Myslim, ze je dost obtiazne vysvetlovat mimokosickym, o ake domacke miniaturne stikace to vlastne ide, navyse, ak sa tu pletu zeleziari so zelezniciarmi. Asi je to len specifikum Kosic.
Tiez som pocul o viacerych spôsoboch, ako sa znefunkcni strojcek. Vyberanie kolikov, co sa zacalo realizovat hned od prveho dna platnosti obmedzenia, je dost neprakticke, hlavne pri mestskych linkach, ktore si len odskakuju na R-ky. Nie je to prijemne, ak ma vodic za par minut precislovat voz (klasicke tabule,nie transparent), nabrat piesok (uz sa blizi to obdobie), povyberat koliky, alebo ich znova pozasuvat z cca 10-tich znehodnocovacov vo voze(beriem dvojicku, alebo KT8), vykonat nejaku potrebu, nabrat si napr. vodu.Pri celodennych R-kach sa to da vydrzat. Niektori preto zacali strkat do stikacov skrutky, alebo ho znefunkcnili skrizenim jedneho kolika. A potom prisli pliesky. No kazdy vodic sa vynasiel sam,pretoze DPMK to vobec nemalo premyslene.
Tak potom maju studenti smolu. Bral som to podla seba, ak mesacnik stoji 360, tak tych 140 na tyzden sa oplati.Ale skusme spolu pocitat.VS nastupuju 22.9. Ak do 29.9. (30.9. im uz plati mesacnik na novy mesiac) pojdu z intraku 6krat do skoly a spät,tak to mame 6Sk*2*6dni=72Sk. Vychadza to stale na polovicu ako tyzdenny listok.
Inak pred malou chvíľou bol u mňa kamoš, ktorý robí v USS a spomínaný znehodnocovač vlastní. Pokúsim sa z tej veci urobiť nejaké fotografie, ktoré aj uverejním.
Tak tí železiari (pozor, železničiar je niečo iné ) to robia veľmi jednoducho. Majú vlastnoručne povyrábané miniatúrne znehodnocovače v ktorých majú trvale vložený pravý CL. Po nastúpení do vozidla si znehodnotia nepravé CL (väčšinou vystrihnuté pásiky v tvare CL z kancelárskeho papiera), pozrú rozmiestnenie kolíkov a poslepiačky dvoma ich zmenia na rovnaký na vlastnom znehodnocovači. Pri kontrole revízorom si ho potichu štiknú.
Polícia sa v tomto smere vyjadrila, že uvedený čin nevie eliminovať, nakoľko mestkí nemajú právo kontroly osobných vecí a štátni majú úplne iné starosti. Revízori sú takisto bezbranní. Jedinou účinnou zbraňou by v súčasnosti bola kontrola v každom spoji. Neviem, či by toto nebolo väčšou buzeráciou (ako sa vyjadril Vladimír) než to, čo sa zaviedlo teraz. Aj napriek tomu podotýkam, že so súčasným riešením sa nestotožňujem a neschvaľujem.
Čo sa týka plieškov vkladaných do znehodnocovačov, tak len doplním, že niektorí vodiči kolíky úplne vyberú, ale mnohí používajú vlastné patenty. Shorty a iní napr. medzi kolíky vkladá sktrutky, ktoré nájde v priestore dverných motorčekov . Zatiaľ sa mu v každom vozidle vždy podarilo nájsť potrebný počet sktrutiek, čo je veľmi pozoruhodné .
Stale som nepochopil, ze co to vlastne ti zelezniciari robia. Ake to tam mate stikace, ze sa im oplati viac stiknut listok vo vlastnom stikatku ako vo voze. Nechapem o co ide. U nas ked boli stare stikace, tak logicky bolo jedno ako sa dierky spravili.. Jediny mozny podvod bol taky, ze si cestujuci doniesol hrbu listok, stikol papierik a podla toho vybral listok.
Zaujímavé, nechcú kĺzavú platnosť CL, lebo sa to asi neosvedčilo v Prešove, Bratislave, Žiline, Martine, Prahe atď, atď, atď.
Neviem o žiadnych negatívach z PO.
Re #548 balky: Ty srandista! Mesačný 195 Sk a týždenný 140 Sk. Squelá ponuka.
VLADIMIR: Ako mi dnes povedala pracovnicka predpredaja na Roosweltovej,o systeme klzavych casovych CL sa neuvazuje. Vraj to odmietli na zaklade negativnych skusenosti z Presova. Ake neg. skusenosti boli v PO?
Myslim, ze zaviest klzavu dobu predplatnych CL je zbytocny luxus. Pri sucasnom systeme, kedy ma DPMK 3 tarifne pasma a na nich vydavane casove listky, plus kombinovane pasma az cela siet,by to uz na revizorov bolo vela.Pamätam sa aj na ekologicke CL, ktore boli na trolej a elektr. A na ten posledny sept. tyzden by si mohli kupit len tyzdnove CL.
Zavedenie rezimu na Rkach nema podla mna az taky ucinny zmysel.Zeleziari stale budu stikat listky pre 2.pasmo, teraz to len pri nastupovani vo VA USS zdrziava,navyse by som xel vidiet vodica, ktory tie listky aj kontroluje.Vysledok je taky, ze predna cas bricky je preplnena a zvysok ziva prazdnotou.Ako stale, ludia si stiknu a hned sa krcovito drzia tyce namiesto toho, aby sa posunuli dalej.A tym, ktori maju domacke stikace, tento system len vyhovuje. Stiknu si oskenovany listok, alebo inu primitivnejsiu atrapu listka a v pohode, v poloprazdnom vozni si nastavia koliky na stikaci.
Znova si to vsak odniesli vodici, ktori do stikacov vkladaju dielnou vyrobene pliesky.Zdrziava to a navyse sa s tym musia vlacit.Ak im to samozrejme zeleziari po ceste nevytiahnu.
Pekne si zhrnul tie pravidla. Nemaju chybu. Ze do Solarisov je povoleny nastup prednymi dverami? Cize do Karos a Ikarusov nie. Z akeho dovodu? Nemaju oddelenu kabinu vodica od dveri? To predsa nemaju ani Solarisy, Pokial dobre viem, 3501 az 3510. Pripomina mi to moju debatu so Sarkom, v ktorej sme preberali aj dopyt. otvaranie dveri. Navrhoval som dopyt pouzivat na elektrickach, kde je uz namontovany, cize T6 a na ostanych nie. Sarko protiargumentoval, ze cestujuceho v podstate nema co zaujimat, ktore elektricky maju tlacidlo pri dverach a ktore nie. Takze ked dopyt, tak na vsetkych, komplet, alebo nepouzivat vobec. Cize: Cestujuceho nema co zaujimat, ci pride Solaris, ci Ikarus, ci Karosa ci neviem jaka paripa. Bud je nastup prednymi dv. povoleny alebo nie. O.i. oddelenu kabinu vodica maju aj trolejbusy. Len akosi vodici nie vzdy otvaraju aj predne dvere pre nastupujucich. Detto Solarisy.
OK, spýtam sa takto, čo navrhuješ, aby DPMK nebol nútený zrušiť niektoré spoje, keď podľa tržieb sa na linkách "R" vezie iba niekoľko jednotlivcov, ale realita je iná (totálne preplnené spoje)? Dúfam, že teraz nestratíš reč...