Reply on: Folasik #86222:
Tak ale neriadi sa náhodou DP podľa typu lebo NSG a NBG sú odlišné typy, Solarisy sú tak bo je to SU12 a SU12, no ale skoro všetky evč. na 5xxx okrem 53xx sú už zabrané 51xx; 52xx; 54xx; 55xx; 56xx; 57xx; 58xx a aj 59xx, takže jediné čo zostáva je fakt to 5802 a 5803
Viko
Akurát by som z toho nevynechával jeden element - náklady rozpočítané na celý životný cyklus. Lebo áno, verím, že jednorazová stavba hoc aj desiatich nabíjačiek (v ideálnych podmienkach hotovej dostatočne silnej prípojky) vyjde na menej než jedna meniareň. Lenže keď si vezmeme nejaké tridsať- až štyridsaťročné rozpätie, tak hotovú meniareň s budovou, stĺpy, kabeláž a spol. stačí v podstate udržiavať funkčnú a možno updatnuť komunikáciu s dispečingom; zatiaľ čo nabíjačky ani batérie takú životnosť nemajú a niekoľkokrát sa komplet obmenia. A to už môže čísla celkom ovplyvniť.
Závislá trakcia je výhodná nie kvôli okamžitej úspore, ale kvôli dlhodobým benefitom - čo samozrejme mnohým politikom, mysliacim len na jedno volebné obdobie, nevonia. A tak situáciu látajú drobnými projektmi. Lenže čoskoro nás čakajú aj veľké zásahy: ak by sa popri individuálnej spotrebe elektriny naozaj elektrifikovali ďalšie linky z PUM, obávam sa, že nabíjačkám by súčasná elektrická sieť nestačila. Potom je to v podstate len o tom, do ktorého vrecka siahnuť - či sa z verejnych zdrojov zadotuje prekáblovanie mesta v réžii VSE kvôli elektromobilom a elektrobusom, alebo v réžii DPMK kvôli sieti meniarní. Ak samospráva neiniciuje ani vysporiadanie vlastného majetku ani pozemkové úpravy (a času mala dosť), potom bude tak či tak musieť niekto vyjednať vecné bremená, ak nemáme naveky byť odkázaní na socialistické siete.