Predpokladám, že áno. Už skôr bolo avízované, že displej bude vymenený. A včera bol Solaris odstavený. Všetko nasvedčovalo tomu, že (keďže včera prišlo 20 displejov) mu menia displej. No až ešte keď aj Ty píšeš... tak je to spolu už na 94,7% pravda.
91-tak je taka hambliva... ale zajtra bude urcite vonku, lebo mi dosli baterky vo fotaku + mam plnu kartu a domov dojdem vecer az ale ja ju raz chytim a ukazem. len ci vtedy uz nebudu po presove behat same oranzove hromadne svietidla...
To nie že my nechceme odfotiť, ale akonáhle pete vyhlásil akciu na fotodokumentáciu odisplejenej 91-tky, táto nebola vypravená Asi nemá rada popularitu ?
All: Zajtra príde ďalších 20 ks (!) displejov. Mali by ich dostať napr. také vozidlá ako č. 81, 88, 89, 90, 307, 308, 318, 319, 320, 321, 325, 327, 328, 331, 332 a ďalšie. Displeje sa hneď začnú objavovať v premávke, montovať sa budú cca 2 za jeden deň.
Zároveň sa skončí prevádzka EMtest displeja na vozidle 319, ktorý tiež dostane Mielce.
Aj keď "lomené" linky boli aj inde, domnievam sa, že v Prešove bola 2/5-ka vymyslená autonómne bez vedomosti jej navrhovateľa o ostatných Tebou uvádzaných prípadoch.
Napriek tomu 2/5 isté špecifikum je, pretože historická košická 2/7 sa pretínala v jednom bode trasy a nemala dvakrát obsluhované to isté nástupište v jednom smere trasy. Z tohto dôvodu prakticky ani nemusela byť vedená ako dve linky. Naproti tomu prešovská 2/5, v ponímaní jednej linky, obsluhuje v jednom smere štyri zastávky dvakrát. "Lomené" číslo tu teda jednoznačne byť musí.
Pokiaľ sa jedná o košickú 2/3-ku to je prípad tiež trošku z iného súdka. V podstate obyčajná linka s viaczastávkou zachádzkou so zastavovaním v oboch smeroch. Prakticky niečo na spôsob královehradeckej 3/4.
Re #207 Miro: V najbližšej dobe bude Solarisu displej vymenený za nový, o čosi väčší (ako majú 284, 316 a iné).
Tak som si trochu pozeral fotografie prešovských busov a napadá ma, prečo má Solaris vpredu taký malý displej? Veľký by mu oveľa viac slušal ?
Dovolím si hádať: sú na vine peniaze?
Po zrušení premávky na Bencúrovej ul. potom nevznikla 3/7? Ak sa už L7 obracala na triangli Stromová, končila tam myslím aj L3 na trase Žst. - (Kuzmányho?) - Stromová. Ale keďže sa už bavíme o histórii MHD v KE, mohli by sme pokračovať v KE fóre.
Tú úžasnú vec 2/5 nevymyslel Prešov. "Lomené" linky už dávno jazdili vo Viedni. Ale nemusíme tak ďaleko. V 60-tych rokoch v Košiciach 2/7, a v 90-tych spojenie 2/3. To druhé dlho nevydržalo(chvala bohu) , lebo to bolo zmetočné.
Presne preto som pisal o svojej neznalosti miestnych pomerov. Nielenze som netusil, v akych oblastiach sa nachadzaju konecne Dubrava a Budovatelska, ale oblast Obrancov mieru - Hlavna som mylne povazoval za akysi centralny okruh. Nabuduce si popri scheme radsej otvorim aj normalnu mapu. ? Uznavam, ze mnou navrhnute riesenie by tak v skutocnosti vobec nebolo riesenim, ale debilnym paskvilom. A dakujem za ochotne vysvetlenie celej situacie.
Spojenie Škultétyho - Budovateľská je obojsmerné, ale v oboch smeroch nezapojené.
Re #199 Papyr: Veď práve preto som rozmýšľal, či galiyosha má predstavu, kde je v Prešove centrum. Tá schéma totiž naozaj navodzuje pre cudzinca pocit, že centrum je medzi Obrancov mieru a Hlavnou
Spoje Dúbrava - Obrancov mieru môžu byť vždy L2 a spoje Budovateľská - Obrancov mieru môžu byť vždy L5. Ale v roku 1991 bolo neprípustné, aby taká L5 chodila z mesta na Obrancov mieru alebo aby L2 šla na Dúbravu, keď to bolo vždy opačne. Dnes proste ľudia v meste vedie, že L5 chodí na Dúbravu a na Budovateľskú a L2 ide vždy na Obrancov mieru. A keď nie som v meste, jedno i druhé ide určite do mesta.
