Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Karosos #3237:
Nemyslím si, že bezplatný výdaj EZČK by zlikvidoval kupovanie lístkov u vodiča. Mne sa skrátka nechce veriť, že tých 200 Sk je tá prekážka. Dnes máš na každom celom lístku kupovanom cez EZČK zľavu 4 Sk, po prestupe dokonca 9 Sk. Ak si sumu 200 Sk rozmeníš na drobné, vyjde Ti, že mesačné využívanie týchto nezanedbateľných zliav stojí cca. 5,60 Sk. Kto teda vie počítať, spočíta si...

Tu skôr ide o iné. Jednak to, že akokoľvek je EZČK atraktívnejšia pre cestujúceho, pre veľkú skupinu je stále neatraktívna samotným večným platením za každú jazdu. Druhá skupina cestujúcich zase od prírody radšej kupuje jednorazové lístky a bude ich kupovať, aj keby sa za prevzatie si EZČK ešte ľuďom platilo 🙂

Ja osobne som plne za predplatné lístky - klasický model predplácania si služby, nádherne pripútavajúci, nádherne výhodný pre cestujúcich.
Reakcia na: Valec #3234:
Skúšame znova, uvidíme výsledok.

Re #3236 TeBeCe: Náš autobus MHD tam určite nebol.
neviete niekto kam odisiel ten MAN Lion"s????
Reakcia na: Vladimír #3233:
Keby sa pouvažovalo o rozšírení počtu zastávok na znamenie Šarkan by už nemal absolútne žiadnu rýchlostnú výhosdu. Niektoré zastávky by sa mohlim aj úplne zrušiť (navrhoval by som Hanulovu, veď k penziónu je to kúsok a autobus sa medzi nimi nestihne ani rozbehnúť). Na zlepšenie ceny MHD je tu návrhov viac než dosť. Jedine pohodlnosť by vyžadovala rozsiahlejšie investície, ale veď stáť v autobuse sme už pár rokov vydržali. ?
Reakcia na: Tomas #3240:
Samozrejme, že konkurencia má pozitívne účinky, ale len ak to nie je konkurencia korektná, z rovnakou počiatočnou pozíciou, čo Šarkan nie je. ? Veď mu poskytujeme miesta kde nelegálne zastavuje a staráme sa o hromadenie ľudí na nich v určitom čase. Samozrejme, že poukazuje aj na nedostatky MHD, ale tie sú predsa staré známe. Snažiť by sa mali začať hlavne naši poslanci.
Reakcia na: 155 #3241:
Samozrejme omyl,mal som namysli príspevok #1734
Reakcia na: Karosos #3237:
A možno by nebolo od veci , keby sa čipová karta dala dobit aj cez bankomat.......... ?
Reakcia na: M #3238:
To je celkom zaujimavy namet na temu. Otazka teda znie: Predstavuju Sarkany konkurenciu? (v pravom slova zmysle). Ak ano, da sa to chapat v tomto pripade pozitivne? (vsetci vieme, co konkurencia sposobuje - v pozitivnom slova zmysle)
Reakcia na: paiac #3228:

Oni tie ŠARKANY nie sú zlé,ale uberajú cestujúcich a tým potom sa daný spoj ukazuje ako stratový (pričom stratový by nemusel byť a pod...)
Vladimir:
Mam niekolko dotazov a nápadov,ktoré ma napadl v poslednom časei,ale čas som si našiel až teraz:

1. Ako vnima SAD NR (CONNEX) ,,útok" zo strany ŠARKAN
ohľadom avízovanej informacie zavedenia predplatených
lístkov?Píše o tom v poslednom letáku.Keď som to videl,tak
som som sa len smial...(stojí zato,si to porečítať)
Zaujíma ma to,pretože v tabuľke (tam uvedenej) sa píše,že manipulačný poplatok za dobitie stojí 10,-Sk?Je to pravda?
A ako vlastne to ovplyvní táto negatívna kampaň SAD-ku?Začne sa niečo ,,konečne" diať?

2.Čo sa týka zničených zastávok,tak myslím si ,že veľmi dobre
to má vyriešené trnavská MHD,kde CP sú umiestnené vo
vitríne.Myslím,že to nie je zlé nad tým pouvažovať?.A tie
zastávky ponechať len s číslami linky?! (ako v BA,BRNO a
pod..)

3.Čo sa týka predplatených lístkov,tie čipové karty o.k.
ponechať,ale čo tak zaviesť časové lístky ako to má
Bratislava,Brno,predsa keď sa označí lístok s uvedením
parametrov (čas,linka atď...),tak by mal byť tiež prehľad o
počte cestujúcich.Lístky by sa mohli predávať len v
novinových stánkoch,ktorých je v Nitre veľmi veľa a pri
každej zastávke .Takze automaty by nemuseli byť?!

4.Aký význam má testovanie busov v Nitre?To sa testuje,aby
sa vedelo aký bus v budúcnosti nakúpiť pre SAD NR?

