Tak ako už napísal Papyr, aj Vladimír, nie je možné, aby si študenti na úkor neexistencie kĺzavých CL alebo aspoň týždňových CL hľadali iné cesty, ako sa prepraviť bez označovania jednorazových CL.
Verím, že všetko zlé je na niečo dobré. Dalo sa čakať, že študenti sú významnou minoritou a v súvislosti s označovaním len pri prvých dverách nastanú vážne problémy. Dúfam, že študenti to nenechajú len tak a DPMK bude donútený hľadať iné formy riešenia. Aj toto je podľa mňa v určitom zmysle posun vpred k zavedeniu elektronických znehodnocovačov.
Ale oni na to majú právo, pretože VA USS sa nachádza na súkromných pozemkoch USS. Koľajový zvršok však patrí DPMK, takže každy si svoje právomoci bude vysvetľovať po svojom. Nedovolia Ti fotografovať ani na železničnej spojke, na ktorej prichádzajú nové alebo odchádzajú predané električky. Parkovisko je tiež majetkom USS a fotografovať Ti tam jednoducho neumožnia, pretože vrátnica Valcovní USS je blízko a tak SBS-kári zasiahnu pomerne rýchlo.
Sobotňajšia udalosť ma však už naštvala, takže v najbližšej dobe sformulujem pre vedenie USS list, v ktorom ich požiadam o vysvetlenie. Ak mi budú tvrdiť, že si verejný majetok na súkromnom majetku nemôžem fotografovať, požiadam ich vystavenie povolenia a ak nebudú súhlasiť, budem to riešiť ďalej, až kým nedosiahnem nejaký kompromis.
Čo sa týka fotografovania železiarov, ako nastupujú cez predné dvere, to predsa nie je žiadne porušenie, ani nič. Električka je mestským majetkom a teda verejným. Medzi davom sa takisto určite nebude nachádzať žiadna významná osoba, ktorá si vyžaduje zvláštnu ochranu a teda aj zákaz fotografovania. Keď príde nejaký cestujúci, že nesúhlasí, aby bol fotografovaný, tak mu treba povedať, že sa fotil pantograf a on ani nebude vedieť, čo to je. Ak bude protestovať vodič, treba mu vysvetliť, že sa fotí vozidlo a že on pri šírke súpravy na fotke úplne zanikne a navyše je tu odraz od skla .
Čo sa týka odfotografovania tachometra, veľmi-preveľmi ma mrzí, že sa mi nepodarilo odfotiť tachograf smerom do USS, keď displej ukazoval číslo 81. Ono, po prehliadkách sú vozidlá v pomerne dobrom stave, avšak o vozidlá sa treba starať aj priebežne. To DPMK už trochu pochopil, že vo výraznejšej miere robí preventívne prehliadky, ale ešte stále to nie je ono. Električky premávajúce vo zvýšenej miere do USS by mali mať špeciálne periodické prehladky, pretože motory a podvozky na takéto rýchlosti nie sú stavané.
Sorry, ale intráky na "Jedličke" nepovažujem v pešej dostupnosti od centra
Jasné, študent sa môže týždeň obmedzovať v pohybe. Študent môže týždeň kmitať len medzi TU a intrákom. Študent môže týždeň nelegálne využívať OptimaBus. No nezdá sa Ti to, balky, trochu odveci? Študent, teda cestujúci, a teda ZÁKAZNÍK sa má prispôsobovať nejakým zvyklostiam DPMK? Podľa mňa je normálne, že poskytovať služby vychádza v úsetrety zákazníkovi.
Dnes sa mi začal zimný semester, takže som opäť zavítal do KE. Upútal ma propagačný letáčik, ktorý agitoval, aby som nechodil načierno a ušetril tým, že si kúpim mesačník. Mal som sto chutí zájsť k búde DPMK a povedať "Mesačný študentský na prvé pásmo ODDNES, prosím".
