Mňa v tej zmluve zaujali tie štandardy kvality dole. To by ma zaujímalo kto písal.?
KVALITATÍVNE
PARAMETRE:
V každom vozidle MHD, vypravenom do premávky musí byť vyvesená schéma
linkového vedenia a výňatok z prepravného poriadku. Každé vozidlo, podľa typu a
druhu musí byť v interiéri a z vonkajšej strany vybavené predpísanými označeniami.
V prípade zmeny v doprave musí byť informácia o krátkodobej či trvalej zmene
organizácie dopravy vyvesená v interiéri vozidla minimálne 4 kalendárne dni vopred,
ale nie dlhšie ako je predpísané.
ÚROVEŇ
NÁROČNOSTI:
90 % vozidiel musí spĺňať predpísané parametre.
Veď minule sa tu písalo o tom, že nie všetky SORky majú schémy.
Viem. Je to kvôli tomu, aby nemuseli aplikovať európsku (a nej prispôsobenú slovenskú) legislatívu z októbra 2009, ktorá vyžaduje nejaké veci navyše...
Miestokilometer je lepší, ale nehovorí dosť. Keby sa používal len on, lákal by dopravcu tlačiť na čím menej spojov, ale pritom s čo najväčšími vozidlami.
Podľa mňa by bol najlepší vlakokilometer (odráža frekvenciu spojov - dosť podstatné), ale do zmluvy by sa mali započítavať len priamo spoje MHD (dnes sa tam započítava aj každá prázdna jazda - viď čl. II bod 1 posledná veta - čo nie je najšťastnejšie).
Veď každý cestovný poriadok linky MHD je schvaľovaný mestom - a predpokladám, že aj s tým, že akým veľkým vozidlom sa vykoná (dráhové predpisy platiace aj pre električky a trolejbusy to priamo nariaďujú a predpokladám, že rovnaká prax je aj u autobusov). A mimoriadnych spojov (pri akciách či haváriách) nie je až tak veľa. Takže by to nepriamo ošetrovalo aj kapacitu.
A na režijné výkony by mal byť nejaký stály koeficient, ktorý by sa menil, len keď sa dopravcovi zmenia podmienky (ako napr. teraz zrušením kvázygaráže vo VŠA). To by malo dopravcu motivovať, aby ich bolo čo najmenej.
Napríklad miestokilometre (kapacita). Nemusíš špekulovať s iks konštantami vozokilometrov pre všetky varianty dĺžky, diferenciáciu spravíš rovno podľa kapacity.
Alebo sa dajú vymyslieť rôzne komplikovanejšie prepočty, ktoré budú zahŕnať náklady na km jazdy konkrétneho typu v závislosti od jeho vyťaženia, či rôzne iné.
Vozokilometer sám osebe je fakt biedna jednotka, keďže neodzrkadľuje žiaden kvalitatívny parameter siete.
A veterán má pravdu, že vozkm ako jednotka na tento účel je nezmysel - dvojička T6 (30 m) je 2 vozkm, 2-kĺbová električka KT8 (30 m) je pre zmenu 1 vozkm a midibus Iveco First (8 m) je tiež 1 vozkm...
Zaujímalo by ma, čo by pani výhovorkyňa povedala, ak by sa do toho zase niekto obul, asi len testujú, či bude z hľadiska spotreby ekonomickejšie nasadiť do premávky iba krátke autobusy, však kkti potlačte sa. A keby DP vydal aspoň nejaké stanovisko k situácii, formou ospravedlnenia sa aspoň cez stránku cestujúcim, prípadne aspoň upozorniť, že môže sa vám stať, že ostanete na zastávke, ale toto je vrchol amaterizmu, krásne vidno ako si cestujúcich cenia. Hlavne ale, že okrem jednej hodiny, počas celého dňa nezmyselné kĺbaky na 15tke veselo jazdia ďalej. ? ?
Ja som včera špehovať nestihol, dnes si to ale vynahrádzam. Keď sa mi bude chcieť špehovať ďalej tak možno niečo doplním.
?
L 17: 5750
L 36: 5103
L 52: 5708
L 71: 5737, 5744
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616
KVALITATÍVNE
PARAMETRE:
V každom vozidle MHD, vypravenom do premávky musí byť vyvesená schéma
linkového vedenia a výňatok z prepravného poriadku. Každé vozidlo, podľa typu a
druhu musí byť v interiéri a z vonkajšej strany vybavené predpísanými označeniami.
V prípade zmeny v doprave musí byť informácia o krátkodobej či trvalej zmene
organizácie dopravy vyvesená v interiéri vozidla minimálne 4 kalendárne dni vopred,
ale nie dlhšie ako je predpísané.
ÚROVEŇ
NÁROČNOSTI:
90 % vozidiel musí spĺňať predpísané parametre.
Veď minule sa tu písalo o tom, že nie všetky SORky majú schémy.
Plus ten štandard o informačných tabuliach. ? ?