Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Terepin #84196:
SOR ky su konštruované tak, že vodič sedí nízko a prakticky na úrovní konca dverí, akýkoľvek človek, predmet vo dverách bráni vo výhľade na pravú stranu. V iných typoch autobusov v KE tento problém nie je taký očividný. To je môj názor na základe mojich skúseností z cestovania aj jazdenia. A kedže väčšina vozoparku je tvorená SORkami, preto je v súčasnosti viac konfliktov o predných dverách, ako dávnejšie. V Citelise aj keď niekto vo dverách stojí, nezavadza, ani sa kabína vodiča až tak nevyvetrá ako v SOR. Solarisy majú polovicu dverí oddelenú, resp. celú kabínu. SORy sú proste tak super poriešené, že šoferom prepína 🙃
Reply on: P1X3L3310 #84193:
Hej, starí ľudia sa trepú ku predným dverám, lebo chcú sedieť úplne vpredu a sledovať jazdu. Už som zažil aj takých, ktorý ma rýchlo predbehli, aby som si tam nemohol ja sadnúť. Podaktorí starí ľudia sa správajú ako malé deti.

To však nijako neospravedlňuje šoféra. Druhý expert zastavuje s prvými dvoma dvermi mimo zastávku (hej, nie si to náhodou ty?) a necháva ľudí vystupovať na blate, tretí expert mi pre zmenu odmietol tvoriť predné dvere. To je v poriadku?
Reply on: Iv #84192:
Ved čisty čas ti pišem..odchod z domu 8:40 prichod na byt na Lomonoske cca 9:05.
Reply on: P1X3L3310 #84193:
Pridám zážitok zo včera, aj keď trochu iný. Od Senného trhu sme zastavili s kĺbákom v zastávke NO. Za nami rovnaká kĺbová sorka zbesilo brzdila a trúbila, nestačila jej zábrzdná vzdialenosť. No podarilo sa mu to zvládnuť a zastal asi na 25 cm za naším busom. Lámal som si chvíľu hlavu nad tým, či to trúbenie nebolo najmä kvôli cestujúcim v jeho buse, aby zareagovali pred brzdením a zároveň nehnevali sa na vodiča. Po odjazde zo zastávky išiel ten bus za naším tak blízko, že tak za druhým nejde ani vytunený Golf s 19-ročným vodičom. Povedal som si, asi nie všetci majú rovnaký štýl jazdy... Ale musím povedať, že u 90% vodičov oceňujem nielen dobré jazdenie, ale predovšetkým pevné nervy voči niektorým polovodičom v osobákoch. (Toto bola asi výnimka a preto číslo vozu "plyn-brzda" si nechám pre seba.)
Reply on: Terepin #84191:
Niektorým cestujúcim fakt začína prepínať. Včera mi jedna s palicou nevládna stála pripravená na 3. dvere a ako som pristavil do zastávky pomalým tempom šla dopredu aby nastupovala po schodoch na predné. Evidentne im nastupovanie cez iné dvere nevonia, normálne je to úchylka.
Reply on: LUKYmhd #84190:
On tam zarátal aj cestu na zastávku a od zastávky...vyrátaj si čas odkedy odídeš z bloku až kým neprídeš do práce, a toto číslo tu daj a nie len čistý čas jazdy s MHD..
Niektorým šoférom fakt začína prepínať. Včera mi jeden okomentoval moje vystupovanie prednými dverami slovami "všetci sa pchajú do predných dverí". Zastávku predtým vystupovala žena s dcérou prednými dverami, keďže sedeli vpredu vedľa mňa. Evidentne, akékoľvek používanie predných dverí im nevonia. Evidentne, ak aj sedím vpredu, mám poslušne vypadnúť ku ďalším dverám. Normálne čakám, kedy na nich vodiči klincovať drevené dosky, aby ich nikto nemohol používať.
Reply on: 110mat110 #84182:
to musis byvat teda moc daleko--mne cesta do prace trva cca 15 minut s MHD 🙂 trasa KVP Moskovska - Idanská. Kombinujem 72 + 6 /pripadne R1/ na prestup mam cca 4 minuty 🙂 Prestupujem pri Krajskom sude.
Veľa ľudí kombinuje MHD a auto a tých pár centov sa hodilo pri krátkych cestách, po zdražení máš rovnaké intervaly, žiadne zlepšenie sa nekoná,.minule na 71 krátky SOR cez pracovný deň mimo prázdnin, opačným smerom citelis, ked som videl ešte 3503 na 71 ten deň, tak tým som jazdil ešte na ZŠ do školy. Medto nemá na nič peniaze a služby občanom katastrofa, to je treba priznať naplno. Co sa týka MHD, v nen sa určite nedá pracovať, robia to tak max ľudia dochádzajúci vlakom, aj to minimálne, keďže sú ráno tiež plné
Reply on: Vladimír #84165:
Odkedy som zmenil prácu, vôbec ma to už neprekvapuje. Ak niekedy budeš na východe, môžeme to prebrať osobne. 😉
Reply on: mi.v #84185:
No vacsinou v MHD stojim a drzim sa jednou rukou a druhou drzim batoh. A som dorobil... A realne, ked si aj sadnem, tak nic rozumne za tych par minut nestihnem spravit. Pretoze naozaj velku cast mojej cesty zaberie prestup a pesi presun. Socialne siete a pozretie novin ako nejaky extra posun naozaj neberiem. Zaobidem sa aj bez toho.
Reply on: mi.v #84180:
Od dverí k dverám to mám ešte bližšie ako na zastávku, málo mojich susedov má auto,čiže zvyčajne parkujem pri vchode, na zastávku to mám 4 minúty+ ešte tam treba byť pár minút pred odchodom aby som spoj nezmeškal. Samozrejme do centra je najvýhodnejšie mhd, pretože tam je už problém s parkovaním a z električky vystúpim na Námestí a neriešim. A úplne top by to bolo so zapnutou preferenciou pre mhd, bohužiaľ u nás sa všade stojí
Reply on: 110mat110 #84184:
No áno, nevychádza Vám to, lebo ste pravdepodobne nepochopili pointu #84181 (vidieť, že ste ju v #84182 úplne obišli) a to: Môžem byť v buse hoci aj 40 minút, ale z nich je pri vhodnej obsadenosti vozidla (dá sa sedieť alebo stáť bez tlačenice) takmer celých 40 minút mojich – necestujem – ale pracujem na vhodných veciach, ktoré potom nemusím robiť doma, lebo už som ich urobil. Skúste to prepočítať takto. 🙂 (Teda odrátať čas vo vozidle, ktorý máte k dispozícii pre seba.)
Reply on: mi.v #84183:
Pri akejkolvek konstelacii to MHD pod 25 minut nedam. A cestou domov ani za 35. To je uplne minimum. Autom 99% ciest dam pod (okolo) 20 minut a ked je havarka po ceste stojim v nej aj busom aj autom. Takze sa bavime o tom, ze na cca 30 minutovej ceste spravim 15minut rozdiel. Ano je to autom nasobne drahsie. Otazka je, ci to za to stoji
Reply on: 110mat110 #84182:
No vidíte, aj v takej nepriaznivej konštelácii máte 20 minút autom a 20 minút MHD (počítam to odhadom ako 35 minút celkom -mínus- 15 minút počas cestovania pre seba). Nehovorím, že vám to vychádza lepšie pre MHD (ušetríte akurát energiu sústredenia na šoférovanie) ale vidíte, že je to aspoň porovnateľné. Na cene paliva samozrejme strácate veľa. A kým niekto je po práci rád, že môže hneď "vypnúť", niekto si dá ešte jednu malú "makačku" za volantom, pri ktorej celých 15 minút nesmie urobiť chybu. (Túto cenu ľudia častokrát nedávajú do svojich kalkulácií, ako by to nič neznamenalo.)
Reply on: mi.v #84181:
Mal som svoju cestu do prace rozpisanu a som ju zmazal. Ale OK. Rozpisem to opat.

