Iste, rovnako ako môže byť zbytočná intervencia za ich opravu. Je to historická budova a tu je aj priestor pre realizáciu pamiatkárov. DPMK nemá žiadnu právomoc zasiahnúť do súkromného majetku.
Inak Názvoslovná komisia, rovnako ako aj mesto si už opravilo chybný prepis názvu ulice "Rooseweltova" na "Rooseveltova". Chybne ho už uvádzala iba Tatra banka, na ktorú som o tom upozornil ešte v roku 2001 a zmenili si to tiež.
Čo sa týka mašiniek, aj tak si myslím, že ich hodnota, resp. investícia do nových by nebola veľkou položkou. Hádam je všetkým jasné, že vo viacerých oblastiach ani nejde tak o peniaze, ako ignoráciu a absolútnu absenciu poznania problematiky.
Jedna stará mašinka ešte slúži v predpredaji na žel. stanici na výdaj 24h CL, jedna by sa mala ešte pohľadať pre centrálny predpredaj na Tkáčskej. Ostatné mašinky sú, obávam sa, už vyhodené.
Rekonštrukcia Rooseweltky je chvályhodná, je to krok vpred. Ale to, že fasáda a viacmenej aj prístupová chodba ku kancelárii DPMK nie je majetkom podniku nezmení otrasný prvotný dojem návštevníka. Tomu vysvetľovať, že budova nie je majetkom DPMK, je zbytočné.
Súhlasím, s J, že úrovaň košickej MHD by pozdvihlo, keby sa začali využívať palubné počítače. Ich hromadné zavedenie v Bratislave, Žiline a Prešove je v jednotlivých DP jednoznačne brané ako prínos. Človeka mrzí, že podobne, ako sú zatiaľ košické palubáky nevyzužité, ostávajú nevyužité aj viactarifné automaty, ktoré DPMK vlastní. Z tých 16-tich tlačidiel DPMK využíva koľko? Päť?
Vsetci dobre vieme, co by kosickej MHD tak velmi a jednoznacne pomohlo. Co keby si sa spytal na vedeni DPMP, ci by sami nevyvinuli iniciativu s ponukou odpredaja a strucnym vysvetlenim vyhod klzavych predplatenych CL? Stacil by jeden list. Mozno by v DPMK niekoho aj osvietilo. Snad by som za uvedenu vec zaloboval aj sam, ale zial, mam dost vlastnych problemov a malo casu.
Ako si to preboha myslel s tou Rooseveltkou? Ved ten predpredaj je po rekonstrukcii, su tam prepazky ako v banke a baby su tam oblecene v slusivych oranzovych uniformnach. Ked bol na navsteve Kosic kolega z Plzne, tak sa mi nielen zdoveril, ako sa mu to tam pacilo (fasada budovy zial DPMK nepatri, preto je osarpana, ale to je vec vedlajsia), ale aka uzasna obsluha ho cakala. Pani pracovnicky sa s nim pustili do obsiahlejsej debaty, podavali mu nejake materialy gratis a este sa s nim jedna dohodla, ze ak pride na druhy den rano, ze mu da CD-cko 110 rokov historie kosickej MHD! Co slubila, to splnila. Tak to uz som si vyvaloval oci aj ja. Vsetka im cest!
K tej zene, co pise CP, tak ona nielen pise CP, ale robi aj vsetky ukony suvisiace s CP, ich vylepovanie, vypracovavanie grafikonov, vykonavanie a spracovavanie statistik a kopec dalsich uzitocnych veci. Ona je tam prilis mala (ale dolezita) ryba na to, aby sa DPMK spasil. Okrem toho, ak aj nakupis osobne pocitace, niekto tie CP musi aj tak vytlacit a vyvesit.
Ja naopak tvrdim, ze je potrebne vyhodit zbytocnych ludi a velke ryby, ktore naopak, nic nerobia. Ide o funkcie sekretarok a to sa podzrte, uz aj psychologicka ma vlastny sekretariat... Takze vsetky desiatky sekretarok, roznych asistentov, veducich, veducich podveducich a podobne. Trufam si odhadnut, ze na takychto ludi by dokazal DPMK usetrit radovo miliony. Tie peniaze by aj boli, ale 75% ich vsetky zhltne byrokraticky rodinny klan, vystupujuci pod skratkou DPMK.
Balky: No Bratislavu prechod na palubné počítače, elektronické označovače, časové lístky, zápis na čípovú kartu bez rôznych papierikov a 200 nových viactarifných lístkových automatov vyšiel na 200,000 DM čo bolo okolo 4,2 milióna SKK. Myslím si, že služby cetujúcej verejnosti, ČIŽE ZÁKAZNÍKOM sú aj iné veci ako len busy a tak namiesto jednej novej Karose ste mohli prejsť na niečo také. Okrem iného u vás by toho bolo menej.
