Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Anooo konečne je môj najobľúbenejší autobus späť... :))))
Reakcia na: Jan Vartas #24404:
Sídlisko III neznesie so Šírpom porovnanie. Ale je pravdou, že ak budú parciály, môže sa to zrušiť. Lenže to isté platí aj o Budovateľskej a do iste miery aj o Dumbrave.
Naposledy som o Širpe počul, že sa tam tá trať má po doslúžení zrušiť a budú tam max chodiť nové parciály, keďže je to málo využívaná trať.

Na Bajkalskej je problém kvôli kríženiu s traťou na výnimku. Pri Levočskej chcú tlačiť na ŽSR na vybudovanie mosta, keďže je to jedna z hlavných trati v PO a Bajkalskú zrušia, pošlú tam parciály a vybudujú stopu Levočská-DP aby sa vedeli dostať troleje z DP na konečnú S3 a späť.

Šváby na moje prekvapenie masterplán vylúčil a konštatoval, že ich budú obsluhovať taktiež iba parciálne trolejbusy. Masterplán vylúčil aj možnú trať k nemocnici, zato navrhol podľa mňa ozaj zbytočnú trať zo Sekčova do Ľubotíc.
Reakcia na: Matej78 #24403:
Neviem presne čo by si chcel vedieť.
Reakcia na: S499.1023 #24401:
Rovnako by sa zišla rekonštrukcia úseku Volgogradská - Prostějovská príp. aj Bajkalská. Tento úsek je už pekne hrdzavý a pritom je to úsek, kade jazdia nosné linky. A o tom, že na Šváby sa akosi pozabudlo ani nehovorím. Namiesto OBI-skratky (ktorá je podľa mňa zbytočná) by sa dali rozumne investovať peniaze práve do mnou spomínaných úsekov.
Reakcia na: matis #24402:
A nevieme o tom ešte niečo viac?
Pri dnešnom výbuchu pomáha aj dopravný podnik, ktorý na miesto "vyslal" autobusy ktoré čakajú na prípadnú pomoc ľuďom z bytoviek okolo. Pomáhali autobusy 348,377 a aktuálne sú na mieste ešte 372,3432. Dokonca aj pán riaditeľ Jaš bol na mieste a kontroloval situáciu. Pekné gesto od DP. Taktiež prajem úprimnú sústrasť všetkým pozostalým.
Reakcia na: rexino #24400:
A kde je rekonštrukcia trolejového vedenia na Šírpo?
https://presov.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/799c35d2-ef57-4a18-a235-389b4a55cb7e
V návrhu na rozpočet mesta na rok 2020 je v programe 9 STRATEGICKÝ ROZVOJ z pohľadu MHD pomerne zaujímavá tabuľka s plánom na žiadosti o nenávratné finančné príspevky na projekty v roku 2020 -

Prepojenie komunikácie ul. Sibírska - Pod Šalgovíkom a dobudovanie trolejového vedenia
Trolejizácia ul. Solivarská - Zlatobanská
Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul.
Obnova CSS vrátane preferencie MHD
Centrálny dispečing mesta Prešov
Modernizácia zastávok a informačného systému MHD
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava

Treba to brať samozrejme s rezervou, keďže eurofondove obdobie sa pomaly končí a toto sú projekty dokopy za viac ako 20 miliónov eur. Ale minimálne je to zaujímavé z pohľadu plánov do budúcnosti.
Reakcia na: Tomas #24397:
Slovenskí dopravcovia pri pripomienkovaní tejto služby spomínali najmä skutočnosť, že s rodnými číslami už nepracujú (lebo GDPR). Toto by sa teoreticky dalo obísť tak, že žiadateľ o zľavu predloží OP, zamestnanec dopravcu z neho odpíše rodné číslo do portálu a následne zobrazenú informáciu neukladá ani netlačí. Zrejme by to fungovalo, len proces vyzerá byť zložitejší ako dnešné potvrdenia o návšteve školy 🙂

Druhým problémom je, že ministerský web neposkytuje informáciu o tom, akej školy je žiadateľ študentom, ani či ide o posledný rok štúdia (a ministerstvo jeho zmenu v tomto zmysle ani neplánuje). Väčšina dopravcov takto nevie, aký dátum konca platnosti zľavy priznať. Toto by sa muselo riešiť len prekopaním taríf naprieč celým Slovenskom a benevolentnejším prístupom k priznávaniu zliav (pripúšťať poskytovanie študentských zliav aj niekoľko mesiacov po tom, čo študent školu ukončil a zamestnal sa). Technicky to problém nie je. Je to skôr otázka ekonomická a politická.
Zistoval som potvrdenia o navsteve skoly.
V skratke, ministerstvo skolstva vytvorilo oficialny web (o ktorom standardne nikto nevie). Jednoduche a user-friendly rozhranie: https://potvrdeniaonavsteveskoly.sk/

Kazda institucia si teda moze nahodit rodne cislo, ktorym sa v tomto pripade cestujuci preukaze, na tento web a vybavene. Ano, zakonnu povinnost nemaju, no to je zas nasa klasika, co nemusim, nerobim.

