Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #3746:
Vodikovy pohon je tak neskutocne priserne drahy, ze si ho na celom svete mohli dovolit len mesta Mnichov, Milano, Reykjavik a Stockholm, a to este za masivnych dotacii od EU. V podmienkach pristupujucej krajiny - zabudnite, na to nema ani Praha a uz vobec nie Kosice.

Re #3745 KVKV: Ti to hovorim. Bol by onho taky enormny zaujem, ze by to fyzicky nevydrzal.

Re #3744 Nodes: Elektricka nerealna - a to aj napriek tomu, ze nikde inde v KE nie su take kvalitne kolajnice, ako na Hlavnej? 🙂 Ved ste sa kvoli rekonstrukcii tej Hlavnej zadlzili ako svine! Tak z toho aj nieco majte, sakra! Obnovit elektricku po Hlavnej!!!
Snívajte "dál" chalani ?


Tiež som za električku na Hlavnú / kedysi som uvažoval nad trolejbusom, ale kedže sú tam koľajnice, tak prečo ich nevyužiť / ?
Reply on: Nodes #3746:
Tym som nechcel povedat, ze mnou zamyslany autobus by mal mat hned vodikovy pohon. Ale trebars tie baterky. Vcelku by sa mozno aj na Hlavnu hodil.
Reply on: KVKV #3745:
Asi preto.... Inak, vcelku by som si vedel predstavit isty autobus. Malo to dizajn historickej elektricky, bolo to nizkopodlazne, s alternat. pohonm, tusimze vodik.
Reply on: Nodes #3744:

Á už je to tu !
Prečo by trolejbus s alternatívnym pohonom nebol reálny ?
Jedine preto, že keď sa raz nechce tak sa nechce. Zaujímal by ma názor kompetentných z dp.
Moj nazor na Hlavnu: Elektricka nerealna. Trolejbus ci baterkobus detto.
Reply on: Sarko #3739:

Trolejbus /bezdrótový/ by mohol postupne otvoriť cestu v myslení ludí a doviesť ich k myšlienke na návrat električky...
Reply on: Papyr #3738:

30min je naschvál tak trochu "odradzujúci" interval, aby z hlavnej nevznikla dopravná tepna . Linka by mala končiť v blízkosti niektorého konca Hlavnej aby bola využívaná len skupinou cestujúcich na Hlavnú a nevozila tam ludí, ktorí cestujú inam.
Električkovú trať by bolo treba postaviť znovu, musel by zmiznúť ten nezmyselný jarok, v oblasti dómu mierne odkloniť trať a použiť špeciálne podložie (pamiatkári) , chýba zpatný vodič...atď . Nereálne, možno tak odhadujem za 15-20rokov. Až nastúpi iné myslenie,a nová generácia si vybuduje rešpekt.
Reply on: Sarko #3739:
No ved na tuto temu sme sa uz kedysi bavili. ?
Reply on: Furčan #3715:

He, he, takže v Ostrave, no dobre som sa pobavil. 🙂 Ale vidím, že odpovedať už nemusím, tak sa idem pokochať na fotkách, keď tu už mám poruke toľko odkazov, hlavne na 10 Tr. 🙂
Reply on: KVKV #3736:

Ach Bože, len to nie... Na Hlavnú rozdodne patrí výlučne električka. 72 rokov tadiaľ jazdila a nevidím dôvod, prečo by nemohla aj naďalej. Akurát by to chcelo postaviť nejaké historizujúce trakčné vedenie.
Reply on: Furčan #3733:
Asi ju tam daju. Aspon teda dufajme. Ale DAJU a DALI je rozdiel 🙂

Re #3730 KVKV: Tak to som nevedel, ze v tom maju prsty Skodovaci 🙂 ale kazdopadne viem, preco maju radsej 9Tr - lebo si ju aj sami vedia opravovat, a to donekonecna 🙂

Re #3736 KVKV: No ak na Hlavnu zavediete trolejbus s intervalom 30 minut (uz ani neuvazujem o takej zhovadilosti, ako 40 minut), tak vam kapacita 24Tr postaci prve dva dni, potom ho nenavratne poskodia zvnutra navaly cestujucich. Na Hlavnu ma ist nizkopodlazna tramvaj v intervale desat minut.
Jeden môj kamarat sa dneska pital šofera z 3507 na akej linke je 3527 a šofer ho vysmial že mame iba 26 solačov+5101.
?
Reply on: Papyr #3727:

V dohladnej dobe sa chystá určitý mediálny tlak na obnovu mhd na Hlavnej. (aspoň v obmedzenej forme).Pre určité kategórie občanov sa stáva centrum nedostupné. Pre invalidov a starých ludí je to pešo ďaleko. Akékolvek aktivity,petičné akcie, iniciovanie médií atď je vítané.
Návrat električky by bol ideálny ,ale nereálny.
A práve 24Tr/bat. je tým pravým, čo by riešilo situáciu. Nákup dvoch troch vozov (dva v prevádzke +záložný) ,nasadenie na "L73" v upravenej alebo skrátenej trase 71 . Nič iné netreba upravovať, vyrábať, snáď len označiť zastávky. Interval by postačoval 30-40min.
Pochopitelne pokial by existoval "trolino 18" v tejto verzii bolo by to lepšie. Ale 24Tr už jazdí!
Reply on: Furčan #3733:

Tie yumzy to nie je licencia ale kooperácia, overené, osobne som hovoril zo zúčastnenými luďmi. Proste sme rusákov učili robiť trolejbusy.
Reply on: Valec #3728:

Vďaka za obrázky, doteraz som si fakt myslel,že 12Tr sa regulerne vyrábali, snáď to tak aj je niekde uvedené.
Tie spojené deviatky vyzerajú skvele. O pokuse spojiť štrnástky som tiež nič nevedel.
Reply on: Papyr #3719:
O tom ze licenciu na vyrobu 14tr. daju dakde do Ruska som cital v nejakom casopise o doprave.S tym ze ked skonci produkcia v skodovke tak sa pokracuje v Rusku a hlavne vyroba har.dielov.
?
Reply on: PvvS #3717:
Takze tie fotky su fotomontaze? Tak diky.
Reply on: KVKV #3723:
Na 16tr.som vydel navrh ale nemam ho stiahnuty a neviem ani stranku na ktorej bol.
Reply on: Papyr #3725:

Áno tieto, skutočne ešte v 90tych rokoch existoval spoločný podnik, angažovalo sa aj čkd, táto modifikácia má už viac odlišností ,ale ja v tom furt vidím naše 14a15Tr. myslim že práve v syst.Jalta-Simferopol dojazdili prvé prototypy .
Ináč práve tam jazdí ešte vela 9Tr a podla posledných informácií, sú perspektívne a oblúbené, aj po 30-tich rokoch idú do go, menej oblúbené a rušené sú 14Tr.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.