Okrem iného zmena mala za následok:
1) zníženie spotreby nafty, keďže palubák vedel koľko sa jej minulo a nitko ju nekradne
2)Keď stratím električenku,tak mi bez problémov vydajú novú s platnosťou tej tej ktorú som mal.
3) vodiči sa dajú lahšie kontrolovať, ale k tomu DPB ešte nedospel, aj keď som počul, že zaviedli nulovú toleranicu náskoku. Samozrejme zapisuje sa mu to na katru, ktoré sa kontrolujú.
4) Odbúrala sa solidarita cestujúcich, ktorý nehávali lístky v označovačoch.
Neviete si poraiť so kováčmi s USS a z ich podomácky vyrobenými označovačmi a nechcet zaviesť časovú platnosť lístkov. Veď by sa vám to len a len oplatilo a vrátilo na tržbách.
Ad snívanie: Vyber sa do Prešova a Žiliny a zistíš, čo je reálne, a čo sen. Snom je súčasná košická MHD - zlým snom.
1. Ak to mala byť tichá narážka na DPMP, tak vedz, že máme cca 150 vozidiel a 4 predpredajné miesta. Košice sú od Prešova len 2,5 krát väčšie.
2. V Prešove sme v roku 2003 zavrhli staré mašinky z prvej polovice 90. rokov a prešli na novší systém zápisu platnosti CL. Možno, ak by DPMK zabojoval, mohol by mu Prešov za symbolickú sumu staré mašinky na tlač kĺzavých CL predať.
3. Ja nechcem meniť automaty - to s tým nesúvisí.
4. V Prešove predplatné cest. lístky (PCL) v stánkoch PNS nepredávame, predávajú sa len v prepredajoch DPMP. Fronty nie sú, pretože ak si zoberieš celú podstatu kĺzavej platnosti PCL, tak zistíš, že fronty zanikajú tým, že celý národ, ktorý si za mesiac kúpi mesačný PCL sa nekoncentruje na jeden týždeň, ale rovnomerne na celý mesiac.
5. Aby sa nestalo, že DPMK bude mať s čím jazdiť, ale nebude mať pre koho jazdiť.
Pocuvaj, nariekas tu, ze DPMK nema stotisicove ciastky. Hlavne, ze na kazdom Solarise su na boku dve BUSEcka. Jeden ten displej stoji viac ako sto tisic korun. Takze nekecaj a nezakryvaj jeden problem, konkretne neschopnost DPMK, inym problemom, a to nedostatkom penazi.
Ked je taky velky nedostatok penazi, tak vyhodte z prace tu dobru zenu, co vam pise cestovne poriadky na stroji. Ked berie povedzme 11000 Sk, tak zamestnavatela vyjdu naklady na zamestnanca asi dvakrat tolko, teda okolo 20000, za rok teda 240000. Za tu sumu mozes mat osobnych pocitacov sest. A to velmi kvalitnych. Na stroji poriadky pisu, superziarive BUSE kupuju, velkolepe generalky si nechaju robit a potom pindaju, ze peniaze nemaju.
A ked tym malym mestom myslis stotisicove mesta, tak vedz, ze ste dvaapolkrat vacsi, takze az taky velky rozdiel to nie je. Okrem toho male mesta dostavaju na MHD menej (na obyvatela), ako vacsie, tak o com je rec?
A keby aj doslo k situacii, ze momentalne nemame na to, udrziavat predpredajne centra (ked uz sme pri tom, za Rooseveltku sa mozete hanbit), a nemame na to, udrziavat automaty, tak nech to kludne predavaju v stankoch, ale dajte im aspon 10% zo zisku. Tolko ma stanok z kazdych novin. Ked ma z listkov menej, tak preco by sa s nimi sral?
O nejakom medziobdobi chaosu radsej nepis vobec, bo kosicka MHD je cele jedno velke medziobdobie chaosu.
Len tak pre zaujímavosť, dnes bol z našich ústredných dielní na Hornádskej :-))) presunutý Ikarus 280.08M #4092 na VŠA. Teda možno sa objaví v poodedňajšej výprave, a možno nie. Vyzerá perfektne.
Bolo by to sice nadherne, aby aj DPMK pouzival kompiky, ale netreba len snivat, ale aj brat veci realne.
1. DP v malom meste, ktory ma dokopy 4 busy a 2 predpredajne miesta, rychlo dokaze zmenit tento system
2. Aby sa takto vybavili aspon predpredajne miesta (o dopr. prostriedkoch ani nehovorim), je potrebne niekolko stotisic Sk.A na to DPMK prachule nema.Takze zmena tohto systemu by trvala dlhy cas a vzniklo by nejake medziobdobie chaosu.
3. Len pre zaujimavost.Kolko novych automatov na CL ste videli v meste?Ja viem o dvoch,na NO a pred ZST.Len taka masinka stoji okolo 80000Sk.Kompletna vymena tychto automatov by vysla poriadne draho.
