Mne sa zda, ze uz 14 rokov sme tu na Slovensku obycajni ludia naivni. U nas, co robim 6 rokov v Ke sa toho uz narozpravalo a pozrite sa na 1. nastupiste zel. stanice. Cele to malo trvat necele 4 mesiace, stoji to uz 14. Robilo sa to kvoli odstraneniu zatekania, teraz to bude druhu zimu stat obnazene aby mohlo este lepsie zatekat... Na Slovensku je to skratka tak! Keby ze som mlady, nie som tu ani 5 minut. Na svetelnej krizovatke, z ktorej jedna vetva vedie ku Carrefouru elektrickove kolajnice v krizovatke doslova visia vo vzduchu (vidno najmä pri priecnom prejazde cestnych vozidiel cez ne) a koho to trapi. Tak akurat mna...
Dopravný podnik by si mal vytýčiť nejaký plán - určitú víziu MHD v tom a v tom roku. A tomu podriadiť všetko ostatné. To znamená, že ak vieme, že električka bude nosná, môžeme pomaly redukovať z roka na rok dodávky autobusov a ušetrené investičné prachy vrážať do električkovej prevádzky. Veď sa stačí pozrieť na košické trate - ako napísal kol. jasnosko - všade samá "tridsiatka", tu-tam "desiatka". Keď som bol v Brne, plakal som od dojatia pri zistení, koľko sa dá ísť cez výhybku a ako sa dá ísť do pravého uhla.
Neviem, či som naivný, ale chcem veriť, že sa začne blýskať na lepšie časy (prestupná tarifa a pod.)
Ahojte.Precital som vase nazory a som s hodou okolnosti vodic elktricky.Mate pravdu ze mhd je pomala a ked si vsimnete ze lektricky v niektorych usekoch az strasne pomale.Mame same obmedzenia na trati tu tolko tu zas tolko.Je to brutal.Zas ked idem rychlejsie tak potom cestujuci nadavaju.Co sa tyka rychlodrahy tam to ja super frcis kolko da masina.
Nodes, za zničenými traťami vôbec netreba ísť až kdesi do Ă?zie. Na oveľa zničenejšie trate sa stačí pozrieť v susednej Ukrajine alebo Rumunsku, Bosne, Srbsku a Bulharsku. Príčina rýchleho zostarnutia trate na Jazere je známa, pomôže len celková výmena spodku a zvršku trate. Mám pocit, že táto trať sa bude musieť uprednostniť pred rekonštrukciou Štúrovej a možno aj Nám. osloboditeľov. Žliabková koľajnica NP4 ešte nejaký ten rok vydrží, bloková B1 je na tom oveľa horšie.
Čo sa týka prestupov, Košice majú "v zálohe" viacero možných terminálov:
zo smeru KAVEČANY, ČERMEĽ, ŤAHANOVCE
ukončenie na zastávke Sever - štadión Lokomotívy, prestup na električku smer Nám. Maratónu Mieru. Zo smeru Kavečany prichádza do úvahy možnosť prestúpiť aj na nosnú autobusovú linku z Podhradovej.
zo smeru DŽUGĽA
už dávnejšie navrhovaný variant - obsluha MČ len trolejbusovou dopravou lokalizovanou na Trolejbusovej ul. s obojsmernou zastávkou pri Vŕbovej ul. (HM TESCO - vchod).
zo smeru KOŠICKÁ NOVÁ VES
ukončenie okruhom ...Herlianska - Lingov (nástupná zast. trolejbusu) - OC Laborec - Lingov (zast. na Herlianskej) - Herlianska... Prestup na nosnú autobusovú alebo trolejbusovú linku v smerovaní Sečovská - Tr. gen. Svobodu v smere na Darg.hrdinov cez Lingov (aspoň časť spojov), v smere do centra bez zachádzky.
zo smeru KRÁSNA NAD HORNÁDOM
ukončenie na zastávke Nad jazerom - OC Važec. Výstup a nástup na Slaneckej ul., dnešná zastávke autobusu smer centrum. Po výmene cestujúcich pokračovanie ...Slanecká - vpravo o 180° - Važecká - vpravo a následne vľavo - Slanecká smer Krásna... Prestup na električku smer centrum.
zo smeru ŠEBASTOVCE
ukončenie ...Osloboditeľov - Hečkova - Abovská - Gavlovičova - konečná zastávka Barca - servis. Prestup na električku, smer centrum.
zo smeru PEREŠ - LORINČÍK
ukončenie na zastávke Pereš - pohostinstvo (smer Košice) s prestupom na električku smer Košice. Nutné vybovať možnosť otočenia o 180° späť na Pereš.
