Nie nie, ja sa neobhajujem, tvrdím, že sme zjednali už nápravu tak dokonale , ako je to spolu s ľudským faktorom na to vplývajúcim možné.
A preto tých 26%, ktorí zaiste hodnotia súčasný stav...
"Ja nečakám dobré slovo od "doktorov štátnej kliniky" pane, ja ich dokonca chápem."
Chapete? A ja som si naivne myslel, ze je vam nieco nejasne...
"Ak mesto žiada dopravnú obslužnosť nad rámec poskytnutých dotácií a dopravca s tým súhlasí, čia je to chyba?"
Keby dopravca nesuhlasil, pride o povolenie na prevadzkovanie MHD. Ked suhlasi, sice ju bude moct prevadzkovat, ale nebude mat peniaze.
" Ale opakujem, to nie je môj problém, ani sa tým nemienim zaoberať. Ja si robím svoju prácu."
To nie je vas problem, lebo sa nemusite o kazdej blbosti dohadovat s primatorom a jemu podobnymi. Vy sice ostentativne davate najavo, ze s MHD nic nemate, lebo si len robite svoju pracu. Ale predstavte si, ze by ste mali vyjazdit za 35 milionov dotacie rocne ten objem dopravy, co odjazdia oni. S tym, ze si sam nemozete urcovat cenu listka a sposob odbavenia. S tym, ze dlhe roky boli dotacie na nitriansku MHD znacne nizsie, ako na porovnatelne mesta (napriklad dotacia pre Nitru dosahovala len 15% urovne dotacie pre Zilinu, a to su rovnako velke mesta.) Za tychto podmienok nitrianskej SADke patri uznanie za dokonalu schopnost varit z nicoho. Takze trosku respektu please.
P.S. Este ste sa nevyjadrili k tomu, ze mavate NAHODOU odchody tesne pred SAD, cize busu SAD vyzbierate ludi, co na neho cakaju na zastavke... Je to tak?
"Aktuálne: 26% respondentov nás takto nevidelo nikdy a 17% iba občas. Zaujímavé. Ak sa to deje tak sústavne, ako vy prezentujete, tak 26% obyvateľov je asi slepých."
Sudca: Neklamte! Viem, ze ste to urobili. Privediem vam 5 ludi, ktori vas pri tom videli.
Obzalovany: A ja vam privediem 500 ludi, ktori ma pri tom nevideli!
Ešte som sa chcel vyjadriť k práve prebiehajúcej ankete. Ja netajím, že naše Šarkany v minulosti stáli často na zastávkach, veď sme za to boli aj patrične často pokutovaní, mimochodom, v intenzívnej miere to bolo najmä po 1.1.2006 na "niečí" pokyn. Otázka znie, a korektná by bola, keby bola položená "Deje sa ešte to, čo sa dialo v minulosti, že Šarkany obmedzujú premávku, resp. autobusy na zastávkach MHD?"
Aktuálne: 26% respondentov nás takto nevidelo nikdy a 17% iba občas. Zaujímavé. Ak sa to deje tak sústavne, ako vy prezentujete, tak 26% obyvateľov je asi slepých.
Mňa by zasa zaujímalo, či by podobne dopadla táto anketa aj v "nestraníckej" stránke, a ako by dopadla na našej stránke, pokiaľ by sme takú mali.
Takže toľko k dôveryhodnosti výsledkov tejto a podobných ankiet.
P.S. Aj anketa, ktorú som zverejnil v Šarkan news by dopadla ešte oveľa lepšie v náš prospech, pokiaľ by sme ju uverejňovali my na našej stránke.
Ja nečakám dobré slovo od "doktorov štátnej kliniky" pane, ja ich dokonca chápem. Ale ako je úplne normálne a nikto sa tým nezaoberá, že vedľa seba existujú štátne kliniky aj súkromné, ako je úplne normálne a nikto sa tým nezaoberá, že existujú vedľa seba štátne školy aj súkromné, a ďalšie inštitúcie, ktoré sa všetky, alebo drvivá väčšina líšia od štátnych najmä kvalitou a úrovňou poskytovaných služieb, tak si treba prosím pekne zvyknúť, že bude vedľa seba existovať aj štátny a súkromný dopravný systém.
