VozidláElektričky › TWT / Pragoimex VarioLF2+

TWT / Pragoimex VarioLF2+

Úvod

Električka typu VarioLF2+ je šesťnápravová dvojčlánková električka určená pre jednosmernú prevádzku. Prototyp bol vyrobený v roku 2009. Električka koncepčne vychádza z typu Vario LF2, líši sa najmä novým typom podvozkov, vďaka ktorým mohla byť znížená vysokopodlažná časť. Obidva vstupy medzi podvozkami vozidla sú bezbariérové, krajné vstupy do vozidla majú jeden schod.

V rokoch 2014 a 2015 bolo do Košíc dodaných 33 električiek tohto typu. Prvá električka bola dodaná 24. júna 2014, posledná v októbri 2015. Od roku 2017 prebiehala dodávka 13 kusov z opcie. Tie dostali evidenčné čísla 834 - 846. Posledné vozidlo TWT/Pragoimex Vario LF2+ bolo zaradené do premávky 28. februára 2018. Nákup električiek bol realizovaný vďaka získaniu nenávratných finančných príspevkov z fondov Európskej únie.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. TWT / Pragoimex VarioLF2+ 801 – 833 2014 – 2015 2014 – 2015 33
2. TWT / Pragoimex VarioLF2+ 834 – 846 2017 2017 – 2018 13
Spolu 2014 – 2017   46

Technické parametre

Dĺžka 22600 mm
Dĺžka so spriahadlami 23700 mm
Šírka 2480 mm
Výška 3185 mm
Pracovná výška 3590 mm
Výška podlahy 350 mm (2. a 3. dvere)
650 mm (1. a 4. dvere)
Rázvor 1900 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 44
Počet miest na státie 131 (5 os/m2)
210 (8 os/m2)
Celkový počet miest 254
Pohotovostná hmotnosť 30000 kg
Celková hmotnosť 47780 kg
Elektrická výzbroj Škoda Electric, s asynchrónnym prenosom výkonu
Motor Pragoimex TAM 1003C/K (600 V), 4-pólový asynchrónny motor
Výkon motora 70 kW
Počet motorov 6
Celkový výkon 420 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h

Fotografie

Opis

Hrubá stavba karosérie VarCB3 - LF2 plus je zvarovaná, ľahkej oceľovej konštrukcie s antikoróznou úpravou a s laminátovými čelami design Pelikán. Vonkajšie bočnice sú z polyesterového skelného laminátu upevnené lepením na kostru hrubej stavby. Čelné partie krajných článkov sú zosilnené. Skrine električky sú nesené trojicou hnacích podvozkov Komfort+, ktoré sú koncepčne riešené ako otočné s dvojstupňovým vypružením a kolískou, v ktorej je riešené mechanické spojenie skrine s podvozkami. Spojenie skríň na strednom podvozku súčasne tvorí kĺb električky a nesie vnútorné časti obidvoch skríň električky.

Každý podvozok poháňajú dva asynchrónne motory. Zber prúdu je zabezpečený polpantografom Lekov EPDE 17-2600. V prípade brzdenia je energia prednostne rekuperovaná do pomocných spotrieb vozidla a do trolejovej siete. Na streche vozidla sú umiestnené celkom 3 kontajnery pohonu, na článku A je jeden kontajner a na článku B dva kontajnery zabezpečujúce napájanie trakčných motorov.

Vstupy krajných článkov z vonkajších strán podvozkov majú jeden schod s výškou 250 mm, nástupný prah má výšku 350 mm od temena koľajnice. Ostatné vstupy majú nástupnú výšku 350 mm od TK a sú bez schodov. Vnútorné schody v prechodoch článkov A a B a nad podvozkami tvorí jeden stupeň prekonávajúci výškový rozdiel 190 mm. Nízkopodlažná časť tvorí 43% celkovej plochy podlahy električky. Všetky okná na karosérii sú lepené, okná mimo čela vozidla a okien s informačnými panelmi sú posuvné. K vstupu do vozidla slúžia 4 dvere. Interiér vozidla je vybavený protišmykovou podlahou, sedadlami STER MX s textilnými poťahmi.

