Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 155 #3241:
Odveci by to nebolo. Zatiaľ to ale technicky nebolo doriešené. Podrobnosti nepoznám, nikdy som sa nezaujímal.

Re #3245 Karosos: Ako som písal v odpovedi pre "M", nad zavedením zastávok na znamenie uvažujem. Zrušenie zastávky je dosť citlivá vec, skúsenosť vraví, že ak tam nastupujú 2 ľudia za deň, v petícii rozhorčenie prejaví 250... Opäť sa vrátim k zastávkam na znamenie - ak by bola Hanulova i Železničiarska, penzión na znamenie, hneď by sa doprava zrýchlila, lebo pravdepodobnosť, že by stál autobus na oboch zastávkach nie je príliš vysoká.
Ak máš nejaké konkrétne nápady k zlepšeniu pohodlnosti pre cestovanie (okrem rôznych túžob po 20 nových klbákoch a pod. 😉 ), rád si ich prečítam.
Reakcia na: M #3238:


1. Posledné Šarkan news sa mi vďaka kolegovi dostali do rúk a je to skutočne zaujímavé čítanie. Minimálne človeku dodá zdravú farbu po urýchlenom prekrvení celého organizmu...

Obávam sa, že autor textov v dotyčnom periodiku nielenže už dlhodobo nejavil známky korektnosti a slušnosti, ale ešte aj pritvrdzuje. Posledné čítanie by som už smelo nazval zavádzaním, prekrúcaním pravdy a osočovaním a znevažovaním inej firmy. Nezmyslov je tam plno, je to krásna zmeska z kontextu povytrhávaných údajov a skutočností, ktoré v tamojšom podaní sú úplne neobjektívnou demagógiou. V súvislosti s tým už ale nebudem konať ja...

Cestujúci pri dobití čipovej karty platí manipulačný poplatok 5 Sk. Určite nie 10.

2. Cestovné poriadky vo vitrínach by sme chceli aj my. Napokon, aj v tejto diskusii sme o tom dosť hovorili. Na vybraných zastávkach už vitríny osadené dávno sú (najmä Chrenová). Mesto od roku 2005 zabezpečuje postupn výmenu všetkých prístreškov, pričom tieto sú vybavené všetky novými neuzamykateľnými vitrínami. Cestovné poriadky však zatiaľ boli umiestnené len na zastávke Hypermarket Tesco smer centrum. Trochu nás mrzí, že tie vitríny sú dosť malé, len tak tak sa tam vojde cestovný poriadok, na niektorých zastávkach už bude napasovať ešte prímestský CP doslova problém. A to nehovoriac o tom, že sme mali ambíciu zverejňovať ďalšie materiály ako cenový výmer, prepravný poriadok či oznamy o dôležitých zmenách. Uvidíme, či sa nejako dohodneme.

V roku 2006 začne obnova samotných označníkov zastávok MAD v réžii SAD NR. Nové označníky budú striebornej farby, hranaté... Informačne poslúži zreteľne vyznačený názov zastávky priamo na označníku i čísla zastavujúcich liniek. Zatiaľ boli vyrobené tri kusy, jeden bude osadený na zastávke Palárikova smer stanica a zvyšná dvojica na zastávku pred SAD. V máji-júni by mala začať sériová produkcia a po otestovaní prvých kusov by ich mali rýchlo nasledovať ďalšie.

3. Ako som už skôr naznačoval, mojím favoritom je predovšetkým dlhodobý predplatný časový lístok ako má väčšina porovnateľných a väčších systémov MHD. Aj nitrianski cestujúci sú dobre oboznámení s mesačníkmi z minulosti, kde po jednorazovej platbe sa mohli voziť v stanovenom časovom limite "do bezvedomia". Jednoznačne toto by som do Nitry chcel. Verím, že celý rad "emhádečiek", kde takéto niečo nikdy nezrušili a neustále ponúkajú k plnej spokojnosti dopravcu i cestujúcich bude dostačujúcim argumentom aj pre našich mocných. Je len samozrejmé, že od zrušenia predplatných lístkov v Nitre doba technicky pokročila a dnes už vôbec nemusí ísť o akýsi okolkovaný kupónik s platnosťou od 1. do 31. v mesiaci. Dnes je už všade bežné, že predplatné lístky majú tzv. kĺzavú dobu platnosti a cestujúci si ich môžu zakúpiť napr. od 18.4. s platnosťou do 17.5. a pod. Informácia o platnosti lístka môže byť nahraná na čipovej karte a priamo byť kombinovaná s elektronickou peňaženkou. Považujem za veľmi vhodný takýto model, keby by cestujúci mohol mať na čipovej karte paralelne "mesačník" i nejaký kredit do rezervy, ktorý by využil v prípade, že mu skončila platnosť predplatného lístka a nestihol si zaistiť nový. O tomto sa dá rozprávať ešte veľa.
Skúsime túto otázku ešte raz otvoriť, som zvedavý na výsledok.

