DPMK zajtra otvorí dvere
Dopravný podnik mesta Košice, a. s. má dve výročia. Pripomína si 90. rokov od zavedenia elektrickej dopravy v našom meste a 10 rokov prevádzkovania trolejbusov.
Pri tejto príležitosti pripravil na sobotu, v prevádzke cestnej dopravy na Hornádskej 10, Deň otvorených dverí. Naplánovaný je od 9. do 15. h a návštevníci si budú môcť pozrieť dielne a priestory údržbárskej činnosti. V čase od 10. do 14. hodiny, vždy každú hodinu, bude zdarma okružná jazda na trase Hornádska-VŠA-Bardejovská-Hornádska.
Do areálu DPMK sa dostanete z Trolejbusovej ulice, od Baumaxu a hypermarketu Tesco.
Dopravný podnik mesta Košice, a. s. má dve výročia. Pripomína si 90. rokov od zavedenia elektrickej dopravy v našom meste a 10 rokov prevádzkovania trolejbusov.
Pri tejto príležitosti pripravil na sobotu, v prevádzke cestnej dopravy na Hornádskej 10, Deň otvorených dverí. Naplánovaný je od 9. do 15. h a návštevníci si budú môcť pozrieť dielne a priestory údržbárskej činnosti. V čase od 10. do 14. hodiny, vždy každú hodinu, bude zdarma okružná jazda na trase Hornádska-VŠA-Bardejovská-Hornádska.
Do areálu DPMK sa dostanete z Trolejbusovej ulice, od Baumaxu a hypermarketu Tesco.
Sarko
Ale, ale, Vlado! Odklon železničnej trate je, a to sme už predsa dávnejšie preberali, v územnom pláne pre "rok tritisíc", takže železnica si isto aspoň 3x prerátala návratnosť investícii do zatrolejovania súčasného úseku trate v PO. Naviac, železnice majú s mestskými dopravnými podnikmi len veľmi málo spoločného.
V KE bola naopak naplánovaná výstavba električkovej trate NMMM-Žel. stanica už na rok 1992. Ak by sa to stihlo, výstavbe trolejbusovej trate na Žel. stanicu by už nič nebránilo. Ak však mesto a DPMK nevie, kedy túto trať kvôli nedostatku financií postaví, ale pritom si je vedomé dôležitosti a potreby takejto trate, tak asi naozaj nezostáva nič iné, len počkať, ako sa situácia v najbližších rokoch vyvinie. Pri súčasnej zadĺženosti mesta a archaicko-prebujnelej administratívy DP asi nemôžne očakávať žiadne zázraky.
Myslím si, že v súčasnej dobe nie je vedenie DP prijať ani návrh na zlepšenie MHD, ktorý by v konečnom dôsledku priniesol zvýšené zisky, tobôž by teda prešiel návrh na zatrolejovanie žel. stanice, veci vopred odsúdenej na zánik.