5.Čo sa týka označovania liniek,tak veru vJMTV mal pravdu (aj
keď to nerád priznávam),v poslednej dobe ich naozaj veľa
busov nemá.Dokonca sa mi stalo raz,že napr. L19 (zrovna
náhoda) nemal uvedenú žiadnu trasu na tabuli,mal vsade len
číslo linky,teda aj na boku.

6.Ďalej by ma zaujímalo,či teda budú zavedené zastávky na
znamenia,alebo nie.Myslím si,že by to urýchlilo poprípade
zameškaný čas v dôsledku kupovania lístkov.Veď len dnes,čo
som išiel spojom o 9,04 od TESCA,tak išiel až 9,11 a na
Slamkovu prišiel 9,23 h.

7.Kedy sa prejavia nejaké zmeny na znak,ze SAD NR je
súčasťou CONNEXU.(Inak čítal som,že ČR má zmenené meno
CONNEXu na VEOLIA TRANSPORT ČR.Má to vplyv aj na SR?)

8.Pri zadávaní informácie o zmene L7 počas sob+ned,nastala
chybička v popise.Je tam uvedené 29.-30.2006 (teda chýba
tam 4-ka)

PS: Napriek tomu,že ŠARKAN útočí,tak ja aj tak zostávam verný
MAD,pretože verím,že sa postupnými krokmi,vypracuje
aspoň na stednú úroveň. ?

Za odpovede dakujem. ?
Reakcia na: Valec #3234:
Predávanie lístkov mimo vozidiel by podľa mňa plne nahradilo vydávanie čipových kariet zdarma alebo za symbolickejšiu sumu. Predplatné lístky by pomohli určite. Možno by nebolo od veci ani keby sa vydávali čipové karty z udanou minimálnou mesačnou hodnotou nabitia a zvýhodneným cestovným. Celkovo by sme možno nejaké námäty na pripútavanie si zákazníkov našli v ponuke telefónnych operátorov. ?
toto bolo ako co s tym autobusom???