Som priateľom aj krátkodobých časových lístkov ako popisuješ. Pri bratislavskom, brnenskom, pražskom, prešovskom (atď.) riešení by sme ale asi nenaplnili základnú podmienku Mesta, a síce že chce mať každý pohyb cestujúceho zaevidovaný. Ja sa nebránim, len som trochu skeptický v tomto.
Keď to ale odľahčíme, tak istú formu časovej tarify majú držitelia EZČK už dnes, keď krátkodobý lístok bez prestupu stojí 12 Sk a dlhodobý s prestupom do 40 min. stojí 19 Sk 🙂

4. Presný dôvod takého častého testovania cudzích autobusov v Nitre nepoznám. Hádam je to len výhoda výstavného mesta, kde sa veľa z toho na Autosalóne odprezentovaného odchytí na nejaké jazdy v MAD-ke. Ale povedzme si na rovinu - dispečeri by vedeli rozprávať, o koľko sa voľnejšie pr našom nedostatku vozidiel dýcha, keď len na mesiac príde nejaký ten Tedom alebo MAN.

5. Problém do značnej miery rozčuľuje aj mňa, ale ver alebo nie, v poslednom období sme museli riešiť iné existenčnejšie problémy. Ja viem, že je to sprosté povedať, že zadná tabuľka je ten posledný problém... Určite ich dáme znova narobiť, len si musíme trochu vydýchnuť od vecí, ktoré skrátka škrtia viac. Ale zmení sa to.

6. Zastávky na znamenie boli trochu chápané ako zlo pre menej pohyblivých cestujúcich a vodiči majú príkaz stáť na každej zastávke. Skutočnosť však ukazuje, že práve najvetchejší dôchodcovia si vždy nájdu spôsob, aby vopred upozornili na svoj výstup z vozidla stlačením tlačidla dobre že nie aj pred Tescom. Ja osobne by som bol teda ZA zastávky na znamenie. Ide tiež aj o pohľad, či poľahčením jednému náhodnému cestujúcemu nepredlžujeme zbytočne cestu mnohým ďalším cestujúcim. Veď si skúsme povedať, že koľkokrát za deň autobus odpodstatnene zastaví na zastávkach ako Transmotel, Pod Lupkou alebo Mikova Ves. O zastávkach na znamenie nemôžem rozhodovať sám, ale pri najbližších úpravách CP budem určite iniciovať ich zavedenie. Prikláňam sa k umiernenému modelu z Brna, Bratislavy alebo Prešova, kde pri zastávke na znamenie má povinnosť signalizovať výstup len osoba vystupujúca z autobusu. Pokiaľ niekto stojí vonku v priestore zastávky, autobus zastaví vždy aj bez znamenia. Obavy z toho, že niekomu ujde autobus preto, lebo zabudol na vodiča zamávať a pod. by boli potom neopodstatnené.

7. Priznám sa, že o termíne zmeny značky nie som vôbec informovaný, resp. aspoň neviem o tom, že by bola aktuálna v najbližších týždňoch a hádam aj mesiacoch. Určité signály navonok však už vyslané boli - všetky autobusy po opravách sa natierajú vo farbách Connexu - na mestskej doprave takto jazdia dva autobusy - 193 a 199AP.
Je to pravda, že Connex sa mení na Veoliu... Aj z toho dôvodu má posledne opravovaný autobus 071AO už zmenenú farebnú kombináciu v tomto duchu.
Reakcia na: Karosos #3237:
Nemyslím si, že bezplatný výdaj EZČK by zlikvidoval kupovanie lístkov u vodiča. Mne sa skrátka nechce veriť, že tých 200 Sk je tá prekážka. Dnes máš na každom celom lístku kupovanom cez EZČK zľavu 4 Sk, po prestupe dokonca 9 Sk. Ak si sumu 200 Sk rozmeníš na drobné, vyjde Ti, že mesačné využívanie týchto nezanedbateľných zliav stojí cca. 5,60 Sk. Kto teda vie počítať, spočíta si...

