Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: cedin #59211:
Nevyžaduje EÚ legislatíva trochu iný výpočet dotácie, než sa v súčasnosti aplikuje?
Reply on: Yogi616 #59212:
a elektrobusy nemusia mat zadnu tabulu vobec.. to je tych 10% ?
Reply on: 2TheMHDmarek3 #59209:
R1: 4730 - Zimný štadión - USS
Reply on: Yogi616 #59212:
aktuálnu schému nemá ani jeden SOR...výlukovú má pár kusov...tarifa a prepravný poriadok je vo všetkých....
Reply on: cedin #59200:
Mňa v tej zmluve zaujali tie štandardy kvality dole. To by ma zaujímalo kto písal.?

KVALITATÍVNE
PARAMETRE:
V každom vozidle MHD, vypravenom do premávky musí byť vyvesená schéma
linkového vedenia a výňatok z prepravného poriadku. Každé vozidlo, podľa typu a
druhu musí byť v interiéri a z vonkajšej strany vybavené predpísanými označeniami.
V prípade zmeny v doprave musí byť informácia o krátkodobej či trvalej zmene
organizácie dopravy vyvesená v interiéri vozidla minimálne 4 kalendárne dni vopred,
ale nie dlhšie ako je predpísané.

ÚROVEŇ
NÁROČNOSTI:
90 % vozidiel musí spĺňať predpísané parametre.

Veď minule sa tu písalo o tom, že nie všetky SORky majú schémy.

Plus ten štandard o informačných tabuliach. ? ?
Reply on: Dispecer #59207:
Toto: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/?uri=CELEX%3A32007R1370?
A čo je tam také, čo by bol na košickú MHD za daného jej organizačného stavu problém aplikovať?
Po zbežnom prečítaní som nič také nenašiel.
Reply on: 2TheMHDmarek3 #59209:
Premavka obnovena 😉
Hore Moldavskou elektricky neprejdu pre auto v kolajisku....
Reply on: Dispecer #59207:
Ale aj tak by ma zaujímalo, čo si o tom myslia právnici...
Reply on: cedin #59206:
Viem. Je to kvôli tomu, aby nemuseli aplikovať európsku (a nej prispôsobenú slovenskú) legislatívu z októbra 2009, ktorá vyžaduje nejaké veci navyše...
Reply on: Dispecer #59204:
Treba čítať pozornejšie ? .
Je to tak šalamúnsky vyriešené (neviem prečo), že dodatok č. 8 mení znenie celej zmluvy - viď prvá strana dole.
Reply on: Viko #59202:
Miestokilometer je lepší, ale nehovorí dosť. Keby sa používal len on, lákal by dopravcu tlačiť na čím menej spojov, ale pritom s čo najväčšími vozidlami.
Podľa mňa by bol najlepší vlakokilometer (odráža frekvenciu spojov - dosť podstatné), ale do zmluvy by sa mali započítavať len priamo spoje MHD (dnes sa tam započítava aj každá prázdna jazda - viď čl. II bod 1 posledná veta - čo nie je najšťastnejšie).
Veď každý cestovný poriadok linky MHD je schvaľovaný mestom - a predpokladám, že aj s tým, že akým veľkým vozidlom sa vykoná (dráhové predpisy platiace aj pre električky a trolejbusy to priamo nariaďujú a predpokladám, že rovnaká prax je aj u autobusov). A mimoriadnych spojov (pri akciách či haváriách) nie je až tak veľa. Takže by to nepriamo ošetrovalo aj kapacitu.
A na režijné výkony by mal byť nejaký stály koeficient, ktorý by sa menil, len keď sa dopravcovi zmenia podmienky (ako napr. teraz zrušením kvázygaráže vo VŠA). To by malo dopravcu motivovať, aby ich bolo čo najmenej.
Reply on: cedin #59200:
To nie je celá zmluva, ale len 8. dodatok k nej. ?
Reply on: Viko #59202:
No, to som prave mal na mysli. Vozkm a kazdy voz prepocitat vhodnou konstantou. Kludne nech zahrna kapacitu, spotrebu, mozno nejako vek atd...
Reply on: 110mat110 #59201:
Napríklad miestokilometre (kapacita). Nemusíš špekulovať s iks konštantami vozokilometrov pre všetky varianty dĺžky, diferenciáciu spravíš rovno podľa kapacity.
Alebo sa dajú vymyslieť rôzne komplikovanejšie prepočty, ktoré budú zahŕnať náklady na km jazdy konkrétneho typu v závislosti od jeho vyťaženia, či rôzne iné.
Vozokilometer sám osebe je fakt biedna jednotka, keďže neodzrkadľuje žiaden kvalitatívny parameter siete.
Reply on: cedin #59200:
A aka existuje lepsia jednotka ako vozkm? Nestacilo by jednotlive typy vozov len lepsie prenasobit konstantami?
Reply on: rpopo #59190:
Stačí trochu pobrowsovať.
Tu je zmluva o službách MHD medzi mestom a DPMK: http://dpmk.sk/dokumenty/2013/10/03/dopravne-sluzby-v-mhd-vo-verejnom-zaujme-v-kosiciach-na-r-2009-2018-predlzenie.
O výkonoch sa tam píše na strane 3 (článok II bod 3) a na konci prílohy 6.
To, čo mesto naozaj v jednotlivých rokoch objednávalo a mieni objednávať, je v rozpočte mesta a ten je tu: http://www.kosice.sk/index.php (klepnúť na„Úradná tabuľa“ a objaví sa to na úrovni tohto nadpisu vpravo). Výkony sú v prvom súbore (text, nie tabuľky) na strane 52.

A veterán má pravdu, že vozkm ako jednotka na tento účel je nezmysel - dvojička T6 (30 m) je 2 vozkm, 2-kĺbová električka KT8 (30 m) je pre zmenu 1 vozkm a midibus Iveco First (8 m) je tiež 1 vozkm...
Reply on: Károj #59198:
Máš "lajk".

Zaujímalo by ma, čo by pani výhovorkyňa povedala, ak by sa do toho zase niekto obul, asi len testujú, či bude z hľadiska spotreby ekonomickejšie nasadiť do premávky iba krátke autobusy, však kkti potlačte sa. A keby DP vydal aspoň nejaké stanovisko k situácii, formou ospravedlnenia sa aspoň cez stránku cestujúcim, prípadne aspoň upozorniť, že môže sa vám stať, že ostanete na zastávke, ale toto je vrchol amaterizmu, krásne vidno ako si cestujúcich cenia. Hlavne ale, že okrem jednej hodiny, počas celého dňa nezmyselné kĺbaky na 15tke veselo jazdia ďalej. ? ?
Reply on: rpopo #59197:
19: 5748
52: 5740, 5739
54: 5717, 5734
71: 5736 (celá ranná časť trhanej)
Ja som včera špehovať nestihol, dnes si to ale vynahrádzam. Keď sa mi bude chcieť špehovať ďalej tak možno niečo doplním. 🙂
?
L 17: 5750
L 36: 5103
L 52: 5708
L 71: 5737, 5744

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.