Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T6A5 600 – 605 1991 1992 6
2. T6A5 606 – 627 1992 1992 from 2009 22
3. T6A5 628 – 629 1992 1993 2
Total 1991 – 1992   30

Technical Data

Length 14700 mm
Length over couplers 15640 mm
Width 2500 mm
Height 3165 mm
Height of floor 920 mm
Doors 3
Number of seats 30 + 1
Number of standing places 135
Design load 165 + 1
Weight of unloaded vehicle 18700 kg
Gross vehicle weight 30300 kg
Motor control ČKD TV3
Engine TE 023 (600 V)
Continuous power output 45 kW
Number of motors 4
Total power output 180 kW
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

600 601 602 603 604 605

606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627

628 629

Legend and statistics

600vehicle in service: 29 (96.7 %)
600vehicle ot of service: 25 (83.3 %)
618withdrawn vehicle: 1 (3.3 %)
607work vehicle: 1 (3.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prečo uvadzate ze odstavene vozidlo ked v skutocnosti nie je odstavene..dost to mýli..to že bolo odstavene nejaký čas je ok ale to by som nefarbil ako odstavene lebo to budi dojem ze je momentalne odstavene čo nieje. Farbil by som len momentalne odstavene vozidlá.
to farebne odlisovanie odstavenych, vyradenych a tak je super, len to treba priebezne aktualizovat...mam pocit ze taka 613 nie je odstavena ...
Dobry den,

mam niekolko otazok ohladom elektriciek T6A5 a ich prevadzky.

https://imhd.sk/ke/doc/sk/15728/Obnova-vozidloveho-parku-elektriciek

"Krátko po dodaní električiek sa začalo skloňovať pokračovanie obnovy vozového parku, hoci v súčasnosti sú v Košiciach v bežnej prevádzke len novododané električky Vario LF2+ a KT8D5, električky T6 z 90. rokov do premávky zasahujú len v obmedzenej miere."

Co presne sa mysli pojmom "obmedzenej miere"? Ako casto zasahuju T6ky do premavky?

A ako dlho planuju si ich nechat? Do Kosic sa skor nez 2018 nedostanem, ale rad by som vedel, ci mozem pocitat s tym, ze nejake T6ky budu v premavke v tom roku.

Dakujem.
Reply on: 4004 #3:
"Obmedzená miera"- cez PD jazdí niekoľko súprav na linkách 6,9 ich počet neviem odhadnúť. Sóla sa vyskytujú na linke 2, avšak nie pravidelne.

Budúci rok by malo prísť 13 ks električiek LF2+....
Reply on: afeno #4:
Dakujem za informaciu.

Je to oficialne, ze sa vyradia T6ky, alebo je mozne, ze sa najprv vyradia posledne nemodernizovane KT8ky, nakolko tie su starsie?
Reply on: 4004 #5:
KT8 zatiaľ kapacitne nemá čo nahradiť (nakupujú sa iba LF2+), takže ohrozené sú práve skôr T6A5.
Reply on: Dispecer #6:
Aha, skoda ?

Dakujem za info.
Reply on: afeno #4:
2x T6 jazdí už 2 roky napraskaná v poradí 908. Keby že máte záujem, z Kina Družba cez PD o 7:19 budete stáť na schodoch. Pekný cestovateľský zážitok.?
Reply on: Dispecer #6:
Navyše KT8 sa stále dajú modernizovať na 10% NP, zatiaľ čo T6 ani omylom. Mohli by ste ich ponúknuť do Sofie.
Reply on: KosickyTiger #8:
Ja som tu asi pred rokom či rokom a pol čítal osvedčené názory najväčších odborníkov, že nemáme koho voziť...
Dá sa z T6 pospájať trojička? Alebo tomu bráni nejaké konštrukčné obmedzenie?
Reply on: mi.v #11:
Viem, že niekedy koncom 90. rokov bol plán spájať T6 do trojičky (ako náhrada za 3x T3). Tam sa rátalo, že sa nakúpia vlečné vozne (B6A5.N), ktoré ČKD navrhol pre Košice. Ale nakoniec sa z toho ustúpilo.. Jednak už sa znižovala kapacita na RD, a v tom čase bola ČKD na pokraji bankrotu... Takže nakoniec sa nič nerobilo. Ale pokiaľ o tom uvažovali, myslím si, že je to možné. Inak by sa neuvažovalo o takej možnosti a nezaoberali by sa vývojom NP stredného vlečného voza.
Reply on: mi.v #11:
dá, v Bratislave kedysi dávno boli skúšobné jazdy
Reply on: Isidor #13:
Nielen skúšobné jazdy ale jeden poldeň boli aj v normálnej premávke, kým sa neprebral a nezareagoval zlomkovitý úradník.
Inak prakticky v BA vyskúšané spájanie do šestíc, pokiaľ nedošlo k vyrazeniu meniarne, tak to šlo. Ale každý druhý zberač hore.
Reply on: S499.1023 #9:
Nehovor "odbornikom", ze sa to neda a uvidis, ze sa najde niekto kto z toho spravi elekricku s NP stredom
Reply on: 110mat110 #15:
Práveže toto je jeden z dôvodov prečo v Prahe vyraďujú T6A5. To, že sa nedaju znízkopodlažniť.
Avšak týmpádom je pre mňa tak trochu záhadou, ako Ukrajinci robia električky Tatra-Yug K1M (T6B5 s nízkopodlažným stredom). Súvisí to nejak so šíršou vozovou skriňou? Laminátka by to možno vedel(a) objasniť.
Reply on: 110mat110 #15:
zbytočne nizky stred, geriatria ti ajtak nastupi cez predne dvere
Reply on: afeno #16:
T6B5 je prakticky T3 s dizajnom (asi skôr) KT8 (než T6).
Reply on: Troll #18:
Tak to ani omylom. T6B5 je proste T6, len s väčším rázvorom otočných čapov a širšími čelami.
Reply on: afeno #16:
Súvisí to najmä s tým, že K1M sú novostavby, nie prestavby.
Tesne po využití opcie na 13 Varií LF2 sa hovorilo, že sa budú vyradzovaď T6tky keď už v košiciach jazdí už väčšina várií z druhej série prečo sa ešte nezačalo vyraďovať, Alebo DPMK má využitie pre T6tky (čo sa mi nezdá keďže veľká časť T6tiek je cely deň vo vozovni).A ešte by som sa chcel spýtať Neráta sa náhodou, že by sa spojili dalšie nesúpravové T6tky keďže už nemajú žiadne využitie
Reply on: Podhradovčan #21:
Z jednej strany hovoríš, že nemajú využitie, z druhej zas chceš spájať sóla.
1) Viac súprav už nebude.
2) Vyraďovať počas výluky (keďže je znížená výprava) je blud.
Reply on: afeno #22:
Je nová súprava #626 + #627
Sú 608, 609 a 616 tiež USS?
Reply on: jayimhd #25:
616 bola vo vozovni ako posunovacie vozidlo