Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Marek6283 #10173:
Jeden z možných dôvodov, prečo nemajú "SAD-istickí" (všeobecne) vodiči radi kĺbové autobusy, a ešte menej automatické prevodovky, je ten, že samotné podniky SAD majú dlhé roky zaužívané akési "naftové ligy", kde sa súťaží o najnižšiu spotrebu. Tam pochopitelne nebude asi víťazom vodič, ktorý by mal dajme tomu pridelený Citelis 18M - to je jasné... Dokonca, túto "súťaž" majú (mali) niektoré SADky uvedenú ako zamestnanecký benefit ? Pritom nešlo ani tak o samotné šetrenie spotreby pri bežnej prevádzke, ale o to, aby sa vodičom jednoducho povedané, neoplatila kradnúť nafta... alebo ako pokus o jej možnú elimináciu... Aký to malo dopad na cestujúceho, je všeobecne známe - v zime nevykúrené busy, jazda rýchlosťou 25 km/h s následným volnobehom atď...
Reply on: dyspozytor #10224:
😃 S 13A som cestovával za ženou (vtedy ešte priateľkou) na intrák, no tento príklad by ma veru nenapadol 🙂 Musím však potvrdiť, že niektoré úseky sú naozaj o umení. Bolo to v čase, kedy mala Viedeň MANy na tejto linke. Ale aj tak.
Reply on: S499.1023 #10161:
...no veď práve...
Naordinoval by som im povinne jeden deň napríklad na 13A vo Viedni s kĺbovým MB Citaro a potom by sme si mohli podebatovať, čo je prejazdné s kĺbom, a čo nie...?
To dufam nebude treba.
Reply on: Jojo-DA #10220:
Pán Ščepko bude musieť po tom šliapať, lebo ostatných to nezaujíma a SAD-ka bude mať tendenciu autobus opäť nenápadne odstaviť.
Reply on: Jojo-DA #10220:
Aha, vďaka za info.
Reply on: Jacob #10217:
Včera ani dnes nejazdil.
Reply on: Richard Ščepko #10218:
Niečo málo hodím sem:
Neexistencia zastávkových ník zlepšuje preferenciu MHD pred IAD, zvyšuje bezpečnosť cestujúcich, vystupujúcich z vozidiel a prechádzajúcich cez vozovku, odstraňuje nebezpečné situácie pri vychádzaní vozidiel MHD zo zastávkovej niky. Ľudia s policajtským myslením to odmietajú vlmi často. ODI by v tomto mal byť KDI osvietenou opozíciou, lenže ľudia na ODI (neviem ako konkrétne u vás) sú často bývalí dopravní policajti.
Reply on: S499.1023 #10216:
Hmm, toto kedy som vedel... Ešte to nechcem vzdať, ale celý proces sa už dostal do štádiá otvárania obálok. Ale za pokus to ešte rozhodne stojí.

Ďakujem!
Neviete niekto prosim kde sa poobede objavuje Citelis? Lebo chodim uz treti den 1 tkou co ide z juhu o 7:20 a tam isiel len v pondelok a uz nesiel a skusam uz druhy den 1tku skorsiu co ide 7:05 a tam tiez nejde... neviete niekto prosim?
Reply on: Richard Ščepko #10215:
Keďže som tiež členom OI LD, Ivana zaurgujem.
Reply on: MA MHD #10213:
Nie je problém napísať viac: richard.scepko(zavináč)gmail.com

Pri tej Perle je to podľa mojich informácii jednoduchšie v tom, že je možná výmena z "bežnej údržby". Čiže zničený obrubník nahradiť kasselákom. Pri nemocnici by už bolo treba investičnú akciu, gymnázium podobne. Na druhej strane obe zastávky treba riešiť. Ide mi v tomto prípade o to, aby sa už zakúpené obrubníky konečne využili. Pretože takto neslúžia nikomu a ťahajú 3. rok odkedy sa zakúpili. Ale rozumiem tej argumentácii. Možno viac v osobnej komunikácii.

