak trochu aj prehra. ?
Inak malo by ísť o linku číslo 31, nie o L16. Dôvody tu písať nebudem.
Po spustení Bratislavskej (1.4.) by sa mohli objaviť mapy (schéma) liniek MHD. Máme na to mesiac, aby sa to pripravilo.
Kasselák, ktorý "hnije" v areály MHSL má byť tento rok použitý pri Perle. Tak ako to bolo zamýšľané minulý rok. O dôvodoch, prečo sa tomu tam nestalo minulý rok písať nebudem. Aj tak by ste mi neverili.
Štandardizácia zastávok, ktorá sa tu objavila sa pravdepodobne tiež posunie. Ochota tu je.
MA MHD podľa mňa máš pravdu! Pomerne často chodím tým 8.15 a vždy plnka. ( Chodím v úseku Gen.Svobodu - Hasičská) Určite by sa tam hodil kĺbak. A tak isto aj v čase od 10-13 na linkách 1 a 24 tie chodia stále plné aj v tomto časovom rozhraní.
Richard Ščepko