Zaujímavé, keď sa dotazuje Korzár, čakajú na odpoveď takmer týždeň. Tu to skoro vyzerá, akoby hovorkyňa volala do reklamného letáku, že majú podpísané rozhodnutie...
Áno, kríženia sú nové. Ja sa len snažím rozmýšľať, prečo netrvali na skúške trolejbusu na tomto krížení. Proste, oni tvrdia, že trolejbusové troleje ostali pôvodné v pôvodnom stave a polohe, to je pravda. Či je to aj dostatočný argument na to, aby nebola potrebná skúšobná jazda, to neviem posúdiť.
mozno tam boli pocas reko natiahnute droty, ale krizenia s elektrickovym trolejom su tam urcite nove, minimalne preto ze v smere z juznej triedy su po novom dve troleje vedla seba
Kde čo ostalo to isté? to akože vrchňaci sa cez leto nudili a prebrusovali trolej aby sa potom leskla a spájali to čo postrihali? Ani prevesné laná, ani prevesy dokonca ani kríženie čo dali dole pri súde nieje to iste čo tam je teraz, tak isto sa menil polomer oblukov hlavne pri plavárni, uhol kríženia a aj uloženie troleja ponad stredový pruh, vykapali aj napínacie závažia, tak že určite tam nieje to čo bolo a ani na svojom pôvodnom mieste.
A reakciu na #78611 od MattKE: môžte zmazať zle som klikol.
Viem ze to tu asi uz bolo preberane, ale neda mi esta raz sa spytat: preco sa na celej terase (ale aj na inych vytipovanych krizovatkach) nezavedie preferencia elektriciek? pri cassovii to funguje perfektne, tak preco v tom kompetentni nepokracuju? aj takymto sposobom by sme dotiahli viac ludi z aut do MHD, kosicania by pochopili ze je to rychlejsie cestovanie. Dalsi aktualny problem je synchronizacia krizovatiek na Sturovej, Moyzesovej pre cestnu dopravu - uplne rozbita. Ako keby kompetentni ani nezili v KE. Dajte tip komu posielat tieto postrehy. Vdaka.
Napísal som to aj do korzárovskej diskusie, napíšem to aj tu...
Vo vyjadrení hovorkyne sú dôležité slová "bez zmeny". Vy, ktorí máte dobrú pamäť tak viete, že na tom úseku boli troleje stále zavesené, nedemontovali sa, teraz tam visia tie isté ako počas aj pred rekonštrukciou. Vy, ktorí takú dobrú pamäť nemáte, si to môžete overiť na fotkách... Predpokladám, že pre KSK to stačí ako dôvod toho, že sa to nemusí skúšať.
Posun RA od nedele sa bude tykat len na/odvozu na/z 18.h pracovnej zmeny. Odchody RA na/z 18.h uz budu rovnake s 6/14/22.h zmenou. Dovodom je posun vnutrozavodovky, na zaklade poziadavky zastupcov zamestnancov, aby aj 12-kari mali dost casu..
Čo ma zaujalo:
Hovorkyňa predsedu KSK Zuzana Bobriková uviedla, že „existujúce trolejové vedenie trolejbusov ostalo v pôvodnej trase bez zmeny. Z tohto dôvodu nebola v rámci tejto stavby potrebná skúšobná jazda trolejbusom“.
Trolejbusy sa skúšať nemuseli, lebo sa nijak nemenila stopa vedenia. Tak prečo sa museli skúšať električky? Veď ich trať je taktieť v pôvodnej trase. Jediné zmeny sú v polomeroch oblúkov a tie sú pre splnenie technických parametrov pre prevádzku tram-train vozidiel, čo sa električkou overiť nedá.
Za toto sú tí úradníci platení? Kradnú, klamú a ešte ani to nerobia poriadne. Toto mi príde ako výsmech, jedine žeby tá pani hovorkyňa bola na úrovni slečny Mišky z podniku a rovnako tak nedokázala sama uvažovať o tom, čo púšťa do sveta.
Už nič by nemalo brániť opätovnému spusteniu električkovej dopravy aj v samotnom centre Košíc.
KOŠICE. Dnes (štvrtok) o 0.20 hod. zaslal Košický samosprávny kraj (KSK) ako Špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy odpovede na otázky Korzára z piatka.
Informoval, že dnes predpokladá vydanie kolaudačných rozhodnutí k stavbe „IKD, Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie“.
Okrem iného to znamená, že každým dńom sa vrátia električky po 17 mesiacoch už aj na Kuzmányho ulicu. Ak sa tak stane, bude už plne obnovená električková doprava v celých Košiciach.
Na uzly vraj nebola jazdná skúška trolejbusu potrebná
KSK sa po piatich dňoch vyjadril aj ku Korzárom medializovaným informáciám, že sa počas kolaudačných konaní na rozdiel od električiek nevykonali jazdné skúšky aj trolejbusov, ktorých troleje sa tiež obnovovali v rámci stavieb električkových tratí.
