Dnešný Večer je bohatý na správy o doprave:
Železničná stanica zachránená, rekonštrukciu požehnal sám generál!
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23179
Vandali ochudobnili DPMK už o státisíce korún
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23183
Spojenie Košíc s Bratislavou je európskou katastrofou
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23200
Košické letisko bude akciovkou
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23199
Železničná stanica zachránená, rekonštrukciu požehnal sám generál!
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23179
Vandali ochudobnili DPMK už o státisíce korún
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23183
Spojenie Košíc s Bratislavou je európskou katastrofou
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23200
Košické letisko bude akciovkou
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23199
KVKV
V podstate by to bolo možné, to som uviedol
-nemecké vozy z konca 90.rokov boli riešené tak, že na žel.trati sa 15kV ac transformovalo a usmernilo na napatie pouličnej siete 600(750)V dc, potom može nasledovať jeden a ten istý trakčný obvod.
-sústava 3kV dc sa jednoducho transformovať nedá, musel by sa použiť striedač (to uvádzam pre prípadných laikov na dis.fóru), transf. a potom jednotný trakčný obvod. O niečo podobné bol záujem v Prahe, koncepciou ktorú popisujem sa zaoberali v ČKD. V tej dobe bol problém mimo iné priestorový, proste do vozidla električkového typu by sa to nevošlo. Dnes firmám Siemens a Cegelec sa dotoho tiež velmi nechce.
-pokial dnes niekde jestvuje vozidlo typu Regiotram na pre nás vhodné napatia, tak o tom neviem. Uvítam informáciu. Z rozvinutých zemí by mohlo mať záujem jedine Taliansko. Na Slovensku jedine Košice, takže si musíme počkať aspoň na Čechy, ak si na to niekto trúfne.