Prevádzka

Prvé štyri električky boli do premávky zaradené 1. decembra 2014 na linku 3. Po zaradení ďalších kusov sa sporadicky objavovali aj na iných linkách.

Počas výluk od februára do apríla 2015 sa ich domovskou linkou stala linka 9 a niektoré delené poradia na linkách R.

Od mája do decembra 2015 premávali kvôli výlukám len na linkách R1 a R2.

Od 20. decembra 2015 premávajú električky tohto typu na všetkých linkách, s výnimkou liniek 6 a 9 počas pracovných dní, a linky 5, kde je potrebná obojsmerná električka.

Po príchode 2. série sa električky objavujú aj na určitých poradiach liniek 6 a 9.

Katalóg vozidiel

801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833

834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846

Legenda a štatistika

801nevyradené vozidlo: 46 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ma niekto nove informacie ohladom ocakavanych elektriciek ?
Reakcia na: Timi9367 #2:
vraj dnes jazdi ako technologicka jazda
btw pekny obrazok
Co znamena TVVT? co je pred nazvom?
To je asi nieco ako znacka,skoda,sor a tak...TW Team ...pozri http://www.pragoimex.cz/
...mnabytiez zaujimalo ci sa nedalo pokracovat cislami 702,703..viem je to iny model,ale pochybujem ze sa do 15 rokov zakupi neaka solo,teda 3 dverova elektricka.
Reakcia na: 110mat110 #4:
Po novom sa KOS Krnov, Pragoimex,... a všetky tie firmy, ktoré sa podieľajú na výrobe Várii združili pod značku TWT, resp. TW Team.
Reakcia na: Alex06 #5:
Presne to som napísal už raz - moja myšlienka... predpoklad že sa nakupia dalšie sola Varia je v nedohľadne, takto by sa aspoň sčasti "naplnilo" 700-vkove čislovanie.. Nieje nikde predsa napísane že iný model danej "značky" musí mať inú "stovku" ... Tak to skonči ako u tých T6 (posledne čislo 629), či KT8 (538) pričom vieme že už sa tie "medzery" nedoplnia nikdy...
Reakcia na: Rudyke902 #7:
Ale ani sa tak skoro nekupi nic, co by zaplnilo 900 radu. Cisel je dost. 😃
Reakcia na: Rudyke902 #7:
A nie je to jedno? Keby sa už zaplnilo aj posledné miesto (9xx), tak si myslím, že by DPMK išlo s čislovaním električiek od znovu (1xx, 2xx...), alebo zaradilo nový číselný rad (7xxx, 8xxx...)
Reakcia na: Alex06 #5:
Variá LF2 sú len asi taká záplata pred voľbami lebo cez voľné dni sa síce nasadia namiesto KT-čiek, ale stále to bude veľa. Kĺbové briky sa u nás cez voľné dni absolútne neuživia. Na takú 2-ku alebo 4-ku by miestami stačil aj Pony Express...? A pochybujem žeby cez voľné dni ľudia potom hromadne preosedlávali do nových brík, ktorými budú vykryté komplet všetky služby...?
Reakcia na: Alex06 #5:
A načo? veď máme voľný rad 800 aj 900, tak načo ich pchať medzi 700? Odlíšenie celej rady je lepšie aj pre dispečing atď, sú to vozy úplne inej kapacity ako 701-ka.
Autobusy to majú tiež podelené, 3, 4 kĺbové (a 15m), 5, 6 krátke (a midi). A voľná rada by sa našla aj mimo tohto pravidla.
Reakcia na: tbus #11:
Ok,ja som len napisal svoj nazor a chcel som vediet ako to je,aj ked by som bol za zakupenie dajmetomu miesto 3x lf2 by som bral 4x lf0 ...nevadi,uvidi sa casom ako to poriesia,len nech zvladaju nase trate
Reakcia na: Alex06 #12:
Šak sa už čoskoro zrekonštruujú.?
Reakcia na: KosickyTiger #13:
...aspon ze sa to uz rozhybalo.vcera som siel kolo tiptopu a na vyhybkach to uz skackalo
Reakcia na: Alex06 #14:
Ak tam fakt niekto skackal, tak to s rekonštrukciou tratí nemalo nič spoločné...
Reakcia na: Kona #10:
No , teraz keď SMER stráca % sa asi všetko dá do pohybu , začína sa obdobie prestrihávania pások a pozitívnych dezinformácii od našich "chlebodárcov" , minimálne do volieb .
PS. Dúfam , že našich zväčša hlúpych voličov konečne osvieti , inak sa vážne ničoho nedočkáme.
Teda späť k Variám , LF2jky majú ideálnu veľkosť na väčšinu liniek . Neporovnával by som ich s KT , pretože tie sú o poznanie väčšie (dlhšie). LF2+ (22m) má kompromisné rozmery medzi solo vozidlom (cca 15-16 metrov) a KT (30m). Nové Varia sa podľa mňa hodia takmer na každú linku , hlavne na linku 2 a 3 v špičke , kedy proste sola nestačia .
pevne verim a dufam ze sa namiesto federalnych KT-ciek a T6 sa casom dokupia aj nejake alternativne 30m nizkopodlazne dlhe briky,napr od skody(30T) ktore ich nahradia v tomto segmente..zislo by sa nam aj z tohto sudka kupit aspon par kusov, ale to uz snad jednak budu pri kormidle dpmk a mesta ini ludia a jednak budeme mat poriesenu a vymenenu vacsinu trati v meste (snad to nie je sci-fi verit niecomu takemu aj ked to zatial patri do tejto sekcie ? blizka buducnost ukaze ci to naozaj nebol len dalsi sci-fi sen..
Reakcia na: Timi9367 #2:
#801 musí najazdiť nejaké tie kilometre, a potom môže ísť do premávky aj s cestujúcimi. Dúfam, že už na DOD DPMK 2014 bude zaradená do premávky ?
http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/8461/vario-lf2.html#122841-Oznacovac Akože prečo je na tom označovači vyobrazený piktogram s rukou a kartou, keď je len pre papierové lístky a prečo je hore nápis "touch screen", keď ten touch screen neobsahuje? Či na obidve otázky existuje jedna odpoveď: "Lebo EMtest"?
Reakcia na: myslavcan #20:
Nieže by som sa teraz EM-testu nejako zastával, ale chyba nie je na jeho strane. EM-Test dodal tak, ako DPMK chcel, t.j. plne funkčné čítačky kariet s označovaním lístkov. DPMK si ich sám upravil, pretože nepovažuje za potrebné, aby pri jedných dverách boli až dve čítačky kariet.
