Budovateľská je oveľa viac využívaná trať 3 linkami, pričom dobre slúži aj pri prípadoch ako cez týždeň, keď bola porucha na meniarni. Širpo je naopak pomerne luxusná trať pre jeden solo trolej s dosť malým intervalom. Sú v Prešove miesta, kde by sa taká trať zišla oveľa viac.
Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.
Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).
Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.
Sídlisko III neznesie so Šírpom porovnanie. Ale je pravdou, že ak budú parciály, môže sa to zrušiť. Lenže to isté platí aj o Budovateľskej a do iste miery aj o Dumbrave.
Naposledy som o Širpe počul, že sa tam tá trať má po doslúžení zrušiť a budú tam max chodiť nové parciály, keďže je to málo využívaná trať.
Na Bajkalskej je problém kvôli kríženiu s traťou na výnimku. Pri Levočskej chcú tlačiť na ŽSR na vybudovanie mosta, keďže je to jedna z hlavných trati v PO a Bajkalskú zrušia, pošlú tam parciály a vybudujú stopu Levočská-DP aby sa vedeli dostať troleje z DP na konečnú S3 a späť.
Šváby na moje prekvapenie masterplán vylúčil a konštatoval, že ich budú obsluhovať taktiež iba parciálne trolejbusy. Masterplán vylúčil aj možnú trať k nemocnici, zato navrhol podľa mňa ozaj zbytočnú trať zo Sekčova do Ľubotíc.
Rovnako by sa zišla rekonštrukcia úseku Volgogradská - Prostějovská príp. aj Bajkalská. Tento úsek je už pekne hrdzavý a pritom je to úsek, kade jazdia nosné linky. A o tom, že na Šváby sa akosi pozabudlo ani nehovorím. Namiesto OBI-skratky (ktorá je podľa mňa zbytočná) by sa dali rozumne investovať peniaze práve do mnou spomínaných úsekov.
Pri dnešnom výbuchu pomáha aj dopravný podnik, ktorý na miesto "vyslal" autobusy ktoré čakajú na prípadnú pomoc ľuďom z bytoviek okolo. Pomáhali autobusy 348,377 a aktuálne sú na mieste ešte 372,3432. Dokonca aj pán riaditeľ Jaš bol na mieste a kontroloval situáciu. Pekné gesto od DP. Taktiež prajem úprimnú sústrasť všetkým pozostalým.
Prepojenie komunikácie ul. Sibírska - Pod Šalgovíkom a dobudovanie trolejového vedenia
Trolejizácia ul. Solivarská - Zlatobanská
Jednosmerné prepojenie Solivarská/Východná s Košickou ul.
Obnova CSS vrátane preferencie MHD
Centrálny dispečing mesta Prešov
Modernizácia zastávok a informačného systému MHD
Obratisko Clementisova – Levočská
Trolejové vedenie Rusínska – Kuzmányho
Modernizácia trolejového vedenia na Budovateľskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia od Nižnej Šebastovej po vozovňu DPMP na Bardejovskej ulici
Modernizácia trolejového vedenia Sabinovská – Dúbrava
Treba to brať samozrejme s rezervou, keďže eurofondove obdobie sa pomaly končí a toto sú projekty dokopy za viac ako 20 miliónov eur. Ale minimálne je to zaujímavé z pohľadu plánov do budúcnosti.
Co sa to dnes dialo? Bolo to az take zle? V tomto spocivala jedna vyhoda starych 14 a 15 Tr, tie jazdili aj po namraze, sice sa uhliky menili pomaly kazde kolecko, ale jazdilo sa
Slovenskí dopravcovia pri pripomienkovaní tejto služby spomínali najmä skutočnosť, že s rodnými číslami už nepracujú (lebo GDPR). Toto by sa teoreticky dalo obísť tak, že žiadateľ o zľavu predloží OP, zamestnanec dopravcu z neho odpíše rodné číslo do portálu a následne zobrazenú informáciu neukladá ani netlačí. Zrejme by to fungovalo, len proces vyzerá byť zložitejší ako dnešné potvrdenia o návšteve školy
Druhým problémom je, že ministerský web neposkytuje informáciu o tom, akej školy je žiadateľ študentom, ani či ide o posledný rok štúdia (a ministerstvo jeho zmenu v tomto zmysle ani neplánuje). Väčšina dopravcov takto nevie, aký dátum konca platnosti zľavy priznať. Toto by sa muselo riešiť len prekopaním taríf naprieč celým Slovenskom a benevolentnejším prístupom k priznávaniu zliav (pripúšťať poskytovanie študentských zliav aj niekoľko mesiacov po tom, čo študent školu ukončil a zamestnal sa). Technicky to problém nie je. Je to skôr otázka ekonomická a politická.