Ministerstvo dopravy ešte v pondelok potvrdilo, že pri takom type stavieb sú povinné aj jazdy trolejbusov.
Stavba „Modernizácia električkových uzlov“ sa skolaudovala už v piatok, ale vtedy ešte žiadny trolejbus neabsolvoval testovaciu jazdu. Aj na uzle Námestie osloboditeľov – Južná trieda (kríženie so Štúrovou ulicou) sa však trolej menila.
Otázne bolo, či by takáto kolaudácia nemohla byť spochybnená.
Hovorkyňa predsedu KSK Zuzana Bobriková uviedla, že „existujúce trolejové vedenie trolejbusov ostalo v pôvodnej trase bez zmeny. Z tohto dôvodu nebola v rámci tejto stavby potrebná skúšobná jazda trolejbusom“.
KSK neprekáža, že neotestovali všetky troleje
Jazdnú skúšku absolvoval trolejbus až v utorok neskoro večer kvôli vtedy ešte neskolaudovanej stavbe IKD. Popri Tescu prešiel pomaly cez Mier, Námestie osloboditeľov na KVP a späť.
Ako sme už informovali, neprešiel všetky kríženia električkovej a trolejbusovej trate.
Neotestoval napríklad dve pri mestskej krytej plavárni (prejazd v smere od Palackého k Námestiu osloboditeľov, z Rooseveltovej na Štefánikovu, ale ani núdzové obratisko na Bottovej).
Za problém to zrejme KSK nepovažuje, keď dnes predpokladá vydanie kolaudačného rozhodnutia na IKD a na inú testovaciu jazdu trolejbusu sa neodvoláva.
„Keďže v rámci stavby došlo aj k vyvolanému zásahu do trolejového vedenia trolejbusov, preto navrhovateľ v rámci kolaudačného konania doložil 16. 12. 2015 ku skúške trolejového vedenia trolejbusov príslušné doklady,“ uviedla Bobriková.
Návrat trolejbusov by bol prekvapením
Potvrdili sa tak predpoklady zvedavcov, ktorí si prvú jazdu trolejbusu v uliciach Košíc po takmer roku nenechali ujsť.
„Či sa ešte bude niekedy niečo skúšať, alebo to bola prvá a zároveň posledná jazda trolejbusu, nevieme, ale obávame sa, že pravdepodobnejšia je tá druhá možnosť. Trať je otestovaná, môže sa podpísať papier, že boli vykonané skúšky, a máme hotovo. Projekt sa môže odovzdať a kolaudácia pre električky ukončiť,“ poznamenali v utorok neskoro večer.
Znepokojuje ich tiež, že po rekonštrukcii električkových tratí už zrejme Dopravný podnik mesta Košice s využitím trolejbusov v MHD nepočíta a nahradí ich autobusmi.
Tram–train trať nepreverí, záruka vyšumí
Hovorkyňa predsedu KSK dnes potvrdila, čo Korzáru odpísalo aj ministerstvo, že tram–train nemusí otestovať trať IKD, ktorá bola postavená aj pre toto ťažšie vozidlo ako električka.
Takúto skúšku požadovali niektorí mestskí poslanci aj aktivista Karol Labaš.
„Podľa overenej projektovej dokumentácie bola táto trať vybudovaná v technických parametroch vyhovujúcich pre prevádzku električiek, s možnosťou prevádzky vozidiel typu tram–train. Koľajový spodok a zvršok boli projektované a zrealizované na nápravové tlaky 13 ton, čo bolo potvrdené aj skúškami zhutnenia,“ zdôvodnila Bobrikova.
Dodala, že skúšobná jazda dráhovým vozidlom, ktorá tvorí len časť zákonom o dráhach požadovanej technicko-bezpečnostnej skúšky, bola vykonaná električkou.
„Touto skúškou bolo overené, že električková dráha vyhovuje overenej projektovej dokumentácii, podmienkam stavebného povolenia, je funkčná, zaručuje bezpečné a trvalé prevádzkovanie dráhy, resp. že sú splnené stavebno-technické podmienky pre bezpečnú a plynulú dopravu na dráhe.“
Stavebný úrad podľa nej obdržal od mesta Košice stanovisko k duálnej trati, v ktorom je uvedené, že „v súčasnosti nie je známy dopravca (prevádzkovateľ) pre prevádzku vozidiel typu tram–train a preto nie je k dispozícii vlaková súprava, ktorá by mala byť na trati vyskúšaná. Pred zavedením vozidiel typu tram-train do prevádzky na tejto dráhe bude potrebné vykonať novú technicko-bezpečnostnú skúšku dráhy vozidlom typu tram–train“.
So zavedením tohto druhu dopravy v Košiciach sa napriek proklamáciám kompetentných už zrejme nepočíta. Ak by sa to aj zrealizovalo, bude to oveľa neskôr ako o päť rokov.
Vtedy už uplynie záruka na dráhu, takže keby sa pri jazdnej skúške tram–trainu aj objavila nejaká závada, konzorcium zhotoviteľov Dúha – ZUE už nebude možné sankcionovať.
Bjorn