Po verejnom prerokovaní musím korigovať svoje obavy ohľadom ceny tohto diela. Keďže sa na verejnosť nedostali všetky dokumenty, ktoré boli spracované, bohužiaľ, zverejnená časť bola príliš vágna. Pre zaujímavosť si požiadam o sprístupnenie na základe stojedenástky. Pochybilo jednoznačne mesto (!) Opäť raz.
Spracovateľ musí mať (a podľa mňa na základe odprezentovania) Košice prejdené naozaj svedomito a skutočne sa tu vyzná. Na prerokovaní skutočne z hlavy sypal názvy ulíc, vyzná sa tu veľmi-veľmi slušne a zjavne (s)pozná(l) tunajšie dopravné problémy (je z Prahy).
Nemusím súhlasiť 100%-ne so všetkým, to iste nie. Ale na základe prezentácie sa mi to javí ako profesionálne spracované (pracovali s mnohými variantami, no tie sa do dokumentu pre verejnosť nedostali).
Čo sa týka trolejbusov, tam si zvolili čisto ekonomické hľadisko berúc do úvahy, že sa nakúpil zbytočný počet kĺbových autobusov. S rušením prevádzky ako takej dotyčný človek nesúhlasí, no za daných okolností z ekonomického hľadiska inú možnosť nevidí, keďže mesto pred pár dňami mohlo požiadať o €F na nové trolejbusy, tak ako to urobilo na nové veľkokapacitné električky, no nespravilo tak. Teraz na Donovaloch pred pár dňami bola ďalšia možnosť, opäť sa tak nestalo. Nežiadali ani o peniaze pre trať na Ťahanovce, čo mi ani nejako extra nevadí a spracovateľ sa tej trati v návrhu vyhol, len v niektorom z variantov ju riešil, ale medzi riadkami čítam, že ju považuje za hlúposť (konečne niekto).
Linky 71 a 72 ponechávajú v návrhu tak, ako sú, keďže ich považujú za dobre trasované, teda zrušenie TD nenavrhujú v kontexte zlého trasovania, hoci by sieť mohla byť hustejšia. Konieckoncov, 71+72 považovala svojho času za správne aj JASPERS a nakoniec aj vyťaženosť spojov v predvýlukovom stave bola dobrá.
Trolejbuska sa dala, mohla a mala riešiť, pred pár dňami sme si pod sebou opäť raz podpílili konár. A čo si myslí spracovateľ štúdie, to je irelevantné, je to odporúčanie. Bohužiaľ, výsledok štúdie v tejto oblasti sa dá a určite bude (čiastočne) mylne interpretovať ako návrh na jej zlikvidovanie... Uvidíme, či v plnom znení pri TD riešili viacero variantov (nulový, obnova, totálna likvidácia).
+ navyše sme sa dopočulli, že NDSka, ktorá plánuje privádzač na R4ku od Pereša, v podstate plánuje vybudovanie paralelnej cesty a MÚK na Poľove + napojenie na spaghetti junction Ľudvikov dvor + doplnenie MÚK Pereš. Súčasťou je aj cyklochodník do USS. Tu by sa malo zapojiť mesto a doriešiť chýbajúci úsek Pereš-Červený rak, spomínal to aj spracovateľ. Plus sa mesto musí už definitívne rozhodnúť, či bude tolerovať model MHD odvšadiaľ-všade na základe objednávky starostov MČ alebo sa prikloní k modelom fungujúcim v Nemecku, Rakúsku atď. za podmienky existencie kvalitných terminálov. V tej súvislosti musí riešiť rýchlodráhu. Sú dve možnosti: nechá ju schátrať alebo na nej zavedie normálnu pravidelnú dopravu (a zruší súbeh AD). Inak na ňu peniaze z fondov nedostane, lebo EÚ nebude financovať trať, ktorá slúži na prevádzku spojov prevažne na objednávku súkromnej firmy...
A elektrobusy... Na tie europeniaze N-E-D-O-S-T-A-N-E-M-E ?
Počas tohto roka som nemal nejaké problémy s označovačmi, no poslednú dobu sa to zas začína...Funguje každý druhý označovač a tie čo idú zas zvyknú nevrátiť kredit na peňaženku. Už je to fakt na nervy hlavne v špičke sa predierať úzkymi uličkami nájsť niečo funkčné
Preco mam taky pocit, ze som sa v mojom komente sekol s poctom najazdenych kilometrov za rok? . Ja som pisal o 4,5 milionoch a to je 15 milionov. Preto mi to nesedelo.. Takze to dodatocne opravujem
Veď tohto. A nebude to hocijaká linka, dokonca prvá integrovaná električková medzištátna a regionálna linka na trase Praha - Prešov - Košice ? A aby toho nebolo málo, integruje sa aj spojenie do Mukačeva ?
Aby sme zistili, že to môže byť aj horšie, VSS križovatka a križovatka na Moldavskej sa podľa mňa začne rozkopávať 2. septembra, samozrejme obe súčasne s nedokončenou triedou SNP ?
To ale niekde v mediach už bolo zverejnene - teda aspoň "radi by asi bolo vedenie mesta", že fakt koncom novembra už nejaké linky na trať vyjdu .. No koniec mesiaca je tento týždeň a nikde zatiaľ žiadna "oficialna" správa.. Možno to nechaju "na víkend", ak sa niečo "pobabre", či "vykoľaji" niekde, aby to zvládli nahradit AD a neskolabovala mhd ak by to spustili cez prac. deň ráno cez špičku .. ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
381+383