Vau, ďakujem, konečne vidím, ako vyzerá Taurus! (síce som sa ruskými stránkami hrabal, ale toto mi ušlo). Okrem nich toho asi veľa nevyviezli, vo výrobných číslach na e-d veľmi nie sú také medzery (iba na 4 Pegasy mínus aktuálne dianie, okrem toho existoval Leonis s mierne iným lakom a rovnými madlami v stredných dverách, videný 3/2010 vo výrobe - http://www.busportal.sk/images/stories/2010/6306_005.jpg )
Alebo to môže byť z aj z toho dôvodu, že spoločnosť SAD vyhodila všetkých mechanikov z prevádzky Poprad, teda do tejto prevádzky musia chodiť mechanici z Levoče a Prešova. Čo som počul, tak väčšie opravy v Prešove vykonáva kuchár, cukrár a čašník (nie je to overená informácia), preto je asi potreba vyškolených ľudí v tomto odbore.
Duški: No, nechcem robiť urýchlené závery, ale spadnú do lekváru.
Tvoje nápady v podstate hodili do koša, lebo šak bude priekum, ten nám povie čo a ako. Šak ono fajn, je to štandardný postup, ale zaujímalo by ma akým spôsobom ten priekum budú robiť. Čísla zo strojčekov nedokážu podať relevantné údaje, v rámci ktorých by sa dalo uvažovať o nejakom novom trasovaní MHD.
Ten druhý prívlastok sociologický ..., no tu už by sme sa mohli niekam dostať, ale nech to zas nie je typu "vyplňte dotazník" na internete. Kto bude smerodajná skupina? Nikdy sa nebude dať vyhovieť každému, a ako z týchto názorov spraviť niečo univerzálne tak to sa tvorcovia zapotia.
U nás v SNV urobili tiež "výskum" a tam zistili, že keďže sídlisko Mier je najväčšie, tak že si zaslúži najviac spojov. A preto na linku MHD č.6 odporučili nasadiť hafo spojov, no a v súčasnosti jazdí na tej linke až 1 spoj. Je to zaujímavé, že vtedy sa na môj názor nikto nepýtal, len odrazu prišli hotové výsledky a podľa nich sa začalo riadiť.
V Popradskej MHD sa vyznáš, myslím, veľmi dobre, keď si sa angažoval a šiel až za "hradnými" pánmi, a osobne mi je to ľúto, že sa budú odvolávať len na prieskum.
Jasné, oni to potom dajú aj na pripomienkovanie, ale je otázka opäť, či len na Radnicu s tým či s návrhom súhlasia a či budú schopní to "zatiahnuť" alebo či si ohľadne toho pokecajú aj s ľuďmi povedzme niekde na mestských výboroch.
Opäť skúsenosť zo SNV: Prieskum priniesol nejaké novinky, ale "hurá systém" zvíťazil, pripomienkovanie veškeré žiadne a tak sa hneď uplatnili nové pravidlá. No len dnes z tých pravidiel u nás nezostalo skoro nič.
stefco, už sme sa s pánom viceprimátorom Gašperom dohodli, že sa bude robiť dopravno-sociologický prieskum na zistenie, odkiaľ a kam ľudia denne reálne cestujú. Tým pádom sú moje návrhy o trasovaní liniek už nepodstatné.
Duški: Vedel by si sa podeliť aj tu na fóre, aké návrhy v trasovaní liniek MHD si podával? Prípadne či si bral do úvahy zachovanie počtu liniek MHD, resp. ich rozšírenie? Celkom ma to zaujíma.
