Dnes rano na L31 bol asi nejaky novy sofer. Najprv pozabudol odbocit z Presovskej cesty na Opatovsku a siel smerom na Nam. Osloboditelov a potom neved, kde su zastavky na Opatovskej ceste. Kedze zastavky su docasne poprasuvane, on to nevedel a zastavoval na povodnych zastavkach, nie na prelozenych.
No asi lepší nápad, ako vrátiť L12 do pôvodnej trasy (cez Zimnú a komplet Moyzesovu), by bolo viesť ju od KÚ po Watsonovej, k FNsP a ďalej ako dnes. Teraz je to ale dosť divná linka, zbytočne kľukatá a tá "zachádzka" k FNsP pôsobí dosť zdĺhavo. Keby šla priamo po Watsonke, to by bolo ok.
Len by som doplnil, že aj v časoch jej pôvodnej trasy, keď ešte na nej jazdili krátke vozy, tak jazdila preplnená aj v jej starej trase, teda od starej nemocnice po Športovú halu, často aj ďalej. Ak si dobre spomínam, tak tých 5 - 10 rokov dozadu boli na nej stálicami vozy 6409, 6414, 6265, no a keď prišli prvé 932-ky, tak aj 5204.
Ja som tiež toho názoru, že L12 by mala z dôvodu premávky 15m Solarisov premávať priamo po Watsonovej. Zastávka Technická univerzita by bola nahradená zastávkou Obchodná akadémia. Ak niekto z okolia nutne potrebuje L12, Obchodná akadémia - to je len pár minút pešieho presunu.
Ja som presvedčený, že presmerovanie L12 cez Terasu zmysel malo. Stačí sa previezť od konečnej po konečnú. Najviac napráskaná je v úseku Nová nemocnica - Stará nemocnica (niekedy tak, že sa ľudia nevmestia), pričom v ostatných úsekoch by pokojne stačilo aj sólo.
Presne tak a este treba doplnit, ze odbocenie Letna-Zimna je ovela nebezpecnejsie, lebo elektricka zo Zimnej tu dostava dynamicku zelenu a lahko tu moze prist k priamej celnej zrazke. Pri odboceni linky c. 12 z B.Nemcovej na Letnu si vodic iba da pozor, ci mu nieco nejde v lavom subeznom pruhu, potom si nadide a plynule odboci. Na tomto mieste je mozne este prestavat obrubnik s vacsim oblukom. Pri odboceni na Zimnu sa to neda, lebo je tu roh budovy a chodnik je uzky.
Vševedko: Nie, treba si to vysvetliť tak, že vodič 15m autobusu urobí obratnejší manéver, než vodič sóla. Na tomto mieste všetky typy autobusov prechádzajú po protismernom električkovom páse a 15m+kĺbové autobusy čiastočne zasahujú aj do profilu protismerného automobilového prúdu. Takže to nie je problém vyvolaný 15m Solarisom, ale priestorovými možnosťami danej križovatky.
Veru, načo vlastne L12 zachádza na Letnú? Kvôli jedinej zastávke - TU. A je tá zastávka pre L12 až taká dôležitá? Veď tam jazdí električka, aj ďalšie A-linky.
Keď už chceli ťahať 12ku na Terasu (čo tiež neviem, či má význam, aspoň ja nemám pocit, žeby sa davy ľudí potrebovali presúvať medzi nemocnicami), mali ju dať priamo po Watsonovej. Okrem uvedenej problémovej zákruty by sa tak linka vyhla aj zdržaniu na prejazde z Letnej k amfiteátru.
Vladimír
Ja som presvedčený, že presmerovanie L12 cez Terasu zmysel malo. Stačí sa previezť od konečnej po konečnú. Najviac napráskaná je v úseku Nová nemocnica - Stará nemocnica (niekedy tak, že sa ľudia nevmestia), pričom v ostatných úsekoch by pokojne stačilo aj sólo.