Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #86201:
To sú dobré argumenty. Jediný dôvod, ktorý si viem predstaviť za náhlou zmenou z parciálnych trolejbusov (v Košiciach často citovaný zámer práve s použitím tohoto pojmu) na elektrobusy bez trolejí, teda najhoršiu z možných variánt, je, že nie sú a nebudú peniaze na rekonštrukciu meniarní a usúdilo sa, že ich súčasný stav už nepostačuje pre očakávanú prevádzku.
Reply on: mi.v #86200:
Pri týchto dotovanych projektoch je dôraz na to, aby boli v súlade so strategickými dokumentami mesta. Takto pred rokom si poslanci odhlasovali posun "oživenia trolejbusov" z 2030 na 2024, akurát že v PUM sú tie kroky pomenované ako ,,Sprevádzkovanie linky XXX v elektrickej trakcii", pod čo podľa mňa schovajú aj elektrobus.

Mohli by objednať elektrobusy s priebežným dobíjaním z trolejového vedenia, aby bol vlk sýty aj ovca celá 😀
Reply on: N/A #86197:
Aký proces odborného rozhodovania je oporou tohoto plánu? (Nehovoriac o tom, že to nesedí ani so sľubmi kľúčového košického politika, ale to je druhoradé.) Čakal by som, že za tými vecami je odborná debata o koncepcii rozvoja. Ako sa takéto prekvapenia, ktoré smerujú mimo pôvodných zámerov dostávajú na stôl?
Reply on: N/A #86197:
no ale dufam ze klbaky
Reply on: N/A #86197:
Logické by bolo ich nasadenie napríklad na linke 19, mohli by sa nabíjať na Kláštore. V tomto prípade však dávaju najavo že akékoľvek očakávania spojené s návratom trolejbusov sú neprimerané.
Poslanci MsZ schválili podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok.
V rokoch 2025 až 2026 by mali dôjsť 10 nové Elektrobusy a premávať by mali na linkách 71/72
https://kosice.korzar.sme.sk/c/23215343/kosicky-dopravny-podnik-sa-chce-uchadzat-o-peniaze-na-nove-elektrobusy.html?fbclid=IwAR27jETNAjgFVMaC3_WaNYpBaOpbgp0OzCswNL6MojyoY1XyUEB10hnF81c
Reply on: Viko #86193:
škoda žisli by sa
Reply on: jayimhd #86194:
Zvycajne su leskle iba diely menene po opravach.
Videl som niekoľko LF2+ s náhodnými leštenými panelmi. Prečo neleštia celé električky po jednej?
Reply on: LUKYmhd #86191:
Košice ťažko kúpia Solarisy z BA, keď ani na jeden z nich nedali najvyššiu ponuku. Výsledky sú už zverejnené, prakticky sa len čaká, či výhercovia vyplatia a prevezmú svoje "úlovky".
Reply on: LUKYmhd #86191:
Zdravím.
SOR NSG majú prísť koncom novembra.
Majú mať nerezové madlá, klimatizáciu pre cestujúcich a kabínu vodiča zvlášť, sedačky majú byť že vraj poťah bez výplne, nové čítačky ktoré umožnia platbu aj kartou, nové vnútorné panely ktoré budú ukazovať rôzne oznamy, linku, smer, čas a pripoje na nasledujúcej zastávke kedy aký spoj ide z tej zastávky na ktorú aktuálne autobus ide, toto všetko som čítal v zmluve, tak dúfajme že to tak aj reálne bude a bude všetko fungovať.
Evč by mali mať pravdepodobne ( sudim podľa evč aké dali sor nbg ) NSG 12 5802,5803 a NSG 18 4801.
Zdravím skupinu mam pár otázok: Vie sa niečo ohladom tých troch nových vozov? ako to vyzerá su vo výrobe? Kedy by mali prist do KE? prípadne nahodou nemate niekto foto tých vozov? Druhá otázka..čosi som započul že KE maju odkupiť ojazdene Solarisy z BA? čo je na tom pravdy? Dakujem za odpovede.
Reply on: tbus #86189:
ciii dočkame sa? to fakt?
Na KVP uz zacali montovat nove pristresky, vyzera ze reklama tentokrat nebude zavadzat vo vyhlade 🙂
Reply on: tbus #86182:
ved by bolo super sa sustredit aj na servis a davat to všetko do vypravy..realita je ale iná zatial čo ta hromada tam stoji 12 metrak bahju veselo skor na každej linke a diky ale toto dlhodobo znašat v rnnej špičke je moc..chapem ked občas sa to stane,..jasne že radsej 12 m ako nič ale dlhodobo je to o nervy.
Reply on: monoblok #86184:
Urcite mame dost busov, ved skolsky rok je rozsahom niekdajsia prazdninova vyprava. Busov je dost, akurat z toho zhruba kazdy piaty autobus nie je mozne vypravit na linku, lebo caka na opravu. Navyse pri klbovych busoch je mensia rezerva, a su aj viac poruchove ako kratke (nb18 maju v priemere viac najazdenych km, solarisy, citelisy), preto sa nahradzuju kratkymi.
Reply on: Petto #86178:
a to mas odkial rad by som vedel zdroj.
Reply on: tbus #86182:
No a mame toho doma dost na komplet vypravu pocas pracovnych dni? Vcera to #3308 vzdal na poliklinike KVP. Nepoznam spravkovy stav, ale aby sme sa nedostali opat k tomu, ze bdu jazdit kratke bus na 71/2
Reply on: monoblok #86177:
Skôr elektropohon z batérií bez možnosti dobíjania za jazdy (z trolejí) je prežité riešenie, než zemný plyn. Zlyhal na základnom očakávaní môcť použiť elektrické autobusy na ľubovoľné linky. Vozí naftovú nádrž. Ani pomyslieť, čo s nabíjaním, keby bolo tých autobusov viac. Kým sa energia dostane na kolesá, zostane koľko percent pôvodne vloženej energie (na výrobu elektriny, z ktorej zoberú prenosy, transformácie, účinnosť nabíjania)? Ak batérie začnú horieť, sú bežnými spôsobmi neuhasiteľné. Plyn hrá tretie husle vďaka súčasným ideológiám (green deal, klimatický alarmizmus, elektromobilita je všeliek, oddelenie Európy od lacných energií z východu) ale dokáže sa vrátiť vyššie, keď EÚ vytriezvie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.