Na tychto linkach je bezne stretnut kratky autobus pocas tyzdna, takze nic prekvapujuce. Ked si zoberieme, kolko vodicov soferuje absolutne bez ochrany dychacich ciest a kolko ludi ju nema spravne nasadenu, tak je vysoky vyskyt nakazy ocakavatelny.
najlepšie na tom je, že tento v podstate víkendový interval doobedu je len na autobusových nosných linkách...električiek sa to netýka, tie majú cez prázdniny v doobednom sedle interval ako počas školského roka...
Tak ale tu treba povedať, že na linkách 71+72 nemá čo robiť malý autobus ani cez víkend, nie to ešte cez týždeň (okrem tej nočákovej služby, ktorá robí pár spojov neskoro večer).
Prazdninovy rezim medzi 8 a 13 dopoludnia nepostacuje, na nosnych linkach je prakticky vikendovy interval, to suhlasim. Pozostatok niekdajsieho skrtania z roku 2013... https://imhd.sk/ke/doc/sk/12284/Zmeny-pr%C3%A1zdninov%C3%BDch-cestovn%C3%BDch-poriadkov
Pred touto zmenou boli prazdninove CP okresane len po jednom spoji za hodinu v spicke, a vecer, teda interval bol po 8 rovnaky az do cca 20 hodiny. Klasicky prazdninovy problem, v spicke je naozaj dopyt nizsi, no mimo spicky potom kapacita chyba.
Nie som si vedomý vulgárnych výrazov. Že by idiotina ? , dalo by sa tiež povedať hlúposť, nekompetentnosť, diletantstvo. Na tom trvám, DPMK a plánovači mhd v Košiciach sa už historicky dlho dopúštajú nezmyselných riešení.
Trať radnica st.m.-kruháč-xvss nesplňuje podmienky zmysluplnej obchádzatelnosti centra. V obchádzanej časti by musela byť zavedená náhradná doprava. Ako som spomenul v súčasnosti vnútená linka 9 túto obchádzatelnosť splnuje za cenu výrazného nárastu času a dlžky trasy.
Prosim Vas aky je pravy dovod zavedenia prazdninoveho rezimu opat? Nie su vodiči? Lebo lockdown to nie je urcite ved skoly nie vsetky su zavrete a ludia chodia aj do prace.
príjemný....
Pred istým časom( 17.2.2021 13:35 Všeobecná diskusia #84631) som som sa sťažoval na možnosť tlače CP nakoľko táto verzia neumožňuje voľbu veľkosti daného dokumentu ako to bolo predtým. Teraz ak to chcem dať na nástenku tak aby som to strihal, skenoval, znova tlačil a lepil. Šlak ma ide trafiť z Vášho prístupu k verejnosti.
Ani neďakujem!
Tak rozdiel okresny urad Ladozska s prestupom a priamo su 3 minuty. Na Moldavskej sa postavilo vela kanclov, takze mozes ist 9 priamo do prace z Jazera.
Okolo Watsonky nie je ziadny ciel, kam by si cestoval cez vikend resp je tam obsluzeny ten zvysok linkou 7. Jediny zmysel teda dava bezpecnost pri odboceni na Zimnu.
Co sa tyka linkoveho vedenia, mam pocit, ze vsade na Slovensku je to chaos, ale zrejme to bude mat rozne dovody. Ci uz to su financie, teda neochota prihodit par drobnych a nakreslenie taktovej dopravy, pri SADke je to zase, grafikon si kreslime my podla sluzieb a kraj da peniaze, ze ludom utecie autobus o 5 minut pred prichodom vlaku, na to sa neberie ohlad, pretoze zase existuje Anicka, ktora uz 10 rokov konci v robote o 3 a ma presne vypocitane, kedy si ma pichnut v robote, aby ten autobus stihla. Ak by cakal dalsich 10 minut, tak je to pre nu neatraktivne.