zo smeru POĽOV
dosť ťažké riešenie - asi najschodnešia cesta v autobusovej linke Šaca - Poľov a späť, prestup na električku na zastávke Poľov - rázcestie. Ideálne výstavba svetelne riadenej križovatky, aspoň na dopyt chodcov.
zo smeru ŠACA
ukončenie na VA U. S. Steel alebo prestup na zastávke Šaca - Valcovne U. S. Steel (pre spoje pokračujúce do Poľova, príp. k CPR). Do budúcnosti ideálne výstavba električkovej trate ako odbočka z rýchlodráhy na zastávku Šaca - SOU s prestupom E/A na tejto zastávke.
zo smeru MYSLAVA
prestup na zastávke Myslava - Grunt pre sever Myslavy (nutné prebudovať prestupný uzol) a na zastávke Západ - Spoločenský pavilón (smer Alejová) pre juh Myslavy a Luník IX.
prípadne zberné protismerné autobusové linky Maša - Iskra - Drabova - Myslavská - Maša a opačne.
zo smeru BAŇA
prestup na zastávke Amfiteáter - možnosť ukončenia autobusu v strede kruhového objazdu na parkovisku, resp. okruhom Baňa - amfiteáter - Letná - Zimná - Čsl. armády - amfiteáter - Baňa s prestupom aj na zastávke Staré mesto - Zimná.
Pri prestupoch by bolo ideálne dbať na vytvárania v max. možnej miere postupov na jednej hrane, vyvarovať sa prechodov prestupujúcich cestujúcich cez cestu. Ideálne by bolo, aby autobus zachádzal na zastávku električky - možné pre Štadión Lokomotívy, Zimnú, OC Važec a Barcu (v príp. Lokomotívy a Barce nutné investovať do úpravy trate a nástupišťa).
BM: Dovolím si tvrdiť, že nástup prednými dverami na vybraných linkách NEPLNÍ účel. Väčší efekt by sa dosiahol častejšími kontrolami. A už vôbec nehovoriac o atraktívnosti MHD. Ja neviem, kedy konečne DPMK pochopí, že cestujúci NIE JE POVINNÝ trpieť cirkus typu "na tejto linke prednými dverami áno, na tejto nie, na tejto áno, ale len v noci, na hentej len v tamtom úseku trasy....". V konečnom dôsledku si kope len vlastný hrob.
Služba musí byť jednoduchá! Tzn. nástup všetkými dverami bez obmedzenia, prípadne aj s nejakými obmedzeniami, ale presne a jasne stanovenými a platnými pre všetky spoje, všetky linky, všetky denné a nočné doby.
A čo sa týka kontroly CL vodičom, vieme dobre ako sa to kontroluje. V BB pred pár rokmi redaktor STV-čky spravil pokus, že si na kmeňovm liste vymenil svoju fotku za fotografiu psa - vlčiaka. A prešiel....
Ak sa zvažuje prestupná tarifa a možnosť preferencie koľajovej dopravy, je to len dobré. Bude síce veľa kriku a škrípania zubami, ale cestujúci pochopia, že to tak bude lepšie.
Električka však musí byť rýchlejšia. Ako raz niekto (už ozaj neviem kto) napísal, Trieda SNP sa dala vyriešiť lepšie aj bez preferencie električiek, keby sa zastávka nachádzala po trase vždy striedavo pred a za semaforom. Ale to už asi dnes nikto prekopávať nebude.
Iste, ale aj tak je potrebné v prvom rade posilniť rady revízorov, aby sa špekulácie nevyplatili v žiadnom čase. Totiž špekulanti síce môžu byť poslušní večer, ale cez deň vôbec.
Čo sa týka nosnej dopravy, na rýchlodráhe nepotrebuješ žiadnu preferenciu a na Tr. SNP sa dá nastaviť jednoduchým preprogramovaním. DPMK len musí byť priebojnejší a vedieť pritlačiť k múru Útvar správy komunikácií, ktorý tvrdohlavo trvá na súčasnom naprogramovaní preferencie (preferovaná je viacmenej IAD kvôli súvislej zelenej vlne...). Priemerná prevádzková rýchlosť električiek je prekvapujúco aj za súčasných podmienok vyššia ako rýchlosť v AD a TD, čiže ten stav sa popri rekonštrukciách zvršku môže len zlepšiť. Takže čo viac treba?!? Už len vymyslieť a schváliť kvalitné linkové vedenie.
Jasne je to pravda co vravis ale rozpraval som z revizormi ohladom toho ci sa zlepsila situacia s prednymi dverami. Je menej ciernych pasazierov ako bolo predtym ked neplatil nastup cez predne dvere. Ja nehovorim ze nastup cez predne je genialne riesenie ale zmensil sa pocet ciernych pasazierov, a to i u romskych spoluobcanov. To si vsimam najmä na 34.