Ako som už odpovedal nižšie, nerobíme iba lukratívne operačné zákroky, ale väčšinu "zdravotnej starostlivosti". Ano, keďže nemáme zdroje na zabezpečovanie pravidelnej dopravy, napríklad ísť s jediným cestujúcim niekde na okrajovú štvrť mesta, tak to nerobíme. Opakujem, nemáme na to zdroje. MHD tieto zdroje dostáva prostredníctvom mestského rozpočtu a ja za to nemôžem, že tvrdia, že ich je málo. Na to je predsa komunikácia, aby sa jednotlivé pozície ujednotili. Ak mesto žiada dopravnú obslužnosť nad rámec poskytnutých dotácií a dopravca s tým súhlasí, čia je to chyba? Ibaže mám pocit, že mesto si zasa myslí niečo iné. A obyvatelia tiež. Ale opakujem, to nie je môj problém, ani sa tým nemienim zaoberať. Ja si robím svoju prácu.
Vážený pane, nemám v úmysle nikomu krivdiť, ani osočovať, iba som pomenoval všeobecne platný fakt. Naozaj nepoznám problematiku MHD do detailov, ani ma nezaujíma. Len som stále porovnávaný s MHD a chápaný z ich strany ako konkurencia. Prečo nemám podobné ťahanice s taxi službami? Ja si myslím, že som viac konkurencia im, vzhľadom na naše kapacitné možnosti a charakter činnosti. A vôbec, pôvodným zámerom ani nebolo konkurovať MHD, snáď si nemyslíte, že som taký naivný a pustím sa do konkurenčného boja s takým kolosom, ako je MHD. /nič pejoratívne, aby sa zasa niekto neurazil, myslím tým objem prepravy/. Pôvodným zámerom bolo a je vyplniť medzeru na trhu medzi MHD a taxi službami. A stretli sme sa s úspechom u cestujúcich. To je pre mňa podstatný fakt.
Ďalej. Nejazdíme iba na najlukratívnejších trasách, naša činnosť je od 05.hod do 22.30 hod., takže sa nedá hovoriť, že iba vyjedáme hrozienka z koláča. Máme pravidelných cestujúcich do práce a z práce,ktorých vyzdvihujeme pred domom a vykladáme pred vstupom do zamestnania, čo nám zapĺňa min. 30% celkovej prevádzkovej doby, okrem toho jazdíme zmluvne pre firmy, ktorým vozíme zamestnancov, cez víkendy jazdíme svadby, športové tímy a podobne, čiže to, za čo nás obviňujú je nepravdivé do značnej miery.Mimochodom, je tu u nás firma, ktorá jazdí tzv. hrozienka z koláča, jazdí trasu Nitra-Bratislava, ba dokonca som presvedčený, že tých jednoautobusových firiem je viac na tejto linke a dokonca využívajú nástupištia autobusovej stanice. Ja viem, že zmluvne to je ošetrené, ale je to tak.Dokonca máme v Nitre aj my konkurenciu, konkrétne dva podobné mikrobusy dvoch firiem, ktorých charakter činnosti je presne taký istý, ako náš, dokonca som osobne videl, ako stoja na zastávkach tam, kde nemajú, ale s tými sa nikto nezaoberá!!!
Okrem toho som sám osobne na kontrolách, či naši vodiči stoja za zastávkami tam, kde môžu, máme vlastného revízora, vodiči podpisujú internú smernicu v zmysle pracovných povinností...už neviem, čím by som ešte mohol prispieť k tomu, aby z nás MHD nemala toľko stresu.
Ďalej. Ja tu nie som od toho, aby som riešil dopravnú politiku štátu, mne je jedno, akým systémom sa pracuje v okolitých štátoch, pokiaľ budeme mať úspech u cestujúcich, tak budeme jazdiť a hotovo.
Este inak povedane: V situacii, kde SAD Nitra pripomina statnu kliniku, ktora MUSI osetrit vsetky diagnozy a kazdeho prichodzieho, ale NESMIE na to minut viac penazi, ako jej dovoluje statny limit, Sarkan pripomina sukromnu kliniku, ktora podnika v niekolko malo ziskovych odvetviach mediciny a preberanim ziskovych pacientov dalej kazi uz aj tak blbu bilanciu statnej nemocnice. Z hladiska volneho trhu je vsetko v naprostom poriadku, ale necudujte sa, ze doktori z tej statnej kliniky pre vas nenajdu pekneho slova.