Ohľadom zmien v MHD: Mesto Poprad má už na stole konkrétne návrhy, ktoré som pred niekoľkými mesiacmi vypracoval. Zatiaľ som viceprimátorovi Popradu, pánovi Wzošovi, odprezentoval len tie najpodstatnejšie návrhy, ktoré sa týkajú zmeny tarify a zmeny trasovania liniek. Mám už pripravené aj ostatné návrhy, ako napríklad zrýchlenie obsluhy na zastávkach či medzi nimi, informačné zabezpečenie vozidiel, informovanosť cestujúcich, obslužnosť všetkých častí mesta či opätovné zavedenie školských spojov. V reportáži TV Poprad "Cestujúci hodnotili služby mestskej hromadnej dopravy" pán Ľubomír Hán citoval zopár mojich návrhov. Túto problematiku by si mal v najbližšej dobe zobrať na starosť druhý viceprimátor Popradu, pán Gašper. Dúfajme, že už tento rok sa začne niečo meniť a inovovať, aj keď do roku 2019 bude prevádzkovateľom spoločnosť SAD Poprad, a.s. Tie 2 roky musíme my Popradčania nejako vydržať. Potom uvidíme, či Mesto urobí vlastnú dopravnú spoločnosť, resp. dopravný podnik alebo si MHD zoberie do parády nejaká iná spoločnosť. Osobne by som bol za vlastný mestský dopravný podnik.
Marci: Vďaka za odkaz na reportáž. Som rád, že v nej odznelo aj to, že sa budú zaoberať novými možnosťami optimalizácie MHD, a tiež aj jej úpravy trasovania. Popradská MHD má ozaj ťažkopádne linkové vedenie (nevravím, že na všetkých linkách a spojoch), ale ako aj vraveli niektorí cestujúci, že spoj ide pomaly hodinu dookola Popradu, tak to nie je príliš dobré.
Popradská MHD dokonca ani nepozná "školské" spoje. Spoje sú buď vedené alebo v pracovných dňoch, alebo v soboty a nedele.
Tragické je tiež načasovanie spojov MHD k odchodom, resp. príchodom vlakov.
Tragické je tiež linkové vedenie počas víkendov a tragický je aj samotný vozový park.
V SNV máme jednu Karosu B 732, ktorá má 24 rokov, ale je v omnoho lepšom stave ako 7, či 8 ročný Leonis.
Na to, že Poprad má 7 liniek MHD (tú výletnícku linku nepočítam) cestujúci platia myslím, hodne drahé cestovné, za tú "kvalitu", ktorá sa im dostáva.
Len pozor! Cítim niekde, že optimalizáciu si dajú vypracovať v jednej známej inštitúcii zvanej VÚD Žilina. Tak pozor na to! VÚD Žilina robila takúto optimalizáciu MHD aj pre mesto Spišská Nová Ves, a nedopadlo to príliš dobre. Z ich odporúčaní, v rámci ktorých sa začala riadiť MHD v SNV na prelome rokov 2011/2012 už veľa nezostalo. Chcete v Poprade optimalizovať, alebo pretrasovať MHD? Robte to prosím v Poprade a nie v Žiline! Nepozerajte na čísla, ktoré vám ukážu štatistiky, ale choďte do terénu. Pýtajte sa ľudí, žiadajte návrhy od nich. Samozrejme nie každému sa dá vyhovieť, ale práve od tých ktorí MHD využívajú je potrebné brať si nápady.
Nevie niekto, v ktorom roku presne dojazdili posledné autobusy Škoda 706 RTO v rámci ČSAD Poprad ? Lebo podľa wikipédie v Československu jazdili naposledy v roku 1986 na strednom Slovensku a v okrese Vsetín, no mne sa marí, že práve v tom roku som ich videl na legendárnom už neexistujúcom autobusovom nádraží vo Svite. Aj by ma veľmi zaujímalo, na ktorej linke jazdili, vylučujem spoje do Batizoviec a Gerlachova (lebo tie som používal) ?
mám rád železnicu, ale v niektorých veciach nie som doma. Ako je riešený v stanici Štrbské Pleso posun? Ozubnicová železnica má smerom na Štrbu návestidlo dovoľujúce iba jazdu vlaku, na Smokovskej strane sú návestidlá (podľa štítu) dovoľujúce aj posun. Všade je trojfarebná signálna sústava - tretie svetlo (spodné) je pri všetkých návestidlách biele (pri ozubnici to vzhľadom na štít na návestidle nemá zmysel). A nevadí, že to cestové trpazličie návestidlo na ozubnici nemá štít?
stefco