Zistoval som potvrdenia o navsteve skoly.
V skratke, ministerstvo skolstva vytvorilo oficialny web (o ktorom standardne nikto nevie). Jednoduche a user-friendly rozhranie: https://potvrdeniaonavsteveskoly.sk/
Kazda institucia si teda moze nahodit rodne cislo, ktorym sa v tomto pripade cestujuci preukaze, na tento web a vybavene. Ano, zakonnu povinnost nemaju, no to je zas nasa klasika, co nemusim, nerobim.
Oficialne: 1. septembra 2019 nadobudla účinnosť novela zákona č. 177/2018 Z. z. o niektorých opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon proti byrokracii).
V zmysle uvedeného zákona, tak okrem iných zmien, orgány verejnej moci, nemôžu vyžadovať pre svoju činnosť potvrdenia o návšteve školy, ale status študenta budú overovať z údajov, ktoré sa nachádzajú v centrálnom registri študentov. Týka sa to napríklad otázok verejného zdravotného poistenia uhrádzaného za študentov vysokých škôl ako za poistencov štátu, poberania sirotských dôchodkov, prídavkov na dieťa, či miestnych daní a poplatkov, ak ich obce znižujú pre študujúcich občanov. V ďalšom období by sa predmetné údaje o študentoch vysokých škôl mohli sprístupniť aj ďalším subjektom, vrátane subjektov zo súkromného sektora ako sú finančné inštitúcie, dopravcovia a pod.
-Podnik chcel, aby firmy preukázali za posledné 3 roky 9 miliónový obrat, čo podľa zákona pri takejto súťaži nemôže a mohol ovplyvniť to, koľko a akých firiem sa do obstarávania mohlo prihlásiť.
-Podnik nesprávne vyhodnotil úspešného uchádzača a to vzhľadom na skutočnosť,
že v ponuke úspešného uchádzača absentovalo čestné vyhlásenie, že má otvorené účty
len v bankách a/alebo pobočkách zahraničných bánk, od ktorých predložil vyjadrenie.
V ukončení zákazky je konštatované, že obstarávateľ vyhlási do 45 dní od dňa doručenia kontroly novú súťaž. Rozhodnutie bolo vydané 11.10 a právoplatné 29.10, takže predpokladám, že podnik už rozhodnutie dostal a som veľmi zvedavý, či to do tej polky decembra aj bude.
Ešte väčšia "kovbojka" sú preukazy ITIC. Podniky SAD a DPMP ich evidujú rovnako ako ISIC, to isté platí pri nákupe PCL v predajniach. Ale ... cez web rozhranie, ani v Ubiane si PCL nekúpite, keď som písal do Transdata, ako to je, odpísali, že "dopravca tento typ kariet nepodporuje". Keď priložíte kartu ITIC k terminálu, vypíše dopravcov a zaujímavo priradí kredit SAD do Dopravného podniku. Takže SAD 0 €, DPMP PCL a plus elektronická peňaženka s kreditom SAD. Terminály SAD s tým problém nemajú, platby aj nabíjanie kreditu je spoľahlivé i keď trocha pomajšie. Ubian ako aplikácia výrobcu kariet všetky operácie s kartami ITIC nepodporuje.
Reakcia na #24392 od Martines88:
Ak si pozrieš posledný článok o aktuálnom stave vozidiel tak sa tam môžeš dočítať už týždeň, že je to možné, že #718 pôjde k výrobcovy (po našom k výrobcovi). Takže nič úplne nové si do svete nepriniesol.
vraj najbližšie týždne pôjde 718 priamo k vyrobcovy
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rexino
Na S3 mi je tiež záhadou, prečo sa ešte neuvažuje o rekonštrukcii. Ale tak asi ešte stav tej trate nie je taký zlý.
Čo sa týka parciálov, tak nebral by som ich ako náhradu za "všetko". Ak sa ich konečne odhodlá DP kúpiť, tak ich bude oveľa menej ako klasických trolejov a ja osobne by som ich využíval skôr ako náhradu za existujúce autobusové linky (taká 17, 32, 34, 36, 39 napr.).
Je aj otázne, aké dosahuju po pár rokoch používania dojazdy, ale viem, že v mestách kde ich už majú sa zväčša využívajú na 1-2km obchádzky.