Po zavedení L2/5 ešte dlhé roky (do r. 2001) existovala L9, ktorá šla zo Sídliska III cez Bajkalskú ul. po celej Sabinovskej ul. na Budovateľskú. Tým pádom bola ex-L5 Dúbrava - Budovateľská takmer celá nahradená (s Dúbravou neuvažuj, to je taká malá otočka pod lesom s pár domami pri nej). Priemyselná zóna na Budovateľskej je však postupných krachovaním jednotlivých firiem už len slabým odleskom dôb minulých a aj vzťah Sabinovská - Budovateľská stratil na dôležitosti. V najvychytenejších časoch však je ešte možné použiť vybrané spoje L22, ktoré zachádzajú cez Budovateľskú aj dnes.
Áno, je to tak. Ak ideš z Dúbravy na Budovateľskú a s L2 prídeš do mesta, tak tesne pred tým odišla L5 z mesta na Budovateľskú. Ale má to aj svoje výhody - pre nás dopravákov. Keď blbneš, môžeš v meste sadnúť do L2, urobiť s ňou kolečko cez Obrancov mieru späť do mesta (vystúpiš už vlastne z L5) a ďalšia L2 Ti príde za nejaké 2 min. alebo tak nejak a môžeš spraviť kolečko znova až kým blbnúť neprestaneš ?
Re #191 galiyosha: Ten návrh by možno v teoretickej rovine nebol zlý, ale krásne z neho vyznieva Tvoja (neuraz sa prosím, myslím to s humorom) neznalosť Prešova Neviem či vieš kde je v Prešove centrum. Lebo ja som už veľakrát pozeral na našu schému a zamýšľal sa nad tým, že ten okruh, po ktorom 2/5-ka jazdí na mape vytvára u cudzinca dojem, že ten trolejbus obieha cenrum, ktoré sa nachádza medzi Hlavnou ul. a Obrancov mieru. Nie je to tak! Prešovské centrum je v predĺženom tvare priamo v ňom sa nachádzajú zastávky Trojica, Na Hlavnej a Veľká pošta. V širšom slova zmysle za centrum možno chápať aj predĺženie osi o Čierny most a Železničnú stanicu. Obrancov mieru je sídlisko.
Z tohto dôvodu by sa Ti vôbec cestujúci nepoďakovali, keby s nimi zo Sabinovskej trolejbus zahol k poliklinike. Minuli by totiž centrum A keby sme sa bavili len čisto v teoretickej rovine, zo Sabinovskej k poliklinike nie je trolejbusové odbočenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Po zavedení L2/5 ešte dlhé roky (do r. 2001) existovala L9, ktorá šla zo Sídliska III cez Bajkalskú ul. po celej Sabinovskej ul. na Budovateľskú. Tým pádom bola ex-L5 Dúbrava - Budovateľská takmer celá nahradená (s Dúbravou neuvažuj, to je taká malá otočka pod lesom s pár domami pri nej). Priemyselná zóna na Budovateľskej je však postupných krachovaním jednotlivých firiem už len slabým odleskom dôb minulých a aj vzťah Sabinovská - Budovateľská stratil na dôležitosti. V najvychytenejších časoch však je ešte možné použiť vybrané spoje L22, ktoré zachádzajú cez Budovateľskú aj dnes.
Áno, je to tak. Ak ideš z Dúbravy na Budovateľskú a s L2 prídeš do mesta, tak tesne pred tým odišla L5 z mesta na Budovateľskú. Ale má to aj svoje výhody - pre nás dopravákov. Keď blbneš, môžeš v meste sadnúť do L2, urobiť s ňou kolečko cez Obrancov mieru späť do mesta (vystúpiš už vlastne z L5) a ďalšia L2 Ti príde za nejaké 2 min. alebo tak nejak a môžeš spraviť kolečko znova až kým blbnúť neprestaneš ?
Re #191 galiyosha: Ten návrh by možno v teoretickej rovine nebol zlý, ale krásne z neho vyznieva Tvoja (neuraz sa prosím, myslím to s humorom) neznalosť Prešova
Z tohto dôvodu by sa Ti vôbec cestujúci nepoďakovali, keby s nimi zo Sabinovskej trolejbus zahol k poliklinike. Minuli by totiž centrum