"Problém je v tom, že MHD zo zákona zabezpečuje pravidelnú dopravu a zo zákona aj za to dostáva peniaze pokrývajúce stratu z tejto činnosti. My takúto povinnosť zo zákona nemáme a ani teda logicky nedostávame žiadne financie. Ten, kto sa však trochu rozumie do ekonomiky iste hravo pochopí, že akákoľvek ľudská činnosť, pokiaľ má oporu v zákone v zmysle uhrádzania strát nenúti subjekt k maximálnemu využitiu zdrojov a maximálnej efektívnosti. "
Konkretne SAD Nitra je nutena k maximalnemu vyuzitiu zdrojov a maximalnej efektivnosti preto, ze ta dotacia od mesta nepokryva ani zdaleka naklady na vyzadovanu prevadzku. SAD Nitra ma problem zohnat dostatok vozidiel na zabezpecenie dennej vypravy. Myslim, ze poslednou vetou im velmi krivdite, ale budiz, nemate moznost do toho vidiet.
"A ešte bez prítomnosti akejkoľvek konkurencie. Tým nikoho neobviňujem, len pomenúvam všeobecne platné zákonitosti."
Tym, ze ste zriadili Sarkana, nemusite konkurovat v oblasti zakladnej obsluhy, mozete konkurovat tam, kde chcete sam, co byva na najvytazenejsich trasach (tam, kde sa vam to ako sukromnikovi oplati). SAD Nitra MUSI jazdit vo schvalenom rozsahu za schvalene prachy, co nemusi byt take ziskove. Zaroven nemozu zo dna na den sami rozhodnut o nicom, vy ano. SAD Nitra nemoze dokonca sama rozhodnut ani o zavedeni mesacneho listka s neobmedzenymi jazdami. Hovorim to len preto, ze v mestach, kde taky listok existuje, neexistuju marsrutky typu Sarkan (Presov, Kosice, Bratislava - aj ked v BA iste pokusy boli, ale skoncili neslavne), lebo tam sa neuzivia.
SAD Nitra vam nie je rovnocennym partnerom. Keby bola, mohla by si stanovovat tarifu a cestovne poriadky operativne podla vasich krokov. Teda konkurencia ANO, ale za rovnakych podmienok! V dopravne civilizovanom state, napriklad CR, by "rovnake podmienky" znamenali, ze aj vy, ako sukromnik, by ste dostal od nejakeho uradu cislo, trasu a cestovny poriadok liniek, ktoru budete jazdit, a jazdili by ste tam s tarifnym odbavenim jednotnym so SAD NR a mozno aj zeleznicami. Ten urad by vam platil stratu zo zakladnej obsluznosti tak, ako inym dopravcom. Tomu sa hovori integrovana doprava a tam skutocne moze kazdy dopravca preukazat svoje schopnosti, pretoze vychodiskove podmienky su rovnake. V krajinach, kde vladne neregulovany kapitalizmus aj vo verejnej doprave, coz je Slovensko, Polsko, balkanske staty a staty post-ZSSR, sa namiesto integrovanej dopravy rozvijaju taketo marsrutky.
Preto kazdy, kto sa do dopravy trochu viac rozumie, bude proti marsrutkovemu systemu dopravy. Nie konkretne proti Filovej firme, ale vseobecne proti marsrutkam - posuvaju Slovensko na uroven Ruska a Balkanu a nie na uroven CR, Madarska alebo Rakuska, kam by skor patrilo. Mimochodom, viete o tom, ze Nitra je pravdepodobnejsie najzapadnejsim bodom vyskytu marsrutiek na europskom kontinente?
