Reply on: Marek6283 #10173:
Jeden z možných dôvodov, prečo nemajú "SAD-istickí" (všeobecne) vodiči radi kĺbové autobusy, a ešte menej automatické prevodovky, je ten, že samotné podniky SAD majú dlhé roky zaužívané akési "naftové ligy", kde sa súťaží o najnižšiu spotrebu. Tam pochopitelne nebude asi víťazom vodič, ktorý by mal dajme tomu pridelený Citelis 18M - to je jasné... Dokonca, túto "súťaž" majú (mali) niektoré SADky uvedenú ako zamestnanecký benefit ? Pritom nešlo ani tak o samotné šetrenie spotreby pri bežnej prevádzke, ale o to, aby sa vodičom jednoducho povedané, neoplatila kradnúť nafta... alebo ako pokus o jej možnú elimináciu... Aký to malo dopad na cestujúceho, je všeobecne známe - v zime nevykúrené busy, jazda rýchlosťou 25 km/h s následným volnobehom atď...
Richard Ščepko
Pri tej Perle je to podľa mojich informácii jednoduchšie v tom, že je možná výmena z "bežnej údržby". Čiže zničený obrubník nahradiť kasselákom. Pri nemocnici by už bolo treba investičnú akciu, gymnázium podobne. Na druhej strane obe zastávky treba riešiť. Ide mi v tomto prípade o to, aby sa už zakúpené obrubníky konečne využili. Pretože takto neslúžia nikomu a ťahajú 3. rok odkedy sa zakúpili. Ale rozumiem tej argumentácii. Možno viac v osobnej komunikácii.
No a k Soblahovskej. Tam pravdepodobne nastala zhoda s vedúcim Útvaru dopravy a s p. Ondrejcom (dopravák). R. Hartmann vždy presadzoval niky, tam sa s ním nezhodnem. Takže z jeho strany asi ani nebola snaha o "iný" pohľad na MHD v tomto úseku. Ako hlavný iniciátor budovania cyklotrasy Centrum - JUH beriem niky na Soblahovskej ako osobnú prehru.
Inak písal som v tejto súvislosti aj pánvi I. Bútorovi (Lepšia doprava v Bratislave) emaily (12.4. a 30.6. 2016), kde som ho prosil o podporné argumenty proti nikám na Soblahovskej. Lepšia doprava mala za sebou niektoré úspešné projekty (napr. Palisády - trolejbusová preferencia, zmena PD pri Štúrovej ulici v BA, vypnutie semafórov na Kamennom...), takže mali s touto problematikou skúsenosti v BA. Bohužial nikdy nereagoval. Pritom kontakt som mal na neho od chalanov z Cyklokoalície v BA. Istú dobu to vyzeralo, že pre financie sa od ník upustí, nakoniec sa tak nestalo.
Obávam sa, aby popri vyhodených peniazoch nezrýchlila IAD v tomto úseku. Pretože už jej nebude brániť ani vozidlo MHD. Čo nepomôže ani cyklistom a ani chodcom prechádzajúci z jednej strany cesty na druhú.
Možno ďalší príklad toho, že ak by sme postupovali koordinovane, výsledok mohol byť iný. A nie len pri presviedčaní, ale aj pri odbornej argumentácii a získavania relevantných argumentov. Bohužial.