Reply on: balky #566:
Ale oni na to majú právo, pretože VA USS sa nachádza na súkromných pozemkoch USS. Koľajový zvršok však patrí DPMK, takže každy si svoje právomoci bude vysvetľovať po svojom. Nedovolia Ti fotografovať ani na železničnej spojke, na ktorej prichádzajú nové alebo odchádzajú predané električky. Parkovisko je tiež majetkom USS a fotografovať Ti tam jednoducho neumožnia, pretože vrátnica Valcovní USS je blízko a tak SBS-kári zasiahnu pomerne rýchlo.
Sobotňajšia udalosť ma však už naštvala, takže v najbližšej dobe sformulujem pre vedenie USS list, v ktorom ich požiadam o vysvetlenie. Ak mi budú tvrdiť, že si verejný majetok na súkromnom majetku nemôžem fotografovať, požiadam ich vystavenie povolenia a ak nebudú súhlasiť, budem to riešiť ďalej, až kým nedosiahnem nejaký kompromis.
Čo sa týka fotografovania železiarov, ako nastupujú cez predné dvere, to predsa nie je žiadne porušenie, ani nič. Električka je mestským majetkom a teda verejným. Medzi davom sa takisto určite nebude nachádzať žiadna významná osoba, ktorá si vyžaduje zvláštnu ochranu a teda aj zákaz fotografovania. Keď príde nejaký cestujúci, že nesúhlasí, aby bol fotografovaný, tak mu treba povedať, že sa fotil pantograf a on ani nebude vedieť, čo to je. Ak bude protestovať vodič, treba mu vysvetliť, že sa fotí vozidlo a že on pri šírke súpravy na fotke úplne zanikne a navyše je tu odraz od skla .
Čo sa týka odfotografovania tachometra, veľmi-preveľmi ma mrzí, že sa mi nepodarilo odfotiť tachograf smerom do USS, keď displej ukazoval číslo 81. Ono, po prehliadkách sú vozidlá v pomerne dobrom stave, avšak o vozidlá sa treba starať aj priebežne. To DPMK už trochu pochopil, že vo výraznejšej miere robí preventívne prehliadky, ale ešte stále to nie je ono. Električky premávajúce vo zvýšenej miere do USS by mali mať špeciálne periodické prehladky, pretože motory a podvozky na takéto rýchlosti nie sú stavané.
Sarko
Tak ako už napísal Papyr, aj Vladimír, nie je možné, aby si študenti na úkor neexistencie kĺzavých CL alebo aspoň týždňových CL hľadali iné cesty, ako sa prepraviť bez označovania jednorazových CL.
Verím, že všetko zlé je na niečo dobré. Dalo sa čakať, že študenti sú významnou minoritou a v súvislosti s označovaním len pri prvých dverách nastanú vážne problémy. Dúfam, že študenti to nenechajú len tak a DPMK bude donútený hľadať iné formy riešenia. Aj toto je podľa mňa v určitom zmysle posun vpred k zavedeniu elektronických znehodnocovačov.