Vážený pán Juraj,
ďakujem Vám pekne za Váš príspevok. Vo všetkom s Vami súhlasím. Naši vodiči skutočne dávajú obraz o našej firme, avšak keďže nie ste z Nitry, musím Vás informovať, že tento obraz je vo všeobecnosti vnímaný u cestujúcej verejnosti kladne. Sú prípady na riešenie, tak, ako v každej spoločnosti, tak aj u nás a môžem Vás informovať, že ich aj riešime. Vyvodenie osobnej zodpovednosti, kárne opatrenia, finančné postihy, ba dokonca rozviazanie pracovného pomeru, to všetko sme už uplatnili. A myslím, že sa nám postupne darí tento neduh odstraňovať. Naopak, žiadame o súčinnosť orgány štátnej správy, aby nám v tom pomáhali. Aj keď sa to už deje naozaj iba v obmedzenej miere, chápem, že jednotlivé prípady ešte o to viac vzbudzujú pozornosť a emócie.Ale to vždy bude z našej strany vnímané inak, ako zo strany MHD. Nie je v našom záujme porušovať zákon a všemožne sa snažíme o dodržiavanie platnej vyhlášky, ale niekedy sa proste nedá vzhľadom na ľudský faktor dosiahnuť 100% výsledok. Snáď si tu niekto nemyslí, že my arogantne žiadame od našich zamestnancov, aby porušovali zákon!? Skutočne nám záleží na tom, aby sme tento neduh odstránili, ale okrem kritiky som sa tu ešte nejakej rady nedočkal. Ja chápem, že sme tŕňom v oku, keďže sme sa objavili ako nečakaná konkurencia, ale s tým sme rátali.
Neparazitujeme na ničiej činnosti, ako sa tu píše, podnikáme na inej platforme. Nemožno očakávať, ako sa tu nižšie písalo, že si sami vybudujeme systém dopravy v meste s vlastnými zastávkami, to je absurdná predstava.Ani MHD si tento systém nevybudovala výhradne z vlastných zdrojov. Problém je v tom, že MHD zo zákona zabezpečuje pravidelnú dopravu a zo zákona aj za to dostáva peniaze pokrývajúce stratu z tejto činnosti. My takúto povinnosť zo zákona nemáme a ani teda logicky nedostávame žiadne financie. Ten, kto sa však trochu rozumie do ekonomiky iste hravo pochopí, že akákoľvek ľudská činnosť, pokiaľ má oporu v zákone v zmysle uhrádzania strát nenúti subjekt k maximálnemu využitiu zdrojov a maximálnej efektívnosti. A ešte bez prítomnosti akejkoľvek konkurencie. Tým nikoho neobviňujem, len pomenúvam všeobecne platné zákonitosti. Preto vždy budeme tŕňom v oku, aj keby sme už stáli skutočne iba tých 5 m za označníkom zastávky. Dokonca by sme boli tŕňom v oku, ani keby sme sa už nikdy v blízkosti zastávky neobjavili a mali naozaj vybudovaný vlastný systém zastávok. Pretože by to vždy bol fakt, že nemusíme poskytovať nikomu zľavy a nemusíme zabezpečovať pravidelnú dopravu...
Vazeny pan Filo, ak naozaj nie ste konfliktny typ a chcete si nechat aj poradit, tak vam teda skusim.
U nas v Ziline mame taktiez vodicov, ktori okrem svojej zeny, deti ci frajerky prepravuju aj ine cudzie osoby. Nejazdia sice na marsrutkach, ale autobusoch a trolejbusoch, ale zodpovednost za cestujucich je uplne rovnaka. Aj oni su ako "normalni" vodici podla pravidiel cestnej premavky zodpovedni za bezpecne riadenie vozidla a za dodrziavanie predpisov. Ale aj takyto vodic viacnasobne porusi, iked akoby na vlastne "triko", platny zakon, nedajboze aj na to niekto poukaze na internete /napriklad tu/, robime pohovor i postihy. Myslim, ze i vam by malo zalezat na tom, aby ste nezamestnavali VASICH porusovatelov zakona a teda VASICH ludi, ktori s VASIMI vozidlami akoze iba za svoje robia zle meno VASEJ firme a kedze ste uz znamou osobou, tak aj VAM. A vase skryvanie sa za ich osobnu zodpovednost je iba strkanie hlavy do piesku.
Hmm. Podla mna zodpovednost za spravanie vodica v tomto pripade nesie firma. Ako je to pravne, nemam tusenia. Nehovoriac o imidzi, kedze vodic svojim spravanim firmu do znacnej miery poskodzuje. A o zastavovanie taxikov sa nikto velmi nestara, lebo sa to casto nedeje, a cez den, ked je premavka podstatne hustejsia, takmer vobec. Sarkany sa tam ale asi podla doterajsich prispevkov v tejto diskusii objavuju podstatne castejsie...