No a k Soblahovskej. Tam pravdepodobne nastala zhoda s vedúcim Útvaru dopravy a s p. Ondrejcom (dopravák). R. Hartmann vždy presadzoval niky, tam sa s ním nezhodnem. Takže z jeho strany asi ani nebola snaha o "iný" pohľad na MHD v tomto úseku. Ako hlavný iniciátor budovania cyklotrasy Centrum - JUH beriem niky na Soblahovskej ako osobnú prehru.
Inak písal som v tejto súvislosti aj pánvi I. Bútorovi (Lepšia doprava v Bratislave) emaily (12.4. a 30.6. 2016), kde som ho prosil o podporné argumenty proti nikám na Soblahovskej. Lepšia doprava mala za sebou niektoré úspešné projekty (napr. Palisády - trolejbusová preferencia, zmena PD pri Štúrovej ulici v BA, vypnutie semafórov na Kamennom...), takže mali s touto problematikou skúsenosti v BA. Bohužial nikdy nereagoval. Pritom kontakt som mal na neho od chalanov z Cyklokoalície v BA. Istú dobu to vyzeralo, že pre financie sa od ník upustí, nakoniec sa tak nestalo.

Obávam sa, aby popri vyhodených peniazoch nezrýchlila IAD v tomto úseku. Pretože už jej nebude brániť ani vozidlo MHD. Čo nepomôže ani cyklistom a ani chodcom prechádzajúci z jednej strany cesty na druhú.
Možno ďalší príklad toho, že ak by sme postupovali koordinovane, výsledok mohol byť iný. A nie len pri presviedčaní, ale aj pri odbornej argumentácii a získavania relevantných argumentov. Bohužial.
Reply on: kvorka #10212:
Súhlasím, sú to vyhodené peniaze, zatiaľ čo na Dlhých Honoch a Saratovskej, ZŠ nie je ani vyvýšené nástupište.
Reply on: Richard Ščepko #10209:
Čo? 31? To je riadna sprostosť. Zbytočné predĺženie číselného radu do ďalšej desiatky. Tú 26 na 27 som ešte prekusol, ale to už nie. Nechcem vyzvedať, ale mohol by som aspoň súkromne (mailom) vedieť ten dôvod?

Inak bude ma zaujímať veľmi, koľko ľudí tade bude jazdiť, keď sa dokonca môžu pridať nové spoje!

Tie kasseláky pri Perle by som ešte zvážil. Síce sme sa o tom už bavili, ale pri nemocnici (jedno v akom smere) by boli lepšie. Práve tam nastupuje/vystupuje najviac dôchodcov či mamičiek s deťmi. A tie zastávky sú tak príšerné. Myslím si, že aj vodiči by súhlasili.

Tú štandardizáciu treba ako soľ. Plne podporujem!
Reply on: Richard Ščepko #10210:
Tie love by som inde vedel minut - Saratovska, Sihot IV, Nemocnica,Gymnazium....a nie Soblahovska
Reply on: draxter #10208:
Áno, Citelis 18M a tá zastávka spolu veľmi pekne ladia. K dokonalosti na zastávke chýba už len vodiaci pás pre nevidiacich a naopak prekáža reklama v prístrešku.

Fotky pošlem.
Reply on: draxter #10208:
Toto presne napadlo aj mňa, len už som nechcel byť trápny. Pri tej fotke však má človek pocit, že 21. storočie prislo aj do Trenčína.

Inak na Soblahovskej budú niky. Všade. Budú síce s kasselákom, ale pre mňa je to v otázke prioritizácie MHD významný krok späť. Vraj by to ODI inak nepovolil. Pre mňa obrovské sklamanie a tak trochu aj prehra. ?
Reply on: syko #10199:
Inak malo by ísť o linku číslo 31, nie o L16. Dôvody tu písať nebudem.

Po spustení Bratislavskej (1.4.) by sa mohli objaviť mapy (schéma) liniek MHD. Máme na to mesiac, aby sa to pripravilo.

Kasselák, ktorý "hnije" v areály MHSL má byť tento rok použitý pri Perle. Tak ako to bolo zamýšľané minulý rok. O dôvodoch, prečo sa tomu tam nestalo minulý rok písať nebudem. Aj tak by ste mi neverili.

Štandardizácia zastávok, ktorá sa tu objavila sa pravdepodobne tiež posunie. Ochota tu je.

Koniec hlásenia.
Reply on: MA MHD #10206:
posledná foto ukazuje opodstatnenosť oboch faktorov: nízkopodlažný kĺbový voz i kasselský obrubník a ich symbiózu!

PS: pošli mi foto na mail pre fotoupdate ?
MA MHD podľa mňa máš pravdu! Pomerne často chodím tým 8.15 a vždy plnka. ( Chodím v úseku Gen.Svobodu - Hasičská) Určite by sa tam hodil kĺbak. A tak isto aj v čase od 10-13 na linkách 1 a 24 tie chodia stále plné aj v tomto časovom rozhraní.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.