Tu skôr ide o iné. Jednak to, že akokoľvek je EZČK atraktívnejšia pre cestujúceho, pre veľkú skupinu je stále neatraktívna samotným večným platením za každú jazdu. Druhá skupina cestujúcich zase od prírody radšej kupuje jednorazové lístky a bude ich kupovať, aj keby sa za prevzatie si EZČK ešte ľuďom platilo 🙂

Ja osobne som plne za predplatné lístky - klasický model predplácania si služby, nádherne pripútavajúci, nádherne výhodný pre cestujúcich.
Reakcia na: Valec #3234:
Skúšame znova, uvidíme výsledok.

Re #3236 TeBeCe: Náš autobus MHD tam určite nebol.
neviete niekto kam odisiel ten MAN Lion"s????
Reakcia na: Vladimír #3233:
Keby sa pouvažovalo o rozšírení počtu zastávok na znamenie Šarkan by už nemal absolútne žiadnu rýchlostnú výhosdu. Niektoré zastávky by sa mohlim aj úplne zrušiť (navrhoval by som Hanulovu, veď k penziónu je to kúsok a autobus sa medzi nimi nestihne ani rozbehnúť). Na zlepšenie ceny MHD je tu návrhov viac než dosť. Jedine pohodlnosť by vyžadovala rozsiahlejšie investície, ale veď stáť v autobuse sme už pár rokov vydržali. ?
Reakcia na: Tomas #3240:
Samozrejme, že konkurencia má pozitívne účinky, ale len ak to nie je konkurencia korektná, z rovnakou počiatočnou pozíciou, čo Šarkan nie je. ? Veď mu poskytujeme miesta kde nelegálne zastavuje a staráme sa o hromadenie ľudí na nich v určitom čase. Samozrejme, že poukazuje aj na nedostatky MHD, ale tie sú predsa staré známe. Snažiť by sa mali začať hlavne naši poslanci.
Reakcia na: 155 #3241:
Samozrejme omyl,mal som namysli príspevok #1734
Reakcia na: Karosos #3237:
A možno by nebolo od veci , keby sa čipová karta dala dobit aj cez bankomat.......... ?
Reakcia na: M #3238:
To je celkom zaujimavy namet na temu. Otazka teda znie: Predstavuju Sarkany konkurenciu? (v pravom slova zmysle). Ak ano, da sa to chapat v tomto pripade pozitivne? (vsetci vieme, co konkurencia sposobuje - v pozitivnom slova zmysle)
Reakcia na: paiac #3228:

Oni tie ŠARKANY nie sú zlé,ale uberajú cestujúcich a tým potom sa daný spoj ukazuje ako stratový (pričom stratový by nemusel byť a pod...)
Vladimir:
Mam niekolko dotazov a nápadov,ktoré ma napadl v poslednom časei,ale čas som si našiel až teraz:

1. Ako vnima SAD NR (CONNEX) ,,útok" zo strany ŠARKAN
ohľadom avízovanej informacie zavedenia predplatených
lístkov?Píše o tom v poslednom letáku.Keď som to videl,tak
som som sa len smial...(stojí zato,si to porečítať)
Zaujíma ma to,pretože v tabuľke (tam uvedenej) sa píše,že manipulačný poplatok za dobitie stojí 10,-Sk?Je to pravda?
A ako vlastne to ovplyvní táto negatívna kampaň SAD-ku?Začne sa niečo ,,konečne" diať?

2.Čo sa týka zničených zastávok,tak myslím si ,že veľmi dobre
to má vyriešené trnavská MHD,kde CP sú umiestnené vo
vitríne.Myslím,že to nie je zlé nad tým pouvažovať?.A tie
zastávky ponechať len s číslami linky?! (ako v BA,BRNO a
pod..)

3.Čo sa týka predplatených lístkov,tie čipové karty o.k.
ponechať,ale čo tak zaviesť časové lístky ako to má
Bratislava,Brno,predsa keď sa označí lístok s uvedením
parametrov (čas,linka atď...),tak by mal byť tiež prehľad o
počte cestujúcich.Lístky by sa mohli predávať len v
novinových stánkoch,ktorých je v Nitre veľmi veľa a pri
každej zastávke .Takze automaty by nemuseli byť?!