Dobrý deň,
zvedavosť mi nedala a pripojil som sa znovu do tejto diskusie. Vidím, že dosť pozorne sa tu vnímajú úvodníky v Šarkan news, čo ma teší. Iste uznáte, že podnikateľ môže byť spokojný, ak sa jeho činnosť stretne s úspechom. Ale poďme k veci.
V prvom rade oceňujem korektný príspevok Vladimíra z 25. 4., aj keď môj pohľad na vec je prirodzene trochu odlišný. Najma čo sa týka "zavadzania" Šarkanov na zastávkach MHD. Uvedomte si, prosím, že ak sa takéto veci ešte dejú a som presvedčený, že sa dejú stále menej a menej, tak je to osobná zodpovednosť každého jednotlivého vodiča. Podobne, ako keď tam zastane anonymné auto, alebo vozidlo taxi služby. Ak viete aj poradiť, nie iba kritizovať prácu iného, tak vám dávam tému na diskusiu. Ako je možné, okrem závazných interných predpisov, školení a príkazov zabrániť konkrétnemu individuálnemu rozhodnutiu vodiča porušiť všetky predpisy a zastať tak, že to nie je v súlade s vyhláškou? Rád sa nechám poučiť a odstránim tento neduh okamžite. Ja nie som konfliktný typ, uprednostňujem vždy dohodu a spoluprácu, ale prosím, neobviňujte tu firmu, pokiaľ nie je nositeľom zodpovednosti. Tým je vždy konkrétny vodič nami zvereného vozidla. Tak, ako každý vodič vedúci služobné motorové vozidlo. Alebo je pokutovaný vždy zamestnávateľ v takýchto prípadoch?
K posledným príspevkom:v nasledujúcom vydaní Šarkan news sme už uverejnili opravu v bode o poplatkoch za dobitie čipovej karty aj s ospravedlnením. Týmto sa dodatočne ospravedlňujem aj tu prítomným diskutujúcim.
Chuligáni sa nevozia v Šarkanoch, ako píše karosos, to len na okraj. Mimochodom, tiež vyjadrenie na podnet...
Vôbec nebolo zmyslom ani snahou osočovať konkurenčnú firmu, bola to len reakcia na "osočovanie" z druhej strany. Opakujem, nositeľom zodpovednosti za porušovanie vyhlášky o cestnej doprave je vždy zamestnanec-vodič, a nie zamestnávateľ. Preto naša firma NEPORUŠUJE DOTERAZ PLATNÉ ZÁKONNÉ OPATRENIA. Myslím, že aj toto by bolo súce na podniknutie právnych krokov.
Zverejnenie verejne dostupných informácií myslím nie je porušením ničoho.
Ďalej mám právo na slobodný názor, aj na vyjadrenie osobnej skúsenosti s cestovaním MHD.
5. Tento problém by sa snáď v budúcnosti mohol riešiť, ale veď šarkan je s oznamovaním trasy krikom ešte o ďalších 60 rokov pozadu.
7. Hmm... akej farby by mal byť ten najnovšie opravený, lebo modro-biele podľa mňa nie sú najlepšie riešenie. Alebo budú prímestské pre zmenu červené? ?
S tým rušením zastávok je to asi pravda, ale zastávkami na znamenie sa to šalamúnsky a pre cestujúcich
prospešne vyrieši. Keď sme už pri klbákoch, mohli by sme ľudí viac motivovať k využívaniu zadných častí, žiadni chuligáni sa tam nevozia (tí sú v šarkanoch☠ ) a v Ikarusoch je tam aj podstatne tichšie ako vo zvyšku vozidla.
Presne tak. Posledné šarkanove noviny (v ich prospech už ani Shift nestlačím) ma rozhorčili o poznanie viac než ich predošlé vydania. Filo už nevie, čo so sebou. Ozaj, neporušil náhodou (okrem iného) aj tretí bod podmienok používania imhd, keď tam publikoval výsledky ankety o tom, či sme už Šarkana využili? Jednoznačne by ako správny parazit nemal priamo útočiť na svojho hostiteľa. To si naozaj myslí, že cestujúci na zastávkach nepatria MHD, ale tam vlastne iba tak postávajú a potom spontánne nastúpia na autobus?