Streda 26.apríl
14:00-19:00 Papierový drak / wokshop – areál ŠDaJ UKF na Drážovskej ulici
prezentácia výtvarných techník, graffiti jam (Autobus MHD Nitra)
Účinkujú: Autorka projektu Lenka Chovanová
Študenti katedry Výtvarnej výchovy UKF v Nitre
Bolo by dobré opraviť v katalógu vozidiel pri autobusoch Ikarus 280 nasledujúce údaje: vyradiť vozidlo NR-423BK (ex DP Prešov #300) a pridať vozidlo NR-423BK/II.
Reakcia na: Vladimír #3233:
Bolo by načase, aby si to uvedomili na MsZ. Existencia predplatných časových lístkov by uštedrila Šarkanovi riadnu ranu. A ak by sa k tomu pridal aj predaj CL mimo vozidla, tak by veľmi rýchlo skončil ako tá bratislavská dodávkáreň.
Reakcia na: Karosos #3232:
Myslím, že od cestujúcich nemožno očakávať, že z nejakých vyšších princípov prestanú Šarkanom jazdiť. Cestujúci bude vždy len cestujúci, a teda si sám vyberie rýchlejšiu, lacnejšiu a pohodlnejšiu možnosť. Ako som napísal, súboj je nerovný, no neostáva nám iné, ako sa snažiť, aby sme rýchlejší, lacnejší a pohodlnejší boli my.
Reakcia na: Vladimír #3230:
Plne súhlasím. Ak by si Šarkan vytvoril vlastný systém dopravy, hneval by ma iba tým, že by bol pre MHD konkurencia, čo je hnev v trhovej ekonomike bežný, no takto je pre nás naviac aj zlodejská a parazitujúca konkurencia. Na druhej strane som tiež smutný, že prítomnosť Šarkana našu MHD prirovnáva k iným, ktoré sú na tom aj podstatne horšie. Ľudia by si mali uvedomiť, že jazdou Šarkanom vandalisticky okrádajú mesto a teda aj seba a že MHD tým nedávajú na javo jej nedostatky, ale berú možnosti na ich odstránenie.
Ej veru že pekný je ten skúšobný MAN, škoda že som ho v sobotu nevidel naživo. ?
Reakcia na: paiac #3228:
Ak by som tvrdil, že som rád, že v nitrianskej mestskej doprave je prítomný Šarkan, bolo by to klamstvo. Osobne ma mrzí, že pri všetkej snahe ťahať postupne úroveň tunajšej MAD-ky nahor, aby sa začala podobať na veľkosťou porovnateľné dopravné systémy na západ od nás, sa tu zrazu objavil dopravný prostriedok, ktorý je zástupcom takzvaných maršrutiek, čiže taxibusov dobre známych z krajín bývalého Sovietskeho zväzu, Indie či ďalekého východu.
Objavenie sa Šarkana v Nitre a samotný fakt, že sa mu zatiaľ darí zotrvať, považujem za určitý barometer nedostačujúcej úrovne verejnej mestskej autobusovej dopravy. Nedá sa nevidieť, že podobné druhy dopravy vznikajú najmä v menej úspešných dopravných systémoch, zatiaľ čo MHD-čkám viac alebo menej skonsolidovaným sa "šarkany" vyhýbajú. Jednoducho, keď doprava funguje tak ako má, nemajú priaznivé podmienky pre vznik.
Nateraz ale vnímam Šarkana ako nitriansku realitu. Je tu, je tu v podstate legálne, cestujúci ho využívajú. Jedno čo ma však hnevá je určitá forma jeho "parazitizmu" (a teda odkázanosti) na MAD, o ktorej ale súčasne prehlasujú, že je skoro zbytočná (ak sú pravdivé tie prepisy zo Šarkan News, ktoré som nemal možnosť čítať v origináli). Šarkan si skrátka neudržiava žiadnu plochu na zastavovanie, nikdy nedal a nedá žiadnu korunu do zhotovenia označníka. Napriek tomu zastavuje len málo na iných plochách ako práve zastávky MAD. Šarkan nemá starosti s vyhlasovaním a dodržiavaním cestovného poriadku. Premáva náhodne. Napriek tomu ho tá "náhoda" veľmi pravdepodobným spôsobom tlačí do časov tesne pred odchodmi vozidiel SAD. Čo to potom znamená? Zrejme len toľko, že úplne sebestačný nie je a pre zaistenie nejakých istôt potrebuje jemne kopírovať štruktúry klasickej MAD-ky, ktorej je takým odporcom.
Ale pozrime sa na to z inej strany. Zo strany zákona. Nič a nikto mu nezakazuje (aspoň ja o tom neviem) robiť to, čo robí. Je však minimálne na etické pováženie či nie je netaktné pred vchodom do cudzieho obchodu s jablkami predávať vlastné jablká s cenou o chlp lacnejšou ako je tá v obchode. Rovnako tak občasne nastrčiť svoje vozidlo minútu pred odchodom cudzej linky s cenou lístka o chlp nižšou ako toho, čo svoj odchod v cestovnom poriadku verejne deklaroval.
Ako sa ľudovo vraví "čert ho ber", keby aspoň pri opisovaných činnostiach existoval nejaký pokus o toleranciu, nezavadzanie a pod. Zväčša však neexistuje. Niekto si povie, že vodič SAD je hrubý, keď pri vjazde do zastávky z nej trúbením odháňa Šarkana. Pripomeňme však, že Šarkan (nakoľko nie je autobus) nemá na zastávke čo hľadať ("Vodič nesmie zastaviť a stáť pri zastávke električky, autobusu alebo trolejbusu bez nástupného ostrovčeka v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa vo vzdialenosti 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre vyznačený priestor" --Zák. 315/1996 Z. z., § 24, bod 1., odsek f-- ). Nie je však doslova bezočivosť, ak vodič Šarkana na zastávke autobusu nielen že zastaví, ale zastaví v strede jej dĺžky čím znemožní riadne pristavovanie autobusov do zastávky? Nie je vrcholom netaktu, ak Šarkan zastaví na začiatku nástupišťa pred stojace autobusy a zacúva pred ne, aby zo zastávky neodišli skôr než on? Nie je ohrozením bezpečnosti cestnej premávky, ak vodič Šarkana odbočí zo Štúrovej ul. na svetelnej križovatke vľavo do kopca na Hollého a po pár metroch zastaví mimo zastávky v jedinom jazdnom pruhu, aby vyložil/naložil cestujúcich? Nič z toho nie je vymyslené, všetko som videl na vlastné oči a podobné môže vidieť pri máličku chcenia každý, kto sa na ulici pozerá.

TAKŽE V TEJTO CHVÍLI NEVYČÍTAM ŠARKANOVI NIČ VIAC AKO ÚMYSELNÉ OBMEDZOVANIE PREMÁVKY VEREJNEJ DOPRAVY.
Všetko ostatné ako-tak beriem v rovine súťaže o zákazníka (aj keď za nerovných podmienok), ale každodenné správy od vodičov, ČO ZAS neuveriteľného museli zažiť (a potom aj kvôli tomu na trase meškať) ma už začínajú hnevať.

P.S. Pozdravujem všetkých ohľaduplných vodičov-Šarkanistov, ktorí si robia svoju prácu bez toho, aby vyvolávali konflikt, lebo nemožno byť objektívny a pritom zabudnúť aj na nich.
Reakcia na: paiac #3228:
Mne napríklad vadí , že pri Tescu sa na zastávku zmestia aj tri autobusy naraz , no akonáhle sa tam objaví Šarkan , postaví sa do stredu zastávky a tie tri autobusy už musia stáť na ceste.... ? A to len preto , lebo "pán Šarkan" nakladá zákazníkov....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.