Čo povieš na elektr.triangel na Hollého ul.?
Ešte dneska su tam zaliate koľaje pod 10cm asfaltu.Stlpi stamať vyrezaly len nedávno v roku 2002 pri menšej oprave cesty.Vyhybku do Pivovaru mam odfotenu ešte pred opravou cesty pred domom ktoru robyly koncom r.2003.
?
A prečo? Veď zmysel je práve v spojení žel trate s centrom. Potom netreba RT ,stačí vlak ako doteraz.
Aj menšie mestá majú električku a celkom im sluší.
Dokonca aj na peších zónach !
Pre prípadných záujemcov pripomínam zaujímavý web, okrem iného sú tam aj ďalšie maď .mestá včetne Miškolca a pekných fotografií povodných košických električiek http://villamos.budapest.hu
Tak pozor! to bolo ináč.
Na Strojárenskej okolo tabačky nikdy nákladná vlečka nebola! Je to síce kde tu uvádzané, ale je to blbosť.
Trať bola na druhej strane pri Strojníckej priem. Bola to pred výstavbou novej trate cez Hviezdoslavovu normálna linková trať s výhybňou v miestach vchodu do školy. Tá točňa u tabačky patrila k malej podnikovej uzkorozchodnej drážke ,na ktorej sa z dvora vyvážali ručne vozíky k autám a pravdepodobne križovala kedysi Komenského a viedla až k ž.vagónom . Po výstavbe trati v Hviezdoslavovej ,povodná zostala a ko manipulačná až niekedy do r. 63, tiež v tých časoch bol vybudovaný kolajový trojuholník s odstavnou kolajou až na koniec Strojárenskej, to je ten dnešný zbytok, ktorý zostal po prebudovaní na smyčku pre L6.
REGIOTRAM (takže teraz celé)
2/FANTÁZIA - Vydajme sa na trať z Košíc do Prešova
Nastúpime na n.Osloboditelov na dvojkolajnom koncovom nástupišti pred hotelom Slovan. Pred chvilou síce išiel priamy spoj z USS, ale ten je preplnený. Interval je však príjemný, 20 minútový v Košiciach už dlhý čas velmi oblúbený.
Konečne odchádzame v klimatizovanej nízkopodlažnej 5-dielnej súprave slovenského výrobcu. Zo že.stanice pokračujeme novou traťou vedúcou cez park na Svatoplukovu ulicu, na križovatke s Masarykovou odbočuje mestská trať k NMM, my však pokračujeme k Rampovej, kde sa trať napojí na železnicu. Na novozriadenej zastávke TESCO hypermarket nastupuje vela cestujúcich vracajúcich sa do svojich obcí Ťahanovce, Družstevná, Kysak. V Kysaku čakáme chvílku na prípoj zo Spišskej novej vsi. Pokračujeme cez ďalšie zastávky až do Prešova na Hlavnú stanicu. Niektorí cestujúci prestupujú na trolejbusy mhd, iní na RT pokračujúcu cez nové zastávky ,ďalej cez významný terminál -žst.Šarišské Lúky do ďalších obcí. Naša konečná bude tiež v Š.L. ale inou trasou. Pokračujeme po trati ulicou k zastávke P.mesto, v miestach dnešného kríženia trolejbusu s traťou sa odpojí jedna vetva mestskej trate smerom na Levočskú ,druhá vetva vedie cez most až na Sídlisko III. My pokračujeme až do samého centra , kde trať odbočí k Trojici a je zakončená dvojkolajným nástupišťom. Priama vetva pokračuje Duklianskou, Bardejovskou okolo hypermarketu až na žst. Šarišské Lúky kde má naša linka konečnú a je možno prestúpiť na iné. Minuli sme ešte odbočku do rozšíreného areálu dp ,kde je deponovaných 10 súprav dvojsystémových "regiotram" a 15 súprav pre mestské trate
-Trojica - sídl.III
-žst.Š.Lúky- sídl.III.
Píše sa rok ...... a všetci sme už velmi starí, ešte sa pamatáme na staručké irisbusy a solarisy .
Inak podvaly, alebo skôr súvislý pás, nezarastený trávou, je vidieť aj v smere od Kostolianskej cesty ku Ťahanovskej ul. (po pravej strane v smere ku ťahanovskému mostu).
Pred Strojmontom (dnes Montáže, a.s.) bola ten malý kus koľaje na chodníku odstránený po tom, ako sa opravovala kanalizácia. V areáli je však súvislý, cca 15 metrový kúsok trate aj so zádlažbou čadičových kociek. Pred niekoľkými rokmi, keď som si to bol odfotiť, bol to veľký problém, presviedčanie trvalo vyše hodiny a nakoniec bol osobne privolaný generálny riaditeľ... Nonsens.
Koľajnice vidieť ešte aj na Fejovej ul., presnejšie na križovatke s Južnou triedou (na rohu budovy je SCA Market). Veľmi zreteľne je tu vidieť minimálne 50 metrový úsek tiahleho oblúka, ktorý cez asfalt takmer presvitá.
