Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Cila #59:

Dovolim si oponovat, nakolko na uvedenom nasype veducim na mostny objekt (pozor, zastavka sa nenachadza priamo na moste) sa nachadza nika, preto by tu neplatil zakaz zastavenia ani keby tu na to priamo upozornovala dopravna znacka.

Sam som si vsimol, ze ludia ignoruju chodnik, ktory vedie pomedzi mostne objekty smerom ku elektrickovej zastavke OC Branisko, pricom sa odtial treba vratit cca 50 metrov naspat na Bukovecku ul.

Ludia su vsak nepoucitelni a na vlastne riziko vstupuju na rusnu stvorprudovu komunikaciu popri zvodidlach a prechadzaju na druhu stranu vozovky (nie je tu suvisly pas zvodidiel, takze ludia ich nepreliezaju). Ak sa teda niekomu zda privela tych 50 metrov obchadzky, musi, zial, pocitat s "dozivotne dlhou obchadzkou".

Existovalo niekolko variant pristupu na uvedenu zastavku (podchod, nadchod), avsak sucasne riesenie bolo najlacnejsie, a to bolo kriteriom pre realizaciu (plynule klesanie medzi mostami s podidenim popod most).

Re #63 BM:
Mohol by si uviest, o ktore zastavky, ktore mali byt zrusene, sa jedna.
Reply on: Cila #62:
Asi tak. Uz tolko zastavok malo byt v KE zrusenych a nikoho to na vedeni netrapi.
Vecny problem riesenia zlej dopravnej situacie na Slovensku. Cakat kym tam nezabije aspon piatich ludi a potom, mozno, sa s tym nieco urobi!
V poriadku. To sa s tym neda nic urobit, lebo to niekto tak blbo navrhol???? Zrusit zastavku, alebo nieco ine???
Reply on: Cila #59:
Je to vymysel inziniera, ktory projektoval most.
Ja len jedna otazka. Ktory blbec naplanoval zastavku pre autobus c.27,19 na moste na sidlisku Nad jazerom pri OC Bukovec. Raz tam niekoho zabije auto, pri prechadzani cez cestu. Nehovorte, ze tam je cesticka popod most. Dobre viete, ze tadial smerom ku uliciam Bukovecka, Ciernomorska atd.. nikto nepojde. Vsteci chodia cez cestu a preliezaju zvodidla... Alebo vystupuju o zastavku skor a idu dost dlho peso domou. Niesom si isty, ale vraj na mostoch je zakaz zastavenia, tak co tam robi zastavka.
Reply on: Andy #56:
Je povinnostou vodica hlasit zastavky pokial je vozidlo vybavene akustickym ale i vizualnym hlasicom BUSE. My sa len touto formou snazime zlepsit rozvoj MHD a informovanost cestujucich v prostriedkoch MHD. Ked su vodici lahostajny a dispecery tak isto neostava nic ine len zakrocit sposobom aky vymyslel 1018 a odlahcit vodicom penazenky pokial nebudu plnit prepravny poriadok. Niekto predsa zacat musi.
Reply on: Andy #56:

Ma to taky zmysel, ze clovek s nickom 1018, ktory programuje BUSE sa uz nastval, ze mnoho kosickych vodicov ignoruje tento system, ktory im mal v podstate ulahcit pracu s roznymi linkovymi tabulkami, ich prehadzovanim a zaistit kvalitnejsiu informovanost pre cestujucu verejnost. 1018 ma za ulohu od vsetkych zucastnenych tieto udaje zhromazdit, spracovat a predlozi ich dopravnemu riaditelovi, ktory sa rozhodne, ako sa bude postupovat dalej. To znamena, ze sa pravdepodobne vyda nariadenie, ktorym budu vodici sledovani a postihovani za nedodrziavanie a nespravne pouzivanie systemu BUSE. Az nasledne budu vodici za tieto prehresky postihovani, rovnako ako za porusovanie predpisov. Zial, benevolentny pristup a zla pracovna disciplina si to vyzaduje.
Mozem sa spytat, aky ma zmysel to sledovanie, ci vozidla hlasia zastavky alebo nie? Nemate inej roboty ako kazdu zastavku pocuvat, ci nahodou nebolo hlasenie potichu?
Moje poznatky o nehlasiacich autobusoch najdete tu:
http://www.palko.sk/hlasenie/index.php

Myslite, ze by stalo zato urobit verejne pridavanie do tohto zoznamu alebo aspon pre zopar z nas? Odtial by si to potom 1008 mohol vsetko pozbierat...
V poslednom case mam stastie len na hlasiace vozidla. Za posledny tyzden som nevidel jedno jedine nehlasiace vozidlo. Sprava o strhavani premii sa zacina nejako rychlo sirit! Zato, jednu zaujimavost som zazil dnes, a to konkretne vozidlo 5238, linka 36, Nam. MMM - smer KVP, okolo 14:00. Zastavky totiz po Nam. MMM hlasil, ale nevsimol si, ze je o jednu pozadu. Cestujuci si to prirodzene vsimli a pustili sa do debaty, ako casto sa im to stava, ze vozidla hlasia zastavky nekorektne. Samozrejme, ked si to vsimol, pravdaze to hlasenie okamzite vypol!
Reply on: Diggi #52:
Asi si ju sfotim. keby sa tam spravila nova trat. Ked napriklad by sa dokoncila cela Juzna trieda. Za ten cas uz bude trat v dost zlom stave.
Na Jazero začala 112-ka premávať ako na prvý úsek v meste. Len tak mimochodom jazdí od cca 23.40 - 3.30 (4.00) hod.