Oficialne: 1. septembra 2019 nadobudla účinnosť novela zákona č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii).
V zmysle uvedeného zákona, tak okrem iných zmien, orgány verejnej moci, nemôžu vyžadovať pre svoju činnosť potvrdenia o návšteve školy, ale status študenta budú overovať z údajov, ktoré sa nachádzajú v centrálnom registri študentov. Týka sa to napríklad otázok verejného zdravotného poistenia uhrádzaného za študentov vysokých škôl ako za poistencov štátu, poberania sirotských dôchodkov, prídavkov na dieťa, či miestnych daní a poplatkov, ak ich obce znižujú pre študujúcich občanov. V ďalšom období by sa predmetné údaje o študentoch vysokých škôl mohli sprístupniť aj ďalším subjektom, vrátane subjektov zo súkromného sektora ako sú finančné inštitúcie, dopravcovia a pod.
UVO už vydalo rozhodnutie o kontrole súťaže na autobusy.
https://www.uvo.gov.sk/prehlad-rozhodnuti-v-konani-o-preskumanie-ukonov-kontrolovaneho-podla-zakona-c-3432015-z-z/document/6670
V skratke sa porušili až 2 zákony a to

-Podnik chcel, aby firmy preukázali za posledné 3 roky 9 miliónový obrat, čo podľa zákona pri takejto súťaži nemôže a mohol ovplyvniť to, koľko a akých firiem sa do obstarávania mohlo prihlásiť.

-Podnik nesprávne vyhodnotil úspešného uchádzača a to vzhľadom na skutočnosť,
že v ponuke úspešného uchádzača absentovalo čestné vyhlásenie, že má otvorené účty
len v bankách a/alebo pobočkách zahraničných bánk, od ktorých predložil vyjadrenie.

V ukončení zákazky je konštatované, že obstarávateľ vyhlási do 45 dní od dňa doručenia kontroly novú súťaž. Rozhodnutie bolo vydané 11.10 a právoplatné 29.10, takže predpokladám, že podnik už rozhodnutie dostal a som veľmi zvedavý, či to do tej polky decembra aj bude.
Reakcia na: Richard #24394:
Pardon že sa do toho zapájam, ale toto je asi reakcia na zlý príspevok. 😉
Reakcia na: 4.2.0 #24382:
Ešte väčšia "kovbojka" sú preukazy ITIC. Podniky SAD a DPMP ich evidujú rovnako ako ISIC, to isté platí pri nákupe PCL v predajniach. Ale ... cez web rozhranie, ani v Ubiane si PCL nekúpite, keď som písal do Transdata, ako to je, odpísali, že "dopravca tento typ kariet nepodporuje". Keď priložíte kartu ITIC k terminálu, vypíše dopravcov a zaujímavo priradí kredit SAD do Dopravného podniku. Takže SAD 0 €, DPMP PCL a plus elektronická peňaženka s kreditom SAD. Terminály SAD s tým problém nemajú, platby aj nabíjanie kreditu je spoľahlivé i keď trocha pomajšie. Ubian ako aplikácia výrobcu kariet všetky operácie s kartami ITIC nepodporuje.
Reakcia na #24392 od Martines88:
Ak si pozrieš posledný článok o aktuálnom stave vozidiel tak sa tam môžeš dočítať už týždeň, že je to možné, že #718 pôjde k výrobcovy (po našom k výrobcovi). Takže nič úplne nové si do svete nepriniesol.
Reakcia na #24391 od S499.1023:
myslel som to tak , že 718, k výrobcovi na opravu
Reakcia na: Martines88 #24390:
K výrobcovy? To znie tvrdo!
vraj najbližšie týždne pôjde 718 priamo k vyrobcovy
Reakcia na: Jur@j #24388:
V databáze cestujúcich DPMP sa pracuje s dátumami narodenia, nie s rodnými číslami. Tie boli pred pár rokmi zrušené.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.