Reakcia na: Kona #21:
neviem prečo by si DP upravoval úplne novú čítačku z výroby, navyše ked je ešte funkčná nepoužitá a v záruke... v tomto prípade to je podľa mňa skôr chybou EMtestu, ktorý asi nemal práve vyrobené kryty na označovače bez displeja
Reakcia na: myslavcan #20:
Zobrac modru fixku a zafarbic. Alebo len prelepic nalepkou "Neprikladac kartu, ani trochou plochy k citacke"
Reakcia na: tbus #22:
Ináč, podľa mňa je trochu blbosť mať označovače len pre papierové lístky, hlavne ak je snaha, aby väčšina pravidelných cestujúcich mala kartu... ?
Zda sa mi to alebo uz viac ako tyzden nejazdia ?
Reakcia na: toriak #25:
Asi sa už chystá na premávku s cestujúcimi...veď október sa už blíži...?
Reakcia na: toriak #25:
Skúšky sa už úspešne dokončili, čaká sa na už len na povolenia a preukazy spôsobilosti od patričných úradov?.
Neviem prečo sa sťažujete na nové električky a autobusy budte radi že sú!!! Samé kritiky a neurobíte s tým nič aj tak budete cestovať čo má DPMK ?
Reakcia na: Kona #27:
A už sa vie, či budú chodiť aj v súpravách?
Reakcia na: joko27 #28:
...stále si môžem kúpiť auto... ?
Reakcia na: KosickyTiger #29:
nebudú
Reakcia na: tbus #31:
Tak čo, získala tie povolenia? V stredu je október( hovorí sa, že v premávke bude od októbra)?
Reakcia na: KosickyTiger #32:
Ešte by mala asi byť nejaká "rošáda" a verejné predstavovanie, či zahájenie do prevádzky pre média - nedajbože možno aj krst (ako dostala 701 VERONIKA), ved sa to nedeje každý deň .. a voľby sú pred dverami, tak asi vedenie rozmýšla ako ich do prevádzky vlastne "pustí" aby to malo "šmrnc" .. ? ?
Reakcia na: KosickyTiger #32:
A dialnica KE-BA mala byt v 2010. Terminy netreba brat az tak vazne. Hlavne nie na slovensku
Reakcia na: Rudyke902 #33:
A veroniku krstili pred zaradením do premávky??
Reakcia na: KosickyTiger #35:
Pravda... Veroniku krstili až po viac ako mesiaci premávky ?
Reakcia na: KosickyTiger #35:
To ja neviem presne kedy ju Krstili (701 ako Veroniku), no viem že bolo v mediach toho dosť o tom ? ,, No neverím ale že aj tie 801 , xxx , xxx sa vôbec nejakého krstu (a aj mien) dočkaju, či po mesiaci, či dvoch.. (aj ked myšlienka to nieje zlá - náš DP by bol rarita) ?
Mimochodom - videl som aj T3 po VP 421 a nesie meno (Tamarka tušim) - to je z nejakej akcie? Alebo je to len sukromná iniciativa nejakých vodičov?
Reakcia na: Rudyke902 #37:
žiadna rarita, na železnici je bežné že sa niektorým vozidlám dávajú mená, zväčša je to iniciatíva strojvedúcich, ktorí sa starajú o vozidlo, a majú k nemu nejaký špecifický vzťah