4. Ak by sa teda nedali pouzit automaty, zostali by len predpredaje a novin.stanky.Do nich urcite DPMK nebude instalovat masinky na klzave CL,takze by zostali len predpredaje.V meste je ich asi 6.Neviem si predstavit tie fronty, pretoze vsetci cestujuci by boli odkazani len na tieto miesta.A ludia by znova hromzili.
5. A nezabudajme, ze DPMK nema peniaze nazvys. Inac by uz napr. mohla byt ukoncena cela rekonstrukcia na Juznej. Naco by nam teda boli klzave CL, keby DPMK nemal po com, alebo s cim jazdit?
DPMK sa predovsetkym musi zoznamit s takou vecou, akoze "vypoctova technika", "pocitac", "computer", "tlaciaren", "citacka" atd. Budem tomu hovorit vseobecne elektronicka masinka, v skratke e.m.
1) e.m. ti vyda akykolvek listok a vytlaci ti nanho cas aky si len budes zelat. Nie je problem predavat mesacne listky od lubovolneho dna. Ono dokonca nie je problem predavat listky na klientom udany pocet dni!
2) ked som pisal, ze akykolvek, mal som na mysli samozrejme i 24-hodinovy, takze ani na ten sa nemusi nic pisat, vsetko sa moze navolit tlacidlami pri kupe listka,
3) e.m. su dnes uz natolko chytre, ze rozlisia aj mince aj bankovky, ba aj platobne karty,
4) e.m. na vydavanie roznych druhov listkov moze existovat aj vo vozidle,
5) e.m. dokaze ten listok vo vozidle aj oznacit, bud nan vyrazi cas, kedy bol oznaceny a cestujuci si sam spocita, dokedy listok plati, alebo nan vyrazi priamo cas, dokedy listok plati - i to sa da (Ostrava),
6) vynaliezavi by nemali byt studenti s jazdami nacierno a zeleziari s vreckovymi stikatkami, ale vynaliezava by mala byt ta fosilia zvana DPMK a vymysliet nejake flexibilnejsie tarify a programy pre svojich klientov - ako inspiraciu VELMI VYRAZNE doporucujem mobilnych operatorov - inak o tych zakaznikov pride a budete chodit peso a v taksobusoch, a to vsetci, e.m. dnes uz dokazu nabit kredit casoveho cestovneho listka aj na dialku,
7) e.m. v neposlednom rade dokaze aj vytlacit cestovne poriadky podstatne rychlejsie, bezchybnejsie, estetickejsie a s jednoduchsim zadavanim oprav, ako ziva baba,
e.m. dokaze mnoho dalsich veci, proste to nie je len pocitac, na ktorom piseme vo Worde Oznamy o zmenach k horsiemu.
DPMK vas dopravakov tu na fore nakazil svojim obludne uchylnym svetonazorom. Zbavte sa toho nazoru.
Nebesá! A prečo by si mal platnosť lístka vypisovať študent???!!! Veď ja si pri okienku poprosím lístok od 22.9. a tá dotyčná mi podá lístok z mašinky, na ktorom bude vytlačené, že platí od 22.9. do 21.10.
Jasne,ze u DPMK chyba snaha co i len trosicku vyjst v ustrety zakaznikom, teda k nam,zakaznikom. Klzavymi CL by sa asi zvysila narocnost sluzby revizorov. Ved okrem rodneho cisla (alebo cisla kmenoveho listka) na kupone by museli kontrolovat aj datum platnosti.Teraz to maju jednoduche, lebo vedia, ze kupon so zltym pozadim a zlatymi pismenami je na september za 360. Ked boli ine farby, nie zlate a strieborne, kolega dlhe roky chodil so zoskenovanym kuponom a ziaden revizor si to nevsimol.
A pozrime sa aj na druhu stranu veci. Ludia su vynaliezavi (a studenti zvlast) a myslim si, ze by to zacali zneuzivat.Ako casto stretavate revizorov? Niekedy jedneho za par mesiacov.A ak si na kupon napisete datum az vo voze, kde sa spolu s vami nachadzaju aj revizori (treba vsak trochu sikovnosti, rychlosti aj stastia), tak sa z jedneho mesacnika moze kludne stat aj stvrtrocnik alebo aj viacmesacnik.A DPMK by prisiel o trzby,lebo teraz aspon maju zarucene, ze mesacnik ma skutocne platnost jedneho mesiaca.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
balky
A pozrime sa aj na druhu stranu veci. Ludia su vynaliezavi (a studenti zvlast) a myslim si, ze by to zacali zneuzivat.Ako casto stretavate revizorov? Niekedy jedneho za par mesiacov.A ak si na kupon napisete datum az vo voze, kde sa spolu s vami nachadzaju aj revizori (treba vsak trochu sikovnosti, rychlosti aj stastia), tak sa z jedneho mesacnika moze kludne stat aj stvrtrocnik alebo aj viacmesacnik.A DPMK by prisiel o trzby,lebo teraz aspon maju zarucene, ze mesacnik ma skutocne platnost jedneho mesiaca.