Na srdci (odpusťte mi škodoradosť) ma aspo zohriali správy od mojich spolužiakov, že dnes vraj bola na spoji R4 o 8.43 od Optimy k TU revízorka. Celé to vraj vyústilo do nesmierneho kriku, hromadnej hádky a možno aj vyhrážok. Väčšina študentov mala jednorazové CL, pretože ČASOVÉ SA NEDAJÚ KÚPIŤ, ale nemala ich označené, pretože SA TO viacmenej NEMALI AKO DOZVEDIEŤ, že funguje nový systém. Označeky v električkách, ak vôbec sú, tak sú nesmierne nevýrazné a nikto ich čítať pri nástupe do vozidla ani nestihne. Obávam sa, že ďalšie návštevy revízorov na spojoch R skončia defenestráciou kontrolórov.
Konecne dava DPMK do poriadku aj druhe vozy v supravach T3.Cez vikend jazdili solo 386 a 387,386 to vsak vcera nevydrzala a vypovedala sluzbu. Dnes je 387 na L4.
Poznam to, tiez som bol studentom na TU. A preco som to odhadol na 72 Sk? Lebo ten jeden tyzden to snad studaci vydrzia. K intrakom totiz vedie aj Optima bus a mnohi ho aj vyuzivaju (videl som ten spoj vcera o 20,35). Takze cestu z intraku do mesta maju bezplatnu. A ak chcu ist do mesta, nie je to az tak daleko, aby to za ten jeden tyzden nemohli preslapat pesi.Ja som to nakoniec tiez tak robil.Takze za tyzden mozu navyse od mojho odhadu stiknut 2-4 listky, co nie je zas az tak vela a da so to snad vydrzat, nie?
Ale mas pravdu, ze uz davno mohli byt elektronicke oznacovace.Ked uz mame nove busy, stacilo dat poziadavku, aby na nich namontovali tie stikace a potom by stacilo poriesit eliny.Ale je asi jednoduchsie zavadzat verejnost nezmyselnymi recickami o narocnosti prechodu k novemu systemu oznacovania CL.
Premyslam, ci je vobec niekde v KE obratisko s vysokou kolajou.Vsade mas zliabky. Mozno preto, aby aj zliabky drzali elinu v obluku, v kolaji (na moste do USS su vysoke kolajnice a museli tam dodatocne namontovat pridrznice a aj polomer oblukov na obratisku v USS je dost maly), alebo kvoli vymenam, pretoze vsade by museli robit prechod z vysokej na zliabkovu.
S tym fotenim je to teraz zaujimave. Predstavme si taku situaciu, ze sa tam stane nejaka nehodova udalost (ci uz na elektrickovej, alebo autobus. doprave),pride dispecer a bude si chciet nieco nafotit. Dobehnu SBSkari a zacnu mu ukazovat piktogram zakazu fotenia?Je to smiesne, ze by si radovy obcan nemohol urobit snimky dopr. prostriedkov, ktore chodia do zeleziarni, imidzovku, ked T3 stoji na nastupisti vo VA USS? Je trestne si odfotit, ako skoro vsetci zeleziari nastupuju do vozov vyhradne prednymi dverami?
Rychlost, ktoru si si odfotil, len dokumentuje, ze vozy nie su az v takom dezolatnom stave a este sa na nich da co-to zhumplovat. Odfotil si si aj 70tku na Juznej triede?
Aj keď areál patrí USS, koľajová trať patrí DPMK, nemám USS ako uškodiť, nefotografujem žiadne ich zariadenia, takže ma to nezaujíma. Pokiaľ by som prišiel do konfliktu s nimi, nechal by som zavolať políciu, ktorej by nezostalo nič iné, len ma zobrať domov .
Čo sa týka tých znehodnocovačov, nemám vôbec chuť to komentovať. Nie je to domyslené a je z toho viac škody ako úžitku.
Nevedel som, ze na obratisku v USS su zliabkove kolajnice...preco prave take? Si mal stastie, ze Ta necapli SBSkari:-) Paci sa mi postoj toho vodica....DPMK kraca od desiatich k piatim...
Dnes som sa previezol na R-dráhe s jednou sólo T3, ktorú nebudem menovať.
Vodič nemal zablokované znehodnocovače, povedal, kým na to nebude mať vhodné pracovné podmienky, nič také robiť nebude (dostatočný čas, vhodné a čisté pracovné náradie na zablokovanie-nie hrdzavejúce pliešky a špinavý magnet).