iné je, keď mená dostávali pri odovzdávaní aj nové jednotky kúpené za EU fondy, okolo nich sa muselo robiť haló práve kvôli tým fondom
Suhlasim - viem že je bežné rušnom dávať mená, (tak isto vrtuľníky ATE su pokrstene menami, lode bežne nesu mená..) aj tie jednotky z EU, preto som to aj spomenul, Veroniku už máme a tie nove vozy kupene z fondov EU by sa tiež mohli "pokrstit"..
Myslel som rarita v tom zmysle že medzi DP by náš "podnik" bol rarita v tom.. Mimochodom, na DZ všetky vozy maju už mená (včetne vagonov) ? , a spomenul som tu T3 421 (Tamarka), neviem pri akej príležitosti k tomu prišla, ale asi je jediná T3 v rámci DP v bývalej ČSSR čo je pokrstená menom .. ? No je to celkom dobrý nápad.. ?
Reakcia na: Rudyke902 #39:
Tá T3 má meno asi preto, že DPMK možno chce, aby každý ,,reprezentant" typu ( T3, T6, KT8D5/rn.2, LF, LF2+ ) mal meno.?
(možno)
tej T3 dal meno vodič ktorý sa o nu stara nic viac nic menej 🙂
Reakcia na: KosickyTiger #40:
Ach, tie vaše konšpirácie... ?
Reakcia na: Zberatel #41:
Voz je pridelený jednému vodičovi?
Reakcia na: KosickyTiger #43:
Koľko ráz to treba ešte písať? ?
http://imhd.sk/ke/vozidlo/6449/Tatra-CKD-T3-421.html?dfpi=5#5
Reakcia na: KosickyTiger #43:
ak sa jedná o trhanárske vozidlo, tak zväčša áno
Neviem, či som si dobre všimol: načo sú obrazovky z oboch strán, keď sedadlá sú nasmerované iba dopredu?
http://tobogany.wbl.sk/-.html?
(heslo je imhd.sk )
Reakcia na: KosickyTiger #46:
Stojaci v nízkopodlažnej časti nemajú právo vidieť priebeh trasy na LCD displeji? ?
Boh vie kedy začnú jazdiť....
Reakcia na: LUKYmhd #48:
tak to je fakt vo hviezdach.. predsa len čakal som že "smeraci" ešte niečo podniknú pred voľbami niečo s tými "pluskami", no tak ako bolo ticho okolo nich od septembra , je nadalej ticho a asi dlho bude... možno mikuláš na nich príde ?
Reakcia na: Rudyke902 #49:
Možno je s nimi nejaký problém
Reakcia na: 5801 #51:
Každopádne, raz už snáď na linky ísť musia?
Reakcia na: KosickyTiger #52:
Možno sa fakt čaká na "vhodnú" chvílu ich prezentácie v médiach a slávnostného zahajenia - a aby ich bolo čo najviac... ? tak Mikuláš mi pride ako ďalšia možnosť ? a to hned minimálne všetkých 6 čo tu doteraz došli .. No ved necháme sa prekvapiť..
Reakcia na: KosickyTiger #52:
Stále čakáme menej ako vo Washington D. C., či kde to mali nakúpené vozidlá, len ešte nemali postavenú trať... ?
Reakcia na: Dispecer #54:
Kuzmanyho je potom čista Amerika... tiež ešte nie je postavena trať
Reakcia na: KosickyTiger #52:
Nemusia. Mozu zhnit vo vozovni ako T3Mod alebo ich obratom predaju dalej ako KT. Moznosti je mnoho.
Reakcia na: Rudyke902 #53:
Hej, na Mikuláša si ich vezme čert.
Reakcia na: veteran #57:
Alebo Mišška Karafiátovie...?
Tak dufam ze zacnu jazdiť čoskoro.
Osobne sa mi oveľa viac páčia T2 či KT8. Tiež sú nové električky stále plné.
Reakcia na: Bohus #61:
mne by sa ovela viac pacili plne klimatizovane a nizkopodlazne CAFy urbos, bombardier flexity, siemensy ci skody 29/30T ..snad raz, pod novym vedenim dpmk sa mozno dockame.. len ci este bude vtedy moznost cerpat financie z eurofondov na dopravu nakolko viem tak je to zial casovo obmedzene.. ?
Reakcia na: hmozdinka #62:
Zasa? Nie je dost tychto sraciek popisanych v off-topic?
Reakcia na: hmozdinka #62:
Bratislava sa chce uchadzat v OP Doprava ( v pozmenenom nazve) na dalsie roky 2015-2020 o 60 ks dalsich 32metrovych mašin. Doprial by som to aj vam do Kosic, nech mam konecne vacsi dovod na navstevu.