No a nakoniec sa mi na vlastné oči podarilo vidieť cca 2 metre koľaje vedúcich ku bývalej tehelni (pred budovou bývalého riaditeľstva na Moldavskej ceste 21, ktorá stojí dodnes ako jediné torzo tehelní). Hneď vedľa masívnej vŕby sa tu opravovala kanalizácia, pričom nový kanál bol zasadený presne uprostred koľají, ktoré boli v zemi pod cca 15 cm vrstvou hliny. Keď som to išiel vyfotiť, okolie kanála už bolo zasypané a krásna smutná vŕba, na ktorej som sa chodieval si čítať, učiť sa do školy a sledovať prevádzku ulice na najvyššie "poschodia" konárov už medzitým tiež padla za obeť...
REGIOTRAM
2/FANTÁZIA - Vydajme sa na trať z Košíc do Prešova
Nastúpime na n.Osloboditelov na dvojkolajnom koncovom nástupišti pred hotelom Slovan. Pred chvilou síce išiel priamy spoj z USS, ale ten je preplnený. Interval je však príjemný, 20 minútový v Košiciach už dlhý čas velmi oblúbený.
Netreba zabudnut na nakladnu elektricku na Strojarenskej ulici este aj s tocidlom pre voziky.
Na Anicke je iba kus trciacej kolaje + zarastene podvaly a pri Tahanovskom moste este vidno stopy po starych stlpoch co niesli trolej. Pred byvalym strojmontom bola tiez kedysi kolaj.
Este nieco k trolejbusom: Skoda Ostrov bude musiet prepustit 170 ludi z 250 (cisla su priblizne), kedze firma produkovala za posledne dva roky stratu, ktoru sa snazila vykryt roznymi objednavkami na trolejbusy v zahranici, co sa jej nie vzdy darilo. Napr. posledny kontrakt pre San Diego jej nevysiel (nikto nevie preco, ked v USA uz mali objednavku aj ju realizovali), co zrejme znamenalo asi definitvny zaciatok upadku tejto firmy. Dalej sa nic nevie ci bude konkurz, alebo sa Skody chyti nejaka nova firma s umyslom nadalej pokracovat vo vyrobe.
REGIOTRAM je zaujímavé téma a nedá mi to.
1/REALITA (krutá)
-vyžaduje sa dvojsystémové vozidlo 600V/3kV DC pre náš región . Dá sa to postaviť, ale je to nákladný vývoj, ešte to nikto nerealizoval. Nepredpokladám, že sa do toho niekto pustí.
-vyrábané vozy sú v Nemecku v prevádzke na sústavy 15kV-16,7Hz/600(750)V DC. Konštrukcia takého vozu je jednoduchšia a hlavne vyriešená - u nás nepoužitelné.
-zmyslom RT bolo prepojenie existujúcich električkových systémov pomocou žel.tratí , využitie železnicou opustených tratí alebo telies , zatraktívnenie žel.dopravy privedením tratí až do centier menších miest vo forme električky, prípadne výstavba menších vnútorných sietí v týchto mestách.
-pozn.: pri využití opustených žel.tratí sa používa trakč.sústava ako v mestách 600(750)V DC ...Chemnitz linka 5
Pre milovníkov REGIOTRAM pripomínam "slohovú prácu" dávnejšie uvedenú v Korzári http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=24.2.2004/42122K
Ako krásne to kontrastuje s príspevkom ""Igor 3540"" že.
Mimochodom tomu pánovi inžinierovi by som odporúčal niekedy vychádzku do zmieňovaných lokalít, aby si o nich urobil predstavu.
Čo sa týka spomenutých tratí, upresním, že na Skladnej ul. je aj pekne vidieť bránu, cez ktorú vlečková trať viedla. Brána je umiestnená šikmo voči ulici a kolmo voči koľaji. V Pasteurovej nemocnici som si koľaje nikde nevšimol, hoci som ich hľadal, ale možno som nehľadal dôsledne. Po Floriánskej (Ménešiho) som zhodou okolností dnes šiel a budova, pred ktorou boli koľaje aj s dvoma vítkovickými výhybkami, sú už žiaľ zaliate s čerstvým asfaltom. Prednedávnom sa mi podarilo dostať aj do areálu Pivovaru (len malý priestor tesne za plotom, ktorý bol ohradený ďalším plotom a strážený psom), ale za bránou, kde som očakával ďalšie koľajnice, už boli vybraté.
Inak na margo štýlu písomného prejavu mám pocit, že sa poznáme.
ad. TLAČIDLO DOPYTU
1/v žiadnom meste sa nezavádzalo naraz a v žiadnom meste čo poznám ,nie sú nim vybavené všetky prostriedky
2/týmito tlačidlami FUNGUJÚCIMI boli už z výroby vybavené všetky vozidlá niektorých typov. (trolejbusy, T6, niektoré autobusy)
3/k zvýrazneniu tlačidiel stačí dajme tomu samolepka s červeným nápisom "tlačidlo dverí" a svietiaca kontrolka v tlačidle. Vozy kde predvolba dverí (ako tomu hovorím ja) nie je tak žiadne nápisy netreba.