Cesta do prace MHD mi v rannej spicke trva podla IMHD 20 minut. 10 minut mam peso na zastavku a od zastavky k praci. Realne 3/5 prestupov z busu na elektricku nestihnem a tak musim cakat zvycajne dalsich 5 minut na dalsiu. = 35 minut.

Autom je to podla google maps 12 minut. Mne to zvycajne vratane parkovania trva 15-17 a dve minuty peso do firmy. = 20 minut.

Kategoria sama o sebe je cesta domov. V sedle domov mam velmi zly pripoj a tak mi cesta bezne trva aj 45minut (vratane 10min. chodenia) autom rovnakych 20 tak ako tam. Auto doma zaparkujem do dvora. Neriesim.

A na bicykli mi ta ista cesta trva zhruba 35 minut. A prezliekanie a sprchu do toho nemusim pocitat, lebo to som uz presiel branou v praci.
Reply on: 110mat110 #84179:
"Čas" som vysvetlil v predošlom príspevku. Je na mraky činností, ktoré sa dajú perfektne robiť vo vozidle, ktoré šoféruje niekto iný. Ja v buse/v brike robím tieto veci, ktoré by som inak musel robiť doma: telefonicky (a potichu) vybavujem krátke hovory, teda zariaďujem a koodrinujem sa s ľuďmi; spravujem svoje financie (kontrola účtov a platieb, zadávanie nových prevodov); čítam obľúbené novinové rubriky, ktoré by som z čítania nevynechal ani doma; kontrolujem kalendár a úlohy a plánujem využitie ďalšej časti dňa; odpisujem na súkromné a pracovné maily; porovnávam zamýšľané kúpy v e-shopoch, študujem pracovné materiály. Na to všetko stačí jeden väčší mobil a zistíte, že všetko dôležité, čo ste urobili pri cestovaní v MHD, už nemusíte robiť doma.
Pri jazde autom nedá robiť nič z toho, a pritom vodič vynakladá ešte viac energie, pozornosti a sústredenia na jazdu – premiestňovanie auta z A do B. Čistá strata životného času a sily. Ďalej strata flexibility v meste – treba sa vždy vrátiť k autu. V aute v mestskej premávke sa nedá dobre ani len zmysluplne telefonovať lebo buď vodič nedáva celkom pozor na obsah hovoru alebo sa zahĺbi do hovoru a spraví kiks na ceste. Potvrdzuje to skúsenosť aj štatistiky.