Reakcia na: Petto #64:
amen?
pisal som na dpmk ci maju v plane v dohladnej dobe nakup aj plne klimatizovanych a nizkopodlaznych brik ty hulvati ani neodpisali, toto nove vedenie serie aj na emaily pripomienky navrhy a pod od obcanov mesta to len aby ste vedeli pre tych co tu cakaju nejake ine briky.. mozme snivat dalej.. ? takisto v oblasti trolejbusovej dopravy a nakupe novych trolejbusov plati to iste.. zrejme nielen vedenie dpmk vymenili ale asi aj tych co vybavuju maily a maju na starosti komunikaciu s obcanmi.. pomozu jedine nejake hromadne podpisove akcie peticie, protesty a pod proste treba zacat konat -cim skor tym lepsie.. mozno sa potom pohnu veci..
Reakcia na: hmozdinka #66:
Busy ste nakupili s klimou ale eliny hadam najhorsie na trhu a este aj bez klimy. A menej dveri zrazu v dlhsej elektricke nevadi ? Dlhe roky mali KE lepsi vozopark jak BA (aspon co sa tyka NP vozidiel) , no nejako sa to uz otocilo ?
Reakcia na: Petto #67:
Od kedy mame haRasiho vela veci sa zmenilo.
Reakcia na: Petto #67:
busy sme nakupili ale s nefunkcnou klimou resp v ani jednom z busov som sa doteraz nestretol s aktivnou a plne funkcnou klimou-vzdy bola vypnuta a v kazdom voze boli naplno pootvarane tie male nefukncne okienka spolu s tymi harasiho taskentwagenovymi preliezkami je to katastroficky vozovy park, horsie nas uz hadam nemohlo postihnut.. snad len keby ostal stav vozoveho parku a trati aky bol doteraz..
Reakcia na: 110mat110 #68:
Čo sa divíš, šak aj písal v predvolebnej kampani ,,spolu meníme Košice".?
Reakcia na: hmozdinka #69:
To že vodiči nezapínajú klímu, nie je chyba busu. Ale trochu na tvoju obhajobu, v niektorých busoch je pokazená (napr. na 5715 ide iba na 18 stupňov). Nekecaj že tie vetračky nie sú účinné. Mám odskúšané, že keď sú všetky okná a vetráky pootvárané, tak je v buse chladnejšie ako so zapnutou klímou. Ku Variám: Taškentwageny nie sú moderné, ale myslím že na naše trate sa nič lepšie nehodí... A stav tratí, aký bol doteraz? Vlnkovatá trať na Štúrovej ulici, na ktorej bola rýchlosť z dôvodu bezpečnosti obmedzená na 30?! Nerob si srandu...
Reakcia na: afeno #71:
Ale ved teraz rekonstrujete velku cast trati alebo aspon to tak vyzera. Tak ste si mohli dovolit aj daco lepsie a nielen "LE K2S". ☺
Reakcia na: Petto #72:
presne! neviem co poniektori argumentuju "smeracky" ze sa do Kosic nehodi a do Ba sa hodi skoda a do Miskolcu sa hodi skoda do Debrecenu sa hodi-caf?a tak by som mohol pokracovat dalej, proste trapny argument ktore si okrem inych dalsich blbosti vymyslel smer a dpmk a siri sa to ako rakovina- pritom posledne 2 spominane mesta su poctom obyvatelov este mensie, cize dalsia podobna blbost ako bolo zdovodnenie nenakupenia klimy do elektriciek(koli otvaraniu dveri).. pritom v spominanych mestach sa dvere na brike neotvaraju? podla nich asi v inych mestach ludia lezu von okienkami.. ?
Reakcia na: Petto #72:
Nemohli, lebo:
1. Nám stačí aj také.
2. Osvedčená koncepcia nenáročná na údržbu.
3. Taškentzmrdy sú absolútne najmodernejšie.
4. Nemá to klímu, stačia aj veľké posuvné okná (to mali aj dobytčáky). Z klimatizácie bolí hlava, najlepšie je prirodzené vetranie.
5. Nie sú peniaze (preto kupujeme tieto nedorobky za 1,5 milióna, normálny človek by za toto nedal ani milión).
6. Má to málo sedadiel v nízkopodlažných častiach (zámerom podniku je dostať do električky čo najviac stojacich cestujúcich).

