DPMK a sprostredkovane aj oba košické denníky informujú, že "u všetkých električkových liniek dochádza k zmene cestovného poriadku". Moja otázka znie - kde sakra tie cestovné poriadky sú?
Tram-trainy budú podľa toho,
či zostanú tí istí kompetentní: „So zavedením tohto druhu dopravy v Košiciach sa napriek proklamáciám kompetentných už zrejme nepočíta.“
Keby kompetentní až tak proklamovali zaviesť tram-trainy, určite by o ich výhodnosti bola aspoň zmienka v Stratégii dopravy, ktorá bola nedávno spracovaná a ktorá usmerňuje dopravu výhľadovo do roku 2040. Usudzujem podľa toho, že na vychválenie tram-trainov nebola na spracovateľa Smerovaná politická objednávka tak, ako napr. na chválenie elektrických autobusov – citujem jeden z cieľov záverečnej správy Stratégie: „6.8 Smerovanie k mestskej doprave priateľskej k životnému prostrediu
Podpora električkovej prevádzky, použitie elektrických autobusov v závislosti na vývoji technológií, zavedenie nového systému elektrických autobusov / duobusov / hybridných autobusov na hlavných tratiach po roku 2030....“ http://www.kosice.sk/docuStore...
Táto Stratégia má ďaleko od reflektovania reality dopravnej infraštruktúry (existujúce trolejové vedenie a teraz už aj koľaje umožňujúce duálnu prevádzku). Jej znenie vypovedá o tom, že bola vypracovaná na politickú objednávku súčasnej vládnucej garnitúry v meste s cieľom, aby sa naoko odborne zdôvodnili doterajšie megalomanské dopravné stavby a zakonzervoval meganákup električiek, autobusov a elektrobusov od spriatelených výrobcov. Nezdôvodnené odporúčanie umieráčika pre trolejbusy a ignorovanie príležitosti zaviesť na koľajových tratiach duálnu prevádzku s tram-trainami tento predpoklad len umocňuje. Myslím, že vyše milión eur zaplatených za takúto odborne sa tváriacu ale politicky objednanú štúdiu bolo ich vyhodením. Od súčasnej košickej vládnucej garnitúry v pozadí spriahnutej s dodávateľmi (Dúha - rekonštrukcie, SOR - dopravné prostriedky) už nemôžeme očakávať prispôsobovanie dopravy potrebám verejnosti a doby (kombinácia požiadaviek účelu, atraktvity, modernosti, ekológie...).
mínus Reagovať | 194 Karol Labaš
17.12.2015 12:00 | Oznám správcovi | Odkaz
Aha tak... Beriem späť.
Asi preto to vyjadrenie výhovorkyne o tom, že sa nemenila trasa trolejbusovej stopy. Čiže skúšobná jazda asi potrebná nebola. Potom je otázkou to, prečo ten trolejbus potom do ulíc šiel.
Vôbec nechápem prečo sa to pýtaš. Kolaudačné rozhodnutie na MEU a teda aj na toto kríženie bolo vydané pred týždňom, 5 dní pred skúškou trolejbusu. Vtedy žiadna skúška nebola a teda sa ani nemusel vracať do garáže...
Zaujímavé, keď sa dotazuje Korzár, čakajú na odpoveď takmer týždeň. Tu to skoro vyzerá, akoby hovorkyňa volala do reklamného letáku, že majú podpísané rozhodnutie...
Áno, kríženia sú nové. Ja sa len snažím rozmýšľať, prečo netrvali na skúške trolejbusu na tomto krížení. Proste, oni tvrdia, že trolejbusové troleje ostali pôvodné v pôvodnom stave a polohe, to je pravda. Či je to aj dostatočný argument na to, aby nebola potrebná skúšobná jazda, to neviem posúdiť.
mozno tam boli pocas reko natiahnute droty, ale krizenia s elektrickovym trolejom su tam urcite nove, minimalne preto ze v smere z juznej triedy su po novom dve troleje vedla seba
Kde čo ostalo to isté? to akože vrchňaci sa cez leto nudili a prebrusovali trolej aby sa potom leskla a spájali to čo postrihali? Ani prevesné laná, ani prevesy dokonca ani kríženie čo dali dole pri súde nieje to iste čo tam je teraz, tak isto sa menil polomer oblukov hlavne pri plavárni, uhol kríženia a aj uloženie troleja ponad stredový pruh, vykapali aj napínacie závažia, tak že určite tam nieje to čo bolo a ani na svojom pôvodnom mieste.
A reakciu na #78611 od MattKE: môžte zmazať zle som klikol.
tbus