Ten istý vodič dosiahol na R-dráhe v smere do USS najvyššiu rýchlosť 81 km/h. V smere do Košíc sme dosiahli max. rýchlosť 75 km/h, pričom som si dovolil s digifoťákom urobiť záber digitálneho tachografu. Vzápäti som si ironicky odfotil nálepku s textom "Maximálna rýchlosť vozidla 65 km/h", cestujúci nechápali .
Na obratisku VA USS su polozene nove zliabkove kolajnice TŽ 95 NT3, ktoré sa tu budú vymieňať. Pri tejto príležitosti som si dovolil vyfotografovať detailné snímky ohlodaných koľajníc, ktorých hlavová časť je úzka takmer ako hrúbka samotného žliabku.
Riskol som aj zábery "vštetkozakazujúcich" a všadeprítomných tabúľ v areáli USS. Dokonca aj tej, ktorá zakazuje akékoľvek fotografovanie a upozorňuje, že areál je sledovaný monitorovacími zariadeniami. O chvíľu tu dobehlo tucet chlapov SBS, ale to sme už chvalabohu fujazdili z VA smerom na Valcovne .
Keďže na tejto diskusii nejde uverejniť foto, uverejním ich na inom mieste.
Aha, ja som dlho nechapal, ze preco zrovna zelezniciari maju tie stitky, ked tie eliny chodia do zeleziarni.. Ja autmomaticky citam zelezniciar ked sa to zacina na zel.
Ja som ani netvrdil, že by si o tom hovoril. Ja som povedal, že v súčasnosti, ak by sa nezaviedla zmena vybavovacieho procesu cestujúcich s jednorazovým CL nástupom cez predné dvere, tak by pre zastavenie špekulatívneho konania železiarov pomohla iba kontrola každého spoja. Treba si uvedomiť, že oni by stále používali falošné znehodnocovače a lístky by si znehodnotili iba počas kontroly. T.j. ak sa jeden železiar dostane do rúk revízorovi pri 20-tich cestách do práce iba 5x, tak 15x stále cestuje zdarma. Je mi jasné, že ani súčasný vybavovací proces nie je dobrý, ale za pokus to stojí a neskôr sa to bude dať vyhodnotiť a prehodnotiť.
Prečo si myslíš, že študent TU kmitá len medzi intrákom a školou? Myslíš, že za ten týždeň nepotrebuje ísť do mesta? Že nepotrebuje ísť trebárs niečo vybaviť na stanici? Rozvrhy sú často robené tak, že máš vyučovanie, potom štyri hodiny nič a znova nejakú hodinu. To má povinne sedieť v areáli školy? Bežne sa za tie štyri hodiny ide na internát a späť. 72 Sk nie je reálny odhad.
Re #552 Sarko: Ja som nikdy nehovoril o kontrole CL v každom spoji.
Prečo si myslíš, že študent TU kmitá len medzi intrákom a školou? Myslíš, že za ten týždeň nepotrebuje ísť do mesta? Že nepotrebuje ísť trebárs niečo vybaviť na stanici? Rozvrhy sú často robené tak, že máš vyučovanie, potom štyri hodiny nič a znova nejakú hodinu. To má povinne sedieť v areáli školy? Bežne sa za tie štyri hodiny ide na internát a späť. 72 Sk nie je reálny odhad.
Re #552 Sarko: Ja som nikdy nehovoril o kontrole CL v každom spoji.
Ja by som DPMK radil niečo iné. Zrušiť dopravu do USS a odôvodniť to tým čo sa deje a že železiarne tiež nedávajú ocel zadarmo. Takže buď si zaplatia linky tak aby boli rentabilné alebo ich zrušia či obmedzia natoľko, že 60% zamestnancov nepríde do práce načas. Na hovadá treba len takéto riešenia.
Sarko
Aj keď areál patrí USS, koľajová trať patrí DPMK, nemám USS ako uškodiť, nefotografujem žiadne ich zariadenia, takže ma to nezaujíma. Pokiaľ by som prišiel do konfliktu s nimi, nechal by som zavolať políciu, ktorej by nezostalo nič iné, len ma zobrať domov .
Čo sa týka tých znehodnocovačov, nemám vôbec chuť to komentovať. Nie je to domyslené a je z toho viac škody ako úžitku.