(Pozn. pre kindermafiu: Vety vo všetkých šiestich bodoch sú parafrázy, ba dokonca niektoré presné citácie výrokov konrkétnych ľudí na konkrétnych pozíciách, nebudem menovať, oni sa v nich určite veľmi rýchlo spoznajú)
Reakcia na: afeno #71:
Ohľadom klímy treba vycestovať do civilizovaného zahraničia, kde je klíma plne účinná tak, ako sa od nej očakáva. Problém teda nie je v klíme, ale v čomsi inom (v civilizovanom zahraničí nekupujú MOR, lebo je to civilizované zahraničie a nie J&T džamahírija).
Reakcia na: veteran #74:
Vario samo o sebe nie je interierovo take male... Len ten stupidny napad so sedadlami priecne. Ked si tam sadne niekto s dhsimi nohami uz sa k nemu nikto nepostavi.

Jeden zasadny vyznam plneNP elektricka ma. Kosicka geriatria stale nastupi cez dvere kde je najviac schodov. Takze elektricka bez schodov teoreticky pojde prazdna kedze dochodcovia si pockaju na T3ku. Ocividne si potrebuju dokazat ze stale maju na to, lozit po schodoch.

Aky je rozdiel medzi variom lf2 a lf2+? Kedze brno nakupilo lf2 za asi 70000€
Reakcia na: 110mat110 #76:
Rozdiel: čím viac plusiek, tým viac taškentwagen.
Reakcia na: 110mat110 #76:
Brno kúpilo LF2R.S (alebo tak nejak sa to značí) a to je reko K2. Ako 701. Zatiaľčo LF2+ je komplet novostavba.
Reakcia na: afeno #78:
DPMK to nemusi trapit ti to je novy voz alebo reko alebo uprava trebarz aj V3S. Narazal som skor na tie realne rozdiely ktore by stali za cca 800 000€
Reakcia na: 110mat110 #76:
Jediný zásadný význam plneNP električka má: že je to bežný štandard. To, čo nakupujeme tu, patrí do druhej polovice 80. rokov.
Reakcia na: 110mat110 #76:
70 000 EUR ? ti nejaka nula usla ci ? ?
Reakcia na: Petto #81:
Jedna nula hore dole.... Nasi cerveni papalasi ti o tom vedia rozpravat... 😃
afeno: LF2R.E (výzbroj Europulse) ? To, že je to "reko" je len papierová záležitosť. Jediné, čo môže byť z K2 pre Vario reálne repasované je podvozok.

110mat110: Za to, že Pragoimexu poskytnú celý voz a že si to naviac kompletujú v Brne sami (jednak priamo v dielňach v Medlánkach, jednak tam majú stále funkčné Královopolské strojírny), tak ich to predsa len vyjde lacnejšie.
Reakcia na: hmozdinka #69:
klima je povinna nad 25 stupnov, vyhlasuje to dispecing, vtedy by sa mala pouzivat, a co si vsimam tak sa vtedy aj pouziva na vacsine soriek (maju pozatvarane okna)

BTW mna z klimy po necelej hodine rozbolela hlava, zato sediet 8 hodin v prievane mi problem nerobilo... asi nie som prilis pokrokovy typ, moja hlava to nedokaze pochopit, ze klima je skvela vec ?
Reakcia na: tbus #84:
V takom prípade máme v práci pokazenú klímu, lebo nikoho z nej nebolí hlava ? Idem hlásiť na údržbu, nech s tým prídu niečo robiť.
Reakcia na: veteran #85:
predpokladám, že klíma v tvoje práci ti nefúka priamo na krk pol metra nad hlavou, často sprevádzaná rôznymi príjemnými zvukovými efektami, v takom prípade sa to samozrejme zvládnuť dá ?
Reakcia na: tbus #86:
Ta ako to, čo je v SORke nemôžeme brať za mernú jednotku, vzor, klímy... bol si niekedy vo vyspelých mestách a ich električkách, busoch? NIČ tam priamo nefúka, no aj tak je tam chládok a príjemný vzduch. Ako to? Kvalitne namontovaná klíma a hlavne okná s filtrami (napríklad také ako majú nové vozne ZSSK)... bohužiaľ, v šmejdoch SOROch máš obyčajné okná, ktoré tvoria skleník vnútri voza, preto je tam aj pri tej zlej klíme horúco. A poniektorých bolí hlava ?
Reakcia na: tbus #86:
To ale nič nehovorí o podstate klímy ako takej, skôr o neschopnosti výrobcu (ehm) autobusu.
Reakcia na: master5228 #87:
Veď nejaké zatmavené okná majú elektrobusy, nie? ?
Reakcia na: master5228 #87:
Uplne staci ist do vlaku. Tam klima fuka pri okne zdola hore. Takze kym sa neopieras o okno ani len nevnimas klimu.
Reakcia na: master5228 #87:
no ja neodsudzujem klímu ako takú, len konštatujem, že tá čo je v SORoch je na h...
Kedy bude do prevádzky zaradená 834 a 835?
Reakcia na: MATOHATO #92:
Keď si odjazdí potrebné kilometre, a preskúšajú sa systémy.
Reakcia na: MATOHATO #92:
834 je zaradena uz dnes
Kedy bude zaradena 835?
Ako sú na tom #838 a #839?
caute! neviete niekto neplanuje sa do tychto elektriciek doinstalovat resp domontovat klimatizacia? bodlo by to najma v letnych horucavach
Reakcia na: reparil #97:
Niekedy okolo roku 2145 az 2186
Reakcia na: reparil #97:
v električke už je klimatizácia