...ja len na doplnenie, k osočovaniu firmy SAD Nitra a.s. sa uz zacali pravne kroky na ochranu spoločnosti, čiže určite to bude mať právnu dohru, pán Filo zjavne prestrelil, a to v žiadnom právnom štáte nemôže zostať bez povšimnutia,...
Odveci by to nebolo. Zatiaľ to ale technicky nebolo doriešené. Podrobnosti nepoznám, nikdy som sa nezaujímal.
Re #3245 Karosos: Ako som písal v odpovedi pre "M", nad zavedením zastávok na znamenie uvažujem. Zrušenie zastávky je dosť citlivá vec, skúsenosť vraví, že ak tam nastupujú 2 ľudia za deň, v petícii rozhorčenie prejaví 250... Opäť sa vrátim k zastávkam na znamenie - ak by bola Hanulova i Železničiarska, penzión na znamenie, hneď by sa doprava zrýchlila, lebo pravdepodobnosť, že by stál autobus na oboch zastávkach nie je príliš vysoká.
Ak máš nejaké konkrétne nápady k zlepšeniu pohodlnosti pre cestovanie (okrem rôznych túžob po 20 nových klbákoch a pod. ), rád si ich prečítam.
1. Posledné Šarkan news sa mi vďaka kolegovi dostali do rúk a je to skutočne zaujímavé čítanie. Minimálne človeku dodá zdravú farbu po urýchlenom prekrvení celého organizmu...
Obávam sa, že autor textov v dotyčnom periodiku nielenže už dlhodobo nejavil známky korektnosti a slušnosti, ale ešte aj pritvrdzuje. Posledné čítanie by som už smelo nazval zavádzaním, prekrúcaním pravdy a osočovaním a znevažovaním inej firmy. Nezmyslov je tam plno, je to krásna zmeska z kontextu povytrhávaných údajov a skutočností, ktoré v tamojšom podaní sú úplne neobjektívnou demagógiou. V súvislosti s tým už ale nebudem konať ja...
Cestujúci pri dobití čipovej karty platí manipulačný poplatok 5 Sk. Určite nie 10.
2. Cestovné poriadky vo vitrínach by sme chceli aj my. Napokon, aj v tejto diskusii sme o tom dosť hovorili. Na vybraných zastávkach už vitríny osadené dávno sú (najmä Chrenová). Mesto od roku 2005 zabezpečuje postupn výmenu všetkých prístreškov, pričom tieto sú vybavené všetky novými neuzamykateľnými vitrínami. Cestovné poriadky však zatiaľ boli umiestnené len na zastávke Hypermarket Tesco smer centrum. Trochu nás mrzí, že tie vitríny sú dosť malé, len tak tak sa tam vojde cestovný poriadok, na niektorých zastávkach už bude napasovať ešte prímestský CP doslova problém. A to nehovoriac o tom, že sme mali ambíciu zverejňovať ďalšie materiály ako cenový výmer, prepravný poriadok či oznamy o dôležitých zmenách. Uvidíme, či sa nejako dohodneme.
V roku 2006 začne obnova samotných označníkov zastávok MAD v réžii SAD NR. Nové označníky budú striebornej farby, hranaté... Informačne poslúži zreteľne vyznačený názov zastávky priamo na označníku i čísla zastavujúcich liniek. Zatiaľ boli vyrobené tri kusy, jeden bude osadený na zastávke Palárikova smer stanica a zvyšná dvojica na zastávku pred SAD. V máji-júni by mala začať sériová produkcia a po otestovaní prvých kusov by ich mali rýchlo nasledovať ďalšie.