Isteže sa dá jazdiť aj autom tam, kde je MHD (a kedy nemusím autom voziť niekoho odkázaného), ale je to strata finančná a časová. Navyše, šoférovanie je mentálne vyčerpávajúca a často úplne zbytočná činnosť, keďže z A do B sa viem premiestniť aj inak. Čístý čas premiestňovania je na MHD čatokrát kratší, keďže počas jazdy mám voľno pre seba.

Spočítajte si, koľko je ročný rozdiel v dochádzaní autom vs. MHD: ako príklad (dajte si sem svoje čísla door-to-door) auto nevyhnutných 35 minút denne vs. nevyhnutných 15 minút MHD denne (ostatné minúty cesty mám pre seba), to je pri 48 pracovných týždňoch rozdiel 4800 minút = 80 hodín, to sú presne 2 týždne dovolenky! (Ak jeden týždeň má 40h pracovného času.) Na palive auta zaplatím o 1000-2000€ navyše (mohol som mať napríklad nový špičkový mobil každý rok) a odšoférujem 140 hodín plnej dopravnej pozornosti (pre niektorých je to radosť, pre väčšinu je to len ďalšia záťaž). Ale ľudia bezmyšlienkovite omieľajú, že auto je úspora... Nech si v tom žijú, je to ich čas, peniaze a energia, ktorými plytvajú.
Reply on: romeo #84178:
Áno, to zmeškanie pohovoru je blbé a výpadok spoja vie poriadne donútiť improvizovať. (Rýchle zháňať taxi, telefonovať tým, čo ma čakajú...) Ja som raz tak zle rozumel anglickú výslovnosť a na pohovor som prišiel na Slovenskú, kým oni mi v telefóne po anglicky chceli povedať Floriánsku (Eurodom). A tak som zmeškal o trištvrte hodinu, ale nakoniec ma zobrali (aj do roboty).

Časy auta a verejnej dopravy radím porovnávať door-to-door (lebo niekto meria iba jazdu autom po hlavnej ceste), pretože len tak sa zohľadní celá pravda o aute: ako dlho k nemu pred jazdou kráčam a ako dlho mi v cieli trvá zaparkovať a ako dlho idem od parkoviska ku dverám. A potom to porovnať s MHD (cesta na zastávku a zo zastávky a koľko skutočne produktívneho času je možné mať v danom spoji – pokojné sedenie alebo státie bez tlačenice – ak taký čas je, odrátava sa ako čas využiteľný na iné veci).

A novinka – včera za obedom vyšiel článok, že Antik spustil dlho avizované zdieľanie power baniek 🙂 https://zive.aktuality.sk/clanok/145424/antik-spustil-poziciavanie-powerbank-mozete-si-ich-vziat-so-sebou/
Reply on: mi.v #84176:
Na nakladoch urcite. Na zabitom case? V Kosiciach tazko. Kym jazdi autobusom, stoji v rovnakej zapche ako ostatni. Ekonomicky ano, ale napr pri sumach co zarabaju IT ludia sa tie minutky mozu vysplhat aj k tomu rozdielu.
Reply on: mi.v #84176:
veď tak som aj spomínal,že do centra mesta sa snažím využívať mhd, ale sú miesta kde človek cestuje pol hodiny a viac. Už len príklad že z terasy na ťahanovce (SOŠA-Bruselská) ide bus 21 minút v špičke aj viac, s autom aj v špičke to je max. 12 minút. Pohovor čo som zmeškal na Opátskom cesta oficiálne 20 minút,ale stačí že neprišla 54-ka od pavilónu,52-ka medzitým odišla a s prestupom na 31-ku v centre som sa tam dostal po hodine.

Takže sumár- chápem že chcú uprednostniť ľudí s predplatným cestovným ale potom to chce lepšie intervaly a prestupy. A ľudí na kratšie občasné cesty skôr odrádzajú.

Mimochodom od apríla začínajú v meste zdieľané elektrické kolobežky od boltu a myslím že aj antik sa k tomu chystá ( a taká zaujímavosť- chystajú aj zdieľanie kajakov 😆 )

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.