Ved na Moskovskej je sice miesto urobit nejaky terminal pre odstavenie SAD aj ukonecnych MHD liniek, ale uz dlhe roky sa tam prakticky toleruje provizorium, kedy sa tam autobusy rozne otacaju prip stoja az v jazdnych pruhoch.
Tak ako ti tu už iní napísali, je veľmi ťažké aplikovať všetky princípy z jedného mesta na iné mesto. Každé mesto má svoje špecifikum a systém dopravy sa tam vyvíjal inak ako v iných mestách. Tebe sa zdajú čudné tieto veci. Mimobratislavským sa môže zdať čudné, že doteraz ste mali oddelené číslovanie pre trolejbusové linky a nebude chápať, prečo tam bol taký odpor pri ich prečíslovaní. Bolo to bratislavské špecifikum. Alebo pozri sa na Prešov. Podľa mňa málokto cudzí pochopí ako vlastne fungujú linky 2 a 5 a prečo premávajú takto zložito. Alebo prečo sú tam trolejbusové linky jednociferné, autobusové dvojciferné, ale 38 je trolejbusová. Alebo prečo boli vo Viedni všetky písmenkové linky zmenené na číselne označené, okrem liniek D a O. Alebo prečo prvá otvorená linka pražského metra dostala názov linka C. Prečo v BB majú niektoré trolejbusové linky v poobednej špičke také čudné nepravidelné intervaly, kde medzi jednotlivými spojmi je medzera postupne 30-25-15-20-10-20-10-20-10-15-15-30 minút alebo 20-10-10-20-20-10-10-20 atď. Chcem tým povedať, že sú veci, ktoré ti ani domáci nedokážu vysvetliť, lebo ani oni na 100% nevedia prečo to tak je.
Ale neviem to na sto percent, nejazdím tadiaľ, takže niekto z Vrakune/Biskupíc by vedel určite povedať lepšie. Každopádne som celú túto diskusiu začal len preto, aby som zistil, že prečo v KE ešte nie je jednolinkový variant po vzore iných miest ako Bratislava. A že či by teda nebolo úspornejšie/lepšie aby všetko jazdilo čo najpriamejšie s čo najhustejším intervalom a čo najväčším množstvom prestupov na hrane ako bolo spomenuté nižšie. Vedelo by sa tak vytočiť viac spojov, pričom by stačilo rovnako vodičov. Je možné, že to je nepochopenie na mojej strane lebo nepoznám MHD v KE vôbec dobre, len ma to zaujíma, či to je nejaká lokálna sentimentalita alebo tam sú reálne dôvody. Preto tá otázka na linky R, a prečo to nie je len 1 linka s dobrými prestupmi a podobne. Žiaden hejt, naopak, ma to zaujíma od ľudí, ktorí tadiaľ jazdia pravidelne a vidia do toho
Ono je to pretože 78 nebola nosná linka a tak sa mohla kľukatiť ako sa len chcelo, teraz z nej ako tak "nosnú" urobili, ale každý druhý spoj končí v Ružinove na konečnej, teda je to prípoj na elinu. Aj keď nemá samostatnú farbu, najlepšie by bolo ak by ostatné spoje išli buď do mesta priamo spodom alebo nech sa všetko ukončí na obratisku v Ružinove čo sa asi aj stane. Inak si to viem vysvetliť len tak, že momentáne nie je lepší spôsob ako obslúžiť sever Ružinova/Nové Mesto odspodu z Vrakune, no to sa s električkou zmení. Inak väčšina ľudí sa na spojoch, ktoré idú k SND vezú až do mesta, nanešťastie vyhliadkovou jazdou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KVKV
Trať radnica st.m.-kruháč-xvss nesplňuje podmienky zmysluplnej obchádzatelnosti centra. V obchádzanej časti by musela byť zavedená náhradná doprava. Ako som spomenul v súčasnosti vnútená linka 9 túto obchádzatelnosť splnuje za cenu výrazného nárastu času a dlžky trasy.