ADD: Nosna doprava: Suhlasim s tebou, ale mam kusok vyhrady voci preferencii, ktora vobec nefunguje a prevadzkova rychlost na velkej vacsine mestskych usekov. Fakt trebalo by este vrazit do upravy trate a bude to super. Vozidlovy park sa dava pomali do poriadku a to je tiez velke plus, ktore pomoze ozivit Kosicku dopravu.
Nástup cez predné dvere ani zďaleka nespĺňa svoj účel. Môj optimistický odhad je, že až 1% vodičov poctivo a prísne kontroluje jednorazové, resp. predplatené CL (hlavne na nočných linkách). Ostatní sa buď tvária, že kontroluju a niektorí vôbec. Tento systém v podstate len diskriminuje, kto vyzerá k svetu, ten nie je podozrivý, ostatní áno. Vodič vôbec nemá šancu vysledovať tú rôznorodosť CL, nemá na to priestorové podmienky, dobré svetlo a čas. Pri nástupe cez predné dvere som sa stretol s už použitými vyhladenými (tzv. vyžehlenými) CL alebo si všimol, že cestujúci ukazujúc mesačník tam má čosi úplne iné alebo napr. nájdený kupón z predošlého mesiaca. Keby som to sám nevyskúšal zo zvedavosti, neveril by som...
K nástupu cez predné dvere:
To síce spĺňa svoj účel, ale svojím spôsobom je tiež obmedzujúcim faktorom. Sarajevský podnik, kde sa povojnoví zruinovaní čierni pasažieri rojili ako kobylky, to vyriešil geniálne, žiadne obmedzovanie, ale na každom kroku sú revízori. Za týždeň som vykonal x-jázd, ale len asi raz alebo dvakrát sa mi pošťastilo revízora nestretnúť. A každý si tam poctivo štiká.
K prestupnej tarife:
Chalani, ktokoľvek budete vymýšľať čokoľvek, tak len nech je elektrická trakcia nosná a zvyšok ako doplnok! Jasné, že električky nebudú ziskové a využívané, keď tu máme nezmyselnosti ako súbežné vedenie autobusov s rýchlodráhou, na Moldavskej ceste, Južnej triede, Slaneckej a čiastočne B. Němcovej a v Barci.
No neviem, nastup cez predne dvere plni svoj ucel. Aj preto statistiky ukazuju, ze v Kosiciach je ovela menej ciernych pasazierov ako v Blave. Nastup cez predne dvere sa nezrusi aspon najblizsich 10 rokov. Co sa tyka vynosov tak autobusova doprava je ziskova niekolko milionov ale stratova je elektrickova, ktora ako vieme nebola do teraz na vysokej urovni. Ale zacinaju sa diat aj tam zmeny a to k dobremu.
Vladimir: Dostal som za ulohu vymysliet linkove vedenie aby mohla byt na nom aplikovana prestupna tarifa, takze sa to mysli dost vazne.
Kiežby.... Hovorím to preto, že môj rodný Prešov mal byť prvým mestom v SR s časovou prestupnou tarifou (reálne sa hovorilo o tom už v r. 1997, do r. 1999 to malo každopádne byť). Všemocné financie však spôsobili, že dodnes prestupnú tarifu nemáme.
Re #1055 J:
a) ako ja poznám DPMK, ani časová tarifa nemusí znamenať, že skončia hlúposti typu "na každej linke iná tarifná zásada"
b) ten nástup prednými dverami by som nevyťahoval, vzhťahuje sa len na nočný a večerný čas a cez deň len pár menej dôležitých liniek (napr. ako bratislavská L38)
c) Slovák je vynaliezavé stvorenie a myslím, že v médiách už bolo dosť názorných ukážok ako dokážu bratislavskí cestujúci podvádzať i pri prestupnej tarife
d) DPMK je typ podniku, ktorý môže zarábať koľko chce a furt môže obmedzovať dopravu. Tam ide len o úradníkov, čísla, percentá, plány výkonov a objednávku z mesta. Ak DPMK vykáže zisk 30 mld Sk ročne, mesto ich niekde rozfláka a z DP uzavrie zmluvu na ešte menší počet vozkm, zase sa bude obmedzovať...
e) posledná Tvoja veta: Myslím si, že uvedomenie si tejto vety platí rovným dielom pre cestujúcich v každom meste, kde sa nenastupuje prednými dverami (BA, KE, PO, NR, ZA). Podiel čiernych pasažierov nemá žiaden súvis s tým, o aké mesto ide, či aká tarifa je tam zavedená.
Chcel si hádam povedať pre Slovákov... O čo je Východniar vynaliezavejší od Západniara? :->
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nodes