4.Aký význam má testovanie busov v Nitre?To sa testuje,aby
sa vedelo aký bus v budúcnosti nakúpiť pre SAD NR?

5.Čo sa týka označovania liniek,tak veru vJMTV mal pravdu (aj
keď to nerád priznávam),v poslednej dobe ich naozaj veľa
busov nemá.Dokonca sa mi stalo raz,že napr. L19 (zrovna
náhoda) nemal uvedenú žiadnu trasu na tabuli,mal vsade len
číslo linky,teda aj na boku.

6.Ďalej by ma zaujímalo,či teda budú zavedené zastávky na
znamenia,alebo nie.Myslím si,že by to urýchlilo poprípade
zameškaný čas v dôsledku kupovania lístkov.Veď len dnes,čo
som išiel spojom o 9,04 od TESCA,tak išiel až 9,11 a na
Slamkovu prišiel 9,23 h.

7.Kedy sa prejavia nejaké zmeny na znak,ze SAD NR je
súčasťou CONNEXU.(Inak čítal som,že ČR má zmenené meno
CONNEXu na VEOLIA TRANSPORT ČR.Má to vplyv aj na SR?)

8.Pri zadávaní informácie o zmene L7 počas sob+ned,nastala
chybička v popise.Je tam uvedené 29.-30.2006 (teda chýba
tam 4-ka)

PS: Napriek tomu,že ŠARKAN útočí,tak ja aj tak zostávam verný
MAD,pretože verím,že sa postupnými krokmi,vypracuje
aspoň na stednú úroveň. ?

Za odpovede dakujem. ?
Reakcia na: Valec #3234:
Predávanie lístkov mimo vozidiel by podľa mňa plne nahradilo vydávanie čipových kariet zdarma alebo za symbolickejšiu sumu. Predplatné lístky by pomohli určite. Možno by nebolo od veci ani keby sa vydávali čipové karty z udanou minimálnou mesačnou hodnotou nabitia a zvýhodneným cestovným. Celkovo by sme možno nejaké námäty na pripútavanie si zákazníkov našli v ponuke telefónnych operátorov. ?
toto bolo ako co s tym autobusom???

Streda 26.apríl
14:00-19:00 Papierový drak / wokshop – areál ŠDaJ UKF na Drážovskej ulici
prezentácia výtvarných techník, graffiti jam (Autobus MHD Nitra)
Účinkujú: Autorka projektu Lenka Chovanová
Študenti katedry Výtvarnej výchovy UKF v Nitre
Bolo by dobré opraviť v katalógu vozidiel pri autobusoch Ikarus 280 nasledujúce údaje: vyradiť vozidlo NR-423BK (ex DP Prešov #300) a pridať vozidlo NR-423BK/II.
Reakcia na: Vladimír #3233:
Bolo by načase, aby si to uvedomili na MsZ. Existencia predplatných časových lístkov by uštedrila Šarkanovi riadnu ranu. A ak by sa k tomu pridal aj predaj CL mimo vozidla, tak by veľmi rýchlo skončil ako tá bratislavská dodávkáreň.
Reakcia na: Karosos #3232:
Myslím, že od cestujúcich nemožno očakávať, že z nejakých vyšších princípov prestanú Šarkanom jazdiť. Cestujúci bude vždy len cestujúci, a teda si sám vyberie rýchlejšiu, lacnejšiu a pohodlnejšiu možnosť. Ako som napísal, súboj je nerovný, no neostáva nám iné, ako sa snažiť, aby sme rýchlejší, lacnejší a pohodlnejší boli my.
Reakcia na: Vladimír #3230:
Plne súhlasím. Ak by si Šarkan vytvoril vlastný systém dopravy, hneval by ma iba tým, že by bol pre MHD konkurencia, čo je hnev v trhovej ekonomike bežný, no takto je pre nás naviac aj zlodejská a parazitujúca konkurencia. Na druhej strane som tiež smutný, že prítomnosť Šarkana našu MHD prirovnáva k iným, ktoré sú na tom aj podstatne horšie. Ľudia by si mali uvedomiť, že jazdou Šarkanom vandalisticky okrádajú mesto a teda aj seba a že MHD tým nedávajú na javo jej nedostatky, ale berú možnosti na ich odstránenie.
Ej veru že pekný je ten skúšobný MAN, škoda že som ho v sobotu nevidel naživo. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.