Reply on: Isidor #78217:
Pokiaľ to vrhne na naše exTrolejbusy ešte horšie svetlo, tak v Bystrici budú mať aj 350%-ný podiel, ňe probľem. To je rovnaká štatistika, ako jeden nemenovaný raz zistil, že sedmička chodí v rannej špičke poloprázdna.
veteran
Po verejnom prerokovaní musím korigovať svoje obavy ohľadom ceny tohto diela. Keďže sa na verejnosť nedostali všetky dokumenty, ktoré boli spracované, bohužiaľ, zverejnená časť bola príliš vágna. Pre zaujímavosť si požiadam o sprístupnenie na základe stojedenástky. Pochybilo jednoznačne mesto (!) Opäť raz.
Spracovateľ musí mať (a podľa mňa na základe odprezentovania) Košice prejdené naozaj svedomito a skutočne sa tu vyzná. Na prerokovaní skutočne z hlavy sypal názvy ulíc, vyzná sa tu veľmi-veľmi slušne a zjavne (s)pozná(l) tunajšie dopravné problémy (je z Prahy).
Nemusím súhlasiť 100%-ne so všetkým, to iste nie. Ale na základe prezentácie sa mi to javí ako profesionálne spracované (pracovali s mnohými variantami, no tie sa do dokumentu pre verejnosť nedostali).
Čo sa týka trolejbusov, tam si zvolili čisto ekonomické hľadisko berúc do úvahy, že sa nakúpil zbytočný počet kĺbových autobusov. S rušením prevádzky ako takej dotyčný človek nesúhlasí, no za daných okolností z ekonomického hľadiska inú možnosť nevidí, keďže mesto pred pár dňami mohlo požiadať o €F na nové trolejbusy, tak ako to urobilo na nové veľkokapacitné električky, no nespravilo tak. Teraz na Donovaloch pred pár dňami bola ďalšia možnosť, opäť sa tak nestalo. Nežiadali ani o peniaze pre trať na Ťahanovce, čo mi ani nejako extra nevadí a spracovateľ sa tej trati v návrhu vyhol, len v niektorom z variantov ju riešil, ale medzi riadkami čítam, že ju považuje za hlúposť (konečne niekto).
Linky 71 a 72 ponechávajú v návrhu tak, ako sú, keďže ich považujú za dobre trasované, teda zrušenie TD nenavrhujú v kontexte zlého trasovania, hoci by sieť mohla byť hustejšia. Konieckoncov, 71+72 považovala svojho času za správne aj JASPERS a nakoniec aj vyťaženosť spojov v predvýlukovom stave bola dobrá.
Trolejbuska sa dala, mohla a mala riešiť, pred pár dňami sme si pod sebou opäť raz podpílili konár. A čo si myslí spracovateľ štúdie, to je irelevantné, je to odporúčanie. Bohužiaľ, výsledok štúdie v tejto oblasti sa dá a určite bude (čiastočne) mylne interpretovať ako návrh na jej zlikvidovanie... Uvidíme, či v plnom znení pri TD riešili viacero variantov (nulový, obnova, totálna likvidácia).
+ navyše sme sa dopočulli, že NDSka, ktorá plánuje privádzač na R4ku od Pereša, v podstate plánuje vybudovanie paralelnej cesty a MÚK na Poľove + napojenie na spaghetti junction Ľudvikov dvor + doplnenie MÚK Pereš. Súčasťou je aj cyklochodník do USS. Tu by sa malo zapojiť mesto a doriešiť chýbajúci úsek Pereš-Červený rak, spomínal to aj spracovateľ. Plus sa mesto musí už definitívne rozhodnúť, či bude tolerovať model MHD odvšadiaľ-všade na základe objednávky starostov MČ alebo sa prikloní k modelom fungujúcim v Nemecku, Rakúsku atď. za podmienky existencie kvalitných terminálov. V tej súvislosti musí riešiť rýchlodráhu. Sú dve možnosti: nechá ju schátrať alebo na nej zavedie normálnu pravidelnú dopravu (a zruší súbeh AD). Inak na ňu peniaze z fondov nedostane, lebo EÚ nebude financovať trať, ktorá slúži na prevádzku spojov prevažne na objednávku súkromnej firmy...
A elektrobusy... Na tie europeniaze N-E-D-O-S-T-A-N-E-M-E ?