Reply on: 110mat110 #86607:
Ďakujem za odpoveď. Potvrdzujete faktory pohodlnosti a blahobytu. Niekto tvrdí, že u nás nie je blahobyt, a predsa za posledných 10 rokov sa máme lepšie, ako kedykoľvek v histórii tohoto regiónu. Tým vlastne potvrdzujete pointu diskusie, že v spoločnosti, ktorá žije nad štandard, sa do MHD investuje iba tak, aby v meste nebol chaos, neprimerané zápchy a aby sa mohli prepraviť ľudia bez áut. Ale čakať, že MHD bude niekedy priorita, to pri tomto spôsobe rozmýšľania absolútne NEHROZÍ. Nebodaj, že niekto naprojektuje veci tak, aby uprednostnil cestujúcich a chodcov a vážnejšie obmedzil autá.Áno, ja v tomto mám skôr rozmýšľanie Nemca. Vadí mi, ak je dopravná zápcha aj preto, lebo ju tvorí moje auto. Na trase, ktorú som mohol absolvovať inak. Vadí mi hopsanie po meste autom. Vadí mi záťaž pre mestský a cestný priestor, ktorú auto predstavuje, ak je použité nepotrebne. Nech ho používajú tí, ktorí potrebujú, ostatní nech im uvoľnia cesty. Keby dali do miest 30 km/h a prerobili väčšinu ciest na jednopruhové, myslím, že by mi to nevadilo, skôr by som to uvítal kvôli cyklistom a kolobežkárom (ktorí u smú ísť po chodníku len 5 km/h, rýchlejšie len mimo neho), aby mohli viac a bezpečnejšie používať cesty. Tiež by som povedal, že zatiaľ si vôbec neuvedomujete, že čas, kedy nešoférujete, je váš čas. Vtedy vyjde auto nevýhodnejšie skoro na každej trase. (Na krátkej – jazda na studený motor, ktorý sa tým ničí. Plus ušetrený čas sa môže stratiť hľadaním parkovania. Na dlhšej – celý čas si musíte robiť osobného šoféra, ako bolo spomínané.) Nehovoriac o ekonomickej záťaži auta pre peňaženku.
Áno, je to rozdiel v pohodlnosti, ďakujem, že ste to priznali. Už aj tu v diskusii narážam na fanúšikov MHD – a nie ste prvý – ktorí namiesto čakania 8 minút vezmú radšej auto. Obraz našej spoločnosti. Ja len valím oči, ale asi by som sa nemal čudovať. Píšete, že sme zaseknutí v dikatúre. Myslím, že by som ju nazval diktatúra pohodlia. Lebo ona človeka zároveň obmedzuje a bráni jeho rozvoju. Ten primátor to videl dobre: NAŠI VOLIČI SÚ V AUTÁCH.
110mat110
Porovnaj si Ostravu a Kosice. Ostrava ma podobne socialne a ekonomicke zlozenie. Ostrava ma vybornu siet ciest. Az na par bodov dokazes lietat hore dole po meste autom uplne bez problemov. Lepsie ako v KE. Rozlohou je mesto a aj aglomeracia vacsia a teda vhodnejsia pre auta.
Napriek tomu vsetkemu je v Ostrave omnoho viac vyuzivana MHD. A preco? Lebo je to lepsia alternativa.
Zial to sa nezmeni zo dna na den a ani tuto zmenu nenastartuju cestujuci. Musi byt najprv lepsia doprava a az tak dojdu ludia. Holt, za posledne roky (desatrocie) sa v kosiciach prakticky nestalo nic co by akokolvek skusilo pozitivne motivovat kohokolvek do MHD alebo do verejnej dopravy celkovo