4/Otváranie dverí má byť riešené tak, že umožnuje samostatné ovládanie prvých dverí; otváranie všetkých dverí alebo "povolenie otvorenia dverí cestujúcim" od vodiča- predvolba. Takto sú riešené električky a trolejbusy v iných mestách. Je zvykom, že sposob ovládania dverí, rozmiestnenie ovl.prvkov dokonca včetne TYPU prvkov a ovládania si presne špecifikuje zákazník u výrobcu ,teda predovšetkým ON v tom musí mať už dopredu jasno.
Tak je to všade, nie je to žiadna veda a cestujúci nie je idiot, pochopí to aj obyvatel L.IX.
Opodstatnenie predvolby je v zime ,aby sa zbytočne nevetralo.
Prevádzka do Čermela, na Masarykovej(Marxovej), kirovovej, pred starou stanicou, je zdokumentovaná, vyšla v roznych publikáciách, z tratí do Ťahanoviec , Aničku, Tehelňu nemám a nepoznám fotky,
Z nákladnej prevádzky som videl kdesi obrázok súpravy vchádzajúcej z Floriánskej na Kuzmániho a ešte asi dva z nákladnej prev. Hladám tiež podobné veci.
Bolo by však zaujímavé fotograficky zdokumentovať dnešný stav pozostatkov týchto tratí.
Zo skladnej ulice sú zbytky kolají a stlpov do objektu pos.správy, v jej objekte pomerne dosť kolají,
v starej nemocnici u bývalej kotolni stopy po kolajách a stlpoch,
Na Floriánskej pri vjazde do pivovaru kolaje včetne výhybky
v Ťahanovciach na konečnej stlp vedenia a stopy bývalej trati
na Aničku zbytky kolajníc a pražcov
pred cintorinskou bránou priehradový stlp vedenia
v Čermeli sú odrezané zbytky stlpov v smyčke, teleso trate je dobre rozoznatelné
atď.
K malej stanici nikdy neviedla ani trať ani vlečka.
V niektorých knihách sú nezmyselné mapky vlečkovej siete.
JEDNOTNÝ NÁTER.
Vystihol si to správne v jednej vete /...u nás náter nie je podstatný.../, lámem si hlavu, čo vlastne je. Pomožte mi niekto na to prísť.
Ad. TROLINO V akom štádiu reálnosti je nákup týchto vozov, akých 12,15, majú mať alternatívny pohon - aký?
K téme alt. pohonu a k jeho využitiu sa ešte vrátim.
Všetkým tu prítomným dávam na známosť:
Podľa stratégie Železničnej spoločnosti, a.s., na r. 2004-2008 týkajúcej sa regionálnej dopravy.
Prímestská doprava:
- elektrické jednotky série 460 a 560 postupne nahradiť
ucelenými poschodovými súpravami, prispôsobenými na
dopravu upravenými rušňami série 162/3 a 362/3
- optimalizácia počtu osobných vozňov nasadených v
osobných vlakoch (série Bh, Bt, Bdt, Bdtmee) znížením
prevádzkovej zálohy zo 40% na 30% a redislokácia
zostávajúcich vozňov
Regionálna doprava:
- modernizovať celý park motorových vozňov série 810 na
812 do roku 2008
Tak a teraz rozjímajte nad tým, čo nám tu bude jazdiť! ?
Ja som si poobede odskočil s CNG-čkom 6296 do USS. No, že ma o necelú hodinu spakuje ochranka sa mi ani nesnívalo. Jeden sekuriťák strážiaci zachytné parkovisko pred bránami USS totiž pustil do gatí a zavolal na mňa pohotovostnú jednotku. Bol som cca 0,5 km od vstupného areálu napriek tomu som terorista, ktorý fotil komíny a domčeky. Argumenty, že som fotil prichádzajúce eliny a busy mimo objektov USS nezabrali a nemohol som to ani dokázať nakoľko mi došli baterky. Už ma chceli predviesť pred najakého Amíka, ale po 30 min. telefonáte a opísaní údajov z občianského ma pustili.
No začína letná sezóna a každý dopravák, ktorý príde do KE si určite pôjde urobiť fotky do USS. Chlapci tam budú mať veselo.
Ináč bol som pri oblúku medzi valcovňou a vstupným areálom, kde sa začína rovina pred bránami USS
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan
Ešte dneska su tam zaliate koľaje pod 10cm asfaltu.Stlpi stamať vyrezaly len nedávno v roku 2002 pri menšej oprave cesty.Vyhybku do Pivovaru mam odfotenu ešte pred opravou cesty pred domom ktoru robyly koncom r.2003.
?