zatiaľ iba v kabíne vodiča ?
Neviete prosim niekto, kolko Kosice zacvakali za Varia? Lebo akurat pozeram tie nove Stadler pre Ostravu a tie ich budu stat 27,5 mil. CZK / ks, tak som to chcel porovnat.
Reakcia na: piggee #100:
Keď si klikneš konkrétny voz, máš tam tú cenu napísanú. ?
Reakcia na: Dispecer #101:
Dakujem
Reakcia na: Dispecer #101:
Takze tie Stadler pre Ostravu vychadzaju cca o 10 mega czk lacnejsie.
A sú prakticky rovnaké ...
Reakcia na: orlov #104:
Nie sú. Majú celovozidlovú klimatizáciu a 100% NP.
Reakcia na: piggee #103:
predpokladám, že nemajú najmodernejšie emtest tabule, preto sú lacnejšie
Reakcia na: tbus #106:
možno mali nižšie poštovné
Reakcia na: mi.v #107:
Alebo nižšie rašišné ?
Reakcia na: Matejo #109:
raz určite.
100% nizkopodlaznost sa uz spravit neda, ale vzdy je mozne do zakupenych vozov dodatocne domontovat klimu.. aby aspon ciastocne zdvihli komfort v cestovani hlavne v letnych mesiacoch a horucavach ,mali by spravit tender na klimy do brik.. a ne tam vyhadzovat eurofondy na nakup dalsich smradobusov ci zbytocnych elektrobusov..
Reakcia na: reparil #111:
To nemusí byť tak samozrejmé, že sa dá domontovať - na záťaž navyše musí byť dimenzovaná strecha...
Čo sa stalo s #806 ?
Reakcia na: Podhradovčan #113:
Resp. To už toľko km najazdila že je na SP?
Reakcia na: Podhradovčan #113:
Rozklikni si ju a zistíš - je to tam napísané.
Reakcia na: Podhradovčan #114:
na SP je potrebnych tusim ze 60000 km. Tolko hadam za tri roky nabeha
Čo sú tie čierne kruhy na bočných krytoch predného a zadného podvozku a kedy sa objavili? Na fotkách ich ešte nevidím. Niektoré vozidlá ich majú, iné ešte nie. Má ich napríklad #835.
Reakcia na: mi.v #117:
Ručné od brzdenie podvozku
Reakcia na: Isidor #112:
Reparil je zjavne inžinier z Vysokej školy Života (elebo možno RSDr. z VUML), tak by mal vyraziť do Düsseldorfu a vysvetliť tam dopravnému podniku, integrátorovi aj Siemensu, že tá klimatizácia sa bez problémov domontovať dá a ak tvrdia, že nie (pretože by sa prekročil nápravový tlak), tak sú neschopní smeráci a rašiovci.
Reakcia na: S499.1023 #119:
no tak tie rasiho kadibudky odpredajme za lacny peniaz na ukrajinu alebo vychodne trhy a aky problem? nech sa vyhlasi novy tender za euro prachy a nech sa nakupia trebars skody alebo CAF urbos , prip pesa twist, moznosti na nahradu je viac..ved to chcel spravit aj polacek primator aby sa zbavil tych srotov co tu svojho casu dpmk pod rasiho vedenim vo velkom nakupili a teraz sa ich nevieme zbavit , ale ze sa o to bude pokusat sam to povedal pred kamerami svojho casu.. byt na jeho mieste v tychto podmienkach okamzite to odpredam.. hodia sa do oblasti kde je skoro stale zima alebo chladne pocasie kde klimu nebudu potrebovat napr. ,su take krajiny aj dnes, napr aj rusi maju take casti krajiny.. alebo blizke rusku kde su hory a su to chudobne krajiny tam to bude stacit, napr uzbekistan tadzikistan kazachstan gruzinsko a pod
Reakcia na: reparil #120:
Kandiduj so svojím volebným programom na primátora a realizuj.