Vy dvaja diskusné fórum je pod iným odkazom.
BM:
Usek Branisko-Dneperska na tom nie je najhorsie (az na ten katastrofalny obluk v smere z VSS k OC Branisko). Kedze usek OC Branisko-OC Vazec je prva trat, kde sa aplikoval system BKV a nie je postaveny tak, ako by mal (namiesto polozenia panelov na v podstate asfaltovu komunikaciu je tu iba zhutnene strkove podlozie), si myslim, ze uvedenej trati v celej jej dlzke pomoze nanajvys kompletna vymena kolajoveho zvrsku. Ziadne brusenie tu uz nepomoze, pretoze na celom useku sa zacala trat prepadavat, takze sa tvori akasi napodobenina horskej drahy, na trati sa vytvara tunelovy efekt, z dovodu absencie dilatacnych spar praskaju spoje, panely zvetravaju... Dol vela na to, aby s tym dokazalo nieco urobit jedno brusiace vozidlo.
Reply on: Sarko #49:
O precislovani viem. len ma trosku stve napriklad usek Branisko - Dneperska. Ked som pozoroval profil a tvar BKV a parkrat sa presiel aj elektrickou. Usudzujem ze by tam brusiaci voz mal brusit a le poriadne. Su tam stopy po bruseni ale vlnitost kolajnic a mala velkost trieky odoberanej pri bruseni len zviditelnila vlnkovitost trate. Podla mojho nazoru by trebalo ubrat priblizne az 1-2 mm.
BM:
"Hladkaci stroj", cize oficialne brusiace vozidlo ev.c. 112 jazdi pravidelne kazdu noc "do terenu" brusit "kosicke vlny". Predvcerom bol od 23:30 videny pri bruseni useku krizovatka Tr. SNP-Bardejovska a Moldavska cesta-Tr. SNP (v danom smere) a vcera od 23:40 do 4:00 brusil usek od kruhoveho objazdu po novu nemocnicu.

Ako som sa pred jeho vcerajsim vyjazdom dozvedel, brusiace vozidlo je uz v poriadku, pritlak specialneho brusneho kamena cini 6 az 10 atmosfer a kolajnice sa brusia v danom useku kyvadlovo. Jazdi sa na zadny zberac (vozidlo T3 ma 2 zberace) a na zadnom stanovisti je dorobene sedadlo s malym ovladacim pultom a jednym celnym reflektorom. Na oboch stanovistiach sa na cele nachadzaju dva oranzove majaky, ktore po cely cas prevadzky mimo vozovne blikaju.

Pre zaujimavost este informacia, ze toto vozidlo, ev.c. 112 bolo minuly rok precislovane z ev.c. 102, aby bolo mozne oficialne vyradit T3 ev.c. 353 z osobnej premavky. Papierovo je 112 ex 353 a 102 ex 229/II vyradeny. V skutocnosti je 112 ex 102 a ta ex 229/III...
Reply on: Sarko #46:
Je pravda, ze velka cast vodicou jazdi dost pomali, ale co narobis.Trebalo by dat do poriadku co najskor vsetky trate aby sa tu dalo jazdit dost dobre na elektrickach aspon 50km/h tak ako je v Blave.
Ved napriklad trat na Jazere by trebalo prebrusit . Inac co je z "hladkacim strojom"?
Inac 4-5.8 a 11-12.8 by mala prebehnut rekonstrukcia obluka zo Sturovej na Kuzmanyho. Pritom bude pre autobusy obchadzkova trat cez Kukucinovu ulicu. Bude to dost zaujimave 🙂
BM:
Ee, bolo to KT-cko 😉 Ktore, to uz nebudem konkretizovat. Jedno je ale iste, v tej istej elektricke sa viezol aj vodic elektricky z Prahy, ktory sa o rychlodrahe vyjadril velmi pochvalne, a potvrdil, ze v Prahe sa da jazdit na obdobnych tratiach na otvorenom zvrsku maximalne 45 km/h (napr. Modrany).
Reply on: Sarko #44:
Takze to bola bud T6 a nie T3
BM:
No zrychlovac to nebol 😉. Ale aj keby, staci vypnut reverz a vali to samo od seba 🙂.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.