3. Ako som už skôr naznačoval, mojím favoritom je predovšetkým dlhodobý predplatný časový lístok ako má väčšina porovnateľných a väčších systémov MHD. Aj nitrianski cestujúci sú dobre oboznámení s mesačníkmi z minulosti, kde po jednorazovej platbe sa mohli voziť v stanovenom časovom limite "do bezvedomia". Jednoznačne toto by som do Nitry chcel. Verím, že celý rad "emhádečiek", kde takéto niečo nikdy nezrušili a neustále ponúkajú k plnej spokojnosti dopravcu i cestujúcich bude dostačujúcim argumentom aj pre našich mocných. Je len samozrejmé, že od zrušenia predplatných lístkov v Nitre doba technicky pokročila a dnes už vôbec nemusí ísť o akýsi okolkovaný kupónik s platnosťou od 1. do 31. v mesiaci. Dnes je už všade bežné, že predplatné lístky majú tzv. kĺzavú dobu platnosti a cestujúci si ich môžu zakúpiť napr. od 18.4. s platnosťou do 17.5. a pod. Informácia o platnosti lístka môže byť nahraná na čipovej karte a priamo byť kombinovaná s elektronickou peňaženkou. Považujem za veľmi vhodný takýto model, keby by cestujúci mohol mať na čipovej karte paralelne "mesačník" i nejaký kredit do rezervy, ktorý by využil v prípade, že mu skončila platnosť predplatného lístka a nestihol si zaistiť nový. O tomto sa dá rozprávať ešte veľa.
Skúsime túto otázku ešte raz otvoriť, som zvedavý na výsledok.
Som priateľom aj krátkodobých časových lístkov ako popisuješ. Pri bratislavskom, brnenskom, pražskom, prešovskom (atď.) riešení by sme ale asi nenaplnili základnú podmienku Mesta, a síce že chce mať každý pohyb cestujúceho zaevidovaný. Ja sa nebránim, len som trochu skeptický v tomto.
Keď to ale odľahčíme, tak istú formu časovej tarify majú držitelia EZČK už dnes, keď krátkodobý lístok bez prestupu stojí 12 Sk a dlhodobý s prestupom do 40 min. stojí 19 Sk
4. Presný dôvod takého častého testovania cudzích autobusov v Nitre nepoznám. Hádam je to len výhoda výstavného mesta, kde sa veľa z toho na Autosalóne odprezentovaného odchytí na nejaké jazdy v MAD-ke. Ale povedzme si na rovinu - dispečeri by vedeli rozprávať, o koľko sa voľnejšie pr našom nedostatku vozidiel dýcha, keď len na mesiac príde nejaký ten Tedom alebo MAN.
5. Problém do značnej miery rozčuľuje aj mňa, ale ver alebo nie, v poslednom období sme museli riešiť iné existenčnejšie problémy. Ja viem, že je to sprosté povedať, že zadná tabuľka je ten posledný problém... Určite ich dáme znova narobiť, len si musíme trochu vydýchnuť od vecí, ktoré skrátka škrtia viac. Ale zmení sa to.
6. Zastávky na znamenie boli trochu chápané ako zlo pre menej pohyblivých cestujúcich a vodiči majú príkaz stáť na každej zastávke. Skutočnosť však ukazuje, že práve najvetchejší dôchodcovia si vždy nájdu spôsob, aby vopred upozornili na svoj výstup z vozidla stlačením tlačidla dobre že nie aj pred Tescom. Ja osobne by som bol teda ZA zastávky na znamenie. Ide tiež aj o pohľad, či poľahčením jednému náhodnému cestujúcemu nepredlžujeme zbytočne cestu mnohým ďalším cestujúcim. Veď si skúsme povedať, že koľkokrát za deň autobus odpodstatnene zastaví na zastávkach ako Transmotel, Pod Lupkou alebo Mikova Ves. O zastávkach na znamenie nemôžem rozhodovať sám, ale pri najbližších úpravách CP budem určite iniciovať ich zavedenie. Prikláňam sa k umiernenému modelu z Brna, Bratislavy alebo Prešova, kde pri zastávke na znamenie má povinnosť signalizovať výstup len osoba vystupujúca z autobusu. Pokiaľ niekto stojí vonku v priestore zastávky, autobus zastaví vždy aj bez znamenia. Obavy z toho, že niekomu ujde autobus preto, lebo zabudol na vodiča zamávať a pod. by boli potom neopodstatnené.
7. Priznám sa, že o termíne zmeny značky nie som vôbec informovaný, resp. aspoň neviem o tom, že by bola aktuálna v najbližších týždňoch a hádam aj mesiacoch. Určité signály navonok však už vyslané boli - všetky autobusy po opravách sa natierajú vo farbách Connexu - na mestskej doprave takto jazdia dva autobusy - 193 a 199AP.
Je to pravda, že Connex sa mení na Veoliu... Aj z toho dôvodu má posledne opravovaný autobus 071AO už zmenenú farebnú kombináciu v tomto duchu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.